BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 09:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M20B25 - panewki ? czy coś innego ? jaki olej wlać ??
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
witam

wczoraj prawdopodobnie dojechałem swoje M20B25 :kwasny:

kolega z forum żenił się i razem z kolegami zrobiliśmy bramę parze młodej i zaczęliśmy palić kapcie jeden obok drugiego, że było mokro kolega zaczął się na mnie zsuwać swoim bmw i uciekłem "cały czas paląc kapcia" w prawo, przytrzymałem trochę za mocno na hamulec i silnik zgasł
od razu odpaliłem i wkręcając na obroty (od 3tys obr. w górę) słyszę dziwne stuki, ale konkretnie nie potrafię ocenić skąd się wydobywają
bardzo głośne metaliczne stukanie, mimo tego stukania silnik pracuje równo
rano odpaliłem i na zimnym cisza, nie stuka, a jak złapał temperatury dopiero pojawiło się to samo stukanie co wczoraj

dodam że olej w porządku,świeżo po wymianie, zalana Castrol Magnatec 10W40

czy może być jakaś inna przyczyna, czy wszystko wskazuje na panewki

doradźcie czy jeżeli to panewki to warto robić, czy swapować
dodam że do wczoraj silnik nie wskazywał żadnych niepokojących objawów, pracował równo, ładnie, głowica w stanie idealnym, ciśnienie też

czy w przypadku panewek, raczej wymiana lub szlif wału jest nieuniknione, czy może same panewki da radę podrzucić ??

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 września 2009, 06:37 przez vmasher, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20B25 - panewki się skończyły ??
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
vmasher napisał(a):
doradźcie czy jeżeli to panewki to warto robić, czy swapować
dodam że do wczoraj silnik nie wskazywał żadnych niepokojących objawów, pracował równo, ładnie, głowica w stanie idealnym, ciśnienie też


Czy warto robić to sam sobie zadaj pytanie :) Jak miałeś zamiar wkładać plastik to właśnie się nadarzyła okazja :hyhy:


vmasher napisał(a):
czy w przypadku panewek, raczej wymiana lub szlif wału jest nieuniknione, czy może same panewki da radę podrzucić ??


Bez szlifu i paru innych rzeczy się raczej nie obejdzie jeżeli to rzeczywiście panewki.

Silnik chodzi równo i ma normalnie moc ? Tylko stuka ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Bobby_Valentino napisał(a):
Silnik chodzi równo i ma normalnie moc ? Tylko stuka ?


tak poza stukaniem żadnych niepokojących objawów

i tak jak pisałem stuka tylko na ciepłym i tylko po przekroczeniu 3tys obr. , jak zimny silnik nic nie słychać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wskazuje na panewki, jeśli jest to cykliczne stukanie słyszalne podczas dodawania gazu a tym bardziej na obciążeniu podczas przyśpieszania.

Może to być również prowadnica rozrządu, ale pękała ona głównie w silnikach na aluminiowym bloku. Należałoby osłuchać skąd dochodzi stuk.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
robertbmw napisał(a):
Może to być również prowadnica rozrządu, ale pękała ona głównie w silnikach na aluminiowym bloku. Należałoby osłuchać skąd dochodzi stuk.


właśnie ciężko to zlokalizować

jutro ściągam pokrywę zaworów, jeżeli nic nie zaobserwuję to ściągam miskę i zaglądam do panewek :zakrecony:

po prostu chciałem zasięgnąć porady na co ewentualnie się przygotować

szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji, dziwi mnie także to że mogło przyłapać panewkę (świeży olej itp.)
no ale niestety na pewno niekorzystnie wpłynęło to, że zgasł silnik na obrotach podczas kręcenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Prowadnicę jest ciężko dojrzeć po zdjęciu pokrywy......to ta pionowa na głównym łańcuchu równoległa do prowadnicy ślizgowej napinającej łańcuch.

Ale próbuj.....mała latareczka i dopatrzeć się można. Gdy okaże sięcała, możesz rozbierać dalej ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Obejrzyj dokladnie olej na bagnecie, jeśli będą opiłki metalu to masz jasność.
Zamiast swapować lepiej zrobić szlif lub kupić używany wał najlepiej z panewkami. Jeśli na wale nie będzie rys można zaryzykować wymianę samych panewek.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Cytuj:
Prowadnicę jest ciężko dojrzeć po zdjęciu pokrywy......to ta pionowa na głównym łańcuchu równoległa do prowadnicy ślizgowej napinającej łańcuch.


Robert ja pisze o silniku M20B25 z E30 - więc o jakim łańcuchu mowa ??

Jakub napisał(a):
Obejrzyj dokladnie olej na bagnecie, jeśli będą opiłki metalu to masz jasność.


już to robiłem - jest ok, czyściutki nie ma opiłków

nie wiem czy to coś daje, ale również ściągałem za koleją świece na pracującym silniku trzymając go na 3.5tys obr i pukanie było cały czas to samo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 08:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
vmasher, sprawdź luzy zaworowe. U mnie raz tak zaczęło walić, bo jakoś samoczynnie luz na jednym zaworze "skasował się" - nie szło wcisnąć szczelinomierza. Po ustawieniu zaworu jak trzeba wsio bangla.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 09:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
vmasher napisał(a):
szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji, dziwi mnie także to że mogło przyłapać panewkę (świeży olej itp.)
no ale niestety na pewno niekorzystnie wpłynęło to, że zgasł silnik na obrotach podczas kręcenia


Przypadki chodzą po ludziach :kwasny: A jeżeli chodzi o olej 10W40 Magantec to jeden z najgorszych szitów na rynku i mógł się w znacznej mierze przyczynić do zajechania panewek.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Na panewkach jest bardzo wysoka temperatura i bardzo dokladne spasowanie. Wystaczy chwila braku doplywu oleju i po zawodach. Olej mógł się także zagotować z jakiegoś powodu w M20B25 wymyślil chlodnicę oleju.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 10:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Na panewkach jest bardzo wysoka temperatura i bardzo dokladne spasowanie. Wystaczy chwila braku doplywu oleju i po zawodach. Olej mógł się także zagotować z jakiegoś powodu w M20B25 wymyślil chlodnicę oleju.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 12:19 
Bobby_Valentino napisał(a):
Przypadki chodzą po ludziach :kwasny: A jeżeli chodzi o olej 10W40 Magantec to jeden z najgorszych szitów na rynku i mógł się w znacznej mierze przyczynić do zajechania panewek.


Fakt, za dobry to on raczej nie jest. Raz jak polatałem na nim chwile bokami po parkingu, to po zatrzymaniu okazało się, że lekko klepią szklanki. Po minucie na wolnych obrotach, jak olej trochę przestygł wszystko wróciło do normy. Ale wtedy już straciłem do niego zaufanie :zdegustowany:

Cytuj:
szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji


Wiedziałeś, że silnik katujesz, to trzeba było liczyć się z konsekwencjami. Ja zawsze powtarzam, że jak już palić gumę, to na jakiejś dużej powierzchni (dużym parkingu, lotnisku) prowadząc auto bokami, bo wtedy przynajmniej samochód jest w ruchu i ten silnik trochę powietrza dostaje na ochłodę. A takie jaranie gumy na hamulcu?! Przecież tam się wszystko gotuje pod maską! (nie wspominając już o hamulcach) A później wielkie zdziwienie - Co to się stało, że sie popsuło :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 14:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Podpowiedzcie czy panewki kupować standardy czy nominały ? I jak nie castrol to jakim olejem zalać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 14:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
vmasher napisał(a):
Podpowiedzcie czy panewki kupować standardy czy nominały ? I jak nie castrol to jakim olejem zalać

a co to są te standardy? albo nominał masz albo po szlifie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
dostałem takie pytanie w sklepie dlatego zapytałem, może nie zrozumiałem w sumie i coś przekręciłem

co do stukania to już sam nie wiem co to jest, mam wątpliwości czy to panewki

dzisiaj znów palę i jak nie ma temperatury to nie stuka, jak złapie temperaturę to stuka powyżej 3 tys obr

co dziwne ściągam fajki po kolei i stukanie nie ustaje :kwasny:

jaki olej waszym zdaniem jest dobry, skoro nie castrol ??

do każdego bmw zalewałem zawsze magnatec 10W40 i zawsze było ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
kolego nie wazne co stuka radzilbym nie odpalac auta bo jak sa to panewki a tylko stukaja to pol biedy gorzej jak juz silnik stanie .Czy wal szlifowac to wiem ze jak mi mechanik robil panewki to najpierw sprawdzal wal i sie okazalo (cale szczescie )ze walu nie trzeba ruszac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
kolego olej do bmw to motul,podobno najlepszy fakt faktem nie zawiódł

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Jak 10W40 to ja polecam Valvoline MaxLife - dla mnie bomba!

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jak panewki lub zawory pukają to normalne że po zdjęciu fajki też będzie pukało przecież iskra ci nie puka w silniku :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL