BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Palenie gumy,kułeczka,wchodzenie,bokiem,ostry slalom
PostNapisane: 24 listopada 2008, 16:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Witam tak jak w temacie chcę się dowiedzieć co podczas tych zabaw może się uszkodzić,urwać,zniszczyć bądź ostro wyeksploatować albo inaczej czy po takich jazdach mogę mieć problemy z silnikiem skrzynią mostem i innymi układami w aucie a jak tak to jakie i dlaczego oczywiście zaczynam zabawę jak się nagrzeje silnik do optymalnej temperatury (pionowa skazówka) wyłączając oczywiście wyeksploatowane ogumienie felgi popękane bądź pogięte wiadomo można zaliczyć krawężnik bądź jakąś dziurkę :rotfl: .Oczywiście wszystko w granicy rozsądku :D ;) :hyhy: !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
-spalone sprzegło
-uszkodzona skrzynia
-zawieszenie (np. jak bedziesz lecial bokiem i uderzysz w kraweznik)
-dyfer
-półosie

i ogolnie wszystko. możesz nawet zakatować silnik jeżeli bedzie tyrał i tyrał auto bez końca. Nie warto, no chyba ze masz auto tylko do tego przeznaczone(do dojechania)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
majler napisał(a):
-spalone sprzegło
-uszkodzona skrzynia
-zawieszenie (np. jak bedziesz lecial bokiem i uderzysz w kraweznik)
-dyfer
-półosie

i ogolnie wszystko. możesz nawet zakatować silnik jeżeli bedzie tyrał i tyrał auto bez końca. Nie warto, no chyba ze masz auto tylko do tego przeznaczone(do dojechania)


etam

auto mam 3 lata i uzywam na torze do driftu jak i jazdy na codzien

wiec tak:
- polosie sie zuzywaja mocno jesli masz zaspawany dyfer, jak masz otwarty to zuzycie nie jest duze, przy szperze na pewno troche wieksze
- ze skrzynia problemow nie mam
- z silnikiem tez nic sie nie dzieje
- 2 razy mialem wyrwane mocowanie tylnego wózka - wada fabryczna silnikow R6 oprocz M3 - Mki maja wzmocnione te miejsca
- szybciej zuzywaja sie wszelkie tuleje, u mnie zmienilem prawie wszystkie ale zaznaczyc musze ze polowa z nich byla jeszcze fabryczna, wiec pierwszy raz byly zmieniane

Jesli bedziesz te wyczyny probowal robic z silnikiem 1.8 to raczej nie nastapi wyrwanie mocowan wozka.

Ogolnie jesli auto masz 100% sprawne to przy jezdzie amatorskiej nic sie nie ma prawa stac chyba ze masz jakies wady konstrukcyjne lub zuzyte sa elementy ktore ciezko zdiagnozowac. Jesli uzywasz 160 opon na sezon jezdzac bokami to juz inna bajka - ale tak zapewne nie jezdzisz

Przypadki kiedy w cos uderzasz w ruchu ulicznym - pomijam, jako ze sa to sytuacje nadajace sie do skwalifikowania jako kolizja/wypadek. Mozesz rozciac sobie opone albo siebie zabic. Ciezko przewidziec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
kolejny raz podłączam się pod podobny temat (mając na dzieje, że tym razem ktoś odpisze) z zapytaniem o automatyczną skrzynie biegów. Czy ja także moge się pobawić w Maćka Polodego ?? i jak załużmy mnie obróci to czy nie uszkodze skrzyni która w trybie D (drive) pojedzie do tyłu ?????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Na opcji D to raczej nie podriftujesz, na tiptronicu bedziesz musiał określony bieg wrzucić i utrzymywać na nim...


Zresztą zapytaj mongooes'a ostatnio jak lataliśmy na placu to 7er na automacie też dawało radę... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 01:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
ANDREW E36 napisał(a):
Na opcji D to raczej nie podriftujesz, na tiptronicu bedziesz musiał określony bieg wrzucić i utrzymywać na nim...


Zresztą zapytaj mongooes'a ostatnio jak lataliśmy na placu to 7er na automacie też dawało radę... :hyhy:

ok dzieki THX ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 02:39 
W 318 masz takie same półosie, jak w 320, więc i tak masz większy wsp. bezpieczeństwa na uszkodzenia półosi :) Jeśli nie będziesz w miejscu katował, to most bez szpery też tak szybko nie pójdzie.

qrax napisał(a):
Ogolnie jesli auto masz 100% sprawne to przy jezdzie amatorskiej nic sie nie ma prawa stac chyba ze masz jakies wady konstrukcyjne lub zuzyte sa elementy ktore ciezko zdiagnozowac. Jesli uzywasz 160 opon na sezon jezdzac bokami to juz inna bajka - ale tak zapewne nie jezdzisz


Też jestem tego samego zdania.

Dodam tylko, żebyś nie zapominał nie tylko o krawżęnikach, ale i studzienkach i tym podobnych. Na gładkiej drodze z zawiasem nie ma prawa się stać absolutnie nic, gdyż w ogóle nie działają tam żadne naprężenia, którymi można by się przejmować ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
MaTiMa napisał(a):
kolejny raz podłączam się pod podobny temat (mając na dzieje, że tym razem ktoś odpisze) z zapytaniem o automatyczną skrzynie biegów. Czy ja także moge się pobawić w Maćka Polodego ?? i jak załużmy mnie obróci to czy nie uszkodze skrzyni która w trybie D (drive) pojedzie do tyłu ?????


Automat niestety nie jest do tego typu zabaw. Co innego na sniegu, to obciazenie jest mniejsze. Ogolnie prosta zasada, przy niskich obrotach skrzynia leci na "polsprzegle", jezeli bedziesz tak sie bawil to latwo przypalic sprzeglo, najlepiej przy wyzszych obrotach sie bawic, gdzie bieg jest 100% zasprzeglony.
Jezeli samochod obroci do tylu to nie jestem pewien ale ucierpiec powinno tylko sprzeglo, silnika nie "cofniesz".

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Rowniez mysle ze z silnikiem nie powinno sie nic stac w automacie. Swoja przygode ze slizganiem zaczynalem wlasnie sierra 2.0 automat i w moim przypadku byl to dobry wybor. Jezdzilem na deszczu i sniegu, na suche brakowalo mocy i umiejetnosci. Na sliskiej nawierzchni najlepiej sprawuje sie jazda na "D" i delikatny gaz. Kiedy jezdzilem na recznym trybie, czesto przesadzalem z gazem i obracalo mnie.

Sierre mialem 1.5 roku w tym 2 zimy przejezdzila bokiem i padl mi bieg wsteczny w skrzyni. Poza tym nic sie nie dzialo. Skrzynia musiala byc uszkodzona juz zanim kupilem auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 08:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
qrax
twoje odpowiedzi były najbardziej wartościowe i wyczerpujące dzięki za profesjonalne wyłożenie tematu laikowi.Uspokoiłeś mnie a samochodzik jest dla mnie najważniejszy wiec jest to tylko rekreacyjna zimowa zabawa :super: :ok: ;) troszkę adrenalinki nie zaszkodzi!Jeszcze raz :padam: i punkcik leci do ciebie~!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 14:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ciesze sie ze moglem pomoc :D powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Panowie mam e34 2.5 w tds-ie Kombi na zwykłym zawieszeniu i manualnej skrzyni. Jak wygląda zabawa takim autkiem??? i czy w ogóle się nadaje do jakiegokolwiek driftu lub kręcenie bączków??? i co się dzieje po takiej eksploatacji??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
hmmm ludziska dajcie sobie spokoj kupujac 2,5 tds"a w kombi chyba nie mysli sie o paleniu laczka ,baczkach itp a uszkodzenia moga byc roznego rodzaju jednym slowem moze sie uszkodzic wszystko 2,5 tds touring to chyba nie jest auto sportowe a juz w ogole wyczynowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
TDS nie jest najlepszym motorem do driftów etc.
Uważaj, żeby nie wywrócić touringa. Sztywne i niższe zawieszenie jest wskazane, bo autko nieprzyjemnie przechyla się w poślizgu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
a Turbo Diesel Sport nadaje się do wkręcania na wysokie obroty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa/ Ke3n
Diesel w ogole nie nadaje sie na wysokie obroty ;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
Nie bede zakladal nowego tematu, wiec napisze tutaj.
Chodzi o to ze po 2-3 driftach lub bardziej probach, bo sie ucze dopiero slychac dziwne odglosy, chyba od wspomagania. Nie wiem czy jest to normalne, ale jak wracam do domu odglosy zanikaja. Przy normalnej jezdzie nic nie slychac i wszystko wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
Nie bede zakladal nowego tematu, wiec napisze tutaj.
Chodzi o to ze po 2-3 driftach lub bardziej probach, bo sie ucze dopiero slychac dziwne odglosy, chyba od wspomagania. Nie wiem czy jest to normalne, ale jak wracam do domu odglosy zanikaja. Przy normalnej jezdzie nic nie slychac i wszystko wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Zapomnieliscie jeszcze dodac, ze od takiej jazdy pojawia sie mocne luzy w moscie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Ostmark napisał(a):
Zapomnieliscie jeszcze dodac, ze od takiej jazdy pojawia sie mocne luzy w moscie.

uuu możesz kolego rozwinąć swoją myśl? u mnie jakoś po zmianie z 2.5 nic praktycznie się nie dzieje.... dodam jeszcze że dyferek jest nie do zabicia w m52b20 he he

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL