BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] JAK WŁĄCZYĆ TURBO???
PostNapisane: 10 września 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
Witam mam nastepujący problem zanim wyciaglem turbine bylem na kompie i pokazalo ze brak doladowania silnika (bład nie chciał sie skasowac) mialem juz kiedys ten problem i mechanik stwierdzil ze moja turbina przladowuje (przestawia sie geometria) wyciaglem turbo zawiozlem do czyszczenia i ustawienia baczka pozatym turbina jest w calkiem niezlej kondycji goscie stwierdzili ze jeszcze pochodzi i problem sie zaczol po wlazeniu turbiny, turbo wogule sie nie wł. co z tym zobic patrzyłem baczek nie pracuje nie obinza i nie podnosi przy przegazowaniu co za tym idzie brak mocy ,co z tym teraz robic jechac na komp oni to wł.?czy jak to jest??? z gory dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: malopolska
turbo raczej caly czas pracuje przeciez jest napedzane spalinami a kierownice kieruja jak auto jest obciazone czyli jedzie (chyba) wiec na postoju raczej nic nie zaobserwujesz. a co nie ma kopa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdz elektrozawór sterującym pracą turbiny (zmienna geometria), werzyki podcisnieniowe etc. zaraz po odpaleniu auta sztanga sterujaca geometria powinna wciagnac sie na maksa... przy do doawaniu gazu powinno byc widać ruch sztangi (elektrozawor upuszcza podcisnienie i sztanga sie przesuwa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 07:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
lukaszset napisał(a):
zaraz po odpaleniu auta sztanga sterujaca geometria powinna wciagnac sie na maksa...


Ale aby tak się stało pompa vacum powinna tworzyć podciśnienie, przewody (szlaufiki szczelne) zawór n75 sprawny,i naturalnie membrana w mieszku szczelna.

Podłącz (testowo) przewód podciśnieniowy idący do zaworu (ten podający podciśnienie z magistrali) bespośrednio do " bączka" przy turbawce sztanga jak pisał kolega wciągnie się na ful.

Dowiesz się czy bączek sprawny i czy sztanga działa w ten sposób ustawisz turbawkę do pracy dmuchaj na max.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 07:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Z czy można się przejechać autem z tak podpiętymi przewodami?? w ten sposób stwierdzę czy auto lepiej ciągnie od dołu.
Aby sprawdzić czy grucha szczelna jest też inny sposób - zakładamy wężyk do gruchy wciskamy palcami sztangę najdalej jak się da i zatykamy wężyk np językiem :wstyd:
sztanga nie powinna się ruszyć, jak będzie odchodziła to grucha do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
Z czy można się przejechać autem z tak podpiętymi przewodami?? w ten sposób stwierdzę czy auto lepiej ciągnie od dołu.


Z tak podpiętym sterowaniem turbo (na krótko) można się przejechać i faktycznie można sprawdzić czy autko ciągnie od dołu. Jeśli się przesadzi Z testowaniem (OSTRA JAZDA NA FUL) ciśnienie w kolektorze przekroczy dopuszczalną wartość zapisaną w programie ECU i wtedy wywali błąd i tryb awaryjny.

Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu tryb awaryjny znika a błąd zapisany w pamięci nie ma wpływu na pracę silnika więc możesz testować . (z umiarem naturalnie)
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 11 września 2009, 09:21 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
tak wlasnie zrobie, przejadę się do 2500obr z wężykiem podpiętym bezpośrednio bod turbulum i zobacze czy jest roznica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 172 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL