BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 16 września 2009, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Ostatnio zauważyłem że w mojej 325 nie mam filtra węglowego, więc postanowiłem go kupić.
Filtr już mam i teraz nasuwa mi się taka myśl.
Czy jest różnica w połażeniu w jakim się znajduje filtr?? Pamietam że w m40 miałem go poziomo, a na tym co kupiłem według mocowania powinien być pionowo.
Ale jak pionowo to dwoma króćcami do dołu czy do góry??
Nie mam tam zbytnio miejsca, po niektórych modyfikacjach i zastanawiam się jak go tam wcisnąć. Co o tym sądzicie?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Obrazek

gdzie powinien być podłączony przewód na dole. wiem że górny niebieski do zbiornika, a za nim czarny przez filterek do przepustnicy, a dolny nie mam pojęcia.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
czesiio napisał(a):
gdzie powinien być podłączony przewód na dole
Ten przewód jest właśnie odpowietrzeniem ;) W e36 te filtry są pionowo pod przepływką na kielichu
U mnie jest to rozwiązane tak:
Obrazek

i w celu odpowietrzenia przyciska się tak:
Obrazek
jednak jest to niestandardowe rozwiazanie choć wykonane przez ASO.

A standardowo to masz taką rurkę (nr4) ale to pewnie już widziałeś:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 05:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Podłącze się co powinno być na zakończeniu tej 4 rurki?? Bo u mnie nic niema :kwasny:

mocowanie jest na kielichu w okolicy puszki filtra pow.


Ostatnio edytowano 17 września 2009, 06:07 przez michal1986, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 06:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
z zasady działania filtra domyślam się że ta rurka nr.4 idzie w eter (czyli nie jest nigdzie podłaczona) ale wolałem się upewnić.
Zobaczymy po montażu czy to bedzie działać. zamontuje do poziomo narazie żeby sprawdzić czy jest różnica.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 06:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
A jaka rolę w ogóle spełnia ten filtr? Czy przy wszystkich typach silników były montowane te filtry?Bo raczej ja takiego czegoś nie mam przy kielichu :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 06:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Driver25, to jest filtr oparow paliwa, czytałem też gdzieś ze skrapla on opary czy jakoś tak dokładnie nie pamiętam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Rurka nr 4 leci wlasnie w eter by wyrownac cisnienia ukladu zasilania a woń oparow benzyny przeplywajac przez filtr pochlaniana jest przez aktywny wegiel ;)
Jest on w kazdym silniku lecz czesto ukryty np miedzy blotnikiem a fartuchem blotnika. Skutkiem słabo dzialajacego takiego filtra jest np zasysanie powietrza przy odkreceniu korka wlewu benzy po wypaleniu wiekszej ilosci ze zbiornika (podcisnienie).

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
odswieze temat

mamtaki problem ze oszukuje mnie wskaznik paliwa przed jazda mam 20 a po przejechaniu nie duzej rasy ok 50km wskaznik pokazuje blisko zera :/ czy ten fitr moze byc zapchany i zbiornik jest zapowietrzony?? dodam tez ze auto mam w gazie i tylko odpalam na benzynie

pomozcie

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
nikt nie pomoze?? :(

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 21 marca 2010, 13:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Z tym wskaźnikiem poziomu paliwa to jest chyba tylko po jednej stronie auta i żeby Ci pokazał prawdę auto musi stać równo
jakikolwiek przechył daje przekłamanie...chyba w tym problem...
Ja u siebie mam tak że jak mam mało benzyny i zaparkuję prawą stroną na krawężniku to nie zassie paliwa...dopiero po wyprostowaniu...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 9 maja 2010, 10:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
jakie beda skutki uboczne wywalenia calkowicie filtra weglowego ? Jakis filterek malutki w jego miejsce zalozony na przewodzie spelnil by swoje zadanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 25 maja 2012, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Odświeżę temat, gdyż interesuje mnie zasada działania takiego odpowietrzenia, ale w wersji trochę bardziej rozbudowanej, czyli takiego układu jak poniżej:

Obrazek

Ktoś mądry opowie co i jak ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 26 maja 2012, 13:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jest to układ z elektrozaworem nr.1
po jego otwarciu,opary paliwa są zasysane do kolektora ssącego i spalane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 27 maja 2012, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Dzięki ryszard55, rozumiem że normalnie, przez większość czasu, zawór ten jest zamknięty i nie powinien nic przepuszczać rurką do przepustnicy ?

Jakie zadanie spełnia zaworek 7-RS ?? czy jest to coś na zasadzie zaworu zwrotnego ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 27 maja 2012, 12:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Widzę, że poruszyliście ciekawą kwestię:
Zawór się otwiera, podciśnienie zsie ze zbiornika tak?
Zawór zamknięty, w zbiorniku tworzy się podciśnienie na wskutek ubywania paliwa, a nie dostarczania powietrza, tak? Skąd więc powietrze mające wypełnić lukę po spalonej benzynie? No chyba, że ten zawór puszcza w drugą stronę.

Pytam, bo mi ten zaworek dość szybko się przełącza, zwłaszcza na zimnym jeszcze silniku, potem w sumie nie wiem. Problem jest taki, że tworzy mi się podciśnienie w baku i czasami mam taki głośny stuk (coś na zasadzie kapselka od frugo). Stuk mam często po zatrzymaniu, lub nawet po wyłączeniu silnika. Co począć z takim problemem?

Auto co prawda inne niż w temacie, ale zasada działania podstawowych systemów będzie pewnie co najmniej podobna.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 28 maja 2012, 08:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
A w jakie sposób rozpoznajesz kiedy ten zaworek się otwiera ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] filtr węglowy
PostNapisane: 28 maja 2012, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
DanyU napisał(a):
A w jakie sposób rozpoznajesz kiedy ten zaworek się otwiera ??

Rozpoznaje, że się przełącza, bo cyka, a może być tylko w 2stanach, więc... Ciekawi mnie ogólna zasada działania odpowietrzania zbiornika oraz filtra węglowego.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL