BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 03:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Pęknięty wałek rozrządu.
PostNapisane: 19 września 2009, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Witam,

pacjent e34 2.4td - kupiłem z pęknietym wałkiem rozrządu, sprzedawca zapewniał o tym, że wałek pękł przy jego wyjmowaniu (śruby odkręcane w złej kolejności). Kupiłem auto, założyłem nowy wałek, wszystko śmigało pięknie.

Podczas normalnej jazdy nagle auto straciło moc, rozebrałem obudowę rozrządu - pasek cały w oleju (rozszczelniony simering na wale przez który lał się olej). Wałek pęknięty praktycznie "na środku".

Co może być przyczyną? Jak sprawdzić bez zdejmowania głowicy czy zawory się nie pokrzywiły? Jakie jest tego prawdopodobieństwo?

z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pęknięty wałek rozrządu.
PostNapisane: 19 września 2009, 14:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
antharax napisał(a):
Witam,

pacjent e34 2.4td - kupiłem z pęknietym wałkiem rozrządu, sprzedawca zapewniał o tym, że wałek pękł przy jego wyjmowaniu (śruby odkręcane w złej kolejności). Kupiłem auto, założyłem nowy wałek, wszystko śmigało pięknie.

Podczas normalnej jazdy nagle auto straciło moc, rozebrałem obudowę rozrządu - pasek cały w oleju (rozszczelniony simering na wale przez który lał się olej). Wałek pęknięty praktycznie "na środku".

Co może być przyczyną? Jak sprawdzić bez zdejmowania głowicy czy zawory się nie pokrzywiły? Jakie jest tego prawdopodobieństwo?

z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam


Trzeba zdjąć głowicę i oddać w ręce fachowców może któryś krzywy zawór zablokował wałek.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
Dokładnie... ja tez myśle ze wina jest po stronie zaworów które koniecznie nalezy sprawdzić, ze sciagnieciem głowicy nie ma tak duzo problemu a jak juz sciagniesz i ew wyeliminujesz usterke to bedziesz miał pewnosc ze wałek znowu nie peknie. Bo przeciesz poprzedni własciciel po cos odkrecał ten wałek

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Ja bym stawiał na zatarcie wałka, przez brak w doplywie oleju. Niski ciśnienie lub zatkany kanał.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Dzięki za rady.

Ostatnia wersja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna - wałek pękł w miejscu dziurki z której leci olej (nie wiem jak to się nazywa dokładnie), a okolice tego miejsca były zupełnie suche (niezaolejone).

Widzę tu pewne powiązanie z simmeringiem wału - może przez to, że stamtąd leci olej, brakuje ciśnienia na górze? Dobrze rozumuję?

Co to może oznaczać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Nie znam specyfiki tego silnika, ale braki ciśnienia mogą mieć dwi przyczyny. Slaba pompa oleju (uszkodzony lub odkręcony smok) albo zużyte panewki na wale korbowym. Bardziej prozaiczną przyczyną może być zatkany kanal olejowy w glowicy. Kolega kupil kiedyś uszczelkę pod glowicę bez wyciętego kanalu olejowego (!)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL