BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Automat sie zawiesił ? rozrusznik nie kręci wrrr... po
PostNapisane: 21 września 2009, 07:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Witam wszystkich, jestem w wielkiej kropce i nie wiem co z nią zrobic ;/
Po dokładnym umyciu autka w sobotę wsiadam do niego i chcę kawałek się przejechać a tu kontrolka skrzyni biegów na pulpicie się świeci (ten żółty trybik) i rozrusznik nie kręci ni hu hu
Nosz kurczaki pieczone!!!!!!.... sobie pomyślałem nie po to ją godzinę myłem żeby teraz mi taki numer robiła ! Zauważyłem również że na przełączniku trybów skrzyni świecą dwie diody zamiast jednej czyli sport i ekonomik. Rozebrałem przełącznik ale nic tam nie jest popalone zaśniedziałe czy cuś i wygląda na oko bardzo dobrze. Spróbowałem odpalić auto bez tego przełącznika i bez zmian dalej nie kręci :/ Postanowiłem zresetować kompa przez zwarcie klem od aku niestety nic to nie dało choć próbowałem dwa razy. Dodam jeszcze że jak się przełącznik trybów skrzyni pchnie w stronę jazdy zimą to wtedy świecą wszystkie trzy diody i nie da się tego wyłączyć. Ogólnie straszna porażka. Podczas mycia wnętrza auta przestawiłem raz czy dwa razy dźwignię zmiany biegów z kluczykiem w pozycji pierwszej w stacyjce i teraz się zastanawiam czy to nie był błąd?? po przełączniku raczej wodą nie lałem i auto stało nieruchomo na trawie z włączonym radiem. i tyle..
Auto to 320 i automat sedan z 92 roku na vanosie czerwona ;) skrzynia 5HP 18
przełącznik trybów skrzyni nie jest z tej furki bo ori padł rok temu ale jest używany ori z innego auta, jedyne czym się różni od oryginału to zamiast śnieżynki ma M ale przez rok działał bez kłopotu i raczej w nim bym się nie doszukiwał problemów.

Proszę Was szanowni koledzy o wszelkie rady i podpowiedzi bo bez auta jak bez nogi w dzisiejszych czasach, jeśli czegoś nie napisałem proszę pytać . Ewentualnie powiedzcie gdzie mogę z tym podjechać do jakiegoś dobrego fachowca w okolicach Gliwice - Rybnik ??
a i co z holowaniem chyba raczej nie powinno się co? tylko laweta? czy można poholować kilka km z jakąś ograniczoną prędkością?
pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a może gdzieś masy nie ma?

pod żadnym pozorem nie holuj!

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 08:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
masz na myśli połączenie skrzyni z budą czy blokiem silnika za pomocą miedzianej plecionki?? nie wiem gdzie to powinno być połączone ?
idę się pod nią położyć może coś zobaczę od spodu?

kombinujemy dalej Panowie i Panie ....

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 11:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
byłem pod autem nic tam nie dynda i nie wisi :(
nie mam pomysłu żadnego umówiłem sie z Krystianem z Katowic na środę

terasz szukam lawety w okolicy
ma ktoś coś??
jak to wygląda wg przepisów? mogę omegą kombi ciągnąć lawetę dwuosiową na kategorii B ?

Gdzieś w Gliwicach ponoć wypożyczają lawety za 60 zł za dobę tylko czy mogę ja ciągać autem jak wyżej pożyczonym od kumpla?

a może ktoś z forum ma lawetkę albo potrafi załatwić za pół ceny ;)

pozdr

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
czujnik polozenia lewarka biegow sie zesral , sprobuj odpalic na krotko czyli podajac prad na elektromagnes


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
jakiś skrócony kurs takiego odpalania by mi się przydał :) kiedyś mi mechanik tak auto odpalił ale nie przyjżałem się temu zbytnio :/ widziałem tylko że włożył za silnik rękę aż za łokieć i coś zwarl metalowym wkładem ori śrubokręta. Powiedzcie czego tam szukać co powinienem zewrzeć ? Jak się uda to przynajmniej na lawecie oszczędzę te 90 zł jak się okazało :/
pozdr

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
musisz podac prad na cienki przewod dochodzacy do rozrusznika ( elektromagnes ) poprzez drugi przewod od plusa , lub wersja bardziej hardkor zewrzec srubokretem / kluczem plaskim glowny pradowy do rozrusznika z malym od elektromagnesu ( przy odrobinie szczescia jak zewrzesz go do masy okopci troche reke :hyhy: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
dobra czyli rano z tym walczę jak nic tu więcej jutro nie napisze tzn że mnie zabiło albo rękę trwało conajmniej :)
tylko zastanawia mnie jedno co ma wspólnego czujnik położenia dźwigni biegów do kontrolek trybów sport i ekonomik ?
Dam znać jutro co i jak a dla Ciebie Marcin klikam "pomógł" i dzięki za pomoc ;)
pozdr

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
mialem ten sam problem w E36 328 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
No i tak jak pisałeś tak zrobiłem odpaliłem autko na krótko za pomocą płaskiej trzynastki choć nie było to proste bo mamy wybór albo coś widzimy albo mamy tam rękę bo nie da sie widzieć jednocześnie dotykając tego rozrusznika :) ale dałem radę i to sie liczy :)

Teraz auto dalej nie odpala z kluczyka ale nie świeci kontrolka skrzyni i diody na przełączniku trybów sport, ekonomik i zima działają tak jak powinny. :ok:

teraz pytanie czy czujnik położenia dźwigni zmiany biegów to to żółte ustrojstwo pod lewarkiem i czy wystarczy to zmienić?? czy można to z innego silnika np 2,5 td bo taki jest na allegro dostępny?

czy może zostawić to elektromechanikowi :?:

tu link to takiego ustrojstwa:
Aukcja Allegro

powiedzcie czy wystarczy to wymienić czy co innego?

Jeszcze raz dzięki za pomoc i jak Się trafimy kiedys upomnij sie o flaszke ;) bo na samej lawecie zaoszczędziłem dzięki Tobie 90 zł już nie wspomnę o flaszce dla kolegi który miał mnie zawieźć do mechanika ;)

pozdr
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
A jednak nie automat tylko kostka pod stacyjką się przepaliła :)

no i dobrze bo i koszt naprawy mniejszy :)

ale strachu się najadłem ;)

pozdrawiam i zamykam pościk
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 17:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
troche dziwne objawy jak na kostke stacyjki , ale skoro wymieniles i pali to dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Nie robiłem tego sam tylko elektryk i też mnie zastanawia czemu świeciły się diody sport i ekonomik jednoczesnie i błąd skrzyni skoro to stacyjka miała zwarcie ... choć z drugiej strony jak jakieś zwarcie jest gdzieś to wszystko jest możliwe :/
ważne że działa i że nie muszę nowej skrzyni kupować :)

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie-Lubliniec
Witam mam podobny problem z 525TDS E34...
Pojechałem ostatnio do niemiec (około 460km w jedną stronę) i po powrocie wszystko było ok dopiero następnego dnia po pracy auto nie chciało odpalić (nie kręcił rozrusznik) a na desce pokazał się tryb awaryjny skrzyni biegów( automat). normalnie bym się tym nie przejął bo akumulator i tak miałem wymienić bo czasem szwankował i zawodził ale co do tego ma tryb awaryjny skrzyni?.
Dodam tylko że około 45~ 50 tyś temu wymieniałem pompę w skrzyni,olej oraz filtry.Kasowałem też wtedy wszystkie błędy!Jeśli ktoś ma pomysły co mogło się stać to piszcie.
Dzięki

_________________
Mike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie-Lubliniec
Teraz ładuje akumulator i włączyłem na chwilkę zapłon i raz pokazuje tryb awaryjny skrzyni biegów a raz pokazuje wszystko normalnie!
mam jeszcze jedno pytanie czy w E34 idzie zrobić reset przez złączenie na chwilkę kabli od akumulatora?Pytam bo już gdzieś o tym czytałem na forum...

_________________
Mike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie-Lubliniec
Akumulator naładowałem i skrzynia nie zgłosiła błędu i wtedy spróbowałem odpalić normalnie auto i kapa!!!
rozrusznik nie zakręcił tylko tak "cyknął" i zaraz potem skrzynia weszła w tryb awaryjny!

Poradźcie co z tym teraz robić.
najgorsze w tym wszystkim jest to że jestem poza granicami kraju i chyba beta mnie zblokowała.... :mur:

_________________
Mike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
być może padł ci akum całkiem tak jak mi
objawia się to tym że mozna go naładować ale w momencie próby rozruchu silnika spada napięcie ponizej 10 Volt u mnie do 8,2 i nic cisza nawet rozruch nie jeknął
najłatwiej to sprawdzić miernikiem sprawdź ile Volt jest na aku i w tym momencie przy podpiętym mierniku poproś kogoś żeby włączył rozruch jak spadnie poniżej 10 V to aku padł do reszty i musisz kupić nowy :/ u mnie tak było
drugi sposób żeby to sprawdzić to podpiąć inny aku
i wtedy włączyć zapłon jak odpali normalnie to na 100 % aku
ja miałem duuużo szczęścia i znalazłem u kolegi stary aku który już co prawda długo nie pociągnie ale narazie trzyma i auto pali na nim jak głupie
aa i tryb awaryjny zapalał się od zbyt niskiego napięcia na aku mimo jego naładowania tak to wygląda w automatach niestety

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie-Lubliniec
Dzięki StraHu!!!
Podpiąłem dzisiaj inne aku i auto faktycznie odpaliło normalnie!! :hurra:
Mam jeszcze jedno pytanie: czy podczas pracy silnika jak odepnę aku (plus) to czy silnik powinien normalnie działać czy się powinien wyłączyć? jeden mechanik mi powiedziaqł że tak można sprawdzić czy alternator daje poprawne napięcie.
Dzięki raz jeszcze za pomoc! naprawde mi pomogłeś! :ok:

_________________
Mike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Alternator kolego sprawdź miernikiem na klemach aku przy odpalonym silniku powinno być 13 - 14 V około tzn że dobrze ładuje. Odpiąć aku podczas pracy silnika możesz śmiało w traktorze i to z przed 1950 roku produkcji w aucie gdzie jest komputer i cała masa podpiętych do niego czujników przekaźników itp moim zdaniem takich sztuczek się nie robi choć może się mylę :?: ale ja bym tak nie zrobił za chiny ludowe :!: a już napewno nie po to by sprawdzić czy alternator dobrze ładuje :!: :!: Dodam jeszcze że jak ci tak mechanik radził to myślę że należy szybko szukać innego mechanika, choć może się mylę i jego rada jest dobra ale nie zdziwiło by mnie jakby ci kazał polizać klemy by sprawdzić ten alternator tak dokładniej ;)


pozdrowionka i cieszę się że Ci Pomogłem :D
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie-Lubliniec
Kupiłem nowe aku i zmierzyłem napięcie na klemach miernikiem (przy odpalonym silniku)...
miernik pokazywał 13.80v ~ 13.90v zwiększyłem obroty silnika (włączone światła,radio i inne odbiorniki) aby zobaczyć czy wartość będzie się zmieniać lecz pozostała bez większych zmian.
I tu moje pytanie: 1 czy takie ładowanie jest wystarczające?
2 czy mogę normalnie jechać tym autem do PL w nocy na światłach?
sorka że się tak dopytuję ale nie chciałbym być mile zaskoczony gdzieś na trasie... :/

_________________
Mike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL