BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] problem z silnikiem
PostNapisane: 22 września 2009, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
witam.mam taki problem myslalem ze to wina skrzyni ale komputer pokazal blad sondy lambda przeplywki i wtryskow.wszystkie te czesci zostaly zaadoptowane oczywiscie bez wymiany nie pojawiaja juz sie ale silnik dalej nie chodzi jak trzeba jest dalej to samo a moze jeszcze gorzej.fachowcy nie wiedza co stanowi problem i kazali mi jezdzic az zepsuje sie do konca.problem jest taki ze nie zaleznie od warunkow samochod przestaje zmieniac biegi (automat) kreci sie do 3.5 4 a nawet 5 tys jak nie zmienie biegu manualnie.silnik odrazu zaczyna inaczej pracowac tak jak by sie dusil samochod z dolnych obrotow nie ma mocy wkreca sie na obroty ale nie przyspiesza tak jak powinien.to bylby nie duzy problem ale po przejechaniu kawalka zaczyna grzac sie turbo i uklad wydechowy samochod ma coraz mniej mocy i nie wiem co dalej bo zawsze sie zatrzymuje zeby ostygl.to ze grzeje sie turbo to wiem dlatego ze kiedy zagrzala mi sie w nocy stanalem w lesie otworzylem maske to turo az sie swiecilo.tlumik grzeje sie tak ze spod spodu samochodu smierdzi spalenizna.konczy sie to tak ze po tym jak samochod postoi i ostygnie po 45 minutach moze nawet godzinie odpala sie i nirmalnie sie jedzie.bylem w wielu miescach i nikt nie moze mi pomoc wiec prosze was


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 14:56 przez kamikadze, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 13:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Witam,

moze masz zapchany uklad wydechowy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
popraw tytuł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
tez tak myslalem ale znawcy mowia ze jak tlumik by byl zapchany to by caly czas tak chodzila a nie tylko czasami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .....
PostNapisane: 22 września 2009, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Hmm dziwna usterka. niemniej moim zdaniem tak jeździć nie możesz, bo wpakujesz się w spore koszty. Układ wydechowy poza filtrem nie może być zatkany bo te auta mają filtr cząstek stałych. WIęc sadza w zasadzie sie nie wydostaje poza obręb filtra cząstek stałych. JeŻeli cokolwiek sie dzieje,to raczej w samym filtrze, może sie zapchać. Ale raczej powinno wywalić jakis kod. Powinny tam być dwie sondy przed i za filtrem mierzące ciśnienie przed i za filtrem FAP. Muszę zobaczyć u siebie jak to tam wygląda. Wymiana jest co 200tys km.

jeżeli masz 535d to masz dwie turbiny a nie jedną.


Pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
tak dokadnie mam dwie ale tylko mała sie grzeje i nie ciagnie z dołu jak sie grzeje a gora jest dosyc w porzadku.na kompie nie wyskakuje teraz nic ani jak dobrze chodzi ani jak jest zepsuta.wiem ze nie moge tak jezdzic bo przez to silnik strasznie sie grzeje jak podjade dluzszy kawalek zepsutym to wlacza sie wentylator i dlugo chodzi zeby schlodzic silnik.a moze to wcale nie zapchany wydech.a co myslicie o tych bledach przeplywka sonda lambda i wtryski?dodam jeszcze zxe czasami jest tak ze jak odpale zimnego i jade powoli samochod zagrzeje sie do temperatury pracy i odrazu wtedy przy stalej predkosci czuc jak wylacza sie turbina i wtedy wlasnie wszystko sie zaczyna.chociaz czasami dzieje sie to niezaleznie kiedy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
a przejechane mam 130 tys i dzieje sie to coraz czesciej od mniej wiecej 100 tys.z tego co ja patrzylem sonda jest tylko na poczatku FAP na koncu nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Może być problem z filtrem cząstek stałych że się zapchał. To kolejny wynalazek w stylu koła dwumasowego który daje kierowcom do wiwatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
czy nie sa zatkane (katalizator i FAP) bylo sprawdzane na komputerze nie wiem jak ale powiedzieli ze jest w porzadku przejade sie jeszcze gdzies moze jest inny sposob na sprawdzenie tego.dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 16:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
kamikadze napisał(a):
czy nie sa zatkane (katalizator i FAP) bylo sprawdzane na komputerze

Komputer wszystkiego nie wykaże.
kamikadze napisał(a):
otworzylem maske to turo az sie swiecilo.tlumik grzeje sie tak ze spod spodu samochodu smierdzi spalenizna

Grzanie się turbo to efekt nadmiernego obciążenia turbiny lub za dużej dawki paliwa. Filtr cząstek stałych działa na zasadzie że jak jest zapchany to sterownik zwiększa dawke paliwa żeby go przepaliło i odepchało, żeby taka sytuacja zaszła musi być zrobiona także dłuższa trasa. Nowe diesle nie nadają się praktycznie do jeżdzenia tylko po mieście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
kolego tylko ze trase robie co dwa trzy tygodnie okolo 1000 kilometrow poniewaz jezdze w to samo miejsce.najczesciej to sie dzieje jak tylko wyjade poza miasto.ale jezeli jezdze po miescie spokojnie i to sie dzieje wiec turbo nie jest zbyt obciazone.to zostaje za duza dawka paliwa.czyli wtryski moga lac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 23 września 2009, 19:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
U mnie nawet z dłuższą jazdą 250km/h wentylator sie nie uruchamia, chociaz czuc że z silnika bucha ciepło - w końcu ma prawo. Poszukaj jakiegoś porządnego serwisu, raczej w Niemczech. Będzie taniej i lepiej.Nie wiem co Ci doradzić innego.

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
A napisz jeszcze , co było grzebane w tym silniku. CO znaczy że częsci były adoptowane. ??? Dokładniej. Jak było wcześniej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
to bylo po zepsuciu juz.wgrali mi adaptacje czyli zainstalowali czesci tak jak by byly wymienione na nowe bo wtedy trzeba to zrobic.tylko ze u mnie ostaly stare.to raczej nie zrobilo nic gorzej.ale od tamtej pory nie wyskakuja zadne bledy.a zaadoptowane byly przeplywka sonda lambda ta druga i wtryski bo tych czesci byl blad.a ogolnie przy silniku nic nie bylo grzebane normalna seria


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No to chyba faktycznie zatkany filtr?????? Trudno powiedzieć. To są skomplikowane diesle niestety.Choć daja wiele frajdy. A może to głupie, ale zobacz, czy auto sie normalnie toczy. Może którys zacisk nie puszcza np jak sie nagrzeje???Może hamulec ręczny???? Któraś felga sie grzeje? Przód albo tył????

tak to wygląda jakby mu ciężko było, i ten automat ????

No ja mam 134tys przebiegu i oprócz standardowej wymiany kolektora ssącego (wypadające klapki) i oleju w skrzyni automtycznej to nic sie odpukać nie dzieje.Zawsze pamiętaj o schłodzeniu turbin.

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
witam mam ten sam problrm tylko moje auto ma motor 2.5d i manualna skrzynia tez wydech sie grzeje podobne objawy. co tydzien regulrnie sie zagrzewa po czym ustaje i dalej auto przyspiesza jak nalezy. co to mozebyc? jak ktos wie????? pozdrawiam filtr czastek mam nowy i tlumik tez oraz katalizator. zastanawiam sieze moze to tak ma byc? moze to filtr sie wypala czastek stałych.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
jesli juz ktos bedzie wiedzial czemu te wydechy w e60 dieslach sie tak grzeja co jakis czasto niech napisze. z gory dziekuje. bo dla mnie osobiscie jest to cos dziwnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .....
PostNapisane: 2 października 2009, 13:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
U mnie auto zawsze jedzie. NIe ma czegoś takiego że coś tam nie ciągnie, albo sie jakoś szczególnie grzeje a potem nie. Uzywane jest zarówno na autobahnach jak i przez żonę która jeździ spokojnie. I obojętnie na jakich odległościach. NIc nie zauważyłem. przebieg 130tys.E61 535d 272KM.2005rok.

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
A powiedz jeszcze co z tym kolektorem?Jakie wypadajace klapki.Slyszalem ze one lubia pekac ale o zadnych klapkach nie slyszalem.Ja nie zmianialem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
wiatm. moje auto jest z roku 2005, 525d z filtrem czastek stalych. wymienilem obydwa kolektory wlotowy plastikowy z klapkami i wylotowy (wydechowy metalowy). po wymianie tego drugiego gdy zaczyna sie grzac jest znacznie ciszej niz przed wymiana. niektore auta nie maja filtra czastek i podejzewam ze tam ten problem nie występuje. przed wymiana kolektora wylotowego bylo slychac dudnienie podczas wypalania a teraz jest znacznie ciszej aczkolwiek nadal czuc kiedy autko troszke traci na mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL