BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 09:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 320d
Dzięki seba7er.
Zostawiłem auto u mechanika, ma kompa i niech się bawi, jak już zrobię ten problem to napisze co było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 320d
Wiec sprawa zażegnana, był problem tego typu że pod kolektorem jest taka czarna skrzyneczka w której są przewody idące od elektrozaworów i tam się przegrzały i stykały do masy i dlatego nie działały i wyrzucały błędy . Jak coś to piszcie to podam więcej szczegółów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 22:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Witam.Mam także problem z mocą w 320 d silnik M47. Robilem diagnostyke inpa , bledów rzekomo nie ma tylko zauważyłem jedna rzecz.Wartość SPRITZBEGINN SOLL( kat poczatku wtrysku paliwa- wartosc zadana) pojawia się !-1.50 a wartość SPRITZBEGINN IST (kat poczatku wtrysku paliwa- wartosc aktualna waha sie w przedziale 6.1 - 6.9 . Możcecie mi podpowiedzieć co jest nie tak i gdzie szukac usterki? Dodam tez ze grucha turbo troche ciezko chodzi ale jutro ja przeplukam WD.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 23:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
moze Ci sie zawiesza wtryskiwacz sterujacy tzn czujnik wzniosu iglicy odczytuje bledne wartosci z powodu zawieszki iglicy. Sprawdz to tak ze przy pracujacym silniku puknac rekojescia wkretaka we wtryskiwacz sterujacy i po tym od razu patrzec na wskazania poczatku kata wtrysku... jak beda jakies skoki to wyglada na to ze sterujacy juz pada tzn zaciera sie iglica. Sprawdz tez rezystancje cewki [80-120 Ohm]. A jezeli sterujacy okaze sie OK, no to poczatek wtrysku na VP44 jest rozjechany na max wyprzedzanie wtrysku... ale dziwne ze przy tym nie wrzuca Ci silnika w tryb awaryjny...
wlasnie doczytalem ze jednak jest rpoblem z moca... a jaka max wartosc dwaki paliwa??

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 19:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
dzieki za zainteresowanie tematem. Dodam tylko ze połaczenia gumowe sprawdzone.Wymieniałem juz wczesniej sterujacy(uzywany) bo auto kopcilo i nie miało mocy lecz wtedy wyrzucało bład tego własnie wtrysku.PO wymianie błędy znikneły.Aktualne wartości zmierzone na biegu jałowym wynosiły :
cisnienie doładowania 1037.00 [hpa] i dawka paliwa [aktuelle menge] 5.77.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
to jalowy jest OK, ale mi chodzi o max dawke przy max polozeniu pedalu gazu. natomiast max cisnienie otrzymasz na 3cim biegu z butem w podlodze i przy lekkim wniesieniu... jak dojdzie do ok 2,2 bara to jest OK. Tylko ewidentnie masz rozjechany poczatek kata wtrysku i najpierw tym sie nalezy zajac... najpsorciej ujmujac poczatek wtrysku nie jest zsynchronizowany z GMP pierwszego cylindra.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 20:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Czyli jest możliwość ze pompa przestawila sie wzgledem wału ??Tam jest rozrzad na łańcuchu wiec myśle ze to mało prawdopodobne.No nic szukam dalej zaczne od stukniecia we wtrysk sterujacy jak doradzaliscie moze sie zawiesza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
rozrzad na lancuchu tylko skad TAKI rozjazd kata wtrysku?? :szok: Za ta wartosc w INPIE odpowiad wtryskiwacz sterujacy i jak widac jest zawieszony w pozycji wyprzedzania poczatku wtrysku, a nie powinno tak byc. Sprawdz jeszcze jak masz mozliwosc opór cewki czujnika wzniosu iglicy.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Ciekawe teorie o tym wtryskiwaczu sterującym.
A mnie się zawsze wydawało że wtryskiwacz sterujący mierzy rzeczywiste otwarcie wtryskiwacza. To tylko zwykła cewka do o koła wtryskiwacza która mierzy moment otwarcia i czas wtrysku na podsatawie uniesienia się iglicy w mechanicznym wtrysku. Jak by się iglica zawiesiła to silnik by nie pracował na jeden cylinder.
Jest w pompie u dołu nastawnik kąta wtrysku. To on odpowiada za regulację konta i on może się zepsuć. Kolejny temat to ustawienie konta przyrządem zegarowym. Jak by coś było z wtryskiem sterującym to komp by krzyczał że coś mu nie pasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL