BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 18:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problemy z autem
PostNapisane: 29 września 2009, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Witam! Jestem nowy na forum i mam kilka pytań odnośnie wad mojego auta:
1. Czy zegary w e36 coupe powinny posiadac ekonomizer?
2. Problem z ABS. Nie świeci lampka w w/w zegarach i ABS nie chodzi. Jak go sprawdzić?
3. Cieknie mi dyferencjał w miejscu połącznia z wałem. Czy można jakoś to uszczelnić czy wymienić dyferencjał i jak sprawdzić używany?
4. Podczas hamowania z dużych prędkości słychać straszny hałas. Co może być przyczyną?

Przepraszam za stylistykę mojego postu nie jestem humanistą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problemy z autem
PostNapisane: 29 września 2009, 13:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
homer78 napisał(a):
Witam! Jestem nowy na forum i mam kilka pytań odnośnie wad mojego auta:
1. Czy zegary w e36 coupe powinny posiadac ekonomizer?
2. Problem z ABS. Nie świeci lampka w w/w zegarach i ABS nie chodzi. Jak go sprawdzić?
3. Cieknie mi dyferencjał w miejscu połącznia z wałem. Czy można jakoś to uszczelnić czy wymienić dyferencjał i jak sprawdzić używany?
4. Podczas hamowania z dużych prędkości słychać straszny hałas. Co może być przyczyną?

Przepraszam za stylistykę mojego postu nie jestem humanistą.


ad1 tak
ad2 myślę iż ktoś odpiął celowo kontrolkę żeby nie pokazywała błędu, najprościej podepnij auto pod kompa koszt nie wielki a przy okazji zobaczysz jakie błędy masz dodatkowo
ad3 raczej wymiana, są używki na allegro z gwarancją ale musisz sprawdzić oznaczenie jakie masz, na forum jest sporo na ten temat poszukaj
ad4 w pierwszej kolejności do sprawdzenia stan tarcz i klocków możliwe że klocki się kończą, jeżeli tak to konieczna szybka wymiana, wiadomo bezpieczeństwo i szkoda tarcz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dzięki za odpowiedź. Wydaje mi się, że ten hałas podczas hamowania dobiega z tylnych kół. Czy to wycie może być spowodowane kiepskim dyferencjałem? Dodam, że hamulce są dobre jak i ręczny. Czy brak ABS-u może być spowodowany tym, że licznik został wymieniany i nie podłączona została lampka ABS? Wybacz za pytania ale naprawdę nie jestem w temacie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
rozumiem, na początek możesz sobie zrobić tzw test zegarów, na forum sporo info na ten temat, możesz dzięki temu odczytać info czy zegary są org czy ktoś coś wymienił, jak podepniesz po kompa to tez powinien się pojawić błąd na carsofcie chyba instrument claster, a kupiłeś to auto jakoś okazyjnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dzięki, poszukam czegoś na temat testu zegarów. Wychodzi na to, że jednak nie okazyjnie. Trzeba zrobić porządek z tym dyfrem, ABS-em i zegarami. Szczerze mówiąc chciałem kupić Audi B4 ale to jakoś się trafiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Po co zmieniać dyfer jak można zmienić uszczelniacz za 30 zł i problem wyciekania oleju z głowy :rotfl: :wstyd:


Ostatnio edytowano 29 września 2009, 15:36 przez przemO7716, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
jeżeli to nie tajemnica co dokładnie kupiłeś i w jakiej cenie no i od kogo, bez obaw jak mądrze poszukasz to większość problemów można rozwiązać samemu, części są tanie a wybór zamienników lub używek ogromy, ważne żeby ewentualnie mieć zaufanego mechanika bo często robocizna jest droższa od samych części, używany dyfer to wydatek kilku stówek więc nie ma tragedii, jak abs ci nie działa stawiam na czujnik przy kole też w sumie groszowe sprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
przemO7716 napisał(a):
Po co zmieniać dyfer jak można zmienić uszczelniacz za 30 zł i problem wyciekania oleju z głowy :rotfl: :wstyd:


pod warunkiem że kolega nie zajeżdził już dyfra tym bardziej że coś już mu hałasuje, oczywiście rozwiązań może być sporo, a my tak na prawdę dajemy tylko wskazówki co sprawdzić, na odległość nie widząc problemu nie za wiele można powiedzieć ale wiadomo jak kolega zaczyna swoją przygodę z BMW to od czegoś trzeba zacząć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dzięki za podpowiedzi. Oczywiście nie jest tajemnicą co kupiłem. Jest to BMW e36 316 M43 coupe. Kolor to Bostongrun (czy jakoś tak) metalic. 1993 rok produkcji. Powodami kupna były: zadbane wnętrze, brak agrotuningu, ładny kolor, oraz ładnie pracująca skrzynia oraz silnik. Tylko właśnie ten ABS, dyfer i zegary. Koszt takiego auta to 5000 zl (import). Zrobiłem test licznika i w związku z tym pytanko mam. Czy podczas testu powinny się świecić kontrolki ABS-u i poduszki powietrznej? Jeśli tak czy to, że nie świecą może być przyczyną braku ABS-u? Dzięki za odpowiedz.
P.S. BMW to całkiem inne auto niż Audi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
masz rację kolego marjanhc :) za mało konkretów ludzie podają i oczekują diagnozy :rotfl: ale co tam będziemy pisać co zmieniać a może się uda nam trafić :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
osobiście nie spotkałem się z e36 bez ABS-u ale mogę się mylić, mimo wszystko proponuję podłączyć auto pod kompa koszt 50-100zł a wyjdą inne mankamenty z tego co pamiętam to podczas testów możesz wejść w pole gdzie jest wyświetlana końcówka VINu i ją porównać z tym z auta wtedy masz odpowiedż czy zegary są org

PS jeżeli uważasz że wskazówki udzielone na forum są pomocne kliknij Pomógł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
dziękuję

jak coś ustalisz więcej to śmiało pisz fachowcami nie jesteśmy ale miłośnikami jak najbardziej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Sprawdzę ten nr VIN. Co do zegarów to jeszcze jest taki problem, że przy przyspieszaniu obrotomierz szwankuje. Pewnie to wina nie oryginalnych zegarów. Odnośnie tego wycia z tyłu samochodu. Ciężko jest opisać hałas, ale postaram się to zrobić bardziej sumiennie. Hamując z prędkości 120km/h słychać narastający w sposób ciągły głośny szum, króry cichnie przy prędkości ok. 60km/h. Jak napisałem wcześniej wyciek zaobserwowałem między połączeniem wału a dyferencjałem. Poruszałem wałem napędowym oraz półosiami od dyferencjału i wyczułem luz. Ten luz ma kąt zbliżony do wskazówek zegara wskazujących godzinę 1. Rozejrzę się za dyferencjałem i go wymienię. Domyślam się, że auta z tylnym napędem mogą być bardziej hałaśliwe niż te z przednim napędem, jednak wydaje mi się, że ten szum jest za głośny. Dzięki za sugestie. Zaznaczyłem, że pomogliście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dlatego właśnie zarejestrowałem się na forum, żeby uzyskać jakieś wskazówki. Jak już pisałem wcześniej niestety jestem lewy w tym temacie. Chciałbym to auto doprowadzić do ładu i stąd moje pytania. Jazda BMW e36 sprawia więcej frajdy (mimo hałasu) od Audi B4. Pozdrawiam miłośników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
homer78 napisał(a):
Rozejrzę się za dyferencjałem i go wymienię.

Najpierw podnieś tylne kola do góry i sprawdź czy nie masz luzów(poruszaj góra/dół lewo/prawo) może wyją ci łożyska w kolach ;)

homer78 napisał(a):
3. Cieknie mi dyferencjał w miejscu połącznia z wałem. Czy można jakoś to uszczelnić czy wymienić dyferencjał i jak sprawdzić używany?

Bezproblemowo wymieniasz o ring (musisz wyjąc dyfer) :ok:
No chyba ze huczy ci most, to dolej oleju(lub wymień go) a jeżeli nie pomoże to na końcu wymiana dyfra... ;)

marjanhc napisał(a):
osobiście nie spotkałem się z e36 bez ABS-u ale mogę się mylić,

Pierwsze wersje e36 były bez ABS ;)

homer78 napisał(a):
1993 rok produkcji.
Ale ciebie to nie dotyczy ABS masz... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dzięki Coupe. Sprawdziłem nie ma ostatnich cyfr VIN podczas testu licznika. Czy nie oryginalny licznik może być powodem braku ABS-u? Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie uszczelniacza dyferencjał do wału trzeba dokręcić przy użyciu odpowiedniej siły? Jeszcze raz dzięki za sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
marjanhc napisał(a):
ad3 raczej wymiana, są używki na allegro z gwarancją ale musisz sprawdzić oznaczenie jakie masz, na forum jest sporo na ten temat poszukaj


ogólnie nie polecam metody kupowania dyferków z allegro, (same buble)
Nie dość ze trzeba czekać na przesyłkę, zakładać, tu sie okaże ze nie działa, znów wyjmować, i odsyłać, tracić na kosztach przesyłki itp.. Szkoda nerwów ;) ;) ;)

Najlepiej poszukać gdzieś na szrocie z rozbitka... Najlepiej gdzieś w swojej okolicy... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
homer78 napisał(a):
Dzięki Coupe. Sprawdziłem nie ma ostatnich cyfr VIN podczas testu licznika. Czy nie oryginalny licznik może być powodem braku ABS-u? Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie uszczelniacza dyferencjał do wału trzeba dokręcić przy użyciu odpowiedniej siły? Jeszcze raz dzięki za sugestie.


Normalna grzechotka, i troszkę siły ale bez przesady... ;) Normalnie na wyczucie, bez żadnych przedłużek itp... Tam nic nie da sie zepsuć :ok:

Wystarczy kupić oring, kawałek kanału, komplet kluczy nasadowych, jakaś grzechotka i nie ma opcji ze tego nie naprawisz :ok:

zegary czy też lampka absu nie ma nić do działania układu... Lampka informuje tylko i wyłącznie ze jest ABS wyłączony/uszkodzony... Prawdopodobnie masz któryś padnięty czujnik przy którymś kole... (zegary nie są drogie do e36 także kiedyś wymieniasz ;) )

Najpierw zajmij sie dyferkiem, a potem resztą ;) :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Super... kanał mam, klucze też są i chęci. Załatwię sprawę z tym ABS-em i licznikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
homer78 napisał(a):
Super... kanał mam, klucze też są i chęci.


Ja też byłem zmuszony do wymiany uszczelniacza, bo też mi ciekł, przy okazji wymieniłem olej na nowy i jest gites-majonez :D ... jakbyś miał jakieś ale... to pytaj... :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL