BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Skończyła sie pompa paliwa??
PostNapisane: 4 października 2009, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: miĂŞdzyrzec podlaski
Witam
Problem jest następujący najprawdopodobniej spaliła mi sie pompa paliwa teraz jak poznać po wyjęciu czy jest spalona ?? Widziałem na allegro wkłady do pompy paliwa i czy po założeniu takiego wkładu będzie dalej jeździła? . Jak zdjąłem tylna kanape to widziałem dwie klapki do pompy paliwa to czy w e36 są dwie takie pompy i dwie mogły mi sie spalić na razem ??

Z góry dzieki na odpowidzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
rozumiem ze samochód w ogóle nie odpala?
jeśli tak to wymieniasz wkład i śmigasz dalej,
Pompy e36
albo sprawdz czy na 100% jest uszkodzona, odpinasz przewód paliwowy (wyjsciez pompy) i zakręć (najlepiej druga osoba) rozrusznikiem i patrzysz czy tryska benzyna, jeśli nie to wymieniasz wkład :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 49
Lokalizacja: wietnam
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40
u mnie jak padła pompa to wyjąłem i podłączyłem na krotko do aku żeby sprawdzić czy to pompa napewno - kupiłem dokładnie taką

http://moto.allegro.pl/item752582385_po ... filtr.html

śmigam już jakieś 3 miesiące i jest ok , ale troszkę głośniej pracuje

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42B18
Pompa jest jedna, za siedzeniem pasazera. Za kierowca jest tylko czujnik poziomu paliwa w drugiej komorze.

_________________
... its this obsession everybody's got now that speed kills. It doesnt. Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary -- thats what gets you. - Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Przed takim sprawdzaniem jak piszą koledzy to poprostu sprawdz czy masz zasilanie do pompy. Miernik w rękę lub prubówka na 12V i sprawdz, bo mozesz sie rozczarować jak założysz nową i też nie zadziała. Jak zasilanie masz to wymontuj pompę i zasil ją na krótko (bezpośrednio pod aku) Jak nie zadziała to padnięta. Padnięta moze być też jak zadizała bo zdaża sie ze pompa potrafi sie zawiesić i nie działać a jak się w nią stuknie to zadziała tyle że trudno powiedzieć na jak długo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: lipno
pamietaj tez ile barow ma pompka bo moze byc za slaba bo jest kilka rodzaji ja wymienialem tydzien temu i koszt 450 zl mnie wyniusl pompka byla firmy BOSCH i jest to w klad pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: miĂŞdzyrzec podlaski
podłączyłem pompe na krótko i okazało sie że jednak dziala. Ale jak była w zbiorniku odłączyłem przewód paliwowy i zakręciłem silnikiem to paliwo leciało ale ciurkiem a czy nie powinno tryskać dużym ciśnieniem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
powinno być podawane pod ciśnieniem 3 atmosfer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
powinno być podawane pod ciśnieniem 3 atmosfer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Katowice
Witam!! Pod kanapą po prawej stronie jest jedna wtyczka od pompki a druga to czujnik poziomu paliwa. Po lewej stronie masz sam czujnik poziomu paliwa. Obok niego wchodzi wężyk(to jest powrut paliwa). Zrób tak:
1. wyłącz zapłon(wyjmij kluczyk najlepiej)
2. wypnij ten wężyk i włórz go do jakiegoś pojemnika(tylko tak solidnie bo jak będzie działać to tam będzie ciśnienie)
3. załącz zapłon powinno popłynąć paliwo, jeżeli nie, albo słabo to znaczy że pompka do wymiany.

Ja miałem pompke wymienianą nie dlatego że wogule niechodziła tylko już była zasłaba i niedawała ciśnienia, i jak nią nakrutko podłączyłem to działała a z tego wężyka nic. Jerzeli okarze sie że niechodzi to warto sprawdzić jeszcze czy napięcie przychodzi na nią(bo morze być np. przekazinik zepsuty) to wtedy wypnij wtyczke zaślającą pompke woltomierz pod styki z kable i załącz zapłon powinno pokazać ok 12V. Pozdrawiam i daj znać jak efekty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Katowice
Witam!! Pod kanapą po prawej stronie jest jedna wtyczka od pompki a druga to czujnik poziomu paliwa. Po lewej stronie masz sam czujnik poziomu paliwa. Obok niego wchodzi wężyk(to jest powrut paliwa). Zrób tak:
1. wyłącz zapłon(wyjmij kluczyk najlepiej)
2. wypnij ten wężyk i włórz go do jakiegoś pojemnika(tylko tak solidnie bo jak będzie działać to tam będzie ciśnienie)
3. załącz zapłon powinno popłynąć paliwo, jeżeli nie, albo słabo to znaczy że pompka do wymiany.

Ja miałem pompke wymienianą nie dlatego że wogule niechodziła tylko już była zasłaba i niedawała ciśnienia, i jak nią nakrutko podłączyłem to działała a z tego wężyka nic. Jerzeli okarze sie że niechodzi to warto sprawdzić jeszcze czy napięcie przychodzi na nią(bo morze być np. przekazinik zepsuty) to wtedy wypnij wtyczke zaślającą pompke woltomierz pod styki z kable i załącz zapłon powinno pokazać ok 12V. Pozdrawiam i daj znać jak efekty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skończyła sie pompa paliwa??
PostNapisane: 5 października 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: E65 730 d
[quote="fusel"]Witam
Problem jest następujący najprawdopodobniej spaliła mi sie pompa paliwa teraz jak poznać po wyjęciu czy jest spalona ?? Widziałem na allegro wkłady do pompy paliwa i czy po założeniu takiego wkładu będzie dalej jeździła? . Jak zdjąłem tylna kanape to widziałem dwie klapki do pompy paliwa to czy w e36 są dwie takie pompy i dwie mogły mi sie spalić na razem ??

ta pompa o której piszecie to jest odpowiedzialna za przepompowanie paliwa w samym zbiorniku z jednej do drugiej komory zbiornika a nie do silnika , gdy ta pompa ulegnie uszkodzeniu samochód mając ok 15 litrów paliwa w zbiorniku również nie zapali , wystarczy dolać paliwa i jedziemy dalej

jezeli tak jak pisze masz ok 15 litrów paliwa w zbiorniku to porostu dolej paliwka , a wtenczas sie przekonasz co masz uszkodzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Katowice
Od kiedy w BMW E36 są mątowane 2 pompki?? Jest tylko i wyłącznie jedna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Która pompuje z prawej strony zbiornika poprzes filtr paliwa, listwe wtrysków, regulator ciśnienia do lewej komory baku!!!!!!!!!!!!! A z lewej do prawej samoczynnie paliwo sie przelewa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Druga wtyczka z prawej strony to czujnik poziomu paliwa który jest jaki z prawej tak i z lewej!!!!!!!!!!!!!!! A jak jest pompka doszczętnie spalona to podepnij nią na krótko do aku. i niebędzie chodzić, a jak będzie chodzić to może być że już straciła swoją wydajności!!!!!!! A to sprawdzisz takim sposobem jak napisałem powyrzej!!!!!!!!!! POWODZENIA!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Żeby podać napięcie na pompe poprzez oryginalną wtyczke to wyciągnij przekaźnik pompki i zrób mostek na pinie 30 i 87 podstawki przekaźnika wtedy nie bedziesz musiał kręcić rozrusznikiem i od razu przetestujesz czesc instalacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: E65 730 d
kielas870800 napisał(a):
Od kiedy w BMW E36 są mątowane 2 pompki?? Jest tylko i wyłącznie jedna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Która pompuje z prawej strony zbiornika poprzes filtr paliwa, listwe wtrysków, regulator ciśnienia do lewej komory baku!!!!!!!!!!!!! A z lewej do prawej samoczynnie paliwo sie przelewa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Druga wtyczka z prawej strony to czujnik poziomu paliwa który jest jaki z prawej tak i z lewej!!!!!!!!!!!!!!! A jak jest pompka doszczętnie spalona to podepnij nią na krótko do aku. i niebędzie chodzić, a jak będzie chodzić to może być że już straciła swoją wydajności!!!!!!! A to sprawdzisz takim sposobem jak napisałem powyrzej!!!!!!!!!! POWODZENIA!!!!!!



Co Ci sie samoczynnie przelewa???? chyba woda w mózgu . Pompa w zbiorniku paliwa jest odpowiedzialna za przepompowywanie paliwa z prawej komory do lewej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Katowice
Po pierwsze oszczędzi se tych uwag natemat wody w mózgu, bo widze że wodogłowie ty masz!!!!!!!!! Jerzeli pompka po prawej jest jak ty twierdzisz przelewowa to gdzie ta pompka która podaje paliwo na silnik??????????? Jest tylko zbiornik przelewowy ale to inna historia bo to nie pompka!!!!!!!!! To jeszcze raz ci mówie pompka po prawej pompuje paliwo poprzez filtr który u mnie w E36 320i znajduje sie pod autem, następnie idzie na listwe wtrskiwaczy, regulator ciśnienia i powraca do lewej komory gdzie sie przelewa do prawej i znów filtr, listwa, regulator i lewa komora. Więc jak niewierz to niepisz bo wprowadzasz ludzi w błąd a ja wiem bo zanim napisałem upewniłem sie z ksiąrzką a poza tym u mnie to robiłem sam i wiem odczego pompke wymieniłem i jak co pokolei idzie bo sprawdzałem. Zapraszam do lektury np.BMW serii3 H.R Etzold tam jest to opisane i o żadnej pompce przelewowej niejest wspomniane!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
dragon34 napisał(a):
Co Ci sie samoczynnie przelewa???? chyba woda w mózgu . Pompa w zbiorniku paliwa jest odpowiedzialna za przepompowywanie paliwa z prawej komory do lewej
:dobani: :dobani: :dobani:




fusel napisał(a):
Widziałem na allegro wkłady do pompy paliwa i czy po założeniu takiego wkładu będzie dalej jeździła?

Bedzie jeździła, ja do tej pory śmigam na takiej za chyba 80-90zł ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL