BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 00:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z silnikiem
PostNapisane: 7 października 2009, 20:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Zielenin
Witam mam następujący problem.
Gdy odpalam silnik obroty zaczynają mi falować potem spadają aż w końcu silnik gaśnie. Silnik odpala odrazu. Dopiero po którymś z kolei rozruchu silnik przestaje gasnąć ale obroty na bęzynie dalej falują. Obroty wciskają się bez kłopotów i zakrztuszeń silnika. Jak silnik przełączy się na gaz jest lepiej ale chociaż obrotomież pokazuje stałe 900 obr na jałowym to da się wyczuć szrpnięcia silnika. Problem zaczął występować w dniach deszczowych więc sprawdziłem kable WN odczyty miernika są różna wachają się od 4,62 kΩ do 4.82 kΩ gdzie powinno podobno być 5 na każdym. Gdy wykręciłem świece każda miała czarny nalot (na świecach zrobiłem 12tyś). Wczasie jazdy jest ok problem na wolnych obrotach i przy ruszaniu, ładowanie w normie co to może być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 23:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
witam.mam podobny problem,obroty po odpaleniu skaczą do 1,5 tys i spadają do 500 obr i tak 2-3 razy i już normalnie.Raz zdarzyło mi się że auto zgasło przy tych wahaniach obrotów i później ciężko było odpalić,tak jakby zalany.Byłem na komputerze i nie ma błędów,filtry i świece wymienione.Dodam że dzieje się tak tylko przy odpaleniu,później jest już normalnie,obroty trzymają się równo.Gdyby to był krokowiec to chyba cały czas powinny falować,prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 07:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
U mnie jest podobnie. Silnik m40, odpalam, obroty do ok 1tys i spadają, potem gaśnie. Dopiero za ok 2-3 razem pracuje. Wymieniona świece, kable, filtry, sonda, czyszczony krokowiec. Byłem na diagnostyce powiedział, ze wszystko jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 07:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
tomek-bielawa napisał(a):
Witam mam następujący problem.
Gdy odpalam silnik obroty zaczynają mi falować potem spadają aż w końcu silnik gaśnie. Silnik odpala odrazu. Dopiero po którymś z kolei rozruchu silnik przestaje gasnąć ale obroty na bęzynie dalej falują. Obroty wciskają się bez kłopotów i zakrztuszeń silnika. Jak silnik przełączy się na gaz jest lepiej ale chociaż obrotomież pokazuje stałe 900 obr na jałowym to da się wyczuć szrpnięcia silnika. Problem zaczął występować w dniach deszczowych więc sprawdziłem kable WN odczyty miernika są różna wachają się od 4,62 kΩ do 4.82 kΩ gdzie powinno podobno być 5 na każdym. Gdy wykręciłem świece każda miała czarny nalot (na świecach zrobiłem 12tyś). Wczasie jazdy jest ok problem na wolnych obrotach i przy ruszaniu, ładowanie w normie co to może być.


Szczelna guma przepływomierza?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1525
Lokalizacja: Poznań
Garaż: Byłe E36 318iS Motorsport International
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112799
Dokładnie tak jak pisze COUPE: guma od przepływomierza lub sam przepływomierz.

Ja miałem to samo, tylko że u mnie był jeszcze wybuch gazu- rozwaliło przepływomierz i filtr powietrza.

_________________
|•|Była czerwonka >> E36 318i |•|
|••|Obecna czerwonka >> E36 318iS Motorsport International |••|
|•••| SPOTY W POZNANIU|•••|

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
guma szczelna, a przepływka bedzie dobra, bo koleś na diagnostyce nic nie mówił, ze jest uszkodzona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 18:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Zielenin
guma szczelna, a o wybuchach gazu raczej niema mowy bo to wtrysk gazu, dzisiaj wyzerowałem kompa poprzez odłączenie aku, zrobie nim kilka kilometrów na samej bęzynie i zobacze czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 64
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e90 320d
Odłączcie kabel WN od cewki a zobaczcie czy na każdym garze jest regularna iskra (tylko by was nie pokopał, pare tysiecy volt tam jest :D) istnieje mozliwosc ze na jednym nie bedzie a wtedy latwo ustalic czy cewka walnieta czy kabel czy swieca czy sam komp....


Ostatnio edytowano 8 października 2009, 23:27 przez Hollow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
wydaje mi się że odłączenie aku raczej nie zeruje kompa więc nic ci to nie da...

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
timi-91 napisał(a):
wydaje mi się że odłączenie aku raczej nie zeruje kompa więc nic ci to nie da...

kompa zresetujesz jeśli odepniesz aku i zewrzesz ze sobą klemy na kilka minut,było gdzieś o tym na forum,wtedy możesz zrobić nową mapę paliwa ale szczerze mówiąc wątpię czy to pomoże,spróbować można.
U mnie okazało się że jest nieszczelna guma między przepływką a kolektorem,jutro zabieram się za wymianę,jak pomoże to napiszę.pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: WrocÂław
i pomogło ? bo tez mam problemy z rozruchem tzn odpala mw do 1500obr potem spada do 500obr i sie stabilizuje !! gume posklejałem elgancko wiec niebedzie raczej z nią problemu !! wydaje mi sie ze to krokowy albo pompa paliwa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
silniczek krokowy sprawdzaliscie on jest tez odpowiedzialny za obroty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
witam.wymieniłem gume na nówkę,oryginał 110 zł,wyczyściłem silniczek krokowy i dalej to samo faluje przy odpalaniu.Jak odpaliłem pierwszy raz po tych zabiegach było jrszcze gorzej,obroty nie mogły się uspokoić.Generalnie kasa w błoto:/
Przepływkę czy sondę pokazałoby na kompie,tak samo czujniki,a koleś kumaty był od komputera najpierw inpą sprawdził później dis'em.Macie może jakieś sugestie co to może być?Auto już z tym problemem kupiłem,ale to falowanie staje się coraz mocniejsze,tylko po odpaleniu później auto trzyma równo na wolnych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Tak jak pisał Hollow, sprawdzcie cewke przewody i swiece.Podobny przypadek mialem w Volvo s40 okazalo sie ze to element gumowy cewki lekko pekniety iskra przeskakiwala i sie jezdzic nie dalo.
Jezeli jest przebicie to komp nic nie pokaze

_________________
Zabić muche na bocznej szybie-BEZCENNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 07:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
kolego bidsko weź idz do sklepu i kup kable boscha do poloneza one sa takie same jak do bmw tego modelu koszt 20zł i weź załóż sobie je i zobaczysz czy jest różnica jakaś ja tak sprawdziłem u siebie i okazały sie kable ze iskra uciekała i cuda mi sie działy z autem to co uciebie i sprawdz sobie regulator cisnienia paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
Takie same?Nie ma różnicy w parametrach? Swoją drogą jakby to były przewody czy cewki to czemu falowałby tylko przy odpalaniu?Nie chce tak kasę wyrzucać w jedną rzecz po drugiej.Powiedzcie mi jeszcze czy silniczek krokowy w 316 czy 318 jest taki jak u mnie czy nie da rady go przełożyć dla sprawdzenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem
PostNapisane: 17 listopada 2009, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
ja mam identyczne objawy w m43 dzisiaj bylem na wyczyszczeniu krokowego (moczyl sie ponad godzine w wd40) i przepustnicy wymienilem tez wąż od odmy i nic :( na allegro wyczailem cewke z przewodami za 200zl z gwarancja rozruchowa chyba będę musi dochodzić przyczyny metoda prób i błędów

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem
PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Ja mialem ten sam problem u siebie w m40. Falowanie po kazdym odpaleniu silnika od 1500 do 500 obr i tak ze 3 razy az do ustabilizowania. Czasem nawet gasl.

U mnie powodem nie byl uklad zaplonowy bo nie dzialo by sie to tylko przy odpaleniu ale i czasciej.

Nie wiem jak w innych silnikach ale w m40 nalezy sprawdzic czy w wezyku zaznaczonym na zolto nie ma paliwa. U mnie wlasnie to byla przyczyna. Wymienilem "To cos" zaznaczone na czerwono i wszystko jest super. :)

Obrazek Fotka znaleziona gdzies na necie. :)

Sprawdzenie to kilka sekund wiec moze to okaze sie wasza usterka. :hyhy:

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem
PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
Ktoś może wie co to jest to coś zaznaczone na czerwono i gdzie znajdę to w swoim m42?

_________________
"..i nikt mi nie powie,że czarne jest czarne a białe jest białe"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem
PostNapisane: 18 listopada 2009, 00:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bidsko napisał(a):
Ktoś może wie co to jest to coś zaznaczone na czerwono i gdzie znajdę to w swoim m42?


Po rysunku wychodzi ze jest to regulator cisnienia cześć nr 6 na rysunku:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Znajduje sie na listwie wtryskowej:
Obrazek

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL