BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d 136ps Słabe przyspieszenie dziwna sprawa
PostNapisane: 9 października 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tychy
Witam szukalem juz wszedzie pomocy w koncy trafilem tu na to forum.
Pragne podziekowac tym, ktorzy mi pomogą bede bardzo wdzieczny.

kupilem ostatnio 320d 136 konna wersje mialem przedtym 318d e46 i smigala szybciej.

zacząłem ją testować no i wrazenia mam takie, ze turbina wlacza sie odpowiednio przy 1,9 -2,0 tys obrotow czuc jak wciaga w krzeslo ale przy 2,5 do 3,0 obrotow czuc niewielki spadek mocy, a nie jak normalnie powinno sie czuc wzrastajaca ciagle moc przy pedale wcisnietym do konca.

Co to moze byc wie ktos? czytalem forum i sa sprzeczne informacje wiec chcialbym zeby cos bylo jasne zanim wezme sie do roboty. Przeplywomierz, egr, czy moze turbina?

Dzieki Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 05:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Przepływka.......... !!
EGR warto sprawdzić.
Po wymianie przepływki wypada przejechać się z kompem w aucie i sprawdzić jak mierzy nowa.
Nie zaszkodzi sprawdzić jakie jest ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
witam podpinam się
mi mulił strasznie wymnienilem przeplywke i jest lepiej o wiele ale ma taki objaw jak kolega wyżej, na kopmie bledów nie ma, przplwyka daje dobre wartości i cisnienie tez jest dobre, przeczyściłem zaworki egr, może któryś jest popsuty?
na allegro szukałem ale nie wiem jaki wybrac, da kotś jakiegos linka bo nie wiem jaki bedzie dobry
dzieki pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tychy
ok zobacze jak z tym przeplywomierzem. niedawno multidiagiem badalem silnik i nie znalazl zadnych bledów.... czy awaria tego przeplywomierza powinna byc widoczna w bledach? dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
staho kiedys tez wymienilem przeplywke i mialem taki objaw jak opisał tarni, pojechalem do ASO i powiedzieli mi ze wina jest brak adaptacji przeplywki, po tym zabiegu autko zaczęło równo sie zbierac od 1600 obr do 4500 bez zająkniecia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
wiem bylem na kompie u powiedzieli ze błąd przepływki został usunięty pojeździłem trochę i bez zmian to pojechałem jeszcze raz,ale żadnych błędów nie znaleźli, sprawdzili wartości przepływki to tez były dobre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 16:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
a ile w aso wzięli za taką przyjemność??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Witam panowie podepne sie pod ten temat:
Mam pytanko odnosnie elektro zworow.
1.Zdjolem wezyk z zaworu EGR na pracujacym silniku i zauwazylem ze caly czas jest zasysane powietrze czy to jest normalne.
2. jak wymontowalem ten elektrozawor kolo turbiny, i i dmuchnolem ustami w jeden z wezykow to powietrze sobie swobodnie przeplywalo. czy to jest normalne?? czy nie powinien byc on zamkniety.
3. jak jest z kierownica turbiny? po odpaleniu samochodu jest zassana. Czy to normalne??
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Zaplacilem ok 250 zl w lutym 2007 r.
Uszkodzony przepływomierz wprowadził zakłócenia w pracy ECU, a w efekcie znacznie zmienił mapę obciążeń samochodu.
Następstwa to;
-spadek mocy
-nierówna praca silnika
-większe zużycie paliwa

Montując nowy przepływomierz, kasujemy nauczone wartości, aby ECU na nowo zebrało mapę obciążeń, tym razem przy odczycie ze sprawnego przepływomierza.
Czyli adaptacja przepływomierza, to nic innego jak resetowanie programu auto-adaptacji ECU/DDE/DME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tychy
Cytuj:
Czyli adaptacja przepływomierza, to nic innego jak resetowanie programu auto-adaptacji ECU/DDE/DME


hmmm czyli jak zamontuje nowy przeplywomierz mam zresetowac ECU/DDE/DME?

jak sie to robi? w serwisie czy po domowemu tez sie da? bo multidiagiem u mnie w pracy kapa....

Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 15:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Napewno domowym sposobem tego nie zrobisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: TomaszĂłw Maz
Koledzy tez mam ten problem byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi ze na 95% mam do wymiany przepływomierz Po podłączeniu pod kaputer nic nie wykazało Wyczysciłem tez EGR i to nie pomogło nadal ma zawachanie przy 2500obr. Jak ktos moze to niech mi powie co to moz :dontgetit: byc czy to naprawde ten przepływomierz Ile on moze kosztowac :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tychy
przeplywomierz 200 zl a ile adaptacja to niewiem :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Za 200 zl to chyba uzywany lub jakis zamiennik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: TomaszĂłw Maz
A co to jest ta adaptacja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Marcel777 napisał(a):
A co to jest ta adaptacja?
guzior napisał(a):
Montując nowy przepływomierz, kasujemy nauczone wartości, aby ECU na nowo zebrało mapę obciążeń, tym razem przy odczycie ze sprawnego przepływomierza.
Czyli adaptacja przepływomierza, to nic innego jak resetowanie programu auto-adaptacji ECU/DDE/DME


Ciezko przeczytac caly post?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: 320D
Mam kolego dokładnie to samo co ty (1post) autko na niskich obrotach wogóle nie ciągnie, a jak już zacznie to ciągnie - stoi i znów ciągnie takie dziury bym powiedział.

I mówicie że jeśli to ta przepływka to ile takie coś z wymianą może kosztować ? widzę że i mnie czeka mechanik, no ale cóż się kupiło takie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: TomaszĂłw Maz
Wymienułem dzisiaj przepływke i nadal ma spadek mocy przy 2500obr.I pojechałem do mechanika zeby mi zresetował program auto-adaptacji ECU/DDE/DME A najlepsze jest to ze on powiedział ze nie ma takiego czegos i ze powinna chodzic po samej wymianie Koledzy podpowiedzcie gdzie moge to zrobic :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Nie chcę zakładać nowego tematu,bo problem mam podobny. Moje obserwacje: osłabienie odczuwalne w całym przedziale obrotów, prędkość max to 160km/h, ekonomizer nie dochodzi do 20l począwszy od 3 biegu, spalanie raczej w normie, obroty na jałowym stabilne, przy niższych temp zewnętrznych silnik się nagrzewa przy ok 7km w mieście...

Niedawno na kompie wykazało błąd EGRu,ale nie mogłem wtedy się tym zająć.

Czy powodem tych problemów może być egr? a moze rownież przeplywaka? jestem umowiony z mechanikiem i chciałbym mu moze cos zasugerowac,albo przynajmniej miec jakas wiedze... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 15:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Jeśli EGR jest otwarty gdy ma być zamknięty -mamy spadek mocy.
Jeśli przepływka słabo mierzy -mamy spadek mocy.

Co do przepływki...............i głośnej adaptacji

Jedni twierdzą że trzeba inni że nie.

Jestem z tych którzy twierdzą że nie ma takiej potrzeby.

Jeśli wyciągasz przepływomierz i w jego miejsce wkładasz taki sam używany lub nowy nie musisz wgrywać żadnych softów i innych wynalazków.
Cała ta procedura polega na zresetowaniu ECU a dokładnie wyczyszczeniu podręcznej pamięci ram . To w niej siedzą wyuczone zakresy pomiaru (adaptacje) i po odpięciu akumulatora znikają tak samo jak ustawienia zegarka, czy dzienny przebieg, Ty ustawiasz zegarek komp gromadzi nowe parametry.
Robiłem cuda z moją przepławką wkładałem z aut kolegów do swojego przepływki i robiłem pomiary kompem.

Może nie można bez jakiejś parametryzacji wkładać przepływki z z modelu 150cr do 136 na vp44. I tylko do tego bym się przychylił !! Wachlowanie przepływkami pomiędzy silnikami CR może odbywać się swobodnie,jak również przekładanie przepływki z wersji 136ps do 136ps.
Dla dobra sprawy nie ma nawet potrzeby kasować błędów.

Takie jest moje zdanie ,poparte doświadczeniami i go nie zmienię!!!
wiem że w dis jest opisana procedura .....ale to zwykły reset tylko po to aby zrobić to samo bez odłączania akumulatora.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL