BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 08:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] e39 530d 2002 ciegno zmiennej geometri
PostNapisane: 13 października 2009, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
Witam kolegow ponownie! niestety radosc moja nie trwala zbyt dlugo ,po czyszczeniu elektrozaworow, egr, auto wrocilo do zywych na 2 dni :zly:
Dalej nie wkreca sie do 3 tys,muli jak by ja cos przytykalo, sa dni lata jak glupia,a nastepnie znow muli, czytalem na forum ze jednym z powodow moze byc jakies ciegno zmiennej geometri ktore znajduje sie przy turbinie, no wiec pytam szanownych kolegow czy ktos ma pojecie jak ono wyglada ,gdzie go szukac i jak je rozruszac jesli sie przycina?????????????? moze jakies foto ,albo jakies pomysly co jeszcze moze byc przyczyna? skruszale weze podcisnien jakis sensor filtr paliwa lub powietrza przeplywka, prosze o pomoc ,bo ja chyba porabe siekiera....... :zly:
a moze to wina turbiny jakos metalicznie gwizdze od 2 lat a od spodu jest mokra, znalazlem rowniez olej w egr....

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
witam mialem taki sam problem niechciala sie wkrecac na obroty o ile pamietam to miales inny temat i ci pisalem moj problem tkwil w pompce pod kierowco nie dawala dobrego cisnienia paliwa i auto nie wkrecalo sie na obroty to niejest zadna wina turbiny ona niejest odpowiedzialna za obroty silnika tylko za doladowanie powietrza czyli moc nie sa one tanie a zamiennikow nie zakladaj ja zaryzykowalem i dalem swoja do regeneracji i jestem zadowolony i daja dwa lata gwarancji pozdrawiam ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
Krzynio266 napisał(a):
witam mialem taki sam problem niechciala sie wkrecac na obroty o ile pamietam to miales inny temat i ci pisalem moj problem tkwil w pompce pod kierowco nie dawala dobrego cisnienia paliwa i auto nie wkrecalo sie na obroty to niejest zadna wina turbiny ona niejest odpowiedzialna za obroty silnika tylko za doladowanie powietrza czyli moc nie sa one tanie a zamiennikow nie zakladaj ja zaryzykowalem i dalem swoja do regeneracji i jestem zadowolony i daja dwa lata gwarancji pozdrawiam ;)


Czesc Krzysiek! czyli mowisz ze to nie przytarte ciegno zmiennej geometrii? masz moze jakies pojecie ile kosztuje taka pompka nowa??
wymienie ja za jakis tydzien i zobaczymy moze faktycznie sie zesrala przy moim przebiegu i serwisach Angileskich 179tys mil... :D

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
nowa pompka kosztuje okolo 1000zl plus minus ja zregenerowalem swoja koszt 400zl i smiga podobno montuja orginalne czesci sprawdzilem jakie dawala cisnienie przed remontem i po i byla roznica a decyzja nalezydo ciebie ja sie bujalem z tym problemem dlugi czas a klientom sie naprawia auta a sobie nie dawalem rady jagby co to niepisz na GG ' bo nie dziala

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
Krzynio266 napisał(a):
nowa pompka kosztuje okolo 1000zl plus minus ja zregenerowalem swoja koszt 400zl i smiga podobno montuja orginalne czesci sprawdzilem jakie dawala cisnienie przed remontem i po i byla roznica a decyzja nalezydo ciebie ja sie bujalem z tym problemem dlugi czas a klientom sie naprawia auta a sobie nie dawalem rady jagby co to niepisz na GG ' bo nie dziala


w poniedzialek pojade do serwisu zobaczymy co w trawie piszczy ,a narazie dziekuje!

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
swietyzbostonu i jak byles w serwisie bo jestem ciekawy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
Krzynio266 napisał(a):
swietyzbostonu i jak byles w serwisie bo jestem ciekawy


witaj nie bylem jeszcze bo jestem poza anglia ale jak tylko zjade spowrotem to zaraz dam znac.....

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Cięgno zmiennej geometrii to taki pręt wychodzący z nazwijmy to metalowej bańki do środka turbiny. Jak poświecisz latarką ( pomiędzy kielichem a dolotem powietrza ) na turbinę to ją zobaczysz - do niej idzie wężyk od spodu koloru czarnego w niebieskie paski od zaworka który czyściłeś.

A czy działa -
Niech ktoś wsiądzie do auta - Ty poświeć na ten pręt i go obserwuj w trakcie uruchamiania silnika powinien się szybko wciągnąć a w trakcie gaszenia silnika raptownie cofnąć.
Później sprawdź naciskając ręką zakres pracy pręta - czy pracuje w pełnym zakresie.
Jeżeli tak to świadczy to o szczelności układu i teoretycznie prawidłowej pracy zaworka ( mimo to może zacinać się w trakcie jazdy ) ale już będziesz wiedział czy wężyki masz szczelne i nie zapieczoną kierownicę zmiennej geometrii.

Co do samego zaworka to oprócz tego filierka na zewnątrz jest jeszcze jeden w środku. Czyszczenie nie zawsze usprawni zaworek. Tam w środku jest gumka i sprężynka która się zużywa. Tak że jak auto ma trochę przejechane to dla własnego spokoju proponuje wymienić ten zaworek - 125zł allegro.
Jeżeli masz zaolejoną turbinę to proponuję odkręcić rurę dolotową powietrza do turbiny ( dwie śruby TORX przy przepływce ) i ją wyciągnąć. Na bank masz zużyty uszczelniacz pomiędzy rurą dolotu a turbiną. Bo jak się rozszczelni to właśnie przez niego wyciekają opary olejowe po odmie a przez to turbina zaciąga lewe powietrze omijając przepływomierz. Co skutkuje nieodpowiednim stosunkiem powietrze-paliwo.
Ja u siebie doszczelniłem te uszczelnienie uszczelką silikonową kagera i jest OK.

Popatrz jeszcze na elementy dookoła łączenia rur za turbiną czy na tych elementach nie ma kropeczek oleju świadczących o rozszczelnieniu układu doładowania.

Co do filtra paliwa i pompki to sprawdź ile poleci - a zwłaszcza do ilu się dokręci silnik np na 3ce - oczywiście po nagrzaniu silnika.
Jeżeli do odcięcia to powinny być OK
Zaślep też na próbę zawór EGR ( AGR )- jest trochę tego na forach BMW

Powodzenia ;)

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
muda44 napisał(a):
Cięgno zmiennej geometrii to taki pręt wychodzący z nazwijmy to metalowej bańki do środka turbiny. Jak poświecisz latarką ( pomiędzy kielichem a dolotem powietrza ) na turbinę to ją zobaczysz - do niej idzie wężyk od spodu koloru czarnego w niebieskie paski od zaworka który czyściłeś.

A czy działa -
Niech ktoś wsiądzie do auta - Ty poświeć na ten pręt i go obserwuj w trakcie uruchamiania silnika powinien się szybko wciągnąć a w trakcie gaszenia silnika raptownie cofnąć.
Później sprawdź naciskając ręką zakres pracy pręta - czy pracuje w pełnym zakresie.
Jeżeli tak to świadczy to o szczelności układu i teoretycznie prawidłowej pracy zaworka ( mimo to może zacinać się w trakcie jazdy ) ale już będziesz wiedział czy wężyki masz szczelne i nie zapieczoną kierownicę zmiennej geometrii.

Co do samego zaworka to oprócz tego filierka na zewnątrz jest jeszcze jeden w środku. Czyszczenie nie zawsze usprawni zaworek. Tam w środku jest gumka i sprężynka która się zużywa. Tak że jak auto ma trochę przejechane to dla własnego spokoju proponuje wymienić ten zaworek - 125zł allegro.
Jeżeli masz zaolejoną turbinę to proponuję odkręcić rurę dolotową powietrza do turbiny ( dwie śruby TORX przy przepływce ) i ją wyciągnąć. Na bank masz zużyty uszczelniacz pomiędzy rurą dolotu a turbiną. Bo jak się rozszczelni to właśnie przez niego wyciekają opary olejowe po odmie a przez to turbina zaciąga lewe powietrze omijając przepływomierz. Co skutkuje nieodpowiednim stosunkiem powietrze-paliwo.
Ja u siebie doszczelniłem te uszczelnienie uszczelką silikonową kagera i jest OK.

Popatrz jeszcze na elementy dookoła łączenia rur za turbiną czy na tych elementach nie ma kropeczek oleju świadczących o rozszczelnieniu układu doładowania.

Co do filtra paliwa i pompki to sprawdź ile poleci - a zwłaszcza do ilu się dokręci silnik np na 3ce - oczywiście po nagrzaniu silnika.
Jeżeli do odcięcia to powinny być OK
Zaślep też na próbę zawór EGR ( AGR )- jest trochę tego na forach BMW

Powodzenia ;)



dzieki za wszystko dam znac jak tylko sie za to zabiore....

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
muda44 napisał(a):
Cięgno zmiennej geometrii to taki pręt wychodzący z nazwijmy to metalowej bańki do środka turbiny. Jak poświecisz latarką ( pomiędzy kielichem a dolotem powietrza ) na turbinę to ją zobaczysz - do niej idzie wężyk od spodu koloru czarnego w niebieskie paski od zaworka który czyściłeś.

A czy działa -
Niech ktoś wsiądzie do auta - Ty poświeć na ten pręt i go obserwuj w trakcie uruchamiania silnika powinien się szybko wciągnąć a w trakcie gaszenia silnika raptownie cofnąć.
Później sprawdź naciskając ręką zakres pracy pręta - czy pracuje w pełnym zakresie.
Jeżeli tak to świadczy to o szczelności układu i teoretycznie prawidłowej pracy zaworka ( mimo to może zacinać się w trakcie jazdy ) ale już będziesz wiedział czy wężyki masz szczelne i nie zapieczoną kierownicę zmiennej geometrii.

Co do samego zaworka to oprócz tego filierka na zewnątrz jest jeszcze jeden w środku. Czyszczenie nie zawsze usprawni zaworek. Tam w środku jest gumka i sprężynka która się zużywa. Tak że jak auto ma trochę przejechane to dla własnego spokoju proponuje wymienić ten zaworek - 125zł allegro.
Jeżeli masz zaolejoną turbinę to proponuję odkręcić rurę dolotową powietrza do turbiny ( dwie śruby TORX przy przepływce ) i ją wyciągnąć. Na bank masz zużyty uszczelniacz pomiędzy rurą dolotu a turbiną. Bo jak się rozszczelni to właśnie przez niego wyciekają opary olejowe po odmie a przez to turbina zaciąga lewe powietrze omijając przepływomierz. Co skutkuje nieodpowiednim stosunkiem powietrze-paliwo.
Ja u siebie doszczelniłem te uszczelnienie uszczelką silikonową kagera i jest OK.

Popatrz jeszcze na elementy dookoła łączenia rur za turbiną czy na tych elementach nie ma kropeczek oleju świadczących o rozszczelnieniu układu doładowania.

Co do filtra paliwa i pompki to sprawdź ile poleci - a zwłaszcza do ilu się dokręci silnik np na 3ce - oczywiście po nagrzaniu silnika.
Jeżeli do odcięcia to powinny być OK
Zaślep też na próbę zawór EGR ( AGR )- jest trochę tego na forach BMW

Powodzenia ;)




no i spojrzalem na ten pret zmiennej geometrii i ani drgnie przy zapalaniu i gaszeniu silnika... Co teraz? mam wymienic zawor na nowy czysprobowac go rozruszac ,ale w jaki sposob???

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 14:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A ręcznie można ruszyć cięgnem ??

Jeżeli tak to po odpaleniu sprawdź czy do zaworka dochodzi podciśnienie - może wężyk nieszczelny albo odłączony.
A zawór EGR - działa ?
Odłącz wężyk po powiedzmy 1minucie od odpalenia i sprawdź czy zasysa powietrze.
Jeżeli tak to podmień miejscami zaworki po wcześniejszym sprawdzeniu jak wyżej.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
muda44 napisał(a):
A ręcznie można ruszyć cięgnem ??

Jeżeli tak to po odpaleniu sprawdź czy do zaworka dochodzi podciśnienie - może wężyk nieszczelny albo odłączony.
A zawór EGR - działa ?
Odłącz wężyk po powiedzmy 1minucie od odpalenia i sprawdź czy zasysa powietrze.
Jeżeli tak to podmień miejscami zaworki po wcześniejszym sprawdzeniu jak wyżej.


Male sprostowanie.... zajrzalem raz jeszcze l przy zapaleniu silnika idzie na dol bardzo wolno a po zgaszeniu szybko do gory.... nie wiem tylko w jakim zakresie powinien on chodzic dla mnie chodzi on na jakies 0.5 centymetra
zaworu egr nie odlaczalem wiec powinien dzialac, byl tylko czyszczony....
recznie nie probowalem ruszyc ciegna brak dojscia bez rozkrecania a cienko u mnie z czasem.... chyba pojade kupic nowy zaworek i tak trzeba go wymienic ,bo nie sadze aby byl wymieniany od nowosci........

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 15:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Musisz jednak rozkręcić i sprawdzić.
Zaworek wymień.
Jak wolno zaciąga - albo zaworek , albo nieszczelność w podciśnieniu - wymień na początek wężyki od podciśnienia - szczególnie ten w oplocie co idzie od gruchy ( tej czarnej - akumulator podciśnienia ) koło przepływki do grubszej rur za pompą podciśnienia - kupisz w Focie

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
Co do samego zaworka to oprócz tego filierka na zewnątrz jest jeszcze jeden w środku. Czyszczenie nie zawsze usprawni zaworek. Tam w środku jest gumka i sprężynka która się zużywa. Tak że jak auto ma trochę przejechane to dla własnego spokoju proponuje wymienić ten zaworek - 125zł allegro.
Jeżeli masz zaolejoną turbinę to proponuję odkręcić rurę dolotową powietrza do turbiny ( dwie śruby TORX przy przepływce ) i ją wyciągnąć. Na bank masz zużyty uszczelniacz pomiędzy rurą dolotu a turbiną. Bo jak się rozszczelni to właśnie przez niego wyciekają opary olejowe po odmie a przez to turbina zaciąga lewe powietrze omijając przepływomierz. Co skutkuje nieodpowiednim stosunkiem powietrze-paliwo.
Ja u siebie doszczelniłem te uszczelnienie uszczelką silikonową kagera i jest OK.




Witam szanownego kolege! wkoncu znalazlem czas zeby zabrac sie za naprawy .... poniewaz jestem laikiem pytam kolege gdzie jest ten uszczelniacz miedzy rura dolotu a turbina i jak lub czym to naprawic w angielskich warunkach? moze jakies foto?

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: boston U.K
muda44 napisał(a):
Cięgno zmiennej geometrii to taki pręt wychodzący z nazwijmy to metalowej bańki do środka turbiny. Jak poświecisz latarką ( pomiędzy kielichem a dolotem powietrza ) na turbinę to ją zobaczysz - do niej idzie wężyk od spodu koloru czarnego w niebieskie paski od zaworka który czyściłeś.

A czy działa -
Niech ktoś wsiądzie do auta - Ty poświeć na ten pręt i go obserwuj w trakcie uruchamiania silnika powinien się szybko wciągnąć a w trakcie gaszenia silnika raptownie cofnąć.
Później sprawdź naciskając ręką zakres pracy pręta - czy pracuje w pełnym zakresie.
Jeżeli tak to świadczy to o szczelności układu i teoretycznie prawidłowej pracy zaworka ( mimo to może zacinać się w trakcie jazdy ) ale już będziesz wiedział czy wężyki masz szczelne i nie zapieczoną kierownicę zmiennej geometrii.

Co do samego zaworka to oprócz tego filierka na zewnątrz jest jeszcze jeden w środku. Czyszczenie nie zawsze usprawni zaworek. Tam w środku jest gumka i sprężynka która się zużywa. Tak że jak auto ma trochę przejechane to dla własnego spokoju proponuje wymienić ten zaworek - 125zł allegro.
Jeżeli masz zaolejoną turbinę to proponuję odkręcić rurę dolotową powietrza do turbiny ( dwie śruby TORX przy przepływce ) i ją wyciągnąć. Na bank masz zużyty uszczelniacz pomiędzy rurą dolotu a turbiną. Bo jak się rozszczelni to właśnie przez niego wyciekają opary olejowe po odmie a przez to turbina zaciąga lewe powietrze omijając przepływomierz. Co skutkuje nieodpowiednim stosunkiem powietrze-paliwo.
Ja u siebie doszczelniłem te uszczelnienie uszczelką silikonową kagera i jest OK.

Popatrz jeszcze na elementy dookoła łączenia rur za turbiną czy na tych elementach nie ma kropeczek oleju świadczących o rozszczelnieniu układu doładowania.

Co do filtra paliwa i pompki to sprawdź ile poleci - a zwłaszcza do ilu się dokręci silnik np na 3ce - oczywiście po nagrzaniu silnika.
Jeżeli do odcięcia to powinny być OK
Zaślep też na próbę zawór EGR ( AGR )- jest trochę tego na forach BMW

Powodzenia ;)



Witam szanownego kolege! wkoncu znalazlem czas zeby zabrac sie za naprawy .... poniewaz jestem laikiem pytam kolege gdzie jest ten uszczelniacz miedzy rura dolotu a turbina i jak lub czym to naprawic w angielskich warunkach? moze jakies foto?

_________________
swietyzbostonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] e39 530d 2002 ciegno zmiennej geometri
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 15:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jak ściągniesz rurę z dolotu to zobaczysz gumę uszczelniającą.
Dobry sylikon uszczelni.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL