BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 01:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przednie zawieszenie - remont
PostNapisane: 26 marca 2006, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
Witam.Czy ktoś może robił u siebie przednie zawieszenie w e36 tzn chodzi mi o wymiane elementów metalowo-gumowych , drążków itp.Co dokładnie powinienem wymienić i jaki jest orientacyjny koszt.Pozdrawiam

_________________
BMW E36 318i M40


Ostatnio edytowano 8 czerwca 2008, 00:17 przez zin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 15:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Ja robilem ostatnio u siebie wahacze przednie. Jak chcesz skorzystać z moich porad to polecam sworznie zewnętrzne (krótkie) Meyle, wewnętrzne (długie) Lemforder, tylne silentblocki Lemforder od wersji M3 3.2 z otworem symetrycznie w środku. Efekt jest taki, że auto reaguje jak gokard na ruchy kierownicą a komfort się nie pogorszył. Nie jestem zwolennikiem stosowania innych części niż oryginalne, ale jeśli Lemforder nie robi do E36 sworzni bez strefy komfortu(bez gumy), takich, jak w E30, to musiałem ratować się firmą Meyle. Jednak sworznie te są bardzo porządne i NA PEWNO dłużej wytrzymają niż oryginały, bo w nich zrywa się guma. Jeśli zastosujesz te tuleje od M3 3.2 to zbieżność ustaw zamiast 2mm na 1mm, bo one się tak nie poddają i koło nie wykonuje takich ruchów przód-tył jak na standardowych. Cen ci nie podaje, gdyż brałem wszysyko po cenach do warsztatu, a w sklepie sam się dowiesz ile kosztuja. Jak potrzebujesz jakieś dodatkowe inf. lub numery fabryczne tych silentblocków, to daj znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 12:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tez do przodu dałem u siebie lemfordera (wszystkie 4), po 20 tys km dalej jest ok - nie stukają (nie wiem ile srednio wytrzymują, ale zaznacze ze wszystkie nierówności ktorych nie da sie ominąć pokonuje z minimalna predkością). płaciłem po okolo 10-15 eur za sztuke.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
a wiecie moze czy pasuja swoznie od e30 do e36 i jezeli tak to jaka firme polecacie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Zewnętrzne nie pasuja bo mają mniejszą średnicę w E30.
Jak chcesz takiej konstrukcji do E36 jak jest w E30 to kup Meyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 13:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
a kolega pisal wyzej ze srodkowy zalozyc lemfordera, on jest sztywny czy taki jak zewnetrzny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
acha i jeszcze jedno, ostatnio pytalem na warsztacie i powiedzial ze w niektorych bmw nie mozna wymienic samych swozni tylko trzeba cale wachacze, w e36 tez tak bylo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Nie, to chodziło o E46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 17:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie, w e36 BMW tez nie przewiduje wymiany sworzni wewnętrznych.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
to dlaczego sa w sprzedazy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 10:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dziurkailoczek napisał(a):
to dlaczego sa w sprzedazy???


w e36 są wymienna dwa sworznie.


moje ceny:

Febi FE03825 48,00zł sworzeń wahacza zewnętrzny "krótki"
TRW / Lucas JBJ122 63,00zł sworzeń wahacza zewnętrzny "krótki" Lemforder LMI10536 62,00zł sworzeń wahacza zewnętrzny "krótki"

Febi FE03822 39,00zł sworzeń wahacza wewnętrzny "długi"
Lemforder LMI10533 46,00zł sworzeń wahacza wewnętrzny "długi"
TRW / Lucas JBJ121 60,00zł sworzeń wahacza wewnętrzny "długi"

Zestaw tulei przednich wahaczy:
Lemforder LMI10559 43,00zł zestaw tulei wahacza (2 szt.)

Zestaw tulei przednich wahaczy od M3:
Lemforder LMI20578 140,00zł zestaw tulei wahacza (2 szt.)


wysyłka gratis.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 16:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
dziurkailoczek napisał(a):
to dlaczego sa w sprzedazy???


jakbyś był tak miły to przeczytaj jeszcze raz to co napisałem:

Cytuj:
w e36 BMW tez nie przewiduje wymiany sworzni wewnętrznych.


i jeśli nadal uważasz, że są w sprzedaży to podaj mi proszę numer części z ETKi.

Obrazek

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
chodzilo mi o to ze mozna kupic te wewnetrzne dlugie np lemfordera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
chodzilo mi o to ze mozna kupic te wewnetrzne dlugie np lemfordera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jaka kwota
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: ToruĂą
Witajcie. Tydzien temu wymienilem chyba wszystko z przodu tj. sworznie wachacza zewnetrzny i wewnetrzny tuleje metalowo gumowe laczniki stabilizatora koncowki drazkow pasek od klimy klocki hamulcowe przod i tył . czesci wyszły mnie 750 zl + 130 wymiana teraz jest cisza jak makiem zasiał jestem bardzo zadowolony Moje auto to BMW e 36 1.8is rok 92.

_________________
Witam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 15:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
to super, strasznie fajnie ;-) :D

daj znać za 20-30tys

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2008, 01:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: GdaĂąsk/Nidzica
kowal napisał(a):
Ja robilem ostatnio u siebie wahacze przednie. Jak chcesz skorzystać z moich porad to polecam sworznie zewnętrzne (krótkie) Meyle, wewnętrzne (długie) Lemforder, tylne silentblocki Lemforder od wersji M3 3.2 z otworem symetrycznie w środku. Efekt jest taki, że auto reaguje jak gokard na ruchy kierownicą a komfort się nie pogorszył. Nie jestem zwolennikiem stosowania innych części niż oryginalne, ale jeśli Lemforder nie robi do E36 sworzni bez strefy komfortu(bez gumy), takich, jak w E30, to musiałem ratować się firmą Meyle. Jednak sworznie te są bardzo porządne i NA PEWNO dłużej wytrzymają niż oryginały, bo w nich zrywa się guma. Jeśli zastosujesz te tuleje od M3 3.2 to zbieżność ustaw zamiast 2mm na 1mm, bo one się tak nie poddają i koło nie wykonuje takich ruchów przód-tył jak na standardowych. Cen ci nie podaje, gdyż brałem wszysyko po cenach do warsztatu, a w sklepie sam się dowiesz ile kosztuja. Jak potrzebujesz jakieś dodatkowe inf. lub numery fabryczne tych silentblocków, to daj znać.


Witam, czy sorzeń zewnętrzny Meyle, zamontowałeś wzmacniany czy "zwykły" i czy tuleje od M3 3.2 muszą być koniecznie Lemfofordera czy mogą być Meyle np te z aukcji? http://moto.allegro.pl/item402880384_bm ... go_m3.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL