BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 08:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] brak zasilania
PostNapisane: 24 października 2009, 18:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 157
Lokalizacja: czaplinek
Moje BMW: e 36 sedan 2.3
Kod silnika: m52b25
witam mam taki problem, nie dawno wymienilem silnik w sedanie z 1.8 m40 na m42 16vi nie mam zasilania na pompce paliwa, moze problem tkwi w przewodzie który zasila pompke,tego jeszcze nie sprawdzałem. a moze byc ze wtyczka która idze od kompa i łączy sie ze wtyczka przy bezpiecznikach ma za duzo pinow.dodam ze wiazka i komputer jes od m42, a i jeszcze jednio nie wiem czy dobrze podłaczyłem wtyczki pod kolektorem ssącym.błagam pomocy :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zboro25 napisał(a):
a i jeszcze jednio nie wiem czy dobrze podłaczyłem wtyczki pod kolektorem ssącym.błagam pomocy :(

W tym ci mogę pomóc, ale potrzebuje twoich zdjęć jak je podłączyłeś, wtedy porównam je ze swoimi połączeniami, i Ci powiem czy tak być powinno :hyhy:

zboro25 napisał(a):
i nie mam zasilania na pompce paliwa

Sprawdź na początek czy oby pompka jest na pewno sprawna (na krótko pod akumulator)
Druga opcja to sprawdź przekaźnik pompy paliwa, na dole mała instrukcja z neta...

Przekaźnik pompy paliwa przełącza zasilanie do pompy paliwa.
pojedynczy przekaźnik, zwierny.
opór, cewka: 100 omów
przekaźnik kolorowy: niebieski

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić przekaźnik:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy wymienić przekaźnik.
Sprawdzić przełącznik przekaźnika. Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika i wyjściem. Gdy przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to należy wymienić przekaźnik.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Włączyć zapłon. Podłączyć próbnik obwodu pomiędzy końcówką wejściową cewki lub końcówką wejściową przełącznika w skrzynce przekaźnikowej i ujemną końcówką akumulatora. Za każdym razem próbnik powinien się zaświecić. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i), drugi przekaźnik i przełącznik bezwładnościowy, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej i wyjąć złącze z ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką wyjścia cewki w skrzynce przekaźnikowej i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z ECU:
Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką wyjścia cewki i dodatnią końcówką akumulatora. Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU. ;)

Najlepszą opcją jest przełożenie przekaźnika z innej e36 ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 157
Lokalizacja: czaplinek
Moje BMW: e 36 sedan 2.3
Kod silnika: m52b25
dzieki kolego za podpowiedz. pompka sprawdzona ,działa , przekaznik wymieniałwm a wczesniejszty mógł byc walniety i jeszcze nie sprawdzałem gniazda przekaznika, jutro sprawdze.pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL