BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 8 października 2015, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Tak jak w temacie, jezdze autem od paru lat, zalany byl przez poprzedniego wlasciciela castrol 10w40 i ja tez lałem taki olej, wymieniam co 10-12tys. troche ubywa, ale dolewac nie musze. Zbliza sie kolejna wymiana, zmieniac bede rowniez odmę i tak pomyslalem, czy by go nie wyplukac i zalac jakims syntetykiem 5w40, czy ma to jakis sens? Moze ktos moze cos poradzic?
Przebieg 300tys. oryginalny. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 8 października 2015, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym zmieniał. Do każdego swojego auta zalewam taki olej jak przewidział producent. Jak robiłeś wcześniej zmiany i wlewałeś markowy 10w to nawet to płukanie możesz sobie darować- różne opinie o tym słyszałem, choć robiłem ze 2x i nic złego się nie stało. 5w na pewno szybciej zapewni dobre smarowanie w zimę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 9 października 2015, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 36
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25tu
Kolega kupił e39 523i m52b25 z 97roku. Auto jeździło 120tyś na castrol magnatec 10w40 brał sporo oleju od wymiany do wymiany. Wymieniliśmy olej na 5w40 na shella i pierw płukanka. Pierwsza wymiana oleju po 5 tyś olej czarny jak z diesla... wymieniliśmy olej ponownie na 5w40. Teraz szykuje się kolejna wymiana po 10tyś ale auto przestało brać olej. Od przejścia na 5w40 od razu lepiej pracuje szczególnie rano. Przebieg jaki ma teraz to 290tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 9 października 2015, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Akurat na mniejsze spalanie oleju bym się nie nastawiał. Jak pierścienie były zapieczone to faktycznie mógł syntetyk wypłukać nagar i wtedy tak będzie ale to nie są częste przypadki. Zużytych uszczelniaczy zaworowych olejem się nie naprawi. Nie można wykluczyć, że coś pocieknie, ale uszczelki to nie majątek- jak trzeba to się wymienia i już. W dobie bardzo dobrych olejów jazda na półsyntetykach (często kiepskiej jakości) to nie jest dobry pomysł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 9 października 2015, 10:58 
ja w M47 przeszedłem z 10w40 na 5w40 i nic złego się nie stało. Żadnych wycieków, żadnych rozszczelnień itp a silnik zaczął dużo ładniej pracować.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 9 października 2015, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak mozna totalem 5w40 energy tam nie jest problem uszczelniaczy w dieslu ani pierscieni. po prostu ten castrol znika nawet w zdrowych... sprawdz turbine czy nie opluta olejem. wymien odme, wlej totala i nie moze wziac wiecej jak 0,5L. jak chcesz zeby bralo mniej to musisz lac pelny syntetyk, ale to sa duzo wyzsze koszta. oczywiscie na takim oleju nigdy nie bedzie pracowac tak aksamitnie jak na pelnej bazie PAO czy estrach, ale bedzie ok i silnik bedzie chroniony bardzo dobrze. ten silnik nie wymaga jakiegos szczegolnego oleju, super filmu olejowe czy odpornosci na przegrzanie. bardziej wymaga turbina jak w kazdym dieslu. ale w tym modelu i tak bedziesz musial ja robic i tak jezeli nie robiles po takim przebiegu. tak to wyglada. albo lejesz olej za 150-220 za 5L albo lejesz normalne HC za okolo powiedzmy 75zl. robi roznice prawda? turbo zjezdzone moze Ci pasc nawet na oleju za 250, za ta kwote zrobisz 3 wymiany. ZObacz czy nie masz gnoju pod korkiem na tym castrolu, bo roznie bywa z tym olejem.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 10 października 2015, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Ja w m52b28 zalałem 5w30 taki jaki niby jest zalecany castrola i łyka go około litra na 3 tys. Wiec lipa. Trza będzie zmienić na 5w50 albo 10w60.

Na moje to jezdzij na tym 10w40 wymieniaj co 10k km i olej to.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 10 października 2015, 21:57 
hammet1 napisał(a):
5w30 taki jaki niby jest zalecany castrola

zalej 5w30 ale np millersa XF c3 albo liqui moly top tec 4600 to zobaczysz co to znaczy dobry olej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 12:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Michu napisał(a):
hammet1 napisał(a):
5w30 taki jaki niby jest zalecany castrola

zalej 5w30 ale np millersa XF c3 albo liqui moly top tec 4600 to zobaczysz co to znaczy dobry olej.



I co przestanie go łykać? Chyba niemożliwe...

Zastanawiałem się też nad valvoline synpower 5w40.

Podobno castrol 5w30 lubi znikać.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ogolnie 5w30 ma nizsze lepkosci w dodatnich temp niz 0w40 czy 5w40, znika bo na zimnym benzyniak wciaga,a w ciaga takie ilosci bo uszczelniacze sa wypalone i moze cos z pierscieniami jest na tlokach sa rozne przypadki w benzyniakach. zrob prosty eksperyment zmien olej na inny 5w30 albo wlej 0w40 millersa XF, jak tez bedzie wcinac to do wymiany uszczelniacze i pierscienie do zbadania. jezeli silnik ma ogromny przebieg to mozliwe ze bedzie wymagal honowania (bez tego tez wcina olej). jak nie masz zamiaru lac tak drogie 0w40 to wlej cos innego co ma na pewno napisane w kartach ze jest pelnym syntetykiem i wskaznik lepkosci ma kolo 180 lub >

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 października 2015, 13:07 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja lałem Synpower 5w40 i było spoko. Jak w Intercarsie zdrożał to przesiadłem się na Millers Trident 5w40 i też jest spoko. Właściwości myjące nie są jakieś super mocne, jak ściągnąłem pokrywę zaworów to była odrobina brzydkiego czarnego brudu ale wałki czyściutkie i idealne. Było to po kilku zalaniach syntetyka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dobrze a ile Ci wciaga teraz oleju na 10k km? ps. 5w40 to inne lepkosci niz 5w30... w dieslu np w vw tdi spali Ci nawet 1L lub wiecej na 10k takiego 5w30 zalozmy fuchsa pro c3 (to nie jest na grupie 4), mowie o 1.9tdi - 4 gary, co diesel nie powinien brac... takze to czesciowo moze byc wina lepkosci lub oleju, ewentualnie dodatkowo stanu silnika benzynowego mimo ze to m52b28 ktory nie powinien wciagac. ciekawi mnie bardzo ile wciaga tridenta 5w40 ten silnik b28, bo lepkosci nie ma zbyt wysokich

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
lej 5w40 bądz 5w30 .. szkoda silnika na 10w40 a płukanki się nie bój bo straszą jakby ten silnik miał 25lat ;)

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
moze byc ze olej trefny (castrol, co rynek, dystrybucja to inny sklad, baza), zycze zeby tylko w oleju tkwil problem, a nie w lepkosci, ja bym wlal cos sprawdzonego w m52, i pamietaj 0w40 w dodatnich temp ma wieksza lepkosc niz 5w30. mozesz np sprobowac valvoline 0w40 motul 0w40, LM 0w40, powinno wtedy brac go tyle ile bierze 5w40 najtanszego HC

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
pawelos666, mi bierze symbolicznie. Na 10 tyś (co tyle wymieniam) mógłbym wcale nie dolewać ale lubię jak jest blisko max. Myślę, że będzie to z 1l. Tylko, mi się trochę poci przy tej rurce do sterowania vanosa, więc realne spalanie oleju może być bliskie zeru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 19:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Kuzyn mnie ostatnio zabił... Jak zorientowałem się, że wsiąka mi olej to zapytałem na czym on jeździ i ile mu wsiąka oleju. Silniko te same tyle, że ja mam e38 a on e39, rocznik ten sam. Odpowiedź kuzyniaka - ja ostatnio lałem Platinium 15w40 :przestraszony: . Po czym stwierdził, dobrze że przypomniałeś musze sprawdzić stan, bo też troszke bierze. On już 2 lata jezdzi tym autem i minerał chyba smakuje jego e39. Hehe..

Też zastanawiałem się nad w30, a w40. W tym pierwszym jest olej rzadszy w temp roboczej, a w drugim gęstszy. Co powoduje analogicznie cieńszy i grubszy film olejowy. A co za tym idzie gestszy olej nie bedzie wchodził tam gdzie niepotrzeba - zużyte uszczelniacze czy cus.

Wielu ludzi poleca valvoline synpower, wiec chyba w to zainwestuje przy zmianie oliwy. Castrole raczej nie utrzymują silników w czystości. Kiedyś po castrolu zalałem shella i przy okazjo zmiany pokrywy zaworów ujrzałem piękny złoty kolor silnika w środku. Byłem w szoku. Nawet zaglądając przez wlew widać wałek rozrządu, ktory na castrolu byl czarny a na shelu złoty. Z tym że shell ma bardzo dużo środków myjącuch. I może umyć za dużo rzeczy hehe...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 19:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
PS. Kiedyś do m47 wlałem Valvoline Max Life 10w40 diesel. Nie długo po tym pękł wał :wsciekly: .

Może przypadek, może coś miało to wspólnego... Nie wiem. Zraziłem się do max life.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Ogolnie widze, ciezki temat poruszylem, bo co post to inna opinia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 20:37 
hammet1 napisał(a):
I co przestanie go łykać? Chyba niemożliwe...

hammet1 napisał(a):
Podobno castrol 5w30 lubi znikać.

no to w końcu jak? Bo jest pewna niekonsekwencja w Twoich wypowiedziach. Skoro castrol lubi znikać to w pewnym sensie świadczy o jakości tego oleju a ja do spróbowania poleciłem Ci oleje naprawdę wysokiej klasy. Sam widzę różnicę po p206 żony jak śmigał na castrolu a teraz jak ma zalanego motula.


Ostatnio edytowano 11 października 2015, 20:51 przez Michu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
hammet1 napisał(a):
Też zastanawiałem się nad w30, a w40. W tym pierwszym jest olej rzadszy w temp roboczej, a w drugim gęstszy. Co powoduje analogicznie cieńszy i grubszy film olejowy. A co za tym idzie gestszy olej nie bedzie wchodził tam gdzie niepotrzeba - zużyte uszczelniacze czy cus.


to zalezy jaka baza jest uzyta do produkcji. bo sa oleje 0w30 ktore wytrzymaja wiecej niz 5w40 czy 10w40 o slabszej bazie. pelny syntetyk ma odporniejszy film 5-cio krotnie. syntetyka nie rozpoznajesz po lepkosci tylko po skladzie oleju (uzytej bazie). jak nie ufasz juz niczemu to wlej 0w40 valvoline lub motula 0w40. nie ma prawa palic. firma bez znaczenia. baza ma znaczenie. a lepkosc jezeli nie wcina lejesz jak najnizsza czyli 0w. jezeli zauwazasz znaczne spalanie oleju nadal przechodzisz dopiero na 5w40

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 144 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL