BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 06:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zegary M3 E36 z wskazówką temp. oleju silnikowego
PostNapisane: 28 października 2009, 02:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Wiem, że istnieje możliwość zamontowania zegarów od M3 w silniku M52B25, z wskazówką temperatury oleju silnikowego, jest zamiast ekonomizera. Teraz pytanie co muszę mieć, żeby zamontować te zegary i żeby oczywiście wskazówka pokazywała temp. oleju silnikowego. Zegary chyba bez problemu będą działać - wskazówki i kontrolki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Miałem takie zegary (m3 e36 w dwóch autach): 325 m50 i ori m3.

E36 325 kupiłem z oryginalnymi zegarami i okazyjnie udało mi się zegary od m3 nabyc (coprawda od anglika, ale jedyny minus to przebieg w milach i predkosc w milach i kmh - duzy cyferek na tarczy).

Podpiąłem pod te samo kostki i WSZYSTKO działało z wyposażenia przewidzianego dla e36 325 (airbagi, wszystkie czujniki, abs, nawet słupki antykapotażowe od dachu).
Prędkość i obroty oraz temp wody i poziom paliwo pokazane były prawidłowo.
Kontrolka temperatury oleju nie działała i u Ciebie działac po samym podłączeniu nie bedzie z bardzo prostej przyczyny:

musisz zlokalizowac dowolne m3 e36 na czesci i kupic czujnik temperatury oleju.
Gdzie jest i jak go podpiac tego nie wiem. W 325 olałem temat i to byla jedyna niesprawnosc zegarów, a m3 obecnie mi działa i nie bylo z tym wskazaniem problemów więc nie ruszam ani nie szukam.

Pozdrawiam i smialo przekładaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Czyli trzeba by tylko kupić oryginalny czujnik i powinno działać. A pytanie jeszcze o wskazania, bo spotkałem się z opinią, że właśnie obrotomierz nie wskazuje poprawnie obrotów, bo zegary M3 wyskalowane są 1000 obr dalej. BTW, ile trzeba mieć kasy na M3 E36 w bdb stanie i skąd je sprowadzić lub może krajowy zakup


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
sulek napisał(a):
BTW, ile trzeba mieć kasy na M3 E36 w bdb stanie i skąd je sprowadzić lub może krajowy zakup


W Pl będzie ciężko coś trafić a sprowadzenie to koszt jakiś 50-60 tyś.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Kliknij pomógł to Ci pomoge, hehe :rotfl:

Mi licznik pokazywał dobrze. Generalnie jak chodzi o podział na zegary to każde 4 cyl są kompatybilne z 4 cyl i każde 6 cyl sa kompatybilne 6 cyl.
Jeśli się myle to niech ktoś mnie poprawi.
ALe miałem 6 cyl 325 załozyłem zegary od m3 i pokazywał dobrze. Nie dam sobie głowy uciąć czy idealnie, ale nie budziło to zastrzeżeń.

Co do czujników to musisz rozkminić jak jest zainstalowane w jakims m3 na części i wymontować całość tj czujnik i kawałek instalacji, albo zobaczyć gdzie w instalację wchodzi.

Jeśli chodzi o zakup m3 to wypowiedzieć się moge na temat 3.0 bo w takimi wieloma miałem styczność. Bez 30.000 tys zł nie podchodź. To są drogie auta i jest drogie ich utrzymanie. Nie chodzi o spalanie, ani opłaty, bo nie odczułem różnicy względem 325, ale o części, części i eksploatacje ogólnie.

Osobiście mam m3 3.0 Cabrio od 2 lat i kupiłem je za 30.000 tys zł bo nie miałem kasy na idealny egzemplarz z niemiec za 10 tys Euro. I przez 2 lata doprowadziłem auto do ideału, ale wydałem na to grubo ponad 40 tys zł. Plus tylko taki że rozłozyłem sobie w czasie wydatki.
Pisać można eseje o em trójkach i wydatkach oraz zakupie.

Ale jeśli trafisz 3.0 za 30 tys zł w coupe lub sedan (najtańszy) gdzie nie widać konieczności zrobienia tu duperelka, tam duperelka, (nie mówiąc o grubszych wydatkach) to bierz bez zastanowienia i traktuj to jako cenę symboliczną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Jak założysz do 6cyl do będzie działać i obroty nie będa przekłamane. jakbyś był zainteresowany to mam wystawione na licytacje takie zegary:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0414537204

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 03:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Zegary wziąłbym z chęcią gdyby były EU a nie GB.

O M3 myślałem raczej po lifcie - 3.2. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że M3 E36 to drogie auta w utrzymaniu - ale do swojego montuje same nowe rzeczy, więc wiem, że to sporo kosztuje. Czyli trzeba mieć 10.000 Euro i można śmiało jechać do Niemiec i sobie coś wybrać. Oczywiście do 10.000 trzeba jeszcze doliczyć akcyzę 18% i bóg wie jakie jeszcze opłaty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
ja osobiście kupiłbym w Polsce i g.... mnie obchodzą komentarze typu ze kazde auto w Polsce to badziew zmielony z tirem i pociagiem.
Po prostu rozejrzałbym sie tylko za egzemplarzami od 35 tys w gore, bo kazdy wie co ma i ile to jest warte, wiec odpowiednio ceni swoje auto.
Poza tym w Polsce sie dogadasz i zaden fafluchten banditen nie powie w jakims szwabskim slangu do diagnosty czegos czego nie skumasz.
W Polsce jedziesz do ASO, potem na jeszcze niezalezna geometrie i test grubosci lakieru, ewentualnie jeszcze hamownia i masz kompleksowa diagnoze.
Wiem ze moze i caly dzien zejdzie, ale kupujac 15 letnie auto za 35 - 50 tys zl to chyba warto.
I gratuluje komus kto tyle diagnoz ogarnie w niemczech w 1 dzien i jeszcze uzyska wszystkie informacje w zrozumialej formie.

Dyskutowac nie zamierzam z nikim ani sie klocic na teorie, po prostu mam mocne bmki od lat i znajomym pomagam nieraz kupic.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
sulek napisał(a):
Zegary wziąłbym z chęcią gdyby były EU a nie GB.


Smiało zakładaj zegary od GB, niczym sie nie roznia poza podwójną skalą predkosciomierza. Mialem GB i EU i w niczym od siebie nie odbiegaja. Poza tym GB zawsze tansze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
No właśnie ja jestem wrażliwy na takie rzeczy, wręcz pedantyczny i będzie mnie to wkurzało, że mam mile oraz nie podoba mi się to, że na paliwie nie ma litrów tylko 1/2 1/1. Wiem, że takie zegary niczym nie różnią się technicznie od EU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 17:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
ale to że jest 1/4, 1/2, 1/1 to nie jest kwestia czy to anglik czy nasza wersja. to zależy od rocznika.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL