BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 07:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Serwis zaciskow hamulcowych BMW E38
PostNapisane: 28 października 2009, 22:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ny
Witam, chcialbym sie dowiedziec jakie uszczelki, oringi, itd. potrzebuje do przeserwisowania tego zacisku (4 tloczkowy). Bede wymienial to wszystko na nowe, ale nie chce kupowac tego w ASO, bo zaplace majatek za produkty ktore moge dostac za 1/3 ceny, bez znaczka BMW. Nie chcialbym tez jakis tanich zamiennikow ktore po kilku kilometrach puszcza olej. Poprostu potrzebuje oznaczen uszczelek i calej reszty.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 13:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ny
nikt nie wie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
pojedz do pierwszej hurowni typu autoland itp i oni ci znajda zestaw niekoniecznie najdrozszy.Kazdej uszczelki osobno niedokupisz bo z tego co mi wiadomo spszedawane sa tylko w zestawach.mozesz sie bawic w dobieranie wg starych ale z tym to zycze powodzenia.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
http://bmwfans.info/parts/catalog/

Wpisz 7 ostatnich cyfr VIN i odszukaj zacisków.
Każdy element ma swój nr i według tych nr szukaj zamienników.
Ja kupowałem według tych numerów w Focie , tak samo jest w intercarsie.
SPRAWDZAJ TYLKO ZGODNIE Z TYMI NUMERAMI.
Mi w Focie chcieli sprzedać kpl naprawczy od E39 przed liftem jako ten poliftowy.
Tak więc numery fabryczne a i popatrz jak to wygląda wizualnie u Ciebie albo np fotki na allegro

Tutaj masz zestaw z foty:
E38 730i
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(wnw3t ... 3dzqvtfjjw))/Samochod3.aspx?GenArtNr=405

Takie elementy naprawcze robi firma AUTOFREN

Do tego dokup koniecznie specjalny smar ATE też dostępny w Focie do smarowania cylinderków przy montażu. Oraz od środka tulejek gumowych.
Mozna składać na płyn hamulcowy ale tan potrafi zaciągnąć wodę ( higroskopijność ) i będą rdzewieć tłoczki do czego nie dopuści ten smar. Do tego lepiej pracują z nim cylinderki.
Do tego smar ATE lub choćby miedziany do prowadnic klocków na zewnątrz.

Płyn hamulcowy polecam ATE 200

Mam nadzieje że pomogłem :D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tutaj masz katalog AUTOFREN:
http://www.seinsa.es/en/home/home.asp

Mają swoje oznaczenia D ... coś tam...
Takie same ma Fota , i inne...

Dodam że u mnie zestaw jak wyżej sprawuje się znakomicie ( ładna praca zacisków i dobrze odbijają ) od około 5tyś km

PAMIETAJ !!!! Ze uszczelnienie cylinderka nie może mieć styku z niczym ropopochodnym ( benzyna , środki czyszczące ) bo spuchnie i nici z wymiany. Zastosuj np denaturat.
To samo przy czyszczeniu tłoczka i miejsca gdzie wchodzi - czyli tam gdzie pracuje płyn hamulcowy.
Cylinderek jak nie jest mocno skorodowany przeszlifuj delikatnie papierem 600 i wyrównaj 2000

Pzdr.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 21:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ny
Witam, dziekuje za odpowiedzi :padam:

muda44, tylko jedna sprawa mnie ciekawi. Czemu uszczelka nie moze miec styku z benzyna? Zdarza mi sie serwisowac zaciski z hamulcow z motorow i rowerow (pewnie niektorych to smieszy, ale to jest 100% to samo co samochodowe tyle ze pomniejszone) i zawsze wszystko odtluszczalem benzyna. Mialem jeden przypadek spuchniecia uszczelek, bo ktos zalal hamulce olejem mineralnym :dobani:

Oczywiscie nie bede eksperymentowal i zrobie tak jak mowisz, ale ciekawi mnie ta rzecz.

Mam jeszcze jedno pytanie, jaka powinna byc odleglosc miedzy tarcza a tloczkiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 15:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nic ropopochodnego - to jest wielokrotna opinia innych osób na różnych forach.
Auto nie rower - zasada działania podobna , ale inne siły i temperatury.
Ja za pierwszym razem spryskałem WD40 później czymś podobnym i spuchły mi uszczelnienia do tego stopnia że blokowały cylinderki.

Tak wiec po co ryzykować :hyhy:

Mam jeszcze jedno pytanie, jaka powinna byc odleglosc miedzy tarcza a tloczkiem?

Pomiędzy jest jeszcze klocek hamulcowy - nie bardzo rozumiem.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 01:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 111
Lokalizacja: Gizycko, Gdynia
Moje BMW: 320 e36
Kod silnika: M50
Garaż: U kumpla....
Podczepie sie pod temat.
Ostatnio zapalila mi sie taka okragła kontrolka od hamolcow w e36. Wymieniłem wszystkie klocki jakie tylko sa mozliwe a ona sie dale swieci. Co mam z tym fantem zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Marcin
Nie pamiętam już jakie są kontrolki w E36...
Zapala się ta od klocków czy od poziomu płynu ?
Jeżeli płynu to wiadomo...
Jeżeli klocków to sprawdź czy obydwa czujniki są całe ( ich zadziałanie polega na przetarciu - (są jednorazowe) i otwarciu obwodu elektrycznego )
Zrób mostki przewodami w kostkach od czujników - wtedy będziesz wiedział który jest przetarty jeżeli nie będziesz tego mógł sprawdzić wizualnie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 111
Lokalizacja: Gizycko, Gdynia
Moje BMW: 320 e36
Kod silnika: M50
Garaż: U kumpla....
Wielkie dzieki. Zaraz wiade na garaz i wszystko sprawdze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 15:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ny
Cytuj:
Mam jeszcze jedno pytanie, jaka powinna byc odleglosc miedzy tarcza a tloczkiem?

Pomiędzy jest jeszcze klocek hamulcowy - nie bardzo rozumiem.


zle napisalem :mur:

Chodzilo mi oczywiscie o odleglosc miedzy tarcza a klockiem, ale i tak doszedlem do wniosku ze odleglosc ustawi sie sama.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL