BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 maja 2024, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] [540] [M62] wymiana odmy, czy trzeba z separatorem?
PostNapisane: 22 sierpnia 2011, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 165
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0
Witam, mam pytanie do obeznanych w temacie, czy przy wymianie odmy, trzeba wymieniać separator oleju?
Niestety w M62 separator oleju jest zasłonięty rozrządem i żeby go wymienić trzeba demontować rozrząd i ślizg/prowadnicę rozrządu.

Czy trzeba to robić? Czy wystarczy sama wymiana odmy z tyłu kolektora ssącego?
U mnie nie ma na razie objawów typowych do uszkodzenia/zapchania odmy czy czegoś w tym stylu, nie wciąga mi oleju, nie falują obroty i nie ma żadnych nieprawidłowości, jedyną oznaką jest delikatny świst w kolektorze ssącym, wydaje mi się że to przez odmę i chcę ją wymienić ale z tym separatorem oleju to trochę za poważna rozbiórka silnika żeby ot tak sobie tym kombinować.

Jak sprawdzić czy separator jest zapchany albo czy po prostu nadaje się do wymiany?
Jak wyciągam bagnet od poziomu oleju to trochę bulgocze ze silnika, ale jak przyłożę palec do otworu to nie zasysa go.

_________________
Moja 540iA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] [540] [M62] wymiana odmy, czy trzeba z separatorem?
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Kolego odma a separator oleju to jedno i to samo

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] [540] [M62] wymiana odmy, czy trzeba z separatorem?
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
kedzior001 napisał(a):
Kolego odma a separator oleju to jedno i to samo


Inna nazwa to "odpowietrznik skrzyni korbowej". Tu jest dobry opis problemu:
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL