BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d Dziwnie żężenie przy 3000 obr i ruchu kierownicą.
PostNapisane: 6 października 2009, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Witam koledzy,

Wymieniłem kilka dni temu turbinę, bo stara się skończyła (kupiłem nową, żadna regeneracja) pojeździłem trochę, padło mi wspomaganie (tzn wspomagało, ale słabo, okazało się że zasilanie na servotornicu była za małe, usunęli mi usterkę kompem) ale jak daje mocno w palnik, to przy ok 3000 obrotów coś jęczy jakby od strony turbiny. Na początku odgłos ten był jak się jechało na wprost, teraz występuje, jak się delikatnie skręci kierownicę w lewo (jakoś 30°) i da w palnik w granicach 2500-3000 obr. W momencie, kiedy trzymam jednocześnie hamulec z gazem i mam skręcona delikatnie kierownicę (mogę utrzymać silnik w pracy przy ok 2500 obr pod stałym obciążeniem) dźwięk występuje ciągle.

Osłuchałem już wszystko, w kanale siedziałem pół dnia, nic nie jest urwane ale do teraz nie wiem co to jest. Jedni mówią, że łożysko w kole (ale chyba by wyło i przez cały czas) inni, że poduszki pod skrzynia, silnikiem, albo zawieszenie tłumika, znowu inni ze wspomaganie albo pompa wspomagania.... itd.

Miał ktoś z Was coś podobnego??

Pozdrawiam.

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 07:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
zeby wykluczyc pompe zdejmij pasek i juz cos bedziesz wiedzial -moze to byc pompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Witam,
w końcu zlokalizowałem co to było:

Podczas wyciagania turbiny została odgieta metlowa, zielona rurka od klimatyzacji (turbosprężarka nie chciała swobodnie wyjść, haczyła o rurkę od klimatyzacji), która jest umiejscowiona z prawej strony w roku w komorze silnika - koło prawej lampy i nadkola wewnętrznego.

Kiedy mocno dawałem w palnik i skręcałem kołami delikatnie w lewo silnik sie ukosował i przeginał rurę od klimatyzacji do tego stopnia, ze dotykała do nadwozia i stąd wydobywał się ten dźwięk.

Jak do tego doszlismy?

Podniosłem tył samochodu na lewarkach, wyłączyłem kontrolę trakcji, zapiąłem dwójkę, puściłem sprzęgło, wkręciłem auto do ok 3 tys obrotów i nacisnąłem hamulec nożny. Silnik pracował wtedy pod obciążeniem i się przeginał. Kumpel dogiął silnik i wtedy zlokalizowaliśmy skad dobiega ten hałas!

Pozdrawiam

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL