BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z mocą , obrotani przyspieszeniem w 530d. pomo
PostNapisane: 3 listopada 2009, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsko-biaÂła
Witam. Moje bmw 530dA z 2002 ma ogromny problem z mocą i przyśpieszeniem. tzn do 2000 obrotów jest ok ,a później zamula strasznie, rozpędza się jakby miała 70 koni. Byłem na kompie ( był jakiś błąd związany ze sterowaniem turbo), usłyszałem że elektrozawory sterujące turbo są do czyszczenia i filtr paliwa do wymiany. dodam że moje problemy nie występują ciągle ( czasem autko się odblokuje i jest ok poza tym że trochę szarpie powyżej 3500 obrotów). skorzystałem z opcji szukaj i podejrzewam jeszcze pompę paliwa albo czujnik położenia wału. macie podobne problemy????? czy czyszczenie elektrozaworów może pomóc ??? czekam na sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 09:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
ew. zobacz jeszcze węże od intercoolera czy nie są dziurawe (u mnie właśnie to było przyczyną podobnych objawów)

A, i jeśli okaże sie że to któryś z tych węży to odrazu filtr powietrza wymień

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsko-biaÂła
walnięta pompę mogę chyba wykluczyć . na kompie nic nie wyszło, pracuje normalnie . błędów czujnika wału też nie ma . ale podobno może nie być aż nie walnie ostatecznie. węże sprawdzę jutro przy kolejnej wizycie u mechanika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z mocą , obrotani przyspieszeniem w 530d. pomo
PostNapisane: 3 listopada 2009, 12:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
blacha122 napisał(a):
...
czlowieku po co zamulasz :zly: usun usterki jakie znalezli mechanicy , jezeli to nic nieda to wtedy pytaj dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Tak jak pisze Kolega wyzej.

Uporaj sie ze znalezionymi usterkami i dopiero jak nie pomoze to walcz (pytaj tutaj) dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Temat wałkowany po raz XXXXXXXX
Choćby mój wpis:
Temat już tyle razy wałkowany....

Panowie

- po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym oraz czy nie jest rozszczelniony kolektor.
Objawia się to zapylonymi brudnym olejem elementami dookoła rozszczelnień - np na kielichu , grodzi itd.
Do tego warto rozkręcić rury i kolanka od turbiny do kolektora - jak opaski były luźne będzie widać na łączeniach przedmuchy z oleju

- sprawdzić szczelność pomiędzy przepławką a turbiną. Jeżeli przy turbinie na łączeniu z rurą od strony przepływki widać zapocenia oleju to znaczy że mamy nieszczelność i łapanie lewego powietrza

-sprawdzić ręką zakres ruchu cięgna zmiennej geometrii turbiny a następnie niech ktoś odpali silnik obserwować czy to cięgno wciągnie się szybko i w pełnym zakresie a następnie szybko cofnie przy gaszeniu. Co będzie świadczyć o szczelności wężyków podciśnienia i działaniu zaworka

- sprawdzić czystość filterków zaworków turbiny i EGR ( AGR ).Było o tym dużo na forach. Ja proponuję jednak kupić nowe. Koszt na allegro jakieś 130zł i będziemy mieli spokój.
Jaki kupić :

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Wpisać 7 ostatnich cyfr VIN i poszukać numeru.

-Sprawdzić drożność ewentualnie wymienić filtr odmy który potrafi namieszać.

- odłączyć i zaślepić wężyk od EGR i zobaczyć co i czy się coś zmieni

- wykręcić EGR i sprawdzić czy jest szczelnie zamknięty i go wyczyścić.

- EGR otwiera się na wolnych obrotach i w trakcie spokojnej jazdy ze stałą prędkością. W przypadku wciśnięcia gazu powinien się natychmiast zamknąć.
Ja u siebie EGR wyczyściłem i odłączyłem - auto szybciej reaguje na gaz i lepiej oraz równiej wkręca się od dołu. Minus to głośniejsza praca na wolnych obrotach bo silnik nie dostaje spalin ale więcej powietrza przez co zwiększa dawkę paliwa...

- Filtr paliwa

- Najczęstszym objawem padającej przepływki jest chwilowy spadek spalania na ostatnim biegu o około 5 litrów w trakcie przyspieszania w momencie zadławienia.
ALE NIE ZAWSZE!!! Częściej to niskie prędkości maksymalne...

Po wymianie przepławki na taką o tych samych nr powinno być OK

Tak więc najpierw sprawdźcie jak wyżej , ewentualnie wymiana zaworka-zaworków , wymiana filtra paliwa, odmy , zaślepienie EGR a na końcu przepływka i inne droższe .
drobiazgi ;)

W moim przypadku miałem chwilowe zaniki mocy przy 2500. później nawet 2200,2500 2800.Oraz chwilowy spadek spalania o około 5litrów na ekonomizerze. Powyżej 3000 już OK
Wyczyściłem zaworek ( ale i tak czasem się przycina ) , czyściłem czujnik doładowania , przepływkę ale winowajcą była nieszczelność przy turbinie za przepływką ( zapocona od oleju turbina jak wyżej ) oraz poluzowana obejma za turbiną - zabrudzony kielich od kropelek oleju - przedmuchy.

Możecie spróbować wyczyścić układ i wtryski środkiem czyszczącym STP

Mam nadzieję że pomogłem :]

Z tematu:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20

A zaworek kup nowy.
W środku ma jeszcze jeden filterek .
130zł i masz spokój.
:D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z mocą , obrotani przyspieszeniem w 530d. pomo
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
blacha122 napisał(a):
Witam. Moje bmw 530dA z 2002 ma ogromny problem z mocą i przyśpieszeniem. tzn do 2000 obrotów jest ok ,a później zamula strasznie, rozpędza się jakby miała 70 koni. Byłem na kompie ( był jakiś błąd związany ze sterowaniem turbo), usłyszałem że elektrozawory sterujące turbo są do czyszczenia i filtr paliwa do wymiany. dodam że moje problemy nie występują ciągle ( czasem autko się odblokuje i jest ok poza tym że trochę szarpie powyżej 3500 obrotów). skorzystałem z opcji szukaj i podejrzewam jeszcze pompę paliwa albo czujnik położenia wału. macie podobne problemy????? czy czyszczenie elektrozaworów może pomóc ??? czekam na sugestie.

Radził bym wymienic zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki na nowy bo czysczenie nie zawsze pomoze a nawet jesli to nie na dlugo a koszt nowego na allegro ok. 120 zł firmy Pierburg http://moto.allegro.pl/item791964555_za ... iesel.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL