Temat wałkowany po raz XXXXXXXX
Choćby mój wpis:
Temat już tyle razy wałkowany....
Panowie
- po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym oraz czy nie jest rozszczelniony kolektor.
Objawia się to zapylonymi brudnym olejem elementami dookoła rozszczelnień - np na kielichu , grodzi itd.
Do tego warto rozkręcić rury i kolanka od turbiny do kolektora - jak opaski były luźne będzie widać na łączeniach przedmuchy z oleju
- sprawdzić szczelność pomiędzy przepławką a turbiną. Jeżeli przy turbinie na łączeniu z rurą od strony przepływki widać zapocenia oleju to znaczy że mamy nieszczelność i łapanie lewego powietrza
-sprawdzić ręką zakres ruchu cięgna zmiennej geometrii turbiny a następnie niech ktoś odpali silnik obserwować czy to cięgno wciągnie się szybko i w pełnym zakresie a następnie szybko cofnie przy gaszeniu. Co będzie świadczyć o szczelności wężyków podciśnienia i działaniu zaworka
- sprawdzić czystość filterków zaworków turbiny i EGR ( AGR ).Było o tym dużo na forach. Ja proponuję jednak kupić nowe. Koszt na allegro jakieś 130zł i będziemy mieli spokój.
Jaki kupić :
http://bmwfans.info/parts/catalog/
Wpisać 7 ostatnich cyfr VIN i poszukać numeru.
-Sprawdzić drożność ewentualnie wymienić filtr odmy który potrafi namieszać.
- odłączyć i zaślepić wężyk od EGR i zobaczyć co i czy się coś zmieni
- wykręcić EGR i sprawdzić czy jest szczelnie zamknięty i go wyczyścić.
- EGR otwiera się na wolnych obrotach i w trakcie spokojnej jazdy ze stałą prędkością. W przypadku wciśnięcia gazu powinien się natychmiast zamknąć.
Ja u siebie EGR wyczyściłem i odłączyłem - auto szybciej reaguje na gaz i lepiej oraz równiej wkręca się od dołu. Minus to głośniejsza praca na wolnych obrotach bo silnik nie dostaje spalin ale więcej powietrza przez co zwiększa dawkę paliwa...
- Filtr paliwa
- Najczęstszym objawem padającej przepływki jest chwilowy spadek spalania na ostatnim biegu o około 5 litrów w trakcie przyspieszania w momencie zadławienia.
ALE NIE ZAWSZE!!! Częściej to niskie prędkości maksymalne...
Po wymianie przepławki na taką o tych samych nr powinno być OK
Tak więc najpierw sprawdźcie jak wyżej , ewentualnie wymiana zaworka-zaworków , wymiana filtra paliwa, odmy , zaślepienie EGR a na końcu przepływka i inne droższe .
drobiazgi
W moim przypadku miałem chwilowe zaniki mocy przy 2500. później nawet 2200,2500 2800.Oraz chwilowy spadek spalania o około 5litrów na ekonomizerze. Powyżej 3000 już OK
Wyczyściłem zaworek ( ale i tak czasem się przycina ) , czyściłem czujnik doładowania , przepływkę ale winowajcą była nieszczelność przy turbinie za przepływką ( zapocona od oleju turbina jak wyżej ) oraz poluzowana obejma za turbiną - zabrudzony kielich od kropelek oleju - przedmuchy.
Możecie spróbować wyczyścić układ i wtryski środkiem czyszczącym STP
Mam nadzieję że pomogłem
Z tematu:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20
A zaworek kup nowy.
W środku ma jeszcze jeden filterek .
130zł i masz spokój.
