BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 17 marca 2015, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Witam,

pacjent: 630i z n52 w automacie.

Od początku zauważyłem, że auto ma problemy z redukcją z 5 na 4 albo odwrotnie oraz lubi przeciągnąć na biegach. Myślałem, że ten typ tak ma po prostu, do dzisiaj.... W przeciągu 2 tyg wyskoczył mi błąd "Transmission fault" na idrive i auto wchodzi w tryb awaryjny. Z moich obserwacji wynika, że dzieje się tak wtedy gdy dużo jeżdże w trybie sport i ciągnę do czerwonego pola.

Błędy jakie zczytała inpa to:

1. P17EC Ratio Monitoring shift 5-4
2. 4F8D Speed transmission ratio 5-4

oraz z silnika:

1. 2A98 Crank Shaft corrrelation

+ ubywa sporo oleju z silnika podczas ostrzejszej zabawy i zawsze te błędy wyskakują razem.

Gdy jeżdże spokojnie nic takiego się nie dzieje i skrzynia pracuje jak należy.

Raz robiłem adaptację skrzyni z pedału gazu oraz dzisiaj skasowałem adaptację w inpie.

Miał ktoś podobny problem? Czy aktualizacja skrzyni powinna pomóc czy raczej czeka mnie kosztowna naprawa? Proszę o wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.

P.s. po kilkukrotnym sprawdzaniu auta inpą wyskoczył błąd DSC.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 18 marca 2015, 11:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
nie nie miał do czynienia z tymi błędami? :kwasny:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Nie są to typowe błędy, ale musisz pamiętać że błędy w sterowniku EGS nie koniecznie muszą być zwiastunem uszkodzenia samej skrzyni i dobrze byłoby sprawdzić logi zarówno z silnika jak i skrzyni w próbach dynamicznych przed diagnozą.

Jak dla mnie to powinieneś zacząć od zmiany oleju w skrzyni plus wymiana naboi mechatronika. Aktualizacja jest wisienką na torcie

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 19 marca 2015, 19:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
dziqsek, super, że ktoś w temacie się pojawił tutaj ;)

Dzisiaj sprawdziliśmy poziom oleju i jest na max, ale olej jest strasznie syfiasty i śmierdzi spalenizną także podjąłem decyzję o jego wymianie, ale dopiero w następnym tygodniu bo olej i miskę z filtrem ściągam z Polski.

Na co jeszcze zwróćiłbyś uwagę kolego?

Dzięki za sugestię :ok:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 19 marca 2015, 21:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Po pierwsze na ewentualne opiłki wokół magnesików na filtrze , olej smierdzieć będzie na pewno bo jak by nie patrzeć troszkę juz przepracował.
Najważniejsze, żeby po zdjęciu filtra nie zakładać zaraz nowego ale zostawić autko na dobre 40 minut bez filtra i ewentualnie płytki mechatroniki.
Im więcej oleju ścieknie tym lepiej , a i tak dobre 2-3 litry starego oleju jak nie więcej pozostanie w układzie.

Zawsze dobrym pomysłem poza OBOWIĄZKOWĄ wymianą naboi/tłoczków mechatronika - ścierają sie im główki : Obrazek, płytka kosztuje grosze ale przy ewentualnej wymianie musisz BARDZO uważać , żeby nie powypadały Ci kuleczki i spężynki.

Potem zalewasz olejem , najlepiej w tym momencie zrobić update software-u w skrzyni, potem adaptacja i jeździsz i sie cieszysz :hurra:

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 20 marca 2015, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
dziqsek, dałbyś mi jakieś namiary na te części ? Bo ja nie jestem zbyt dobry w tym temacie i za bardzo nie wiem o co chodzi :)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 22 marca 2015, 12:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Wleciał nowy soft do skrzyni i jak na razie wszystko hula aż miło :)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] 630i P17EC Ratio monitoring shift 5-4 oraz 4F8D
PostNapisane: 23 marca 2015, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
dziqsek, tak jak napisałem wyżej: jest duża poprawa po nowym sofcie, ale zauważyłem coś jeszcze, mianowicie:

Czasami gdy przerzucam z D/P na R to trwa to 3s, a innym razem jest to natychmiastowe. Jest małe szarpnięcie. Dzisiaj parkowałem na wzniesieniu i byłem przodem do dołu, wbiłem R i zaczęło lekko śmierdzieć spalonym olejem (dość stromo było). Bawić się w wymianę oleju czy szykować się na generalną naprawę? Ogólnie wszystko inne działa jak należy.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL