BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 02:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 4 listopada 2009, 21:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Czy ktoś orientuje się jak długo może trwać wymiana uszczelki podstawy filtra oleju albo oringów? Domyślam się, że jest trochę z tym roboty, zdjęcie alternatora itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
sam to robiłem i nie ma z tym żadnego problemu. Podstawa przykręcona na 4 śruby "6" czyli kluczyk "10" i luzik. podstawa posiada oring więc po jej zdemontowaniu wymieniasz oring i (w moim przypadku) silicone i z powrotem montaż na silniku. Prosty temacik kolego

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Klikam oczywiście Pomógł! A od czego zacząć, żeby wszystko po kolei szło i żeby się nie miotać? Czasowo jak to mniej więcej wyszło?

Obrazek

Rozumiem, że z tego schematu, to części 5 i 6?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3504
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Tak to części 5 i 6. Mi znajomy mechanik wymienił to w godzine, ale raczej sie nie śpieszył bo ciągle gadaliśmy.

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Temat podobny http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59246

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Super! Wielkie dzięki za pomoc. A musiałeś po tym zabiegu dolewać dużo oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3504
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Nic nie dolewałem oleju. Swoją drogą to widze że to chyba częsty przypadek w naszym M43T.

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Właśnie widzę, trzeba wpisać na listę częstych przypadłości. Mam nadzieję, że jakoś sprawnie uporam się z tym tematem. P.S. Mocno u Ciebie leciało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3504
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Powiem tak, plam dużych nie było bo leciało praktycznie tylko podczas jazdy ale upaprany był cały tył silnika aż po skrzynie. Dopiero jak umyłem silnik od spodu to doszedłem skąd to leci a byłem u kilku mechaników i żaden nie trafił... Obyło się bez dolewania oleju więc nie były to duże ilości.

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
No właśnie, ja też nie mam zauważalnych ubytków w poziomie oleju na bagnecie. Ostatnio w garażu zauważyłem jakieś plamki. Osłona pod silnikiem była też solidnie upaprana Zanurkowałem pod auto i pierwsze co to uszczelniacz wału. Po wyczyszczeniu silnika zauważyłem, że to leci właśnie z tego miejsca. Dziękuję raz jeszcze za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3504
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Ciesze sie jeśli choć troche pomogłem. Pozdrawiam

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 17 listopada 2009, 08:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Cena uszczelki i oringu w ASO to 14.01PLN, czas wymiany 2h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam! Wczoraj podczas innych zimowych zabiegów konserwacyjnych rzuciłem okiem co tam słychać pod maską. Ku mojemu zdziwieniu w miejscu gdzie był wymieniany oring i uszczelka podstawy filtra oleju, jest lekko spocone i ścieżka siłą rzeczy idzie na dół na maglownicę. Silnik zimny, odpaliłem i obserwuję aż do uzyskania temperatury roboczej czy cieknie. Niby nic nie leci. Czy ktoś ma pomysł, co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
ostatnio wymieniałem uszczelki podstawy filtra oleju i wymieniłem uszczelke i oringi. na zdjęciu powyżej jest pokazany jeden oring, ja w swoim miałem dwa i oba wymieniłem. Oba sa o identycznych wymiarach i są założone na ten sam cylinder. jak na razie przejechałem jakieś 4 tyś i zero pocenia się pod filtrem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Witam!
Przymierzam sie do wymiany uszczelek od podstawy filtra. Jako, ze w poniedzialek bede w aso, chcialbym zakupic zestaw uszczelek i o-ringow.
Domyslam sie , ze chodzi o elementy 5 i 6. Czy cos jeszcze? Wole zrobic to raz i dobrze, dlatego nie chcial bym niczego pominac. Silnik N42.
Obrazek

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Piter napisał(a):
Swoją drogą to widze że to chyba częsty przypadek w naszym M43T.
ogólnie w M43 to się zdarza, też miałem ten zabieg robiony w swoim e36.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 23:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Z jaka sila dokreca sie te uszczelki od filtra tak zeby nie przedobrzyc?

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 9 maja 2011, 13:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Lookhashi napisał(a):
Z jaka sila dokreca sie te uszczelki od filtra tak zeby nie przedobrzyc?

Wie ktos?

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 9 maja 2011, 23:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
witam u zony silnik m43 wymienialem zabieg trwal 1,5 godz i faktycznie tam ida dwa o-ringi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszczelka podstawy filtra oleju
PostNapisane: 10 maja 2011, 07:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
tydzien temu mojmechanik rowniez wymienial mi ta uszczelke i oringi , czas roboty okolo 1h bez pospiechu.
Widze ze to czesta przypadlosc m43 . Mi juz tam sie saczylo od dobrego miesiaca , teraz sucho i przyjemnie jest pod maska :D
chociaz komplet uszczelek kosztowal mnie okolo 30 zl :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL