BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 20:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 5 listopada 2009, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
witam. chcę kupic e -39 ale zastanawiam się nad skrzynią. Kto jaką poleca i dlaczego chciałbym by pod uwagę wzięto wygode, spalanie, jazdę, awaryjnośc i koszta naprawy oraz eksploatacji. Czy wybrać manula i wtedy moze mniej palic czy tiptronic bo słyszałęm żę ta skrzynia też dba by nie przeciążyć silnika jest dobry strózem eksploatacji ale spali wiecej i czy się psują czy są awaryjne? Proszę o każdą informację.


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, 14:37 przez daniel20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 13:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Jeżeli chodzi 3litrówkę to ja wziąłbym automat, te skrzynie są bardzo dobre, zmiana biegów,przyśpieszenie i ogólna praca skrzyni jest bardzo płynna i myślę że w zestawieniu z 3litrowym dieslem jest to najlepsze zestawienie... No i ta wygoda w korkach, gdzie nie trzeba wachlować biegami i podjeżdżać na półsprzęgle... :super:
Myślę że różnica w spalaniu nie jest duża, ale niech się na ten temat wypowiedzą inni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Automat spali więcej to oczywiste, ale czy w tak ciężkim, prawie 200konnym aucie 9,5-10l w korkach to dużo? Koszty ew. naprawy automatu będą znacznie wyższe niż w przypadku manuala ale nie jest powiedziane że coś się sypnie. Trzeba uważać na wszelkiej maści chip'y w przypadku automatu bo zbyt dużego przyrostu momentu skrzynia nie wytrzyma. Ale generalnie skrzynia jest w porządku, dość szybka (zwłaszcza w trybie S), nie szarpie (o ile jest sprawna), no i mimo że BMW twierdzi że zalana jest dożywotnio olej warto jednak zmienić. Jak dla mnie ten silnik jest wręcz stworzony do automatu i osobiście nie przesiadł bym się na manuala.

I co też nie jest bez znaczenia w automacie łatwiej trafić bogatą opcję.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Temat wielokrotnie przerabiany na tym i innych forach...

wygode - automat

spalanie - manual

jazdę - w mieście wyraźnie automat

awaryjnośc - automat ma ZNACZNIE wyższą

koszta naprawy oraz eksploatacji - zależy jak i ile jeździsz. Naprawy automata dochodzą do 7000zł. Używana skrzynia manuala od 600-700zł


Czy wybrać manula i wtedy moze mniej palic czy tiptronic bo słyszałęm żę ta skrzynia też dba by nie przeciążyć silnika jest dobry strózem eksploatacji ale spali wiecej i czy się psują czy są awaryjne? Proszę o każdą informację.

O spalanie sam musisz sobie odpowiedzieć.
Czy skrzynia dba ?? - Dbać to może poprzedni właściciel-właściciele. To nie są nowe auta a każde można łatwo zakatować. Zwłaszcza diesla ( turbina , butowanie na zimnym , pompy , wtryski - kiepskim paliwem oraz silnik nieodpowiednim olejem ) .

Jak chciałem w automacie... po tym co widziałem i czym jeździłem kupiłem manuala. Spalanie dużo niższe i na trasie jakoś nie potrzebuję często zmieniać biegów ze względu na dużą elastyczność silnika.

Za to w mieście żadna przyjemność wajchowania w 530D.

A i tak WSZYSTKO zależy co i w jakim stanie kupisz. Ile gdzie i jak będziesz jeździł.
Oraz czy Cie stać na ewentualne awarie.
Przy czym automat to większe spalanie i duże ryzyko drogich awarii ale za to WYGODA :D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jeszcze jedno - w 530D manualu przy intensywnej eksploatacji potrafi paść koło dwumasowe.
Koszt ze sprzęgłem to jakieś 2500zł + robocizna.

Poszukaj kogoś kto się zna na BMW ( najlepiej na 530D automat/manual ) i z nim szukaj.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
osobiście posiadam AUTOMAT zrobiłem nim od lutego jakoś 30 tyśków i powiem tak, w mieście spalanie kreuje się na poziomie 11 litrów przy normalnej jeździe na 18" walce czyli 255/35...
odnośnie awaryjności słyszy się równe rzeczy, ale wiem że wymiana Koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem to koszt ok 5000 na oryginalnych dających pewność częściach.

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
muda44 napisał(a):
awaryjnośc - automat ma ZNACZNIE wyższą


Nie, no teraz przesadziłeś... Koszty naprawy automatu są duże, ale znam dużo ludzi z modelem e39 w dieslu 2.5/3 litrowym i automatem i żaden z nich nie miał najmniejszego problemu ze skrzynią.

muda44 napisał(a):
Czy skrzynia dba ?? - Dbać to może poprzedni właściciel-właściciele. To nie są nowe auta a każde można łatwo zakatować. Zwłaszcza diesla ( turbina , butowanie na zimnym , pompy , wtryski - kiepskim paliwem oraz silnik nieodpowiednim olejem ) .


Tu się zgodzę :P

Gumiś napisał(a):
Trzeba uważać na wszelkiej maści chip'y w przypadku automatu bo zbyt dużego przyrostu momentu skrzynia nie wytrzyma. Ale generalnie skrzynia jest w porządku, dość szybka (zwłaszcza w trybie S), nie szarpie (o ile jest sprawna), no i mimo że BMW twierdzi że zalana jest dożywotnio olej warto jednak zmienić. Jak dla mnie ten silnik jest wręcz stworzony do automatu i osobiście nie przesiadł bym się na manuala.


Racja, chociaż znam typka który ma 530D w automacie po remapie do 243 koni jakieś 2.5 roku temu i nic się nie dzieje, inny znajomy ma 525D automat po chipie(razem chipowali w tym samym czasie i firmie) i też skrzynia chodzi jak nowa, chociaż często wyłancza kontrolę trakcji i pali gumy...

Poza tym jak już 5ka i z dużym silnikiem to tylko automat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
Starwarrior1981 napisał(a):
Poza tym jak już 5ka i z dużym silnikiem to tylko automat
zgadzam się poprostu nie zarobisz na sprzęgło :cisza:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Tylko manual,nie mam przekonania do automatow.A jak sie skrzynia sypnie to naprawa majatek.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 16:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Prawie co tydzień widzę post o padającym automacie. A o manualach raczej cisza.
Jak ktoś się zna i potrafi kupić manuala z dobrym sprzęgłem i dwumasą i będzie prawidłowo eksploatował takie auto to zapomni że takie coś u niego występuje.
A z automatem już takiej pewności nie masz...
Wiem że co jakiś przebieg i tak coś tam trzeba wymienić w automacie a koszt to 3000zł z robocizną

5000zł za dwumasę z sprzęgłem ???????????????????

Tak też można napisać o automacie że dobry remont to powiedzmy 12000zł

Za 2500zł kupujesz dwumasę i sprzęgło firm z pierwszego montażu wiec dlaczego ma się sypać ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 16:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
mulder napisał(a):
Starwarrior1981 napisał(a):
Poza tym jak już 5ka i z dużym silnikiem to tylko automat
zgadzam się poprostu nie zarobisz na sprzęgło :cisza:

To ciekawe czemu M5 e39 jest w manualu :zdziwko: I po jaka cholere montuja asc?Moze do ozdoby?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 16:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
"wygode, spalanie, jazdę, awaryjnośc i koszta naprawy oraz eksploatacji"

Może jednak najpierw zadaj sobie pytanie czy aby na pewno diesel 530D

Jak padnie Ci turbinka czy pompa , wtryski to naprawa automata przy tym to będzie mały pikuś.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 16:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
"wygode, spalanie, jazdę, awaryjnośc i koszta naprawy oraz eksploatacji"

Może jednak najpierw zadaj sobie pytanie czy aby na pewno diesel 530D

Jak padnie Ci turbinka czy pompa , wtryski to naprawa automata przy tym to będzie mały pikuś.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Heh najbardziej kocham te teksty o awaryjności automatów :)

Automat nawet jak padnie po tych 15 latach ( co zazwyczaj jest powodem zaniedbań lub katowania ) to naprawa koło 2-4 tysiące złotych ale, że w międzyczasie zaoszczędziliśmy 5 tysięcy na wymianach sprzęgieł to nikt nie widzi :)

Dodatkowo w manualu jest tez koło dwumasowe, które jak to ktoś już ujął też tanie nie jest do żadnego silnika w BMW :) Więc jak w manualu sypnie dwumas ze sprzęgłem to taki sam koszt jak naprawy automatu :) Różnica jest taka, że automat pada raz na 10-15 lat a sprzęgło jednak ciut częściej :)

Znajomy z Poznania w 330d naprawiał tiptronic to za remont skrzyni dał koło 2-3 tysięcy więc tragedi nie ma tyle co 2 wymiany sprzegła w 530d :)


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, 16:18 przez Zdzira 850I, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
spider napisał(a):
mulder napisał(a):
Starwarrior1981 napisał(a):
Poza tym jak już 5ka i z dużym silnikiem to tylko automat
zgadzam się poprostu nie zarobisz na sprzęgło :cisza:

To ciekawe czemu M5 e39 jest w manualu :zdziwko: I po jaka cholere montuja asc?Moze do ozdoby?


rozmawiamy o M57D30 a nie o M5 tak w skrócie, a różnice są wiadome :) pozdro

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Zdzira 850I napisał(a):
Heh najbardziej kocham te teksty o awaryjności automatów :)

Automat nawet jak padnie po tych 15 latach ( co zazwyczaj jest powodem zaniedbań lub katowania ) to naprawa koło 2-4 tysiące złotych ale, że w międzyczasie zaoszczędziliśmy 5 tysięcy na wymianach sprzęgieł to nikt nie widzi :)

Dodatkowo w manualu jest tez koło dwumasowe, które jak to ktoś już ujął też tanie nie jest do żadnego silnika w BMW :) Więc jak w manualu sypnie dwumas ze sprzęgłem to taki sam koszt jak naprawy automatu :) Różnica jest taka, że automat pada raz na 10-15 lat a sprzęgło jednak ciut częściej :)

Znajomy z Poznania w 330d naprawiał tiptronic to za remont skrzyni dał koło 2-3 tysięcy więc tragedi nie ma tyle co 2 wymiany sprzegła w 530d :)


moim zdaniem temat wyczerpany ...

identyczne brednie ludzie opowiadaja odnośnie kosztów utrzymania diesel/benzyna ... nikt nie liczy tego że przez 250 tys przebiegu diesel zaoszczedzil tyle pieniedzy że można zrobić 5 remontów ale oczywiście 4,4 V8 w benzynie jest tańszy w utrzymaniu :)

sorki za OT :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
na początku SPIDER jeżeli to twoje bmw to pieeekne alusy :)
MUDA pisałeś że co jakis przebieg w automacie trzeba coś wymieniać za 3000 tys w to jakoś trudno mi uwierzyć bo z tego co wiem jak masz dobry automat to regularnie olej filtr i po sprawie (powtarzam jak masz dobry automat).
Jeszcze dwa pytania koledzy co ile wymienia się mniej wiecej olej w maunalu i co ile w automacie??? i jezeli miał bym tiptronic to spalanie nie wchodzi w gre chyba bo kiedy chcę przełanczam biegi jak w manaulu tak???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
na początku SPIDER jeżeli to twoje bmw to pieeekne alusy :)
MUDA pisałeś że co jakis przebieg w automacie trzeba coś wymieniać za 3000 tys w to jakoś trudno mi uwierzyć bo z tego co wiem jak masz dobry automat to regularnie olej filtr i po sprawie (powtarzam jak masz dobry automat).
Jeszcze dwa pytania koledzy co ile wymienia się mniej wiecej olej w maunalu i co ile w automacie??? i jezeli miał bym tiptronic to spalanie nie wchodzi w gre chyba bo kiedy chcę przełanczam biegi jak w manaulu tak???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 00:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nie zagłębiałem się dokładnie co ( bo kupiłem manuala ) ale coś tam się w automacie wymienia ( jest gdzieś o tym wątek ) po pewnym przebiegu za te 3000zł

Co do wymiany sprzęgieł...
W moim jest oryginał od nowości a ma nalatane w tej chwili prawie 240000km
Jak ktoś chce to będzie palił sprzegło co tydzień. Tak jak ktoś się uprze to automat też zakatuje.

Są automaty w których się nie wymienia jak i są takie w których się wymienia olej.
W manualu , bynajmniej moim nie wymienia sie oleju - no chyba że ktoś się uprze ;)

A skoro chcesz przełączać ręcznie biegi to po co Ci automat ?
Do tego przełączać możesz w pewnych zakresach prędkości obrotowej - automat nie pozwoli na większe manewry bo sam skoryguje bieg.


"identyczne brednie ludzie opowiadaja odnośnie kosztów utrzymania diesel/benzyna ... nikt nie liczy tego że przez 250 tys przebiegu diesel zaoszczedzil tyle pieniedzy że można zrobić 5 remontów ale oczywiście 4,4 V8 w benzynie jest tańszy w utrzymaniu "

Masz rację tylko kto z tego forum kupił nowego diesla ?
Realia są takie że większość z tych aut ma już właśnie coś koło tych 250.000km i zaczynają się KOSZTOWNE niespodzianki.

Moim zdaniem benzyna + LPG to nadal najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 00:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
muda44 napisał(a):
Może jednak najpierw zadaj sobie pytanie czy aby na pewno diesel 530D

muda44, pisze rozsądnie :)
Kolego,odpowiedz sobie na 2 proste pytania: 1. ile przejeżdzasz rocznie km?mało? średnio czy dużo?
2.dotyczy po prostu kasy-czy możesz więcej zapłacić za diesla? i czy nie przeraża cię bardziej prawdopodobny w dieslu automacie wydatek np. kilku tys.zł? np na naprawę skrzyni,wymianę oleju,turbiny oraz inne koszty wynikające z większego z reguły przebiegu diesla.
Jeśli nie jest to problem to szukaj 530 D automat.
Ja sobie odpowiedziałem i...wybrałem benzynę w manualu i to była dobra decyzja :)
Przejechałem już rok i wydałem na serwis bardzo małe pieniądze :hyhy:
a dlaczego? jeśli ktoś ciekawy to napiszę :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL