BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 03:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
Jestem - nie do końca szczęśliwym - posiadaczem mojego wymarzonego auta BMW 530d (e60)
Na początku było wszystko OK, az do momentu, kiedy zaczipowałem auto. Po upływie kilku tygodni od zaczipowania zacząłem czuc spaliny, a nastepnie w miarę, gdy spaliny stawały sie wręcz dokuczliwe, zacząłem także tracić stopniowo moc. Spadek mocy uwidaczniał sie przy prędkości powyżej 120km, oraz obrotach ponad 3500. Gdy jednak nie dodawałem zbyt raptonie gazu, mogłem rozpedzić się do nawet 270 km, ale bardzo stopniowo. Po kilku dniach pojawiły sie następne problemy, a mianowicie powyżej 110 -120 km już w ogole nie włączała się turbina, po czym po kolejnych kilku dniach przestała włączać sie całkowicie.
Na tym mądrym forum znalazłem kilka praktycznych podpowiedzi, ale głównym powodem był mocno popękany kolektor wydechowy, który pospawałem. Niestety po kilku miesiacach (3 miesiace) sytuacja sie powtórzyła i wymieniłem na drugi kolektor, ale używany co było największym moim błędem, gdyz nie cieszyłem się zbyt długo sprawnym autem. W prawdzie nie tracił mocy, ale drugi kolektor popękał na tyle mocno, że aż dusiły mnie spaliny. Jeździłem tak kilka miesięcy, aż padła turbina i jeden wtrysk. Wówczas, podczas naprawy turbiny, wymieniłem wtrysk i kolektor na nowy.
Po wymianie przez około 20-50 km nie miałem mocy i auto dość dymiło, bo jak rozumiem wypalały sie resztki oleju. Tuz po tym auto odzyskało dawna sprawność i moc, ale przez około 500-700 km postanowiłem nie przesadzać i jeździć bardzo ostrożnie. Po 5-6 dniach poczułem spadek mocy, a po następnych 2 dniach turbina przestała się już całkowicie włączać. Zrobiłem już 900 km, wiec sugerowano mi wymienić olej, ale co mam zrobić?
Dlaczego znów nie ma mocy?
Co mogło się stać?
Wymieniać olej, czy nie?
Czy ktoś juz miał podobny problem?

Czy wpływ może mieć filtr cząsteczek stałych? (nie wymianiałem go ze względy na dopalający sie olej)
Proszę o jakies sugestie, linki, rady i pomoc

Dziś pojawiła się kontrolka błędu "increased emissions" - jestem bezradny...!


Ostatnio edytowano 16 listopada 2009, 20:25 przez radziu_1974, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
separator oleju wymieniasz :?: po wymianie turbo wymieniłeś :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 530d (e60) Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
a sprawdzałeś kolektor ssący , może po tuningu turbina za dużo się kręci i rozwarstwiło ci i tak słabej jakości ( bolączka diesla w BMW) kolektor , ja miałem to samo u siebie w e-39 coprawda nie rozwaliło mi kolektora wydechowego ale rozwaliło kolektor ssący- rada jak już będziesz wymieni9ał ten kolektor to kupuj bez klapek :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 14:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
A na ile mocy masz chipa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
Dzięki za pomoc...
W momencie wymiany kolektora i turbiny, wymieniłem filtr osmy, oczyściłem filtr powietrza, bo wydawało mi się, że skoro za 1000 km wymienię olej i filtry, to te 1000 km moge przejechac na oczyszczonym. Co do klapek na kolektorze ssacym, to pozbyłem sie ich zgodnie z rada na którymś forum i zaslepiłem otwory śrubami, z nakrętkami, które dodatkowo wkęciłem na specjalny klej.
Jeśli chodzi o czipa, to mam około 250 koni, czyli niby tak ok.
Sam już nie wiem co robić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
jeszcze jedno pytanko , skrzynie masz manualną czy triptrronic kiedyś kleś mi mówił o takim przypadku że po czipie musiał wgrać nowy program do skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
skrzynia automatyczna, ale goście z tego serwisu od tuningu wgrywali mi oprogramowanie równierz i do skrzyni (tak bynajmniej mówili) i przyznam, ze czułem różnicę na biegach.
Sprawdziłem teraz równierz filtr powietrza i choć jest brudny, to nie ma na nim znaczących śladów sadzy, czyli raczej nie ma nieszczelności na kolektorze wydechowym.
Co jeszcze mogę dodać, to fakt, że kiedy dodałem raptownie gazu i obroty zmieniły sie np z 2200 na 3500, to czułem wyraźne spowolnienie, wręcz nawet delikatne szarpnięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
sarałem się pomóc ale nic z tego zapisz sobie telefon do gościa w warszawce 606536527 njleprzy mechanik bawarek z jakim miałem doczynienia tylko długie terminy :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 16 listopada 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
właśnie byłem w pracy i po drodze pojawiła mi sie kontrolka silnika i komenda błędu "increased emissions"
Dzięki jednak za wszelką pomoc...!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 11:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Nie jesteś pierwszy i nie ostatni.

Sprawa jest oczywista niszczycielski wpływ na twój silnik ma „chip”
Przypuszczam że został źle napisany i nie zachowano odpowiedniego stosunku powietrza do paliwa, albo nie dopasowano właściwie kąta w trysku w wyższym przedziale obrotowym.

Gdy powietrza tłoczonego przez turbo jest zbyt wiele w stosunku do paliwa ,spalanie takiej mieszanki odbywa się w znacznie większej temperaturze niż przewidziała to „fabryka „
Efektem tego jest również bardzo wysoka temperatura spalin a te mają bezpośredni wpływ na kolektor wydechowy i turbinę. Wzrost temperatury spalania zwiększa wydajność silnika ale ma na niego bardzo destrukcyjny wpływ. Bezpośrednie działanie na tuleje cylindra i tłok, bez zachowania właściwego chłodzenia powoduje szybkie zniszczenie silnika. Sądzę że to właśnie od przegrzania pękają kolektory wydechowe w twoim silniku. Musisz wiedzieć również jako użytkownik „chipowanego „auta, że nie jest tu bez znaczenia olej w silniku , odgrywa on istotną rolę . W modyfikowanych profesjonalnie autach szczególny nacisk wywiera się na obieg oleju i jego zdolność do pobrania ciepła od denka tłoka i nie tylko oraz przekazanie go do atmosfery. Zwiększa się obieg i wydajność chłodzenia oleju ,montuje również wskaźnik temperatury oleju w kabinie kierowcy.
Po co ?
Gdy podnosimy temperaturę spalania , naturalnie siłą rzeczy podnosimy temperaturę tulei cylindra,tłoka a w efekcie tego temperaturę oleju więc i całego silnika . Gdy olej jest gorący spada jego skuteczność w chłodzeniu , pękają lub odkształcają się tłoki, uszkadzają gniazda zaworowe, często słychać o uszkodzonym bloku ale jeszcze częściej o uszkodzonej turbinie. Ta ostatnia dostaje podwójnie bo na swoje łopatki dostaje zbyt gorące spaliny ,jest nagrzewana od spalin i kolektora a do tego jej ośka również dostaje w takiej sytuacji gorący, smarujący i chłodzący ją olej.
W takim „ zachipowanym „sypiącym się aucie proces destrukcyjny jest kaskadowy i szybko postępuje. Gdy turbina traci wydajność spada ciśnienie w kolektorze dolotowym ale paliwa nadal jest sporo wtedy dochodzi do kopcenia, sadza zatyka katalizator spliny nie mają swobodnej drogi wylotu spiętrzają się pomiędzy katem a turbina wzrasta temperatura........... auto nie jedzie kopci i śmierdzi!!!!!!!!!! W końcu turbina ma odkształcone łopatki,słabo dmucha albo obciera , „sra”olejem, kompresja w silniku spadła .I robimy kosztowny remont.

Szkoda mi kolegi................. jedyne co w tej sytuacji mogę powiedzieć to ratuj silnik ,wgraj seryjny soft, wymień olej ,sprowadzi kompresję może nie jest zbyt późno.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
Wydawało mi się, że regeneracja turbiny przy 200 000 km, to normalne, a co do kolektora, to juz kilka osób powiedziało, że to jest wada fabryczna, którą serwis wymienia w okresie gwarancyjnym.
Jazda nieco dynamiczna, lub remaping jedynie przyspieszał wyeksploatowanie, co i tak było nieuniknione ze względu na wadę fabryczną.
Uszkodzenie turbiny, czyli dymienie, spalanie oleju, zapchanie filtra, to następstwa tego co w chwili obecnej się dzieje, a więc jakieś błędy i coś czego do końca nie wiem....
... a może tylko sobie to tak tłumaczę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Widzę że wydawało Ci się sporo rzeczy
radziu_1974 napisał(a):
Wydawało mi się, że regeneracja turbiny przy 200 000 km, to normalne


To wcale nie jest normalne!!!
Posiadam auto które ma już troszkę nalatane i turbinę w idealnym stanie. Moja jazda również bywa dynamiczna jednak silnik nie wykazuje zużycia.

Kolego tłumacz sobie swoje usterki jak chcesz........ swoje powiedziałem.
Dziękuję i pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 16 grudnia 2009, 18:39 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 19:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
I jeszcze jedno....
radziu_1974 napisał(a):
Gdy jednak nie dodawałem zbyt raptonie gazu, mogłem rozpedzić się do nawet 270 km


Chciałbym to zobaczyć jak twoje 250konne auto osiąga 270km/h to również musiało ci się wydawać.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
jeśli chodzi o predkość, to nic mi się nie wydawało, bo rozwijałem dokładnie 272 km/h zgodnie ze wskazaniami nawigacji (tomtom), która z reguły zaniża prędkość rzeczywistą, ale widzę, że chyba nie do końca wierzysz w to, czego nie rozumiesz.
Nie mogę dokładnie podać Ci prędkości ze wskazań zegara, bo mam tylko 260 km/h, a wskazówka wykraczała znacznie poza...
Nie chcę być niegrzeczny, bo piszę posta nie po to by szukać sporu, czy polemiki z niedowiarkami, czy przeciwnikami tuningu, ale prosząc o radę ludzi z o wiele większym doświadczeniem i wiedzą...
Nie chcesz, to nie wierz, skoro to wydaje Ci się bzdurą, i nie wierzysz faktom, to nie mogę też polegać na tym co mówisz, bo jak widać nie do końca znasz możliwości i problemy tego auta.
Mimo wszystko dzięki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam nie jestem przeciwnikiem tuningu !!

Co do prędkości .........270km/h to nie mało.
Producent zakłada że ta jednostka przy fabrycznych 218ps rozwija 243km/h
Być może uzyskałeś prędkość o której piszesz. Sprawę wyjaśnia GPS.

Masz rację nie polegaj na tym co napisałem ,zupełnie niepotrzebnie się wychyliłem przecież nie znam się na dieslach..

Sorry :padam:

Życzę Ci abyś naprawił swoje auto niskim nakładem finansowym i osiągnął 300km/h
Niech moc będzie z Tobą

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 18 listopada 2009, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
Nie chcę się sprzeczać, ale Ty wierzysz fabryce, a ja faktom i właśnie dlatego szukam rady na tym forum.
Kiedy pojechałem do serwisu, a dokładnie dwóch różnych, to podłączali do komputera i za każdym razem mówili co innego. Każdy tylko albo chciał zabłysnąć wiedzą, albo na żywca wyciągnąć kasę, a może zbyt zawierzyli informacją producenta. Aby nie być gołosłownym podaję ci linka do filmiku, gdzie goście na spokojnie wyciskaja ponad 260 z takiego samego auta.
Czy wierzysz, czy nie, ja wycisnąłem na krótkim odcinku 272, a kolega bejką 330d z zacipowanym silnikiem 204 konnym pocisnął 263 km/h.
Nie ważne. Dość sporów, ja naprawdę szukam rady.
Myślałem, że może ktoś już kiedys miał podobny problem.
Nie unoś się honorem, ale i nie krytykuj, jeśli nie masz racji.
Gdybym wątpił w Twoją wiedzę, czy umiejętności, to nie wdawałbym się w rozmowę.
3m się i dziękuję Ci za pomoc...
a tu link do stronki z bejką, co śmiga ponad 260 km/h

http://www.youtube.com/watch?v=dXc6vwigtWE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 18 listopada 2009, 20:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
A ja raczej sklaniałbym sie do tego co napisał o twoim aucie roger-nysa. Gość widać że ma pojęcie o autach. I zadał sobie sporo trudu i poświęcił czasu aby coś do Ciebie skrobnąć.Ja jest z kolei przeciwnikiem modyfikacji silnika, a to dlatego że w Polsce jest zbyt mało dobrych fachowców. WIększość to domorośli fachmani którym sie tylko wydaje że coś ta, potrafią. A uczą się na czyichś autach. Niby każdy z nas chce mieć chip tuning, ale jak kupujemy samochód to unikamy jak ognia aut po tuningu,.............:)))))


Reasumując, może faktycznie spróbuj powrócić do stanu fabrycznego i zobacz, jak autko sie będzie sprawowało.

pozdrówki

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 18 listopada 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
moze i masz racje, to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie...
A szkoda, bo fajnie mieć zapas po nogą, tym bardziej, kiedy się ma do domu 1500 km i drogi że aż się chce pocisnąć.
Dzięki Wam wszystkim.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 18 listopada 2009, 22:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Twój diesel jest wyposażony w sondę lambda , więc taki komunikat "increased emissions" informacją o nie właściwej "konsystencji spalin" jest bardzo prawdopodobna.

Kiedy może wyskoczyć ?
Gdy jest zbyt mało powietrza tłoczonego przez turbo
Gdy przepływomierz słabo albo źle mierzy (spore prawdopodobieństwo w twoim przypadki)
Gdy został odłączony układ EGR
Gdy silnik spala olej

Ale może olej to ............ Bo tylko mi się tak wydaje

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530d Spadek mocy po wymianie turbiny...
PostNapisane: 19 listopada 2009, 00:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 15
Moje BMW: e71 (xDrive35d)
Kod silnika: M57N2
Dzięki Roger-nysa
A tak nawiasem... Facet z Ciebie nie głupi, ale dlaczego pijesz do mnie coś osobistego...? Wnioskuję też, że nie jestes zwolennikiem czip tuningu i po tych przejściach, to zaczynam Cię rozumieć.
Ja nie przesadzałem z prędkością pisząc 272... (hmmmm) a może przesadziłem i to mój błąd, bo chwilami aż nosiło by pocisnąć na drogach w Niemczech.
Czy myślisz, że gdybym chciał pomimo wszystko zachować moc, to byłaby jeszcze szansa na pozbieranie tego do kupy?
Chciałbym mieć nieco więcej mocy, ale jeszcze bardziej zależałoby mi na sprawnym aucie...
Czy Twoim zdaniem da się to jeszcze jakoś pogodzić?
A może znasz kogoś, kto potrafiłby usunąć usterki i wgrać jakiś normalny soft, co uchroni mnie przed podobnymi problemami i pozwoli mi choć częściowo zachować moc?
Ja jestem ze Szczecina, ale chwilowo jestem w Angli.
Będę jednak w poniedziałek i wtorek w Częstochowie, Katowicach i Krakowie, potem 2 dni w Szczecinie i znów będę wracał do UK.
Jeśli jednak możesz mi coś/kogoś polecić w tym terminie, to będę Ci niezmiernie wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL