BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 18:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323
Kod silnika: M52
Na początku wszystkich pozdrawiam.

Panowie mam następujący problem:

BMW 323i M52, 170 KM

Zostawiłem auto zapalone na 20 minut.

Bylo za mało wody w chłodnicy.

Silnik zaczął się grzać. Jak wróciłem to leciała mocno para spod maski.

Temperatura na wskaźniku max, czerwona lampka.

Natychmiast wyłączyłem silnik.

Po pol godzinie dolałem wody uruchomiłem silnik. Za chwile zaczął się gotować znowu, piana w zbiorniku wyrównawczym.

Znów dolałem wody i wyłączyłem.

Wieczorem jeszcze raz go zapaliłem, silnik chodzi normalnie,jechałem z 3 kilometry ale nie ma mocy takiej jaka miał. Silnik zapala normalnie.

Jakie koszta? Czy może być ze to tylko uszczelka pod głowica? Jak ja wymienię to będzie szansa ze będzie chodził tak jak dawniej?

Dziękuje za porady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
może to być uszczelka lub (co również prawdopodobne) głowica. robocizna ok 500zł plus części. jesli tylko uszczelka powinno byc ok 1000 wsumie jeśli głowica odpowiednio więcej.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Niestety w M52 lubi sobie pęknąć głowica od przegrzania bo nie jest niestety zbyt wytrzymała jednak najprawdopodobniej skończy się na uszczelce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
poobserwuj czy są objawy uszczelki - jeśli tak to zrzucasz głowicę i zawozisz na sprawdzenie szczelności.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 11:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Aluminiowy blok też lubi czasem pęknąć :/ Moje b28 tak miało i wstawiony został żeliwny blok od 325i za kadencji poprzedniego właściciela.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
ja na twoim miejscu jeszcze sprawdziłbym visco, bo nie rozumiem dlaczego zostawiłeś silnik na 20 min, wiedząc że jest za mało wody? Bo to że jak zgasiłeś silnik i było za mało płynu, to na bank cześć wywaliło przez korek. Sprawdz kompreche i zrób próbe na CO2 w płynie chłodniczym i bedziesz wiedział wiecej.

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 16:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323
Kod silnika: M52
Panowie okazało się ze jest pęknięty plastik gdzie idzie waz do chłodnicy. Nie wiem jak ten plastik się nazywa, może ktoś z forumowiczów wie. Ten plastik jest na silniku przed Wentylatorem i z lewej i prawej strony podłączany jest do niego gumowy waz do chłodnicy.

Jak się go wymieni będziemy wiedzieć co dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
Zapewne chodzi ci o obudowę termostatu. Jest też opcja że plastik pękł od wysokiego ciśnienia gdy się motor zagotował ,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW 323i, Przegrzany Silnik, M52
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Jeśli pękł ( a mogł ) od ciśnienia z przegrzania to nieźle podgotowało . Obudowe termostatu ori znajdziesz w intercarsie za 100zł i wypadało by zmienic termostat .

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL