Witam wszystkich kolegów z forum (częstych bywalców i odwiedzających)
Jednemu z naszych formowych kolegów przytrafiło się nieszczęście.
Prywatnie prosił mnie o opinie i ewentualne rady.
W jego
E46 320D 150PS z przebiegiem około
90tyś. Urwała się płytka z kolektora i zasiała spustoszenie w silniku.O płytkach było wiele między innymi w tym poście :
viewtopic.php?f=25&t=55225Jednak nikt w nim nie analizował ewentualnych kosztów naprawy w autoryzowanym serwisie.
Jako przestrogę za zgodą kolegi zamieszczam tu wycenę takiej naprawy.
Proszę również wszystkich „ grzebiących w silnikach”, majsterkowiczy i posiadaczy warsztatów o odniesienie się do ewentualnej wyceny.
CZY TO NIE PRZESADA ? CZY ONI NIE ŻERUJĄ PERFIDNIE NA NAS ?Nie chciałem przerabiać korespondencji więc cytuję:
„Prosiłbym o wydanie opinii na temat poniższego kosztorysu remontu BMW 320d 150KM 2004r.Otóż ..
Kilka dni temu beemka zaniemogła.Powodem była jedna z płytek od
kolektora ssącego, która poczyniła wiele szkód.
Poniżej znajdują się dwa kosztorysy: remont lub wymiana silnika .
Jestem z ( XXX kolega prosiła by nie podawać takich informacji) i robię auto w
salonie pół autoryzowanym BMW. Zdecydowałem się na remont silnika,
bo tak po diagnozie mechanicy radzili. Jednakże wydaje mi się, że
poniższe ceny są jakimiś z kosmosu, a może to ja nie jestem świadomy ile
kosztuje BMW?
Zastanawia mnie w pierwszej wersji koszt materiałów
(oryginalnych)= 4342zł.
Co może wchodzić skład części i dawać taką
kwotę? Proszę o opinię. Dziękuję i pozdrawiam!
Aha, szkody poczynione na jednym cylindrze.
*/Naprawa silnika: /*
Rozłożenie i złożenie silnika: 1941 zł
Demontaż i montaż silnika z pojazdu: 1624 zł
Docieranie zaworów : 196,5 zł
Planowanie głowicy: 80 zł
Tulejowanie cylindra: 450 zł
Rozłożenie i złożenie głowicy : 663 zł
Demontaż klapek z kolektora ssącego: 250 zł
Razem : 5204,5 zł + VAT = *6349,49 zł
*Części (wszystkie uszczelki oryginalne + oryginalny tłok + oleje i
płyny)* - 4342 zł
*Do tej pory za diagnostykę, demontaż głowicy i weryfikację części -
*1190 zł
Łącznie: 11 881,49 zł ( bez rabatów byłoby około 15000zł )
*
/*Przełożenie silnika:*/
Wymiana silnika: 2363 zł
Demontaż klapek z kolektora ssącego: 250 zł
Razem: 2613 zł + VAT = *3187,86 zł*
Części (uszczelki do przełożenia + nowy olej z filtrem) około *1500* zł
(w zależności od stanu przywiezionego silnika może się zmienić).
Do tej pory za diagnostykę, demontaż głowicy i weryfikację części -
*1190 zł
Łącznie: 5877,86 zł
+ Silnik: 6000 zł
+ transport ?
Łącznie wyjdzie również około 12 000 zł
*Wtryskiwacz wygląda na dobry więc nie jest uwzględniony w powyższej
wycenie, jednakże w razie gdyby po złożeniu silnika nie pracował to
koszt nowego BOSCH 1450 zł ( cena promocyjna dla Pana 1200 BRUTTO zł )
Ceny są już po rabatach, może się okazać że w trakcie naprawy coś
dojdzie, różnie to bywa więc nie jest to ostateczny kosztorys.”
Współczuję koledze i bardzo się cieszę że pozbyłem się „przeklętych klapek”Pozdrawiam Krzysiek