BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2024, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E30
Kod silnika: M10
Witam.
Mam problem z moim BMW e30 1,8i M10.Mianowicie pewnego dnia jadąc ok 10km/h "na luzie" usłyszałem lekkie stukanie spod auta (jakby krzyżak na wale napędowym).Gdzieś jakby z tyłu auta.
Następnego dnia pojawiło się jakby wycie łożyska.Wczołgałem się pod auto i zobaczyłem że przegub gumowy między skrzynią a wałem napędowym jest lekko popękany więc pewnie do wymiany.Czasem też doszedł mnie odgłos jakby wał uderzył gdzieś o tunel(więc pewnie i podpora do wymiany.Nie stwierdziłem tego bo nie zdejmowałem osłon wału).
Jadąc po części coś nagle chrupnęło i silnik zgasł. :zalamany:
Wystraszyłem się i na poboczu stwierdziłem że silnik odpala jednak przy próbie ruszenia(nawet przy zwiększonych obrotach) gaśnie w momencie puszczenia sprzęgła do końca."Na luzie" ok."Na biegu" silnik pracuje jednak coś rzęźi pod spodem,prędkościomierz się zaczyna podnosić i w momencie gdy sprzęgło już jest prawie puszczone silnik gaśnie.
Czy to faktycznie problem tego przegubu i podpory czy też może "śmierć" dyfra lub jeszcze coś innego. :(
Proszę pomóżcie posiadaczowi pierwszego BMW bo już je bardzo lubię. :)
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
pawel_krk napisał(a):
Czy to faktycznie problem tego przegubu i podpory czy też może "śmierć" dyfra lub jeszcze coś innego. :(

U mnie coś podobnego było jak mi dyfer całkiem zakończył swój żywot, w pewnym momencie po zatrzymaniu sie, tak niefortunnie sie ustawił, ze nie dało rady ruszyć ani do przodu ani do tyłu... Nawet nie dało sie pchnąć auta na biegu jałowym... Dopiero po wielu próbach ruszenia dyfer tak sie ustawił, ze dało go rade z holować normalnie...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E30
Kod silnika: M10
Czyli może to oznaczać śmierć dyfra a nie problem z wałem napędowym. :( .
Czy można to jakoś sprawdzić żeby nie szukać i nie kupować dyfra niepotrzebnie?
Czy jż tylko pozostaje się cieszyć że dał się sholować. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Odkręć górną śrubę w dyfrze, zanurz do środka jakiś pasek elastyczno-plastikowy, najlepiej z białego koloru, i zanurz go w oleju... jeżeli będzie bardzo brudny i będą widoczne mini-opiłki metalowe, to dyfer jest zatarty... Tylko wymiana...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E30
Kod silnika: M10
OK.
:przestraszony: Będę sprawdzał obecność oleju i ewentulnie opiłków w nim,ale już jutro.
O wynikach "sprawdzianu"(którego aż się boję) poinformuję na forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 30 318i M10 problem z napędem
PostNapisane: 28 listopada 2009, 20:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Mozna byłoby go zlać całkiem (dolną śruba) ale wtedy potrzebna będzie strzykawa do zalania go z powrotem, dlatego zarazie sprawdź poprzez górna, i pamiętaj o równym podłożu na którym auto będzie stało, żeby przypadkiem olej Ci sie nie wylał ;-)

No i przypominam, odkrecaj górną nie dolna ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], W3C [Validator] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL