BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 14 marca 2011, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 9
Lokalizacja: Pszów
Moje BMW: E60 520D
Wymienilem gumy mocowania mostu i wszystko ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 20 lipca 2012, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
Witam chcialbym odsiwezyc ten temat bo mam podobny problem a mianowicie slysze glosny stuk przy zmianie biegow( przy wyższych biegach mniej slychac) i przy ruszaniu .

Sprawdzałem jak sytuacja wyglada pod autem i na luzie sprawdzałem luz na wale i okazalo sie ze jest luz i wynosi spokojnie 1/8 obwodu.
Na początku myslalem ze to wina sanek i tuleji na sankach lecz okazalo sie ze sanki byly wyrwane i przy naprawie wymieniłem tuleje na nowe a ASO. Ale Stuki nie ustały
Czytalem bardzo wiele tematów na ten temat ale zaden nie dawał konkretnej odpowiedzi



Auto jest z 99r i ma najechane 199tys km

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Cytuj:
Auto jest z 99r i ma najechane 199tys km
domysle sie ze masz e46 :/ sprawdz ta tuleje z tyłu dyfra co go trzyma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
Tak E46 2.0 99r

Sprawdzilem jest bardzo popękana.
Jestem ciekaw czy ten luz powinien byc na wale czy tez moze być dyfer do wymiany.

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
kubusiek007 napisał(a):
Tak E46 2.0 99r

Sprawdzilem jest bardzo popękana.
Jestem ciekaw czy ten luz powinien byc na wale czy tez moze być dyfer do wymiany.


Kolego temat jest szeroki i głęboki. Niestety. Również przerabiałem ten problem. Chyba każdy kto ma e46 prędzej czy później się z tym spotkał albo spotka. Jeśli jedziesz np na trójce 60km/h i raptownie odejmujesz gaz i w tym momencie masz stukanie to winą jest tuleja dyfra nr 9 z real om obrazka (nawet jeśli nie jest popękana czy nie widać na pierwszy rzut oka że jest coś z nią nie tak to jej właściwości gumowe są pewnie juz żadne), warto oczywiście wymienić komplet czyli nr 7 (masz je dwie):http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=33_0839&hg=33&fg=30
W moich przypadku taka wymiana załatwiła sprawę. Niestety musisz nastawić się na koszty, bo wymiana tych tuleji nie jest tania. Same tuleje kosztują nie dużo. Przy okazji jak robisz to warto zrobić inne rzeczy jeśli oczywiście masz je do roboty by dwa razy nie zdejmować całego mostu.

Mi pozostały teraz stuki przy zmianie biegów ale tylko jak stoje, wbijam 1 czy 2 i mam delikatne uderzenia z tyłu, tak samo przy wstecznym. Akurat z tym problemem jeszcze sobie nie poradziłem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
dziekuje za odpowiedz
Planowalem wlasnie tak jak mowisz wymienic te tuleje 7 i 9 bo tak jak mowilem 9 jest bardzo popekana .
a 7 to przy okazji zdjecia tylnego dyfra .
Lecz to zrobie dopiero za tydzien jak bede w PL

Sądze iz u Ciebie jak i u mnie winą tego stuku przy zmianie biegu przy postoju bedzie luz na dyfrze lub na półośkach gdzies kolega tu z forum pisal ze mial podobne stuki i mial luz na dyfrze , po wymianie mial cisze i spokój .Lecz to tylko pojedynczy przypadek wolabym sie upewnic zanim zaczne szukac dyfer .

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
W moich przypadku zrobie najpierw tuleje mostu (4 te duze najwieksze) gdzie przykreca sie most. Ruszajac w przod i w tyl (1 lub 2 metry) i hamujac mam wlasnie stuk taki jakby caly most sie kolysal. Jesli wymiana tych rzeczy nie pomoze na stuki jak stoje przy zmianie biegow zaczne kombinowac z samym walem (podpory, laczniki elastyczne itd). Ogolnie nie przeszkadza mi to, bo najgorsze byly te stuki przy zmianie biegow jak jezdzilem i na autostradzie, ale tak jak wspomnialem wymiana nr 9 i nr 7 pomogla :)

ps: daj znać jak wymenisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
tomekstudio napisał(a):
W moich przypadku zrobie najpierw tuleje mostu (4 te duze najwieksze) gdzie przykreca sie most.



Na poczatku myslalem ze to one ale po wymianie to samo

koszt tuleji 180zł MEYLE komplet

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Miałem cały most na dole a więc te gumy dobrze sprawdziłem, wkładałem większy śrubokręt w otwór gdzie wchodzi szpilka i mocno ruszałem na boki a guma nawet na milimetr nie chciała drgnąć. Jednak moje ruszanie to nie jest praca całego mostu który waży bóg wie ile i wykonuje zdecydowanie większą pracę na tych gumach. Ja popękanej nr 9 nie miałem ale widziałem jak dyfer w niej "pływał" i pukało przy zmianie biegów pod czas jazdy oraz puszczaniu gazu więc właściwości tej gumy były żadne. Po wyjęciu dyfra też tak sprawdzałem te gume nr 9 srubokrętem i nic się nie działo ale jednak wymieniłem ją i mam spokój. Dlatego profilaktycznie wolę je wymienić (te 4 od mostu) a to co zakładam do swojego auta to tylko lemforder. Wszystko co mam z tyłu nowe jest tej firmy (oprócz pływających które założyłem meyle hd i rozleciały się po 2 dniach) ;o

Te 4 chce wymienić bo jak ruszam do przodu nawet metr i hamuje gwałtownie słyszę taki stuk jakby właśnie most się ruszał. Dlatego padło na nie i jeśli je wymienie to będzie już wszystko co mogłem wymienić w tym aucie z tyły. Amory,Poduszki,Sprężyny,wszystkie tuleje wymienione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 21 lipca 2012, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
tomekstudio napisał(a):
Miałem cały most na dole a więc te gumy dobrze sprawdziłem, wkładałem większy śrubokręt w otwór gdzie wchodzi szpilka i mocno ruszałem na boki a guma nawet na milimetr nie chciała drgnąć. Jednak moje ruszanie to nie jest praca całego mostu który waży bóg wie ile i wykonuje zdecydowanie większą pracę na tych gumach. Ja popękanej nr 9 nie miałem ale widziałem jak dyfer w niej "pływał" i pukało przy zmianie biegów pod czas jazdy oraz puszczaniu gazu więc właściwości tej gumy były żadne. Po wyjęciu dyfra też tak sprawdzałem te gume nr 9 srubokrętem i nic się nie działo ale jednak wymieniłem ją i mam spokój. Dlatego profilaktycznie wolę je wymienić (te 4 od mostu) a to co zakładam do swojego auta to tylko lemforder. Wszystko co mam z tyłu nowe jest tej firmy (oprócz pływających które założyłem meyle hd i rozleciały się po 2 dniach) ;o

Te 4 chce wymienić bo jak ruszam do przodu nawet metr i hamuje gwałtownie słyszę taki stuk jakby właśnie most się ruszał. Dlatego padło na nie i jeśli je wymienie to będzie już wszystko co mogłem wymienić w tym aucie z tyły. Amory,Poduszki,Sprężyny,wszystkie tuleje wymienione.


z ciekawości ile kosztowały Cie amorki i poduszki ? u mnie jest jeszcze original sachs
Tuleje te 9 i 7 juz zamówiłem firmy lemforder wiec bedą czekac na moj przyjazd do pl. Komplet 130zł (3 sztuki)


Jeszcze posiadam jeden problem co myślałem ze to tez wina tego luzu na dyferencjale
a mianowicie przy przegazowaniu na luzie lub na biegu w wciśniętym sprzęgłem przy opadaniu obrotów przy samym końcu czyli 1500 obr i w dół słyszę dzwonienie dochodzące z tylu auta tak mi sie zdaje albo z skrzyni biegów trudno określić.

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 22 lipca 2012, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
kubusiek007 napisał(a):
z ciekawości ile kosztowały Cie amorki i poduszki ? u mnie jest jeszcze original sachs
Tuleje te 9 i 7 juz zamówiłem firmy lemforder wiec bedą czekac na moj przyjazd do pl. Komplet 130zł (3 sztuki)


B4 + odboje i gumy sachs + poduszki amorów lemforder = około 450zł. To nie są duże pieniądze a warto to po prostu zrobić jako komplet. Staram się dopieścić auto pod względem komfortu jazdy bo przywiozłem auto z niemiec na sportowych sprężynach a wiadomo jakie są polskie drogi. To jest auto które ma dowieść komfortowo z punktu A do punktu B -i tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 22 lipca 2012, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
tomekstudio napisał(a):
kubusiek007 napisał(a):
z ciekawości ile kosztowały Cie amorki i poduszki ? u mnie jest jeszcze original sachs
Tuleje te 9 i 7 juz zamówiłem firmy lemforder wiec bedą czekac na moj przyjazd do pl. Komplet 130zł (3 sztuki)


B4 + odboje i gumy sachs + poduszki amorów lemforder = około 450zł. To nie są duże pieniądze a warto to po prostu zrobić jako komplet. Staram się dopieścić auto pod względem komfortu jazdy bo przywiozłem auto z niemiec na sportowych sprężynach a wiadomo jakie są polskie drogi. To jest auto które ma dowieść komfortowo z punktu A do punktu B -i tyle :)

Podzielam Twoje zdanie i jedyne czego mi brakuje do komfortu to brak stuków przy zmianie biegow . Ja Zakupiłem w Niemczech i większość km jezdze po niemczech , a wjeżdżając do Polski odrazu słyszę co w zawieszeniu mam do wymiany . I z tego co zauważyłem pod autem to wszystko w zawieszeniu mam oryginalne od nowości , jestem ciekaw co ze sprężynami bo według wyposażenia z VIN mam sportowe , amortyzatory wyglądają na normalne lecz auto ma maly prześwit w porównaniu do innych beemek.

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 22 lipca 2012, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
kubusiek007 napisał(a):
Podzielam Twoje zdanie i jedyne czego mi brakuje do komfortu to brak stuków przy zmianie biegow . Ja Zakupiłem w Niemczech i większość km jezdze po niemczech , a wjeżdżając do Polski odrazu słyszę co w zawieszeniu mam do wymiany . I z tego co zauważyłem pod autem to wszystko w zawieszeniu mam oryginalne od nowości , jestem ciekaw co ze sprężynami bo według wyposażenia z VIN mam sportowe , amortyzatory wyglądają na normalne lecz auto ma maly prześwit w porównaniu do innych beemek.


Jak przywiozłem auto do Polski do przez 3 tygodnie nic. Cisza kompleta. Nawet jednego zajęknięcia nie było. A potem z każdym tygodniem odzywało się wszystko. W niemczech przecież nie wymieniają takich rzeczy jak w Polsce. Stąd oryginały w takich autach. Z doświadczenia już wiem, że przy zawieszeniu lepiej jest robić komplet (jeśli oczywiście kogoś stać na to) a nie po kolei. Bo zrobisz jedno - utwardzisz to druga słabsza część dostaje w kość. I dlatego potem masz cały czas wydatki. Lepiej wydać raz a dobrze. Zrobić komplet i mieć święty spokój:). Zmień nr 9 i nr 7 i będziesz miał cisze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 23 października 2013, 08:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: bmw e46 318i
witam serdecznie wszystkich na forum u mnie problemy były następujące
luz na wałku w skrzyni objawy miałem następujące zamieszczam link
http://www.youtube.com/watch?v=_VuzQLugYxw
to jest nie dopuszczalny luz który podczas zmiany biegów 1-2 ,,2-1 słychać metaliczne stuki
oraz luz na dyfsze też można sprawdzić najlepiej samochód do góry i strzelać ze sprzęgła na 1 biegu jeśli słychać stuki to niestety do sprawdzenia ,mój nie buczał,nie szumiał ale niestety miał luzy koszt na alegro około 350zł można dobry wychaczyć wymiana 30min.Dlatego w moim przypadku mechanicy odsyłali mnie z niczym trudno było zlokalizować te stuki ale w końcu znalazłem mechanika który ogarnął
jeśli jesteście z OKOLI Koła woj.wielkopolskie to polecam warsztat KOŁO UL DOJAZDOAWA BOX SERVICE...
A ODNOŚNIE koła dwumasowego jak niektórzy piszą że właśnie ono powoduje te stuki to są w błędzie to są inne objawy
zamieszczam link
http://www.youtube.com/watch?v=x1XbD257_tc
podpora ,krzyżaki ,łącznik elastyczny wału w moim przypadku nie miały nic wspólnego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Garaż: było;e 46 m47,e 53 m57 184 ps
witam ostatnio pojawil mi sie gluch odgos przy zmianie biegow z kazda zmiana slychac jakby cos uderzalo w okolicy dyfra ,wystepuje to nawet jak po puszcze gaz a pozniej dodam bez zmiany przelozenia ,dochodza do tego wibracje powyzej 160km/h cos jakby wal dostalwal wibracji moze ktos wie co moglo pasc [e 46 2.0 d]
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] dziwne stuki przy zmianie biegow
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU19
Witam
Udało się komuś rozwiązać problem stukania z tyłu przy zmianie biegów/dodawania puszczania gazu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL