BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 22:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
kedzior001 napisał(a):
wygląda mi to raczej na filtr paliwa, wymieniany był ostatnio półtora roku temu, przejechało sie na nim około 10 tyś km, w sumie nie dużo, paliwo zawsze lane 98 z BP lub orlen, ale filtr filtrona do którego nie mam przekonania, wiec na czasie wymienie na Mana wydaje mi się ze w tym może być przyczyna.

wątpię ale może...
dodam że zamiennik kosztuje pół tego ale to i tak dużo jak za filtr
http://www.oryginalneczesci24.pl/czesci ... 12019.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 08:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Filtr Manna kosztuje 190zł:
http://!_nie_reklamujemy_!/kategorie/Fil ... ,5172.html

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 08:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wiem wiem filtry nie sa tanie do tego modelu, ale zaamiennik za 20 zł mana lub knechta bez problemu jest ok.
Filtrona kupilem tylko i wyłacznie na szybkosci, bo innego na stanie nie było a chciałej juz wymienić.

A jak z parametrami przepływki?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 13:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
kedzior001 napisał(a):
Wiem wiem filtry nie sa tanie do tego modelu, ale zaamiennik za 20 zł mana lub knechta bez problemu jest ok.

JEDNO ZERO UCIEKŁO :suchy:
tak są OK ja mam Knechta i przejechane przeszło 50tyś bez problemu
(mam LPI więc mało tego paliwa leje i mało filtr się zużywa) raczej :chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Jak komus skacza obroty i potrafi zgasnac posprawdzajcie czy dolot jest szczelny i dobrze poskladany ,bow n42 jest naprawde malo miejsca i czasami mechanicy po wymianie filtra powietrza zakladaja na sztuke i potem ciagnie lewe powietrze. :cisza:

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 września 2011, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
Witam
Posiadam od niedawna E46 (N42B20) 318IT
Silnik odpala i przebiera i gaśnie po krótkim czasie, po czym go odpalam ponownie i tak po kilku razach odpalania i gaśnięcia odpala i pracuje równo i bez problemów
Diagnoza nr 1 uszkodzony czujnik położenia wału - Wymieniony nadal ten sam problem
Diagnoza nr 2 źle ustawiony rozrząd - rozrząd ustawiony przy okazji wymieniony Vanos (podobno był uszkodzony ) w serwisie Bosch
Diagnoza nr 3 zacisięta odma pod pokrywą silnika - odma wymieniona
Silnik nadal odpala i gaśnie, oczywiście po którymś razie odpala i normalnie pracuje
Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2011, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
piecor1 napisał(a):
Diagnoza nr 3 zacisięta odma pod pokrywą silnika
?
Miałeś na myśli kolektor ssący i jego górne wygłuszenie pisząc pokrywa silnika?
A pod kompa z DIS lub INPA podpinałeś? Może układ zasilania benzyną coś nie gra lub z powietrzem jest problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Po posiadaniu 318i z N42B20 nauczyłem się że gdy odpalałem zimny silnik to traktowałem go jak diesla.
Wsiadałem, przekręcałem kluczyki, wszystko się zaświeciło i po kilku sekundach odpalałem motor.
Silnik pracował równo.
Gdy wsiadałem i po włożeniu kluczyka bez "przygotowania" odpalałem silnik potrafił skakać na obrotach i gasnąć.
Ewidentnie brakowało mu mocy.
Wydaje mi się że te kilka chwil potrzebne jest do skalibrowania się osprzętu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
tuptuś napisał(a):
Po posiadaniu 318i z N42B20 nauczyłem się że gdy odpalałem zimny silnik to traktowałem go jak diesla.
Wsiadałem, przekręcałem kluczyki, wszystko się zaświeciło i po kilku sekundach odpalałem motor.
Silnik pracował równo.
Gdy wsiadałem i po włożeniu kluczyka bez "przygotowania" odpalałem silnik potrafił skakać na obrotach i gasnąć.
Ewidentnie brakowało mu mocy.
Wydaje mi się że te kilka chwil potrzebne jest do skalibrowania się osprzętu silnika.

Z mojej praktyki wynika co innego: wsiadam i od razu kręcę i nie widzę niepokojących objawów. Od czasu do czasu tylko zaterkocze. Gdy robiłem tak jak wyżej kolega napisał nic się nie zmienia bez względu na temperaturę - auto w blaszanym garażu. Gdy jest na ssaniu z klimą ma ok 900 - 1100 pracuje normalni i cicho a jak obroty spadają do ok 600 - 700 to zaczyna pracować jak u większości z nas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
mack10koro napisał(a):
Gdy jest na ssaniu z klimą ma ok 900 - 1100 pracuje normalni i cicho a jak obroty spadają do ok 600 - 700 to zaczyna pracować jak u większości z nas.
U mnie pracuje na ok 700-800 cicho i bez jakichkolwiek problemów :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 12:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
U mnie przez jakiś czas podczas uruchamiania silnika też było słychać takie dziwne terkotanie ale zdążyłem już o tym zapomnieć bo przestało tak się dziać.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Hudson a porównywałeś dźwięk swojego silnika z filmami wstawianymi na forum? Jak się różni to może wstawiłbyś swój dźwięk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 15:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
mack10koro napisał(a):
Hudson
Hubson ;)

Porównywałem, zdecydowanie inaczej pracuje niż N42 na filmikach z YT :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 października 2011, 20:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 318i se
Kod silnika: n42
u mnie dzis sie pojawil ten wspomniany stukot, po przeczytaniu wiekszosci postow mam lekki metlik w glowie co obstawiac
z YT najbardziej zblizony film do mojej sytuacji to http://www.youtube.com/watch?v=m6ZGO4N0VvY Dodam ze wyczuwalne jest drzenie lewarka i mrowki pod fotelem. auto jutro jedzie do mechanika zeby rzucil okiem na rozrzad

jakie sa szanse ze to nie jest rozrzad tylko odma?
czy wymiana/czyszczenie odmy definitywnie niweluje ten klekot?
czy klekot powoduje sam napinacz czy klekocze juz przestawiony rozrzad?

auto nie stracilo mocy, nie ma problemu z odpalaniem, nie dymi, olej jest do wymiany bo juz ma rok, planowalem to zrobic w sobote
autko to 318i se, 2001, 200k km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 października 2011, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Wybacz Hubson, jak możesz to zapodaj film z dźwiękiem bo b. jestem ciekaw podobnie pewnie inni jak powinien ten silnik chodzić na zimno i po rozgrzaniu na obrotach jałowych.
Robiłeś coś przy silniku, jaki przebieg?
Mój też inaczej chodzi - nie ma aż takiego terkotania jednak cykanie na jałowych jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 października 2011, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: DG
smyniex napisał(a):
u mnie dzis sie pojawil ten wspomniany stukot, po przeczytaniu wiekszosci postow mam lekki metlik w glowie co obstawiac
z YT najbardziej zblizony film do mojej sytuacji to http://www.youtube.com/watch?v=m6ZGO4N0VvY Dodam ze wyczuwalne jest drzenie lewarka i mrowki pod fotelem. auto jutro jedzie do mechanika zeby rzucil okiem na rozrzad

jakie sa szanse ze to nie jest rozrzad tylko odma?
czy wymiana/czyszczenie odmy definitywnie niweluje ten klekot?
czy klekot powoduje sam napinacz czy klekocze juz przestawiony rozrzad?

auto nie stracilo mocy, nie ma problemu z odpalaniem, nie dymi, olej jest do wymiany bo juz ma rok, planowalem to zrobic w sobote
autko to 318i se, 2001, 200k km


witam a bierze ci płyn z chłodnicy od czasu do czasu bo to by oznaczało że silnik został przegrzany miałem podobny problem bo to mój filmik.i tez mocy nie brakowało nie kopciła ale też nie trzęsło lewarkiem ani żadnych takich A jak byś był zainteresowany to mam cały rozrząd do tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 października 2011, 16:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 318i se
Kod silnika: n42
nie, nie ubywa nic, brak jakichkolwiek objawow uszkodzenia glowicy, w sobote zmieniam profilaktycznie napinacz, tylko ze stuk wg mnie nie dochodzi z okolic rozrzadu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 października 2011, 08:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
mack10koro napisał(a):
piecor1 napisał(a):
Diagnoza nr 3 zacisięta odma pod pokrywą silnika
?
Miałeś na myśli kolektor ssący i jego górne wygłuszenie pisząc pokrywa silnika?
A pod kompa z DIS lub INPA podpinałeś? Może układ zasilania benzyną coś nie gra lub z powietrzem jest problem?


Tak mówię o osłonie górnej silnika.
Po podłączeniu do kompa (nie wiem jak się komp nazywał w serwisie Bosch) ale powiedziano mi że sterownik silnika ustawia złą dawkę początkową paliwa.
Może wiesz co wpływa na ustawienie dawki początkowej paliwa?
pozdrwiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 października 2011, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
piecor1, wydaje mi się że może to być połączone z regulacją lambda, może z dawką powietrza czyli przepływomierzem. Sprawdź czujnik temperatury nr 13621433076. Dobrze by było jakbyś podjechał na komp z livedata (INPA) i zobaczyć jak pracują sondy regulacyjne i przepływomierz. Ja bym od tego zaczął. A dokładnie z tą dawką paliwa popytaj jeszcze bo aż tak głęboko w tym nie siedzę.
Czasem wizyta w ASO jest mniejszym wydatkiem i stratą czasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 listopada 2011, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42
Witam wszystkich jestem tu nowy. Posiadam BMW e46 318i z silnikiem n42 rok 2002. Tak sobie czytam ten temat o odgłosie silnika przy starcie
http://www.youtube.com/watch?v=Os_DQIRQgXw
to raczej nie jest to ze ten silnik tak ma. To jest na 100% napinacz w najlepszym przypadku. Ja z tego powodu wymieniałem cały rozrząd a powodem tego było wlasnie takie trekoranie i częste zapalanie sie kontroli silnika i błędu położenia wałka rozrządu. Co sie okazało jak mój mechanik rozebrał silnik. szyna ślizgowa nr 3. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=25 była w połowie złamana w sumie to zmielona przez łańcuch. powodem tego był wadliwy napinacz tak że za wczasu lepiej temu zapobiec bo koszt dużo tańszy.
Chciał bym się tez podpiąć do tematu odmy. czy to jest możliwe żeby tak piszczała??
http://www.youtube.com/watch?v=vLRVCLkzJXg . dodam że to na nie mój silnik ale głos odgłos ten sam i na pewno to nie są paski albo rolki tylko jakis wyciek powietrza. Dodam jeszcze ze jak uruchomię silnik to nie moge od razu ruszyć z miejsca tylko odczekać aż się chwilę nagrzeje. Jeżeli tego nie zrobię to auto mi gaśnie i jest misfire na cylindrach ( cewki świece są ok katalizator nowy) wogóle auto straciło moc. Mechanik na początku mówił że to wina rozrządu i że po wymianie będzie ok ale jak widać nie jest. prawdopodobnie to odma i lewe powietrze ale nie jestem pewien. Miał ktoś taki problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL