BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 13:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
to jest właśnie n42... :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No wszystko super ekstra, ale może wniesiesz coś do rozważań w tym temacie? Widać, że jest wada fabryczna, ale czy BMW się kiedykolwiek poczuwało do wymiany w/w w akcji serwisowej?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rufjan napisał(a):
No wszystko super ekstra, ale może wniesiesz coś do rozważań w tym temacie? Widać, że jest wada fabryczna, ale czy BMW się kiedykolwiek poczuwało do wymiany w/w w akcji serwisowej?

wniosłem trochę wcześniej do tematu - napisałem ile mniej więcej kosztuje usuniecie usterki (ale niestety nie wady) i gdzie to można zrobić dobrze.
Dodam jeszcze tylko,że problemem nie jest sama wymiana - bo to zrobi każdy "ogarnięty" mechanik, tylko dostępność narzędzi serwisowych jak blokady rozrządu i vanosow no i oczywiście koszt części.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Aha, no widziałem... ja się będę kontaktował z Adamem z Raszyna, to chyba najlepszy lekarz od BMW w okolicy Warszawy, tak więc zobaczymy... Będę informował na bieżąco.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 09:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
///david napisał(a):
to jest właśnie n42... :mur:

Może i kolego wniosłeś "coś" do tematu ale ta wypowiedź powyżej to raczej nic konkretnego. Co do kosztów wymiany to wszystko zależy od stopnia awarii i od cen robocizny a przecież nie w każdym warsztacie jest tak samo.
///david napisał(a):
czy BMW się kiedykolwiek poczuwało do wymiany w/w w akcji serwisowej?

Z tego co wiem to była jakaś gwarancyjna akcja serwisowa BMW.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 13:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Artbrt napisał(a):
Właśnie dość szybko, nawet przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej.

Za to mam takie info z Inpa:
Obrazek


A ty masz błąd czujnika wałka rozrządu po stronie ssącej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 14:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
A panowie, jeszcze jedno pytanie. Czy w tym stanie da radę dojechać jeszcze do mechanika o własnych siłach, czy coś kombinować? Będę miał do przejechania jakieś 10km.

Pozdrawiam!

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 18:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Ja jezdziłem kilka miesięcy i nic sie nie stalo ale różnie to bywa, gdybyś potrzebował przyrząd do ustawienia rozrządu to na allegro ogłasza sie wypożyczalnia tych przyrządów i biorą chyba 100 zł za dobe, chyba ze bedziesz naprawiał w ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Dzięki guzior za informację, ale jednak wolę taką naprawę zostawić fachowcom. Jestem już umówiony z Adamem z Raszyna na naprawę, bardzo dobry fachowiec, który zajmuje się tylko BMW, oto jego strona http://autoclassicservice.pl/ . Dotychczas wszystko było bez zarzutu i w 100% profesjonalnie :). Dlatego też liczę, że dobrze zaopiekuje się moją bunią :).

Pozdrawiam!

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 16:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
rufjan, dzieki za cyne kolego. Z tego co przeczytalem Adam jest fanem marki,wraz z ojcem specjalizuja sie w naprawie jungtimerow. Dobrze wiedziec, ja ogolnie nie nazekam - jeszcze nie, ale nigdy nie wiadomo. Zycze szczescia, i daj znac jak tam poszlo. Pozdrawiam

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Mam nowy problem z moją bunia. Historia jest taka:
Rano odpalam samochód, jest - 8. Odpalił gładko, pochodził chwilę i zaczełem jechać. Po ok 500 m zaczął bardzo mocno dymić z rury wydechowej. ( normalna jazda, bez wchodzenia na duże obroty) Normalnie biały gęsty dym plus smród spalanego oleju. zatrzymałem się, na wolnych obrotach dymi rónież i z rury normalnie kapie olej. Zgasiłem, silnik czysty, nie zarzygany olejem. Wyciagam bagnet miarki oleju i w silniku sucho. Na korku wlewu oleju biały osad. W płynie chłodniczym bez zmian. Po dolaniu oleju do stanu dalej kopci biały dym. Silnik pracuje normalnie, równo.
Co mogło pójść?
Pomocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
lisia_kita napisał(a):
Mam nowy problem z moją bunia. Historia jest taka:
Rano odpalam samochód, jest - 8. Odpalił gładko, pochodził chwilę i zaczełem jechać. Po ok 500 m zaczął bardzo mocno dymić z rury wydechowej. ( normalna jazda, bez wchodzenia na duże obroty) Normalnie biały gęsty dym plus smród spalanego oleju. zatrzymałem się, na wolnych obrotach dymi rónież i z rury normalnie kapie olej. Zgasiłem, silnik czysty, nie zarzygany olejem. Wyciagam bagnet miarki oleju i w silniku sucho. Na korku wlewu oleju biały osad. W płynie chłodniczym bez zmian. Po dolaniu oleju do stanu dalej kopci biały dym. Silnik pracuje normalnie, równo.
Co mogło pójść?
Pomocy

W grudniu miałem bardzo podobną sytuację. Temperatura powietrza wynosiła poniżej 20 stopni na minusie, auto stało 2 dni nie jeżdżone. Na 3 dzień zdążyłem tylko raz zakręcić i padł akumulator. Auto uruchomiłem przy pomocy przewodów rozruchowych z akumulatora drugiego auta. Silnik chwilę popracował, ruszyłem w drogę i też spostrzegłem kłęby białego dymu za mną i smród spalenizny, ale nie kapał mi olej z wydechu. Później nie miałem już problemów z odpaleniem auta, ale po kilku dniach dla pewności podłączyłem do akumulatora prostownik.
Pod koniec grudnia dodatkowo zaświeciła mi się żółta kontrolka informująca, że należy dolać oleju (po zgaszeniu silnika). Rzeczywiście stan na bagnecie pokazywał jego brak co uzupełniłem. Poza tym pod korkiem też miałem sporą ilość gęstej żółtej mazi. Przez ten czas nie było już tak wyraźnej spalenizny z wydechu jak tego dnia kiedy miałem problem z akumulatorem, ale od czasu do czasu wydaje mi się (może już jestem przewrażliwiony) że coś czułem. Dodam, że poziom płynu w chłodnicy był na prawidłowym poziomie. Dla pewności umówiłem się na wizytę w warsztacie na ul.Pogodnej w Białymstoku, gdzie wymieniony został olej wraz z filtrem. Auto było podłączone pod kompa, nie było żadnych błędów poza informacją o braku oleju sprzed kilku dni. Mechanicy przejrzeli auto i nie znaleźli niczego niepokojącego. Powiedzieli mi, że ta maź prawdopodobnie powstała z winy niedogrzania auta i pokonywania przeze mnie krótkich odcinków głównie po mieście, żeby obserwować poziom oleju. Mam nadzieję, że to nie wróży niczego złego, bo auto dalej trochę kopci na biało przy większym dodaniu gazu. :niepewny: Może to woda wyparowuje z wydechu.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 10:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam Panowie!

Na czwartek jestem umówiony u Adama i zostawiam mu samochód, będę informował co tam ciekawego wyskoczyło ostatecznie.

Pozdrawiam!

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 15:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 542
Lokalizacja: K-K /München
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M572N
Krzycho napisał(a):
lisia_kita napisał(a):
Mam nowy problem z moją bunia. Historia jest taka:
Rano odpalam samochód, jest - 8. Odpalił gładko, pochodził chwilę i zaczełem jechać. Po ok 500 m zaczął bardzo mocno dymić z rury wydechowej. ( normalna jazda, bez wchodzenia na duże obroty) Normalnie biały gęsty dym plus smród spalanego oleju. zatrzymałem się, na wolnych obrotach dymi rónież i z rury normalnie kapie olej. Zgasiłem, silnik czysty, nie zarzygany olejem. Wyciagam bagnet miarki oleju i w silniku sucho. Na korku wlewu oleju biały osad. W płynie chłodniczym bez zmian. Po dolaniu oleju do stanu dalej kopci biały dym. Silnik pracuje normalnie, równo.
Co mogło pójść?
Pomocy

W grudniu miałem bardzo podobną sytuację. Temperatura powietrza wynosiła poniżej 20 stopni na minusie, auto stało 2 dni nie jeżdżone. Na 3 dzień zdążyłem tylko raz zakręcić i padł akumulator. Auto uruchomiłem przy pomocy przewodów rozruchowych z akumulatora drugiego auta. Silnik chwilę popracował, ruszyłem w drogę i też spostrzegłem kłęby białego dymu za mną i smród spalenizny, ale nie kapał mi olej z wydechu. Później nie miałem już problemów z odpaleniem auta, ale po kilku dniach dla pewności podłączyłem do akumulatora prostownik.
Pod koniec grudnia dodatkowo zaświeciła mi się żółta kontrolka informująca, że należy dolać oleju (po zgaszeniu silnika). Rzeczywiście stan na bagnecie pokazywał jego brak co uzupełniłem. Poza tym pod korkiem też miałem sporą ilość gęstej żółtej mazi. Przez ten czas nie było już tak wyraźnej spalenizny z wydechu jak tego dnia kiedy miałem problem z akumulatorem, ale od czasu do czasu wydaje mi się (może już jestem przewrażliwiony) że coś czułem. Dodam, że poziom płynu w chłodnicy był na prawidłowym poziomie. Dla pewności umówiłem się na wizytę w warsztacie na ul.Pogodnej w Białymstoku, gdzie wymieniony został olej wraz z filtrem. Auto było podłączone pod kompa, nie było żadnych błędów poza informacją o braku oleju sprzed kilku dni. Mechanicy przejrzeli auto i nie znaleźli niczego niepokojącego. Powiedzieli mi, że ta maź prawdopodobnie powstała z winy niedogrzania auta i pokonywania przeze mnie krótkich odcinków głównie po mieście, żeby obserwować poziom oleju. Mam nadzieję, że to nie wróży niczego złego, bo auto dalej trochę kopci na biało przy większym dodaniu gazu. :niepewny: Może to woda wyparowuje z wydechu.


Winna jest po stronie odmy w której zamarza woda skondensowana.Czesta usterka w tym silniku.olej przecislo zaworami.Także wymieniajcie odmę!!!

_________________
Sprzedam moja e60.... - viewtopic.php?f=6&t=139031


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 15:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
To będzie element nr 1 na poniższym schemacie?
Obrazek
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 stycznia 2011, 09:51 przez Krzycho, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 15:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 542
Lokalizacja: K-K /München
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M572N
Krzycho napisał(a):
To będzie element nr 1 na poniższym schemacie?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15


tak to jest to ale przy okazji trzeba wszystkie przewody powymieniać bo tam tez się ten żółty syf zbiera .
pozdrawiam

edit: i najlepiej zamontowac ta odme na co jest wersja na zimne kraje!

_________________
Sprzedam moja e60.... - viewtopic.php?f=6&t=139031


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 12:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu to powiedzieli mi, że ten separator oleju wymienia się co 3 wymianę oleju :/ , koszt 125zł, ale mój mechanik twierdzi, że wymienia tylko wtedy, kiedy jest naprawdę przytkany i u mnie nie było potrzeby wymiany :niepewny: podobno objawem zużycia separatora jest nierówna praca silnika, dławienie się, telepanie.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 stycznia 2011, 12:45 przez Krzycho, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 542
Lokalizacja: K-K /München
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M572N
Krzycho napisał(a):
Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu to powiedzieli mi, że ten separator oleju wymienia się co 3 wymianę oleju :/ ale mój mechanik twierdzi, że wymienia tylko wtedy, kiedy jest naprawdę przytkany i u mnie nie było potrzeby wymiany :niepewny:


posłuchaj serwisu i wymieniaj razem z tymi wężykami ,miałeś szczęście ze silnik ci całkiem nie stanol,wyciskany olej przez zawory moze uszkodzic ci katalizator swiece itd.
moje ostatnie auto miałem z tym silnikiem i wiem jakie z nim sa problemy.
pozdro

_________________
Sprzedam moja e60.... - viewtopic.php?f=6&t=139031


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Witam. Zaholowałem samochód do mechanika. Zobaczymy co powie. Dzwoniłem z cierkawości do ASO w Białymstoku. Tam mi gość zaśpiewał za odmę 290 zł, którj nie maj a od ręki, trzeba zaliczkować i czekać z 4 dni. Krzycho pisał, że koszt odmy to 125 zł. To ja nie wiem już.
Powiedżcie czy odmę da się wyczyścić, czy obligatoryjnie jest wymiania w takim przypadku (jeżeli to odma, chociaż mam nadzieję, lepsze to niz uszczelka)
Pozdro 4all


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 09:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
lisia_kita napisał(a):
Witam. Zaholowałem samochód do mechanika. Zobaczymy co powie. Dzwoniłem z cierkawości do ASO w Białymstoku. Tam mi gość zaśpiewał za odmę 290 zł, którj nie maj a od ręki, trzeba zaliczkować i czekać z 4 dni. Krzycho pisał, że koszt odmy to 125 zł. To ja nie wiem już.
Powiedżcie czy odmę da się wyczyścić, czy obligatoryjnie jest wymiania w takim przypadku (jeżeli to odma, chociaż mam nadzieję, lepsze to niz uszczelka)
Pozdro 4all


Do jakiego mechanika wstawiłeś auto? Co do aso to podałeś im numer tego elementu co jest wyżej na schemacie? Podana przeze mnie cena dotyczyła samej części (oddzielacz oleju) bez kosztu wymiany.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 212 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL