BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Hej. Nie pamiętam, już który numer części podałem (czy tej wersji dla zimnych krajów czy normalnej) w każdym bądź razie dzwoniłem na sklep i cena dotyczyła tylko części, bez wymiany.
A samochód zaholowałem do znajomego mechanika w msc. Kozińce pod Białymstokiem. - człowiek z polecenia, ponoć zna się na BMW jak mało kto. (pracował w ASO)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Krzycho, a Ty pisząc "mój mechanik" masz na myśli tego gościa z Pogodnej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 13:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
lisia_kita napisał(a):
Krzycho, a Ty pisząc "mój mechanik" masz na myśli tego gościa z Pogodnej?


Dokładnie miałem na myśli warsztat na Pogodnej.

Co do ceny tego oddzielacza oleju, to na realoem pokazuje 44,95$ więc po przeliczeniu na PLN bardzo zbliżona do tej którą podałem.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 14:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jesli chcecie znać cenę czesci w ASO to na tej stronie są podane w złotówkach i są one aktualne, wystarczy wpisać nr. czesci na dole i kliknąć cena w PLN. http://www.boxer-parts.eu/katalogBMW.php


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 14:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
guzior napisał(a):
Jesli chcecie znać cenę czesci w ASO to na tej stronie są podane w złotówkach i są one aktualne, wystarczy wpisać nr. czesci na dole i kliknąć cena w PLN. http://www.boxer-parts.eu/katalogBMW.php


Zapomniałem o tej stronie :) po sprawdzeniu ceny oddzielacza oleju pokazuje 125,95zł także dobrą cenę podali mi w ASO :ok:

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Fajna stronka. 290 zł dotyczy tego oddzielacza dla zimnych krajów. :P dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 15:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
No to wszystko się zgadza. Ciekawe na jakie kraja przewidziana była ta wersja "na zimne kraje"?
Ps. Zwykła wersja też jest dostępna na zamówienie.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No witam panowie, napinacza ciąg dalszy. Dzisiaj zawiozłem samochód do Adama, wymienił mi napinacz i nastawił rozrząd, dojeżdżam do domu, podnoszę maskę i kurrrrde dalej to samo. Macie może pomysły co to może być? Jadę jutro zostawić samochód jeszcze raz, żeby się temu dokładniej przyjrzeć.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
wg mnie to valvetronic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Oj, to brzmi groźnie. Ile może kosztować naprawa valvetronica? I w ogóle co się tam mogło spieprzyć?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 08:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
lisia_kita napisał(a):
wg mnie to valvetronic


A co z Twoim autem? Problem już rozwiązany?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 10:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No panowie, byłem u Adama i komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych z valvetronikiem, rozrządem... Teraz padł pomysł na to, że mam złe ciśnienie oleju i strzelony jest zawór pompy oleju oznaczony na zdjęciu jako 1,2,3,4. Co o tym myślicie? Czy ciśnienie oleju może być problemem i powodować taką pracę silnika na niskich obrotach?

Obrazek

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
witajcie. Kłopotów ciąg dalszy.....
mechanik zabrał się za ten mój nieszczęsny samochód i stwierdził, że to nie jest odma. Jutro będzie zdejmował głowicę, ponieważ stwierdził, że do oleju dostał się płyn... :mur:
dodał, że to może być uszczelka lub pęknięta głowica.
Zastanawiam się od czego by to sie mogło stać, ot tak sobie wywala uszczelkę lub co gorsza pęka głowica? Nigdy nie katowałem swojej buni ani nie przegrzałem...
co o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: DG
Witam u mnie tez coś nie tak zaczęło się dziać gasła na skrzyżowaniach dość często ale paliła śmigała aż pewnego dnia wieczorem postawiłem pod blokiem po szlem do kolegi a gdzieś po 5 godzinach gdy chciałem autko odprowadzić do garażu to już nie odpaliła wiec zostawiłem je na drugi dzień rano podpoiłem kabelki do akumulatora i zacząłem kręcić po pierwszym razie dziwny dźwięk wiec dalej nie kręciłem ale po chwili postanowiłem ze spróbuje i za którymś razem odpalił na chwile ze dodałem gazu i spadł z obrotów i zgasło autko postało weekend pod blokiem nawet nic nie działałem.gdy zaciągałem do mechanika powiedział ze prawdo podobnie napinacz łańcucha się rozleciał ale niestety mówi ze on tego się nie podejmie wiec zabrałem autko stoi w garażu :zalamany: i dopiero w środę rano do gościa jadę co ogarnia te silniki inaczej mówiąc nowy rok się zaczął nie zle dam wam znać co to będzie dalej bo hit:zalamany: pozdr... :zalamany: :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
uffff, u mnie naszczęście już po kłopocie (jak na razie) majster wyczyścił odmę, wymienił olej i filtr i działa jak ta lala. Wszystko wina odmy :). Koszt całkowity: 300 zł. :)
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
jaki jest kolego koszt odmy? i gdzie ona sie znajduje w n42?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 08:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
lisia_kita napisał(a):
uffff, u mnie naszczęście już po kłopocie (jak na razie) majster wyczyścił odmę, wymienił olej i filtr i działa jak ta lala. Wszystko wina odmy :). Koszt całkowity: 300 zł. :)
pozdr.


No to skończyło się na tym co u mnie, wymiana oleju i sprawdzenie wszystkiego :ok:

jacekb66 napisał(a):
jaki jest kolego koszt odmy? i gdzie ona sie znajduje w n42?


Proponuję prześledzić temat od początku a cenę i lokalizację odmy masz na poprzedniej stronie.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Panowie, a może ktoś odpowie na moje pytanie, czy znowu się okaże, że jest to forum na którym ludzie znają się tylko na wymianie felg? :/

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 00:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
Witam

Mam identyczny problem jak na początku tematu
Generalnie z tego co ja ustaliłem:
Powody mogą być trzy / cztery gdzie czwarty wynika z pierwszych trzech :)
I - zły olej (parametry) zalałem mobila pół synt i była kaplica. silnikiem telepało jak moją żoną gdy mówię że idę na wódkę :) wymieniłem na liqui moly full synt. i poprawa o jakieś 80 %
II- popychacze hydrauliczne zaworów
III- najbardziej prawdopodobny wg mojej opinii są dwa zawory blokujące powrót oleju które w połączeniu z pompą olejową wytwarzają ciśnienie dzięki któremu większość rzeczy działa w silniku n4 aby to zobrazować macie strzykawkę na tłok działacie z tą samą siłą lecz otwór wylotowy jest o zmiennej średnicy (uchylenie zaworu) im większa ilość obrotów tym większe uchylenie zaworu ciśnienie constans. jak byście nie pompowali jeżeli ujscie nie będzie stawiało oporu do miski olejowej nie wytworzycie odpowiedniego ciśnienia w układzie i będzie klekot prawie wszystkiego

I teraz - zauważyliście że po zastosowaniu u forumowiczów płukanek często problem znika !!! To dlatego że zawory są oczyszczane z osadów i zaczynają działać poprawnie przynajmniej na jakiś czas do sprzedaży git :)

czwarta przyczyna to wszystko to co może się sp....lić gdy powyższe trzy nie są leczone:)

Od czego zacząć sprawdzić ciśnienie oleju fakt nie palenia się kontrolki oleju podczas jazdy nic nie zmienia zapali się dopiero grubo poniżej 2 barów
Gasnący silnik tu również przyczyną może być ciśnienie oleju jadąc trzymacie pojazd na wysokich obrotach dojeżdżając do krzyżówki wciskacie sprzęgło puszczacie gaz i tu niespodzianka było wysokie ciśnienie nagle znika lecz obr silnika nadal wysokie szybko spadają zawory nie nadążają się domykać brak ciśnienia w cylindrach silnik gaśnie. Prosty test przyciśnijcie bunie na czwórce na wyższe obroty i momentalnie póście gaz i naciśnijcie sprzęgło :) przy awarii zaworów pewnie zgaśnie póście sprzęgło zadziała jak rozrusznik i silnik odpali :)

Oczywiście powyższe to teoria ale oparta o schematy i rozmowy z mądrymi ludźmi więc może być prawdą :)


I jeszcze jedno pytanie czy zaraz po rozruchu rano nie wydaje się wam że dużo dłużej pali się kontrolka oleju ???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 08:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
W kwestiach mechanicznych Ci nie odpowiem ale instrukcja mówi że do silników N42 lejemy tylko full syntetyk longlife. Co do kontrolki oleju to wydaje mi się, że gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL