BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 12:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 listopada 2012, 23:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
U mnie było to samo w N42, błędy czujników wałka rozrządu, kupiłem nowe ori i błędy dalej były, zacząłem się domyślać ze to własnie zespół regulacyjny wałków rozrządu + pewnie napinacz, nawet tego nie naprawiałem tylko sprzedałem samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 listopada 2012, 10:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Mam już za sobą wymianę napinacza, łańcucha i szyn prowadzących i niestety na tym chyba nie koniec.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 316i
Kod silnika: N42
Witam mam taki podobny problem jak wiekszość na forum ale u mnie odbywa się to trochę inaczej... Proszę o pomoc w diagnozie :)

CCzytałem wszystko do okoła w różnych forach ale u mnie się to odbywa trochę inaczej :cisza:

Mianowicie odpalam zimny samochód pracuje ładnie po jakiś trzyma jakieś 1300rpm
po upływie jakiś 30s zaczyna terkotanie jak u wszystkich...
Natomiast jak się rozgrzeję i spada do700rpm. jest praca jak powinna.

Wciskam gaz 800rpm znowu się pojawia puszczam znowu pracuje normalnie.

Wymieniłem już napinacz łancuszka ale sam łańcuszek nawet po wymianie wydaje się luźny.
Trochę vacu pompe słychać znaczy troszkę buczy próbowałem odłączać pompę vacu jak na jednym z postów ale terkotanie nadal się pojawia przy wciśnięciu gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 316i
Kod silnika: N42
Dodam że nie pali więcej i nie brakuje mu mocy.
Przy schodzeniu z obrotów terkotania nie ma.
Obawiam się że to sławny zespół regulacyjny włków...

Czy zna ktoś jakiegoś speca od n42/n46 w okolicach Wołomina?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 316i
Kod silnika: N42
Umówiłem się już z mechanikiem.
Padły dwa pomysły silniczek od valvetronic
Mój pomysł to szyna prowadząco napinająca co sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 stycznia 2013, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 182
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e92 335i
Kod silnika: n54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
Witam,
niedawno pokusilem sie o regeneracje rozrusznika w moim n42b20, w tym celu nalezalo zdemontowac kolektor dolotowy itd. Niestety po tej operacji, po zlozeniu wszystkiego auto drzy na wolnych obrotach, czasami same podchodza pod 2 tys i na dol. Po odlaczeniu przeplywomierza, wszystko jest okej. w Inpie bledow brak

Mialem taka sama historię 2 lata temu z tym autem, podmienialem przyplywki, przepustnice, czyscilem kolektor, cuda byly robione, okazalo sie, ze plastikowa czesc znajdujaca sie przy filtrze powietrza miala dziurę i przez to lecialo "lewe powietrze" nosila slady wczesniejszego klejenia jak potem sie jej przyjrzalem.

Reasumujac :
cos musialo byc zle zlozone przez mechanika podczas montażu. Pytanie do Was, co obstawiacie, ze mogl zrobic nie tak w tej operacji ? Dodam ,ze uszczelki w kolektorze nie byly wymieniane

_________________
była 528i --> viewtopic.php?t=13159 było 318Ci --> viewtopic.php?f=6&t=75437&start=0 obecnie 335i --> .... ogień :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 14 lutego 2013, 02:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Sprawdz czy dobrze zlozony jest dolot albo na dole przy filtrze powietrza lub u gory przy przeplywce. Jest tam malo miejsca i trzeba cierpliwosci zeby to zlozyc porzadnie. Mi kiedys albo zle zalozyli ,albo slabo dokrecili opaski i tez byly niezle przeboje: obroty skakaly czasem potrafil zgasnac czy nawet jak byl zimny chodzil jakby na 3 gary. Po zlozeniu jeszcze raz (byla walka) jak reka odjal. Swoja droga gdybym jej nie sprzedal pewnie zamiast wymiany filtra polecial by tam stozek ,bo w n42 wymiana filtra powietrza to jakas porazka w porownaniu do r6

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 marca 2013, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 99
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M52B20
Koledzy zastanawiam się nad kupnem własnie auta z silnikiem N42 143km. Czytając ten post zaczynam się mocno zastanawiać czy warto. W więkości przypadków wnioskuję że pomaga wymiana rozrządu. Czy dobrze zrozumiałem?

_________________
KONRAD ŚLIWINSKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 18 marca 2013, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E 46 318i
Kod silnika: N42B20
maestro1986k!Nie wysuwaj zbyt pochopny autemch wniosków po przeczytaniu kilku postów,widocznie w tych przypadkach chłopaki mają problemy,ale tych samochodów wyprodukowano znacznie więcej,niż tych parę egzemplarzy.Wymądrzam się tak,bo sam mam takie auto z tym silnikiem i wiem co nieco o tym silniku.Wszystko zależy od eksploatacji i dbania o auto,sam nie mam żadnych problemów,a samochód posiadam od 2,5 roku.Jeśli byłbyś zainteresowany takim autem,to jest do sprzedania,ale szczegóły,jak się zdecydujesz. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 15 kwietnia 2013, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46 316i touring
Kod silnika: n42
ja dzisiaj wymieniłem ten napinacz i niestety nie pomogło a zaczeło sie przez zmiane oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E 46 318i
Kod silnika: N42B20
A co może się zmienić po wymianie oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46 316i touring
Kod silnika: n42
a no widzisz też tak myslałem że nic się nie zmieni jak olej bedzie dobrany do silnika taki jaki jest zalecany , lecz niestety nie brałem pod uwagę poprzedniego właściciela i po zalaniu valvoline mxl 0w30 full syntetic odgłos silnika sie zmienił nie do poznania , przy rozruchu 2-3 sek klekocze i póżniejsza praca nie jest taka jak była wcześniej znaczy sie teraz jest głośniejsza, taki troche dieselek, głównie twarde stuki słuchać z okolicy górnej pokrywy rozrządu. A jak go kupowałem to tak ładnie chodził dla ucha i ducha i serducha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E 46 318i
Kod silnika: N42B20
A dlaczego nie zalejesz olejem bmw quality longlife 04 5w30?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46 316i touring
Kod silnika: n42
masz racje i napewno tak zrobie przy nastepnej wymianie i zaleje LL bmw
I niewiem dlaczego ale nagle sie jakby wszystko poukładało w silniku i jest już normalnie. Niewiem dlaczego moze ponieważ miedzy czasie wymieniłem ten ponoć wadliwy napinacz rozrządu?
A co do oleju to może i posłuchałem nieodpowiedniej osoby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E 46 318i
Kod silnika: N42B20
A jakie miałeś objawy, że wymieniałeś napinacz łańcucha?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 16:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E61 525
Kod silnika: M54B25
Widzę, że trafiłem na odpowiedni temat. Mam podobny problem z moim n42b20. Silnik na wolnych obrotach chodzi normalnie, ale wystarczy że już lekko nacisnę
gaz słychać stukanie. Najprawdopodobniej z przodu lub góry silnika. Może to być objaw uszkodzonego rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 22 maja 2013, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 316i
Kod silnika: N42
Prosta sprawa!
Z przodu silnika masz dwa elektrozawory z przodu silnika lub czujniki wałka rozrządu jak zwał tak zwał.
Konkretnie stało się coś takiego że masz syf w silniku ale zobaczysz to po wyjęciu owych elektrozaworów.
Jeżeli nie ciekawi cię wymiana zespołu regulacyjnego tzw. vanosa
Musisz zrobić 4 operacje

-Kup coś co się nazywa flush (środek na bazie kwasu do płukania silnika) wlej do silnika. odpal na 10 min.
-Zmień olej i filtry olej może być castrol 5w30
-Wyjmij zawory wypłukaj dokładnie ze śmieći które osadziły się na siateczce.
-Zalej nowy olej i śmigaj

Jeśli nie pomoże zdejmij jeszcze zespół rególacyjny wałków i odkręć dwa torx z przodu i też sprubój wyszyścić prawdopodobnie włek ssący.
Jeśli jest uszkodzony można poznać po tym że jest luz na łańcuchu i da się koło cofnąć ręką do zluzowania łańcucha.
Ogólnie sam łańcuch też będzie luźny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 lipca 2013, 06:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e 87
Kod silnika: N45
Witam
Jestem nowym na tym forum i mam problem z moją BMw E 87 1,6i nr silnika N45
Moje objawy są takie jak rano zapalam auto łądnie wchodzi na obroty i za chwilkę zaczyna lekko spadac obroty szarapac silnikiem słychac takie metaliczne uderzenia jakby ktoś od środka w silniku walił młotkiem( to mnie własnie denerwuje). Trwa to chwilę ok 50 sek, i powoli ustaje.
Na ciepłym takie rzeczy się nie dzieją, tylko jak nią gazuję obroty sinika spadają ta do 1200 lekko trochę nierówno pracuje silnik w zakresie obrotów 900-1500 ale to chwilke.
Najgorsze że te stuki dzieją się tylko na zimnym silniku. Świece zapłonowe są nowe, cewki są tez dobre, dzis będę wymieniał napinacz łańcucha tak dla spokoju. Pod kompem nic nie wykazało
Ale nie jestem pewien czy to pomoże. Miał ktoś może z kolegów podobne objawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 lipca 2013, 07:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e 87
Kod silnika: N45
Koledzy miał ktoś podobny problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 lipca 2013, 10:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e 87
Kod silnika: N45
Jestem po wymianie napinacza łańcucha i objawy nie ustąpiły . Nadal są te stuki w silniku i nie równa praca na wolnych obrotach tak koo 50 sek i wszytko zanika i jest ok tylko ma problem też obrotami miedzy 1000-1500 takie lekkie duszenie sią i trzęsienie silnikiem
Czy to może byc panewka na wale korbowym??????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 189 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL