BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2012, 10:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 98
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: E46 COUPE
Znalazłem na youtube mam podobnie jak na tym filmiku. Jak kto wie co jest nie tak to proszę napisać, niechce się ładować w duże koszty bo byc może będzie coś nie wielkiego do wymiany. Proszę o opinie.


http://www.youtube.com/watch?v=fIcKoARLzSQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
W oddzielnym temacie, który założyłem cisza więc skopiowałem tutaj:

Witam,
kilka dni temu zaczęła zapalać się czerwona kontrolka oleju w moim aucie. Dzieje się to po nagrzaniu silnika po przejechaniu kilku kilometrów (wskazówka od temperatury jest wtedy w pionie) ale tylko na wolnych obrotach. Na zimnym silniku problem nie występuje. Poniżej link do nagranego przeze mnie filmiku obrazującego ten problem:

Poziom oleju aktualnie jest prawidłowy. Niedawno zapaliła mi się żółta kontrolka od oleju po zgaszeniu auta ale uzupełniłem stan bo było minimum na bagnecie. Poza tym wydaje mi się, że ostatnio auto stało się trochę przymulone. Czasem jedzie ładnie a czasem jakby miało mniej mocy.
Dodam, że 3 tygodnie temu mechanik wymieniał mi łańcuch rozrządu, napinacz, ślizgi, pasek klinowy z napinaczem i rolką.
W ogóle to postawiłem auto do sprawdzenia z powodu nasilającego się "terkotania" po uruchomieniu zimnego silnika a okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty a napinacz był jeszcze ten wadliwy. Po tych zabiegach jest lepiej. Spod maski praktycznie nie słychać metalicznego dźwięku. Głównym podejrzanym niepokojącego dźwięku był zawór w module olejowym ale po nocnym postoju olej nie wyciekł z podstawy filtra więc według mechanika teoretycznie powinien być dobry.

Wcześniej w grudniu wymieniona była odma z kompletem przewodów, świece, olej (5w30 valvoline), filtry: oleju, powietrza i paliwa.
Poza tym jakieś półtora roku temu miałem podobny problem z zapalającą się kontrolką oleju. Wtedy okazało się, że zapchane były kanały przy module olejowym. Po wyczyszczeniu i wymianie filtra oleju (który też był zasyfiony) problem nie pojawiał się do chwili obecnej. Z tym, że teraz to jest w większym zakresie.

Kolejna rzecz, która mnie niepokoi to dziwny dźwięk słyszalny od spodu auta (częściowo też w kabinie ale pod maską już nie). Pojawił się po ostatniej wizycie u mechanika i nasila się od 2000obr. ale słychać to także podczas schodzenia z obrotów. Tutaj nie ma już znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poniżej kolejne nagranie:

Jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie ciśnienia oleju ale dopiero na 3.09. Może macie jakieś sugestie?


Po przeczytaniu kolejny raz tego tematu mam coraz większe podejrzenia, że ten zawór w pompie oleju się zawiesza albo jest cały czas otwarty. Możliwe, że jeszcze jakieś elementy są uszkodzone. Mechanik mi o tym wspominał, tylko nie mówił o wymianie samego zaworu a całego modułu... nie wiem tylko czemu :/

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 września 2012, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
witam
auto naprawione i mechanik nie potrzebował blokady rozrządu auto jezdzi normalnie. wymienil caly rozrząd + dwa koła na łańcuch auto ladnie chodzi
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 września 2012, 15:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
ile PLN wynioslo ,czesci plus robocizna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 września 2012, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
zespoły regulacyjne kupilem uzywane po 100 zl sztuka kopletny rozrząd 350 zl wszystko wyszlo okolo 1000zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 września 2012, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
jacekb66 napisał(a):
zespoły regulacyjne kupilem uzywane po 100 zl sztuka kopletny rozrząd 350 zl wszystko wyszlo okolo 1000zl

Masz może namiar na kogoś kto ma silnik N42/N46 na części?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 7 września 2012, 05:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
mam a co Ci trzeba konkretnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 7 września 2012, 07:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
jacekb66 napisał(a):
mam a co Ci trzeba konkretnie?


Szukam pompy olejowej (całego modułu) najlepiej tej nowszej wersji od E90. Poniżej numery katalogowe:
- 11417559948 (E46 316i, 318i; E60N 520i; E81/E87/E87N/E88 118i, 120i; E90/E91/E91N 318i, 320i; E90N 318i; E92/E93 320i; E85 2.0)
- 11277507646 (E46 316i/318i)
- 11277536191 (E46 316i/318i; E85 2.0; E87 118i, 120i; E90/E91 318i, 320i, 320Si )

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 7 września 2012, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
a czemu wymieniasz pompe? u mnie pozostal taki terkot chwilowy przy zapalanie jak auto jest zimne nie zawsze to jest ale jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 7 września 2012, 10:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
jacekb66 napisał(a):
a czemu wymieniasz pompe? u mnie pozostal taki terkot chwilowy przy zapalanie jak auto jest zimne nie zawsze to jest ale jest


Zobacz kilka postów wyżej... mechanik po demontażu pompy stwierdził, że wygląda jakby coś przeżuła i wypluła...

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 7 września 2012, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
terkot zniknal moze musialo sie wszystko dotrzec auto ladnie pracuje cicho nie ma zadnego terkotania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 11:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
Kiedyś sprawdzałem napięcie łańcucha rozrządu- Kawałkiem zakrzywionego drutu przez wlew oleju. Oczywiście na zgaszonym silniku. Czy to normalne że jest bardzo luźny?

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 15:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
draglukasz napisał(a):
Czy to normalne że jest bardzo luźny?


Normalne to nie jest ale w przypadku N42 bardzo możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
guzior napisał(a):
draglukasz napisał(a):
Czy to normalne że jest bardzo luźny?


Normalne to nie jest ale w przypadku N42 bardzo możliwe.


Napinacz rozrządu jeśli nie był wymieniany to jest wadliwy. Może powodować zużycie pozostałych elementów czyli łańcucha, szyn ślizgowych i koła łańcuchowego.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 18:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
o widzicie... w tym roku już wymieniałem szyny bo popękały... może i przez napinacz... pewnie trzeba zamówić ten nowszy- mój jest z 2001 roku... TYlko czy też łańcuch wymienić?

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 20:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
draglukasz napisał(a):
o widzicie... w tym roku już wymieniałem szyny bo popękały... może i przez napinacz... pewnie trzeba zamówić ten nowszy- mój jest z 2001 roku... TYlko czy też łańcuch wymienić?


To szkoda, że mechanik nie ocenił stanu napinacza i łańcucha w czasie wymiany szyn. Ja właśnie z powodu wadliwego napinacza musiałem wymienić szyny i łańcuch bo rozciągnął się i uszkodził resztę.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 października 2012, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
hmmm... to może i łańcuch też wymienię...

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 listopada 2012, 09:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Czy uszkodzony czujnik wałka rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika powodująca wyczuwalne drgania auta?
We wtorek byłem u mechanika. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd jednego z czujników wałka rozrządu. Błąd został wykasowany a czujniku dla sprawdzenia zostały zamienione miejscami. Przez 2 dni jeździłem bez żadnych drgań a dzisiaj znowu się zaczęło. Mechanik wykluczył uszkodzenie mechaniczne vanosów, bo prawdopodobnie byłoby je słychać a poza tym wcześniej podczas wymiany łańcucha i napinacza nie widać było zużycia.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 listopada 2012, 10:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
To teraz znowu podłącz kompa i zobacz czy błąd pojawił się przy drugim wałku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 listopada 2012, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Dzisiaj ponownie sczytane zostały błędy i znowu błąd czujnika wałka po tej samej stronie - wydechowy. Wychodzi na to, że mogę zacząć szykować się do wymiany vanosa. Prawdopodobnie takie chrobotanie od czasu do czasu przy uruchamianiu auta z rana to może być właśnie dźwięk grzechotania vanosa. Wszystko zaczyna się układać w logiczną całość.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL