BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 28 maja 2011, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
W ostatni wtorek postawiłem auto do mechanika w celu sprawdzenia pod kątem błędów na czujnikach wałka rozrządu i innych komedii, które opisałem powyżej. Po dwudniowej diagnozie okazało się, że mój silnik na szczęście jest zdrowy, w rozrządzie (napinacz) i zaworach też wszystko w porządku. Powodem tych problemów okazał się prawdopodobnie złej jakości olej lub jakieś dodatki do niego (pomimo tego, że auto było serwisowane w BMW w Niemczech), które mógł wlać poprzedni właściciel. Na jakimś zaworze przy pompie oleju zebrała się duża ilość osadu (mazi), który blokował swobodny przepływ przez co ciśnienie oleju było niewłaściwe. Olej zmieniałem w grudniu ale według mechanika nowa mieszanka wypłukała silnik i cały syf spłynął w jedno miejsce. Wszystko zostało wyczyszczone łącznie z wymianą filtra oleju. Silnik wyciszył się i jak na razie kultura pracy poprawiła się.
Silniki N42 są bardzo wrażliwe na złej jakości olej tak więc tylko i wyłącznie pełny syntetyk z wiarygodnego źródła.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 28 maja 2011, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
szychoo,
Masz ją w gazie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 28 maja 2011, 19:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Moje BMW: E46 318i 143KM 2002r
Kod silnika: N42B20
W żadnym gazie, nie żartuj :) Benzyna :) Jak oceniacie jej pracę?
Krzycho: po tych Twoich chockach klockach pracuje tak jak moja, czy ciszej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 1 czerwca 2011, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Krzycho była płukaka? ja własnie jestem na etapie doboru oleju do wymiany i biore Castrol Edge 5w30,ja chyba juz przyzwyczaiłem się do "dźwięku pracy" tego silnika, nic się nie dzieje złego, to po co szukać dziury w całym ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 2 czerwca 2011, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
szychoo, wydaje mi się, że mój silnik pracuje trochę ciszej ale najbardziej wiarygodne byłoby porównanie na żywo ;)

siegrzek, płukania nie było, olej został ten sam do jesieni bo zrobiłem na nim tylko coś ponad 3000km. Też mam zalany Castrol Edge 5W30.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 08:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
dokładnie, Krzycho dobrze mówi... najlepiej się spotkać i porównać pracę silników na żywo. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 14 czerwca 2011, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
wracając do tematu, to może zorganizujmy jakis zlot beemek z silnikiem N42 i nie tylko takim :)
Proponuję Białystok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 lipca 2011, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Czy orientujecie sie co to za dzwiek takie wrr przy zapalaniu. Wczesniej myslalem ze to rozrusznik ,ale po poczytaniu o n42 to juz nie jestem tego pewny. To nie moj silnik ,ale ten sam dzwiek przy odpalaniu.

http://www.youtube.com/watch?v=Os_DQIRQgXw

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 lipca 2011, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Co do gasniecia silnika po wcisnieciu sprzegla przy dojezdzie do skrzyzowania i dlawienia sie do 2.5 tys obr to czesta przyczyna jest nie sprawny dolot. Poniewaz miejsca jest malo to ciezko jest poskladac wszystko poprawnie. Scignij oslone zajrzyj czy przewod (harmonijka) dobrze siedzi na przepustnicy i z drugiej strony na przeplywomierzu ,oraz czy zalozony jest przewod (chyba podcisnienie - cenki idacy do obudowy filtra powietrza z tego co pamietam) Sprawdz i daj znac :)

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lipca 2011, 21:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
eryk325e36 napisał(a):
Czy orientujecie sie co to za dzwiek takie wrr przy zapalaniu

na tym filmiku co wstawiłeś to raczej zawory klekoczą

na linku poniżej to dźwięk pompy wspomagania
http://w395.wrzuta.pl/film/5iQ6y8HPedi/20102009257

warto wspomnieć że przez ponad minute po odpaleniu zimnego silnika pracuje "odkurzacz"
czyli pompa powietrza wtórnego (duże okrągłe po lewej stronie silnika z papierowym filtrem powierza wewnątrz)
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0106_pl_web.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 12 lipca 2011, 17:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
bmw power napisał(a):
eryk325e36 napisał(a):
Czy orientujecie sie co to za dzwiek takie wrr przy zapalaniu

na tym filmiku co wstawiłeś to raczej zawory klekoczą

na linku poniżej to dźwięk pompy wspomagania
http://w395.wrzuta.pl/film/5iQ6y8HPedi/20102009257

warto wspomnieć że przez ponad minute po odpaleniu zimnego silnika pracuje "odkurzacz"
czyli pompa powietrza wtórnego (duże okrągłe po lewej stronie silnika z papierowym filtrem powierza wewnątrz)
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0106_pl_web.pdf


Może tak być, że przez te kilka sekund olej nie zdąży dopłynąć do zaworów i stąd "terkotanie"?

Też zastanawiałem się co tak gwiżdże w tej plastykowej puszcze.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 lipca 2011, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Dziwne ,ale u mnie brak pompy powietrza wtórnego i zaworu. :(

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 lipca 2011, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
eryk325e36 napisał(a):
Dziwne ,ale u mnie brak pompy powietrza wtórnego i zaworu. :(

A z którego roku jest Twoje auto?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 26 lipca 2011, 02:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Witam
panowie mam taki problem że na zimnym silniku kontrola od ciśnienia oleju gaśnie po ok 2sek wtedy jest terkotanie dość głośne i później jak już zgaśnie jest cisza nie wiecie co może być spowodowane słabym ciśnieniem oleju na początku rozruchu silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Moja jest z 2003 roku.

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 11:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moze wbiję sie w temat chodzi o omawiany silnik n42b20, a mianowicie czsami zapalając autko zaczynaja skakac obroty w granicach 400-500 obrotów przez jakies 3 sekundy i gaśnie. Dodawawanie gazu podczas tegi incydentu nic nie daje. Po ponownym zapaleniu pali na dotyk. Nie wazne czy silnik rozgrzany czy nie, coś takiego wystepuje, nie za kazdym razem aleco jakis czas. DIS, INPA nie wywala żadnych błedów.
Sprawdzałem przepływomierz na wolnych obrotach jest około 9 litrów na godzinie, a sprawdzajac pod górkę na 3 biegu wychodzi maksymalnie 350 litrów na godzine. Orientuje się ktoś ile dokładnie powinien wskazywac przepływomierz przy powyższym teście?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
U mnie też tak się zdarza- nie mam pojęcia co to może być....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
eryk325e36 napisał(a):
Moja jest z 2003 roku.

brak pompy powietrza wtórnego jeszcze nie spotkałem (są z rurką stare i nowe bez) to też pewnie brak EGR :23:

wygląda mi to na jakiś tuning

tak naprawdę to ta pompa jest tylko po to aby do katalizatora wpompować czyste powietrze
bo przy starcie (około minuty) leci bardzo bogata mieszanka i dzięki temu powietrzu dopala syfy

ja powiem że wole jak w oryginale
a ktoś inny powie że to zbędna masa :chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
kedzior001 napisał(a):
Moze wbiję sie w temat chodzi o omawiany silnik n42b20, a mianowicie czsami zapalając autko zaczynaja skakac obroty w granicach 400-500 obrotów przez jakies 3 sekundy i gaśnie. Dodawawanie gazu podczas tegi incydentu nic nie daje. Po ponownym zapaleniu pali na dotyk. Nie wazne czy silnik rozgrzany czy nie, coś takiego wystepuje, nie za kazdym razem aleco jakis czas. DIS, INPA nie wywala żadnych błedów.
Sprawdzałem przepływomierz na wolnych obrotach jest około 9 litrów na godzinie, a sprawdzajac pod górkę na 3 biegu wychodzi maksymalnie 350 litrów na godzine. Orientuje się ktoś ile dokładnie powinien wskazywac przepływomierz przy powyższym teście?

często zdarzało mi się to w różnych markach i bardzo sporadycznie 1 na 500 odpaleń
jeśli INPA nic nie wykrywa to wygląda jakby coś w komputerze silnika padało :niepewny:
a co z filtrem paliwa (drogi) ale jakiś regulator ciśnienia w nim jest
może zapowietrza ci się listwa paliwowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
listwa jest ok, wygląda mi to raczej na filtr paliwa, wymieniany był ostatnio półtora roku temu, przejechało sie na nim około 10 tyś km, w sumie nie dużo, paliwo zawsze lane 98 z BP lub orlen, ale filtr filtrona do którego nie mam przekonania, wiec na czasie wymienie na Mana wydaje mi się ze w tym może być przyczyna.

Ale powracając do mojego pytania w sprawie przepływomierza jakie powinny być jego maksymalne wartości, u mnie eychodzi maks 350l/h wydaje mi sie ze jest to jednak za mało, chociaz mogę sie mylić.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL