BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 1 marca 2011, 21:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
8 litrów po mieście to zaskakująco niski wynik (nawet niższy niż wg.katalogu) :niepewny: ja przy spokojnej jeździe ledwie się mieszczę poniżej 12l/km. Co do cykania też ostatnio prosiłem mechanika żeby osłuchał moje auto bo myślałem, że może za głośno cyka ale mówił że wszystko jest w porządku.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 1 marca 2011, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Szczurek1986 napisał(a):
kitketos piszesz o swapie hmm zastanów się czy nie lepiej od razu to zrobić niż w kółko tam coś wymieniać tracąc pieniądze i dużo jeszcze cenniejszego czasu ? :P


ja tak zrobiłem i była to najlepsza decyzja...no i nic nie "cyką" tylko "mruczy" jak przystało na r6 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 2 marca 2011, 23:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42 B18
Dopisujcie się na moje forum dotyczące stukania silnika N42, odpisujcie na pytania zadane na górze tematu, zapraszam ---> viewtopic.php?f=1&t=91033


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 marca 2011, 13:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
może się komuś to przyda (inny silnik ale oprzyrządowanie takie samo :D )
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/m62tu.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 marca 2011, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
czy zatkana odma bądź też nieprawny napinacz może być przyczyną zbyt dużego spalania (b20- ~15l w mieście)?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 11:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
siegrzek, trzeba było napisać że robisz odcinki po 4km :kwasny:
w takich warunkach to normalne spalanie :D
pojedź w trasę (zrób choć 20-50km) a spalanie powinno diametralnie się obniżyć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
bmw power nie wiem czy normalne inni użytkownicy wypowiadają się, że jest za duże, z resztą sam to widzę po tym po piszą, a te 4km to nie jest jedyny dystans jaki przebywam, po prostu rano tak jadę, a w ciągu dnia gdy jeżdżę więcej spalanie nie ulega zmianie (na mniejsze).
Dzisiaj przejechałem 40km większość po za miastem, spalanie 14,3..

Byłem w serwisie dzisiaj, sprawdzić co to za akcja była z tym napinaczem, po czym Pan mi oświadczył, że w moim modelu były tylko dwie akcje serwisowe a mianowicie , złącze OBD oraz zamek tylnych drzwi. O napinaczu nic nie mówił.
A co do odmy to Pan mi powiedział, że oni to wymieniają co 3 wymiany oleju ~90k km, i kiedy powiedziałem mu jakie mam obawy co do tego, powiedział żebym zaczał od jej wymiany, bo nie widzi, żeby była ona wymianiana ( albo zataił to przede mną żebym kupił u nich nową, ale wątpie) i tak zamówiłem nową odme, bo jak się róznież dowiedziałem od niego jest ona nie rozbieralna, i wymienia się ją w całości ( w tym e46) koszt 125,9zł policzyli 130zł. zobczamy jak to będzie po wymianie..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
odma nie ma nic wspólnego z zawyżonym spalaniem
możliwe że nikt wcześniej jej nie wymieniał bo jest to czasochłonne w przy tym silniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
A pro po spalania przebijcie moją żonkę (pomiar z trasy ok 150km) diesel się chowa :)
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
siegrzek napisał(a):
czy zatkana odma bądź też nieprawny napinacz może być przyczyną zbyt dużego spalania (b20- ~15l w mieście)?



Nie

będzie hałasował ale nie zakłóci pracy silnika na tyle żeby spalanie skoczyło natomiast dysfunkcja valvetronica może spowodować wzrost i to znaczny spalania oraz ubytek mocy powyżej ok 3000 obr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
a Co powiecie o tym? słychać tu valvetronic? filmik słabej jakości bo nagrywany tel. ale dźwięk jest :
http://w858.wrzuta.pl/film/7HtiDgDUauM/e46_n42b20

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
filmik nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
u mnie filmik działa, u mnie tak nie klekocze głośno jak u Ciebie ale slychac takie terkotanie a nie takie stukanie, takze nie wiem co to jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Zrobiłem upload na innej stronie: http://n42b20.patrz.pl
Przy zamkniętej masce oczywiście go nie słychać tak, ale tel położyłem na silniku, żeby dorbze nagrać ten klekot...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
kurde
znów nie działa :(

zadziałało :)

typowy dźwięk n42 :suchy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
*BUBU* napisał(a):
A pro po spalania przebijcie moją żonkę (pomiar z trasy ok 150km) diesel się chowa

z tym sie zgodzę u mnie podobnie to wygląda przy tej prędkości i obrotach.
kitketos, kiedy będziesz płukał silnik bo nie mogę się doczekać efektów bo sam mam zamiar to zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 21:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
*BUBU* napisał(a):
A pro po spalania przebijcie moją żonkę (pomiar z trasy ok 150km) diesel się chowa


teraz nie wyswietla mi fotki zegarów z wynikiem 6,9L
ale wcześniej zuważyłem że licznik wyświetla tobie ile pali litrów na 100 kilometrów
a u mnie wyświetla ile kilometrów przejade na litrze :/
jak to zmienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 marca 2011, 21:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
bmw power napisał(a):
*BUBU* napisał(a):
A pro po spalania przebijcie moją żonkę (pomiar z trasy ok 150km) diesel się chowa


teraz nie wyswietla mi fotki zegarów z wynikiem 6,9L
ale wcześniej zuważyłem że licznik wyświetla tobie ile pali litrów na 100 kilometrów
a u mnie wyświetla ile kilometrów przejade na litrze :/
jak to zmienić?

Jeśli masz BC to w lewej manetce od kierunkowskazów możesz sobie przełączyć te funkcje (m.in. temperaturę na zewnątrz, spalanie na 100km, zasięg na paliwie znajdującym się w baku, średnią prędkość albo godzinę)

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 marca 2011, 00:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
mam wszystko ale zamiast opcji km/L mam L/km
da radę to zmienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 marca 2011, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
chyba to co piszesz czyli km/l to dystans jaki możesz przebyć na paliwie, które znajduje się w zbiorniku, chyba powinieneś to mieć jak wszyscy, bo l/km to inna funkcja ( aktualne spalanie).
A propo tematu "uciszyłem szklanki" czytam go już bardzo długo strona po stronie.. i zastanawiam jak się to ma do Naszego silnika n42b20 bo opisywane "rozwiązania" problemów dotyczą serii E36.
Generalnie cały temat sprowadza się do przepłukania silnika specyfikiem LM, wymiany oleju na pełen syntetyk ( 5w30,5w40) jak się to ma do Naszych aut, które jeżdżą na full syntetyku, ewentualnie dodaniu ceramizera.
Czy próbował ktoś tych praktyk w E46 N42B20, czy dają one jakies wymierne efekty?
Bo się zastanawiam czy przy wymianie tej odmy ie wymienić oleju. Bo w serwisie powiedzieli mi, że niedawno był serwis robiony, który jes potwierdzony w systemie w serwisie BMW ale nie ma w książce zaznaczone co było wymieniane,robione..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 222 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL