BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 24 lutego 2015, 18:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Cześć, pisałem parę postów wcześniej, w międzyczasie minęło pare miesięcy i sporo rzeczy się wyjaśniło. Dizlowskie klekotanie auta to w 90% przypadków ta cała pompa podciśnienia, nie ma co się nią szczególnie przejmować, tak już ma. Inna sprawa że moja pompka powoli wykapuje olej co już nie jest takie ekstra, mam w garażu małą plamę. Silnik zjadł (a własciwie wysikał) 400ml oleju na niecałe 10.000 km więc wynik całkiem spoko, od wymiany do wymiany jedna bańka wystarczyła (LM 5W40). Tamta historia z lipca - okazało się, że walnęła cewka zapłonowa, po wymianie adoptowało się to pare dni, cały czas dodawało obrotów aż pewnego dnia, zupełnie z nienacka przestało. Co ciekawe po wymianie cewki znowu wyskoczył błąd mieszanki, zapalił się check engine, musiałem skasować. Pisałem też że będę zmieniał świece, okazało się że wyglądały tak jakby Hans nie wymieniał ich od nowości :D

Inna sprawa - zebrałem się do wymiany separatora oleju. Kto wie, może skończą się mikrowahania obrotów na biegu jałowym? Jedno jest pewne, głownej wady auta nie wyleczy żadna naprawa - reakcja na gaz... pozostawia wiele do życzenia :( Postaram się napisać czy majstrowanie przy separatorze coś dało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 marca 2015, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Hej!
Mam pytanie odnośnie działania Valvetronic-a. Otóż w moim n42b18, jakiś czas temu pojawił się problem, którego chyba jeszcze nikt nie opisywał. Po odpaleniu samochodu, kiedy silnik jest zimny (ssanie) wszystko pracuj normalnie. Kiedy tylko silnik delikatnie się zagrzeje (wchodzi w normalny tryb pracy) zaczyna delikatnie falować na obrotach. Dodatkowo Jadąc np. na 3 biegu z obrotami poniżej 2tyś, po wciśnięciu gwałtownie gazu, silnik zaczyna dosyć mocno wibrować. Po przekroczeniu 2,5tyś obrotów, zaczyna normalnie ciągnąć. Na postoju przy gwałtownym dodaniu gazu ewidentnie czuć, że silnik nie wkręca się równo na obroty. Kiedy silnik osiągnie możliwie wysoką temp. pracy (po około 15km jazy) objawy bardzo słabną. Po podłączeniu pod komputer, błędów brak. Wyczyściłem wszystkie czujniki, wypłukałem i uszczelniłem silnik, bo miał nieszczelności. Po kilku różnych próbach, zauważyłem, że gdy przed odpaleniem silnika, odepnę silniczek od valvetronica, odpalę i ponownie go podłączę silnik zaczyna pracować idealnie. Wiadomo, że zapalają się kontrolki silnika i IML. Silnik dodatkowo traci delikatnie na mocy, co jest pewnie powodem jego przejścia w tryb awaryjny. Czy ktoś ma jakiś pomysł na przyczynę mojego problemu? Uszkodzenie mechaniczne silniczka? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 15 marca 2015, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Kilka osób pisało o falowaniu obrotów, samoczynnym dodawaniu gazu. Ostatnio też zetknąłem się z taką usterką. Silnik po rozgrzaniu wachlował sobie obrotami od 900 do 1700 i tak cały czas. Gdzieś wyczytałem, że pomogła wymiana filtra paliwa. Choć wydawało mi się to mało prawdopodobne to stwierdziłem, że filtr i tak muszę wymienić, bo auto mam od niedawna a nie wiem kiedy to było robione. Po wymianie z uśmiechem stwierdziłem, że problem ustąpił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 21 maja 2015, 17:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42
Witam
8 miesiecy temu kupiłem compacta e46 z silnikiem n42 , samochod gdy był nie rozgrzany klekotał , gdy pochodził na odpalonym silniku 5-10 min klekotanie ucichło . Lecz teraz po zimie samochód zaczyna bardziej szwankować , gdy go odpalam klekocze , po rozgrzaniu jest dobrze ale tylko na chwile gdy juz sie rozgrzeje bardziej zaczyna klekotać i traci moc , czytałem dużo o tym lecz nie doczytałem się rozwiązania , jeżeli ktoś miał takie przypadki i to naprawił to prosił bym o pomoc , z góry dziękuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 21 maja 2015, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Minczewo / Warszawa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142210
Rozbieraj silnik, duże szanse, że coś z ciśnieniem oleju nie tak, albo wałek mimośrodowy lub Vanosy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 maja 2015, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
sprawdz ciśnienie paliwa za filtrem jeżeli jest oki to wycjąg wtryski może leją moze czujnik temperatury niebieski
jezeli masz przepływke klapkowca to go podmień u mnie była winna przepływka i sonda oraz pompa paliwa nowa u mnie pompa ma 8 barów mam przepływke jedną na zbycju
ja bym nie rozbierał motoru zacznij wpjerw od tanich żeczy podmiam części


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 maja 2015, 08:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Może następnym podjedź pod jakiś inny dobry dystrybutory paliwa na stacji benzynowej i sprawdź czy ten problem będzie się powtarzał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 maja 2015, 17:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Witam
Z racji tego iż jestem nowym posiadaczem E46 LIFT N42B20 mam pytanie, ile wchodzi oleju do tego silnika?, i jaki lać 5W30? czy 5w40? samochód sprowdzilem z Niemiec nie było żadnej nalepki co było wlane, silnik po odkręceniu korka jest czyściutki, jak nowy, inspekcja pokazuje do wymiany oleju 9000tys km oczywiście tylko pod uwagę biorę CASTROL, taki jaki zalecany jest na korku wlewu oleju.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 1 czerwca 2015, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Hej!
Mogę oficjalnie powiedzieć, że udało mi się doprowadzić mojego N42 do poprawnej pracy. Powodem przerywania po rozgrzaniu były albo wałek mimośrodowy albo dźwigienki albo popychacze. Wymieniłem całość i silnik zaczął pracować wzorowo.

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 1 czerwca 2015, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148659
ROBBMW napisał(a):
Witam
Z racji tego iż jestem nowym posiadaczem E46 LIFT N42B20 mam pytanie, ile wchodzi oleju do tego silnika?, i jaki lać 5W30? czy 5w40? samochód sprowdzilem z Niemiec nie było żadnej nalepki co było wlane, silnik po odkręceniu korka jest czyściutki, jak nowy, inspekcja pokazuje do wymiany oleju 9000tys km oczywiście tylko pod uwagę biorę CASTROL, taki jaki zalecany jest na korku wlewu oleju.

Ja mam wlany LIQUI MOLY LONGTIME HIGH TECH 5W30 , inni tez polecaja
5L jak kupisz banke to zostanie ci jeszcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 17:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
łańcuch i nspinscz do wymiany po dodanju gazu naciąga się i w miare chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 czerwca 2015, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
myśle że masz za ubogą mieszanke i silnik działa jak dizel może wypalić denko tłoka zmień przepływomież adoptuj go po kasowaniu ecu 5 minut jałowy bieg stop 3 razy na 3 biegu do odcięcia musi zejść do tysiąca obr motor pzniej stop motor i drugi raz 5 minut na jałowym i powinno być oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 02:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Tyle jest juz tematów o dizlowskim klekotaniu benzynniakow , fakt że wiele z nich pozostaje bez odpowiedzi , ale w pozostałych zgodnie ludzie piszą ze za klekotanie odpowiedzialny jest zespół samoregulujący wałka rozrząd vanos. Posiadacze 6 cylindrowcow mają o tyle szczęścia , że w owych samoregulatorach mogą wymienić komplet uszczelek , w 4 cyl niestety niema takiej możliwości z jakiegoś powodu i trzeba całość wymieniać. Czytałem tez gdzieś ze po wymianie tych części wraca moc na niskich obrotach podobno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 30 grudnia 2015, 19:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Po ostatniej wymianie oleju silnika, filtrów oleju i powietrza, płynu hamulcowego i oleju w układzie wspomagania mam dziwne objawy w aucie: na wolnych obrotach autem delikatnie trzęsie i obroty nie są stabilne. Delikatnie spadają i raz na jakiś czas same na chwilę rosną do wartości 2000. Poza tym z mocą i celowym wchodzeniem na obroty nie ma problemu.
Nie podłączałem jeszcze pod kompa ale zastanawiam się czy winna może być odma albo filtr paliwa? Wstyd się przyznać ale wymieniałem te elementy ostatnio w 2011r.


W tym wątku poruszany był także temat wymiany separatora oleju. Czy ktoś stosował może zamienniki dostępne na allegro?
np. http://allegro.pl/odma-zawor-separator- ... 11198.html

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 11:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
BxBatman napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Witam
Z racji tego iż jestem nowym posiadaczem E46 LIFT N42B20 mam pytanie, ile wchodzi oleju do tego silnika?, i jaki lać 5W30? czy 5w40? samochód sprowdzilem z Niemiec nie było żadnej nalepki co było wlane, silnik po odkręceniu korka jest czyściutki, jak nowy, inspekcja pokazuje do wymiany oleju 9000tys km oczywiście tylko pod uwagę biorę CASTROL, taki jaki zalecany jest na korku wlewu oleju.

Ja mam wlany LIQUI MOLY LONGTIME HIGH TECH 5W30 , inni tez polecaja
5L jak kupisz banke to zostanie ci jeszcze



Wlałem 4.5 litra było max :)

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2016, 19:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Witam mam mały problem z moim BMW mam go niecały rok ostatnio po 20-30 km jazdy zapalała mi się kontrolka EML lecz po zgaszeniu i odpaleniu samochodu gasła i tak znowu po 20-30 się zapalała wymieniłem olej na Motul 5W30 taki był lany w Niemczech , filtr oleju , powietrza , paliwa i teraz błąd wyskoczył mi po przejechaniu 450 km lecz od razu zapaliła się też kontrolka silnika po podłączeniu pokazuje błędy jak na zdjęciach po skasowaniu błędów nie ma . Zauważyłem rownież ostatnio delikatny klekot nie taki mocny jak u kolegi wyżej tylko minimalny . Po zapaleniu się kontrolki silnika przygasł trochę wyświetlacz z stanem licznika itp. po skasowaniu błędu świeci lepiej . Dodam jeszcze że jak wyskoczą te błędy check i EML to nic się nie dzieje samochód dalej jedzie z tą samą mocą . A od jakiś 3 miesięcy czasami jak jadę 90-100 porafi sam sobie dodać gazu tak jakby szarpnął delikatnie na 1 s . Wiecie może o co chodzi ? w lutym 2015 mam fakturę z serwisu bosha na wymianę pompy vaccum także to odpada .

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2016, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
No ja na chwilę obecną chwalę sobię N42 , auto kupione w maju 2015 od szwaba, wymienione napinacze rozrzadu itp, jedyne co zrobiłem w styczniu to uszczelki pokrywy zaworów bo ciekł olej, spalanie rewelacja opony zimowe 225/45/R17 a samochód spala niecałe 8 litrów paliwa, 150km tez daję rady, w porównaniu do R6 które miałem wcześniej spalanie to niebo a ziemia a moc i przyśpieszenie bije na głowę 320i R6 150km o prawie 1 sekundę. Samochód jeździ na benzynie nawet gazu nie trzeba zakładać , a przy obecnych cenach paliwa to już totalnie nieopłacalne. :)

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 15 marca 2016, 14:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 2
Lokalizacja: Człopa
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Witam.
Mam problem z Autem brata co użytkownik Łukasz Tłuszcz.
Pacjent to e46 compact z 2003r silnik N42b20 143km
Przebieg 141tys. potwierdzony.
Mianowicie silnik uruchomiony na zimnym po całej nocy postoju odpala pięknie.
Nie ma żadnego stukania terkotania nawet przez te 3-5s. dopiero po chwili kiedy silnik zaczyna schodzić z obrotów zaczyna terkotać. Po nagrzaniu i zejściu do właściwych obrotów biegu jałowego dźwięk ustaje. lecz po delikatnym dodaniu gazu dźwięk wraca. Przy schodzeniu z obrotów usterka nie występuje. Po odpięciu przepływomierza lub silniczka VVT silnik chodzi gładko.
Dodam, że auto mamy od tygodnia i w weekend wjeżdża płukanka nowy olej i filtry.
Inpa nie wykazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2017, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Witajcie.
Przeczytałem cały ten temat i chciałbym poprosić Was o radę co może być przyczyną takiego zachowywania się auta.
Auto ma przejechane 90 tys. Od jakiegoś czasu zauważyłem że na trzecim lub drugim biegu gdy chce przyspieszyć auto tego nie robi. Po wbiciu wyższych biegów jedzie powiedzmy normalnie i za jakiś czas gdy znowu zmieniamy biegi auto już jedzie jak powinno. Pomaga też zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie. Kilka dni temu po wyjściu z auta usłyszałem że z tłumika wydostaje się dziwny dźwięk. Pracuje jak diesel. Takie dziwne pierdzenie. Nie ma takiego objawu na zimnym silniku, zaczyna się tak dziać gdy się nagrzej. Co może być przyczyną tego dziwnego dźwięku i czasami zamuleniu auta?
W aucie mam jeszcze stary napinacz rozrządu i zamierzam go wymienić na nowy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 lipca 2017, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 32
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b30
Napinacz obowiązkowo jeśli masz ten stary. A silnik jak pracuje, nic nie faluje i nie drga?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL