BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 marca 2014, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 316ti E46 2001
Witam,
mnie też niestety dopadł silinik n42.
Od jakiegoś czas mój compact 316ti z silnikiem 1.8 n42 chodzi dziwnie po odpaleniu, dużo głośniej, trochę skrzeczy i tak jakby coś się po prostu telepało. Po dodaniu gazu, albo kilkukrotnym przechodzi mu i chodzi już normalnie.

Ostatnio zapala się także kontrolka oleju na 0,5-1 sekunde. Olej oczywiście jest w normie.
Silnik lubi sobie też trochę popalić oleju, niestety mam zalany castrol 10w40, zmienię go przy najbliżej okazji na inny (jest trochę masła w silniku). Jeszcze nie wiem na jaki.

Komputer pokazał takie błędy:
Cytuj:
2789 CDKSWE - Schlechtwegstreckenerkennung

Error counter: 236
Logistic counter: 9

1. Umweltsatz
Mileage 244400 km
Motordrehzahl (nmot) 2280.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 12.00 %
Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 63.00 km/h
Zeit nach Start (tnse_u) 25.60 s

2. Umweltsatz
Mileage 244410 km
Motordrehzahl (nmot) 1800.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 44.25 %
Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 0.00 km/h
Zeit nach Start (tnse_u) 102.40 s

3. Umweltsatz
Mileage 247160 km
Motordrehzahl (nmot) 1360.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 32.25 %
Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 0.00 km/h
Zeit nach Start (tnse_u) 102.40 s

Kein Raddrehzahlsignal erhalten
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 08 27 89 04 24 EC 09 5F 78 39 10 3F 01 5F 79 2D
3B 00 04 60 8C 22 2B 00
-------------------------------------------------------------

2788 CDKVFZ - Fahrzeuggeschwindigkeit

Error counter: 15
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 244450 km
Motordrehzahl (nmot) 1360.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 11.25 %
Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00
Versorgungsspannung (ub) 14.13 V

2. Umweltsatz
Mileage 244460 km
Motordrehzahl (nmot) 1600.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 11.25 %
Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00
Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

3. Umweltsatz
Mileage 245660 km
Motordrehzahl (nmot) 1320.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 9.75 %
Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00
Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

fehlendes Geschwindigkeitssignal (Hardwaresignal)
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 08 27 88 64 20 0F 28 5F 7D 22 0F 00 96 5F 7E 28
0F 00 97 5F F6 21 0D 00
-------------------------------------------------------------

27BB CDKANWS - Nockenwellensteuerung Auslass-VANOS

Error counter: 8
Logistic counter: 37

1. Umweltsatz
Mileage 246320 km
Motordrehzahl (nmot) 1000.00 /min
Motortemperatur (tmot) 3.00 Grad C
relative Luftfuellung (rl) 27.00 %
Versorgungsspannung (ub) 13.75 V

2. Umweltsatz
Mileage 246350 km
Motordrehzahl (nmot) 960.00 /min
Motortemperatur (tmot) 5.25 Grad C
relative Luftfuellung (rl) 26.25 %
Versorgungsspannung (ub) 13.85 V

3. Umweltsatz
Mileage 247130 km
Motordrehzahl (nmot) 1000.00 /min
Motortemperatur (tmot) 5.25 Grad C
relative Luftfuellung (rl) 29.25 %
Versorgungsspannung (ub) 14.13 V

Anschlagadaption außerhalb gültigem Bereich
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 08 27 BB 02 00 08 25 60 38 19 44 24 92 60 3B 18
47 23 93 60 89 19 47 27
-------------------------------------------------------------

2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass

Error counter: 5
Logistic counter: 36

1. Umweltsatz
Mileage 246920 km
Motordrehzahl (nmot) 1400.00 /min
Motortemperatur (tmot) 9.00 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 18.00 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 13.47 V

2. Umweltsatz
Mileage 246930 km
Motordrehzahl (nmot) 1400.00 /min
Motortemperatur (tmot) 12.00 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 9.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 11.49 V

3. Umweltsatz
Mileage 247090 km
Motordrehzahl (nmot) 1240.00 /min
Motortemperatur (tmot) 16.50 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 6.00 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 08 27 81 04 20 05 24 60 74 23 4C 58 8F 60 75 23
50 4D 7A 60 85 1F 56 48
=============================================================



Moje pytanie brzmi takie, co sprawdzić i co wymienić? Opisywane objawy w tym watku sa podobne do moich, ale nie ma rozwiązania. Wymienić czujniki czy napinacz czy może coś innego sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 marca 2014, 17:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
najpierw zainstalu inną wersje inpy, bo kto ci to rozszyfruje po niemiecku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 marca 2014, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 316ti E46 2001
Polska wersja ipny, ale tak daje błedy. Nie widziałem nigdzie z innym językiem błędów.

To przetłumaczę,
27BB CDKANWS - Kontrola rozrządu VANOS wylot
2781 CDKPH - wlot czujnika wałka rozrządu.

Tamte są nieistotne dla tej sprawy bo to chyba prędkość pojazdu i detekcja drogi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 25 marca 2014, 19:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
najpierw skasuj te błędy i zobacz czy będzie je powtarzał, jeśli tak, to ja bym na pierwszym miejscu sprawdził czujnik położenia wałka rozrządu wydechowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 30 marca 2014, 12:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e60 535d, e46 318i
Witam,
przeglądam różne fora w poszukiwaniu mojego problemu ale jak narazie nic nie znalazłem. No I chyba w was ostania deska ratunku :)

pacjent to n42b20

kuplem ten samochód z przeskoczonym łańcuchem, po wymianie rozrządu i ustawieniu (mam blokady-i juz robilem rozrzad w e46 mojego taty ktora chodzi jak zloto) wszystko wygląda ok, auto odpala, nic się nie tłucze zero błędów - sprawdzane inpa ktora ja posiadam i GT1 kolegi , więc zadowolony wyjeżdżam z garażu szybkie dodaniu gazu i tu zaczynają się problemy,

silnik po dodaniu gazu gwałtownie tak jak by się zalewal , nie wkreca się płynnie jak by mial czkawke po przekroczeniu 1300-1500 obrotów zachowuje się normalnie.Jesli dodaje gazu powoli wszystko jest ok

z racji tego za mam taką samą drugą mojego taty więc zaczęłam eksperymentować.

a więc tak po wypieciu przepływomierza silnik wkreca się jak marzenie ,więc sobie myślę mam cię ale przed kupnem przeplywki założyłem przeplywke od mojego taty i qurna dalej to samo , więc przeplywka odpada, zaczelem przekładać czujniki wałków itd dalej żadnych zmian, w dalszym ciągu zero błędów a silnik zachowuje się tak jak by go zalewalo albo brakowało mu iskry, więc kupiłem 4 nowe świece, i dalej zero efektów, podmienilem wszystkie cewki zero efektów.

sprawdziłem jeszcze raz rozrząd i qurna wszytko ok, jak krece rozrusznikiem silniczek od valvetronika pracuje tzn podczas kręcenia wypycha ten półksiężyc w stronę kolektora ssacego ,jak przestaje kręcić wraca do swojej pozycji - niewiem czy to normalny objaw

zlozylem wszystko jeszcze raz odpalam I wszystko ok wkreca sie I zero bledow,ale uforia nie trawa dlugo po 5 min kiedy silnik zlapal troche temperatury znowu ten sam problem, odpielem kostkę od czujnika valvetronica ta koło wlewu oleju i tu niespodzianka.
Silnik znowu chodzi jak marzenie.

Brakło już mi pomysłów i naprawdę liczę na jakieś podpowiedzi - jak silnik calkiem ostygnie wszystko jest jak tylko zacznie lapac temperature odrazu ten sam objaw

Z gory dzieki za wszelkie info


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: 318i Touring
Kod silnika: N42B20
Jako że do tej pory byłem tylko czytelnikiem i jeszcze się nie udzielałem, a do tego jest to mój pierwszy chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów. Piszę tutaj, by nie powielać tematu/wątku. Moje autko to 318i z nielubianym przez niektórych silnikiem N42, a dokładniej N42B20A. Od kupna auta mam z nim problem odnośnie mocy/momentu zwłaszcza w niskim zakresie obrotów, do tego z czasem doszedł ubytek oleju i płynu chłodzącego. W te kilka miesięcy perę złotych wydałem na naprawy, a było ich kilka (między innymi sprzęgło, świece i remont głowicy). Podczas naprawy głowicy w aucie była sprawdzana odma oraz były czyszczone przewody wraz z wymianą jednej sztuki, wymienione zostały też wszystkie uszczelki silnika (oprócz misy) i sprawdzone parametery przepływki oraz rozrząd. Wszystkie parametry wg. mechanika były w porządku wliczając valvetronik, napinacz, szyny i łańcuch
Buma była diagnozowana na testerze i błąd, który widniał to czujnik położenia wału korbowego. Czujnik wymieniony na nowy oryginał i tu zaskoczenie, bo wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu ssącego. Po skasowaniu błędu i zamianie czujników miejscami (jak wiadomo są dwa takie same) dalej widnieje błąd na wałku ssącym. Czy to może sugerować jakieś mechaniczne uszkodzenie vanosa? Pytam choć nic mi nie klekocze poza odpalaniem po długim postoju, ale to raczej zawieszony zawór zwrotny (chyba tak się to nazywa), który zostanie zmieniony przy kolejnej wymianie oleju.

https://www.youtube.com/watch?v=-bw72BSacJg

Na powyższym filmiku widać, że auto czasami reaguje na wciśnięcie gazu prawidłowo, a czasami jakby nie reagowało lub działało z opóźnieniem (czy obroty powinny tak powoli opadać?) i w takim momencie muszę "wdepnąć" go bardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-jnqc_KUto

Zaś na tym filmiku przy delikatnym "tycaniu" pedału gazu czasami obroty zamiast rosnąć to maleją :zdziwko:

Auto pali ok. 11,5 litra przy jeździe pół na pół miasto i trasa.

Mam nadzieję, że nie namieszałem zbytnio, liczę że ktoś pomoże :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
rano odpala Ci normalnie jak jest zimny silnik?
ja u siebie mialem problem z obrotami tzn po gwaltownym dodaniu gazu nie szly plynnie do konca, u mnie dzialo sie to przez walek mimosrodowy ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 22:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e60 535d, e46 318i
Witam

Dzisiaj zrobilem test dymny aby sprawdzic czy nie ma gdzies dziury w podcisnieniach I kolektorze, wszystko wyglada 100% dobrze
wlasnie zrobilem upload na youtube trzech filmow z live data z inpy.
Pierwszy film zaraz po odpaleniu, silnik wkreca sie bez problemu-wszystko podlaczone brak bledow
Dzisiaj zauwazylem ze wszystko bylo w porzadku do prawie 90 stopni
http://youtu.be/oKfpEI5wgvg

Drugi film, problem z wkrecaniem sie na obroty - co slychac na filmie

http://youtu.be/IFlNEYpg6V4

Trzeci film jest z odpietym sensorem od valvetronica, silnik reaguje na gaz bez dlawienia sie ,ale wyskakuje blad od valvetronica

http://youtu.be/7no4pgngnZU


Jesli bedzie to pomocne w jaki kolwiek sposob zauwazylem rowniez ze w sumie nie jest wazne co odepne,czy to jest przeplywka,sensor od valvetronica czy zawory od vanosow, silnik jak wchodzi w tryb awaryjny to pracuje dobrze I nie ma problemu z wchodzeniem na obroty.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: 318i Touring
Kod silnika: N42B20
jacekb66 napisał(a):
rano odpala Ci normalnie jak jest zimny silnik?
ja u siebie mialem problem z obrotami tzn po gwaltownym dodaniu gazu nie szly plynnie do konca, u mnie dzialo sie to przez walek mimosrodowy ,

Właśnie z odpalaniem problemów nie ma, choć zdarzyło mi się z cztery razy (w tym raz po naprawie), że po starcie skakały obroty z 700 do 200 i nie było reakcji na gaz, silnik się dławił i gasł, oraz z dwa razy takie pojedyncze skoki/spadki obrotów podczas postoju na światłach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 07:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 316ti
Kod silnika: N42B18
Witam.

do istonosz80
identyczne objawy miałem u siebie w silniku n42, zanim się nie rozgrzał efektu nie było, powodem była cewka zapłonowa. Z tą usterką można było jeździć ale delikatnie przyśpieszając, jak tylko się wcisnęło pedał gazu gwałtowniej to czkawka, oczywiście na niskich obrotach.

Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 maja 2014, 07:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
Dołączam do grupy wsparcia ;)

Mam w e46 n42b18A. Samochód kupiłem z przestawionym rozrządem. Od razu został ustawiony, sprawdzony i wóz odzyskał moc. To dopiero początek przygody z tym nowoczesnym 4-garowcem ;)

Silnik cały czas klekotał, typowo dla N42 z problemami. Oczywiście zrobiłem płukankę, zalałem Valvolinem 5w30. Nie odczułem żadnej poprawy.

Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że przewód olejowy idący nad zespołem valvetronica był zatkany ale udało się go udrożnić. Przez to, że wałek valvetronica nie miał smarowania, wytarły się dwie krzywki i łożyska były w średnim stanie - wymieniono wałek. Klekotanie zmieniło swój dźwięk, ale dalej jest głośne.

Idąc dalej, sprawdziłem i wyczyściłem elektrozawory vanosa, wymieniłem o-ringi, jest trochę ciszej. Dodatkowo wjechała nowa odma.

Aktualnie komputer pokazuje błąd podgrzewacza sondy lambda, chyba trzeciej.
Spalanie raczej w normie- ok. 9l w mieście.

Klekotanie teraz występuje jedynie na niskich obrotach. Dźwięk się nasila po delikatnym dodaniu gazu i po włączeniu klimatyzacji. Wydaje mi się, że pochodzi to od vanosów.

Klekotanie jestem w stanie przeżyć i nie drążyć dalej tematu, aby uniknąć bezsensownego wydawania pieniędzy ;)

Najbardziej męczy mnie jedna usterka- czasami przy ruszaniu, przez jakieś 2-3 sekundy samochód zachowuje się jakby w ogóle nie był wciśnięty pedał gazu. Mogę go wciskać do oporu, dodawać-odejmować gazu, a reakcji żadnej- samochód się toczy bez reakcji. Nie towarzyszą temu żadne błędy zapisane w pamięci ani nie zapalają się żadne kontrolki. Czasami przy tym potrafi zacząć szarpać. Spotkał się ktoś z czymś takim?

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 lipca 2014, 00:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Cześć!

Śledzę już kwestie tego przeklętego N42 od prawie roku, sam mam z tym pudłem do czynienia i zdecydowanie jego dziadostwo zaczyna mnie już przerastać. Do przedwczoraj wszystko było mniej lub bardziej pod kontrolą; klekotanie było, ale ustaliłem ostatecznie że to pompa podciśnienia. Oleju jak dotąd prawie nie spożywał, jedynie tyle co wykapało przez tą całą pompe, ale już nic nie kapie (co też jest ciekawe, pierwszy raz mam do czynienia z samonaprawiającym się samochodem). Czasami (bardzo sporadycznie) nie odpalało za pierwszym razem - zamiast tego silnik uruchamiał się wskakując od razu na 600-700 obrotów i powoli zdychał nie reagując na gaz. Wtedy zawsze gasiłem auto i odpalałem od nowa, za drugim razem już nie było problemu. Jeździło jako-tako, na niskich obrotach czasami niedomagał, spóźniał się delikatnie z reakcją na gaz i przy spokojnym ruszaniu klekotał całą budą (ruszam więc trochę agresywniej albo dodaje więcej gazu, na wyższych obrotach ruszanie go nie podduszało. Przyzwyczailem się i opanowałem taką jazdę, ale cały czas wydaje mi się, że coś jest nie tak.)


No więc latałem sobie szczęśliwy, że moje autko poszło sobie bokiem obok tego stosu problemów a tu zaskoczenie, a własciwie cała lawina. Najpierw zauważyłem, że autko zaczęło na jałowych obrotach dodawać sobie gazu tak do 1600rpm, schodzenie z obrotów też się wydłużyło - kiedyś spadały do 800-900 niemal od razu, teraz trwa to dłuższą chwile, po czym słychać cyknięcie (wiatrak od chłodnicy?) i obroty zaczynają się samoistnie dodawać. Miałem do zrobienia tamtego dnia trase około 60km w jedną stronę, pojechałem więc bo oprócz problemów z wolnymi obrotami autko zbierało się tak jak wcześniej. Kilka kilometrów przed punktem docelowym zapaliła się lampka silnika. Po powrocie podpiąłem się i sprawdziłem inpą co to za bebzol wyskoczył - 272C, czyli zły skład mieszanki paliwowej. W sumie to od razu postawiłem, że wyskoczy właśnie to - niby wszystko super, tylko co dalej? Ten błąd nic nie mówi, dalej w obszarze podejrzenia jest niemal cały silnik - VVT, odma, układ dolotowy, zapłon, wtryski, rozrząd, vanos. Cholera - niedługo, jak przystoi każdemu BMWiście paranoikowi, będę podejrzewać nawet apteczkę pod fotelem pasażera. Co ciekawe prawdziwa impreza zaczęła się dopiero po wykasowaniu błędu, auto zapaliło zdrowo po czym zaczęło chodzić z precyzją silnika od t-34, silnik się zdecydowanie za bardzo telepał, do tego sunęło paliwem jak na stacji benzynowej. Pojeździłem chwilę i mam wrażenie, że auto wróciło do punktu wyjscia - chodzi równo, ale czasami sobei dodaje obroty bez mojej zgody. Tak się kończy bezstresowe wychowanie samochodu :(

Na razie postanowiona jest wymiana świec, być może zupełnie nieadekwatnie do problemu ale akurat i na nie przyszedł czas (a nóż coś to pomoże :D). Chcę też wyczyścić przepływomierz i być może wymienić odmę. Do tego chciałbym jeszcze skontrolować szczelność dolotu (auto może brać lewe powietrze). Do tego zainteresowała mnie kwestia przestawionych rozrządów, niby pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymiana napinacza ale w sumie wcześniej nie jeździłem N42 więc nie miałem porównania czy wszystko jest w porządku. Na co zwrócić uwagę przy pracy wałków rozrządu, po czym wywnioskować że rozrząd jest "przeskoczony"?

Pozdrawiam i trzymajcie się!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 21 lipca 2014, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: 318i Touring
Kod silnika: N42B20
Standix i od roku nie podpinałeś go pod kompa celem odczytania błędów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 5 września 2014, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Minczewo / Warszawa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142210
Panowie ja znowu mam problem, że na zimnym silniku falują mi trochę obroty i zatrzęsie minimalnie silnikiem czasami na wolnych obrotach jakby zapłon wypadał. Błędów w INPA i DIS brak w live data na pracującym silniku nic złego nie widać, jedynie w DIS przy podglądzie pracy "Vanosów" niepokoi mnie Vanos wydechowy. Czyżby blokował się?
Oraz adaptacja Vanosa na ssącego jakoś prawie na MAX. Mógłby ktoś to ocenić czy to tak ma być? Czy coś z zespołami regulacyjnymi się dzieje?
Film z DISa
https://www.youtube.com/watch?v=q2D1xOh ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 16 września 2014, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Witam

Jestem nowo upieczonym posiadaczem e46 z silnikiem n42. Z silnikiem wydaje się być wszysto w porządku. Niestety niepokoi mnie dźwięk występujący pomiędzy 2 a 3 tys. obrotów. Ciężko go jednoznacznie zdefiniować ale jest to chrobotanie/świszczenie podobne do dźwięku jaki wydają świerszcze :) Dźwięk pojawia się tylko podczas jazdy, na luzie po dodaniu gazu nic takiego nie słychać. Po wymianie oleju (5w30) problemu nie było przez jakieś 500-600 km, teraz niestety wrócił. Jest to coś typowego? Co możecie doradzić?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 września 2014, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Minczewo / Warszawa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142210
Sprawdzałeś pasek wieloklinowy i rolki, oraz sprzęgiełko alternatora? U mnie to wszystko razem z paskiem było do wymiany. Rolki miały luz, sprzęgiełko stało dęba a pasek był cały zaolejony. Wszystko piszczało właśnie jak "świerszcz".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 17 września 2014, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Nie nie sprawdzałem jeszcze ale na pewno to zrobię. Dzięki za podpowiedź. Dam znać czy pomogło, ale zabiorę się za to dopiero za jakiś czas. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 września 2014, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Jeszcze nie sprawdzałem rzeczy o których pisałeś ale nagrałem film z jazdy. Chciałem dodatkowo nakreślić temat zanim wezmę się do pracy. :)

Mniej więcej na początku i w połowie filmu dodałem gazu i pokręciłem silnik tak do 3-4 tys. Słychać taki dziwny wysoki dźwięk jakby chrobotania, dźwięk podobny tego jaki wydają świerszcze. Trochę metaliczny. Występuje też jeszcze jedno chrobotanie, ale ten dźwięk jest bardziej średni i jest to na 100% wskazówka od spalania.

Spróbuje jeszcze dodatkowo nakierować:

Dźwięk wysoki występuje tylko i wyłącznie w przypadku gdy autem jadę na biegu, po dodaniu gazu na luzie jest absolutna cisza. Bezpośrednio po wymianie oleju dźwięk nie występował. Pojawił się ponownie po ok. 500 km od wymiany. Dźwięk związany jest tylko i wyłącznie z dodawaniem gazu. Silnik jak już wejdzie na obroty to nie chrobocze.

Druga rzecz to końcówka filmu, gdy auto jest przytrzymane trochę pod 3 tys. Nie słychać chrobotania, ale czy dźwięk silnika nie wydaje się Wam po prostu dziwny? Taki jakby za wysoki, coś jak odkurzacz. Ten silnik tak ma czy szukać jakiegoś problemu.

Film poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=OnvmaHv ... 6W0Do0H55w

Proszę o opinie. Co to może być i czy ogólnie dźwięk silnika jest w porządku. :)

Edit:

Kurcze trochę słabo to słychać, przydałby się lepszy mikrofon. Najlepiej słyszalne jest to w 58s. między 2-3 tys obrotów. po przekroczeniu 3 dźwięk znika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 23 grudnia 2014, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Minczewo / Warszawa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142210
Witam
W związku z tym, że często w N42 padają zespoły regulacyjne wałków rozrządu, zacząłem szukać alternatywy tudzież sposobu regeneracji - tak dla potomnych.
Przeglądając Google, nie znalazłem, żeby ktokolwiek regenerował te zespoły regulacyjne (swoją drogą chętnie bym nabył drogą zakupu uszkodzony zespół - po cenie złomu, celem rozbiórki i oceny przez znajomego, co regeneruje turbiny/maglownice i inne takie, czy coś da się z tego zrobić), czy da się do silnika N42 zamontować zespół regulacyjny z silnika N43?
Na 1szy rzut oka wygląda podobnie, ale jest kilka szczegółów różniących je od tych montowanych w N42. Macie może informacje, czy te w N43 są w jakiś sposób poprawione w stosunku do tych z N42?
Wszystkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
hej. Swoim n42b20 2003 rok śmigam tak od 3 lat. Przejechałem jakieś 35tys km. Olej lany castrol 5w-30.
Klekotał sobie od początku, przez 3 lata tylko jedna awaria padła cewka na 3 garze, wymieniłem i spokój.
Ostatnio jadę sobie na 5 biegu i nagle się zakrztusił i na chwile zapaliła się kontrolka EML. Za 2 dni podzas jazdy zakrztusił sie 2 razy i podczas krztuszenia zapaliła się kontrolka ładowania. Podpiąłem pod inpę i wywaliło błąd 2781 - camshaft sensor inlet. Poszukałem że to błąd tego czujnika przy rozrządzie od strony kierowcy.
Wykasowałem błąd i podczas przygazówki już nie wyskoczył ale miałem drugi czujnik to go wymieniłem. dzisiaj na trasie 10km na razie nic się nie działo ale wydaje mi się że to nie był uszkodzony czujnik tylko zapewne niedługo coś się znowu pojawi...
Miałem wymienić i tak uszczelkę pod pokrywą zaworów więc zerknę na napinacz jaki jest (stary czy szwab go wymienił na nowy). Nie wiem czy to coś pomoże na klekotanie bo po przejrzeniu całego tematu widzę iż różnie to bywało....
praca mojego n42b20
aha spalanie zimowe 8,5l w lato do 8l. Cykl mieszany.

minimalnie na wolnych chodzi wskazówka od obrotów


no i terkotanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL