BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 01:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] BMw 530d nierówna praca silnika na wolnych obrotach
PostNapisane: 20 marca 2011, 15:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 530d
witam wracajac do problemu z falujacymi obrotami mialem taki sam problem po podlaczeniu do komputera pokazalo ze dwa wtryski i pompa wysokiego cisnienia maja zle parametry znajomy mechanik poradzil mi regeneracje wymienionych czesci a jako ze jestem upartym czlowiekiem postanowilem ze na poczatek sprawdze jakikolwiek preparat do czyszczenia wtryskow i pompy na allegro zakupilem Liqui Moly Diesel Spulung przy tankowaniu wlalem preparacik wyjezdzilem cale paliwo i problem sie skonczyl mysle ze to pomoglo no i koszta minimalne jak na poczatek :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] BMw 530d nierówna praca silnika na wolnych obrotach
PostNapisane: 26 października 2014, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e34, e39 3.0d
Kod silnika: m20,
Witam Panowie mam ten sam problem nie równa praca silnika 530d jesli chodzi o wtryski to wyciągnąłem 4-ty bo na kompie był najgorszy serwis bosch stwierdził igła a na listwie ciśnienie wacha się od 350 do 260 i mysle że to bedzie czujnik ciśnienia na listwie i od tego zacznę i dam znać
jeśli nie pomoże to wyciągnę dwa jeszcze wtryski i sprawdze ale stawiam na czunik!! czemu nikt nie sprawdził ciśnienia na listwie jeśli nie bedzie dobre jak u mnie to wtryski też bedą pokazywały rozjechane wartości poprzez brak dobrego ciśnienia tak uważam :) ale nic biorę jutro zamawiam czujnik i dam znać czy laleczki przez to nie szwankują :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] BMw 530d nierówna praca silnika na wolnych obrotach
PostNapisane: 15 listopada 2014, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e34, e39 3.0d
Kod silnika: m20,
Witam zakończyłem walkę z nierównymi obrotami wtryski sprawdzone dla bezpieczeństwa ponieważ jakby lały to mogłoby się skończyć dziurą w tłoku ale okazały się dobre ,kostka nie wymieniona ale wymieniony czujnik ciśnienia na listwie i jak ręką odjął :-) do bmw i np rover, omega idą czujniki o tym samym nr także za 49-100zł można kupić . Jak macie złe dawki na wtryskach i nierówne obroty to zacznijcie od czujnika Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d nierówna praca silnika na wolnych obrotach
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 14:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 530d '01
Kod silnika: m57d30
Witam wszystkich, na forum już jestem od kilku lat, ale raczej jako czytelnik i przeglądacz. Niestety jestem zmuszony do odgrzania kotleta i napisania w tym dziale bo nie mam pojęcia jak ugryźć mój problem. Otóż mam problem ze swoim e39 530d 193km. Sprawa wygląda tak, że od jakiegoś czasu auto strasznie nierówno pracuje na wolnych obrotach i wydaję mi się że delikatnie mocniej kopci (na obrotach jałowych), tą pracę można by porównać do jakiegoś cyklicznego wypadania zapłonów, ale odpinając po kolei wtyczki od wtrysków jest pogorszenie. Podczas jazdy wszystko jest ok. Problem z reguły, ale też nie zawsze ustępuje po przejechaniu się i rozgrzaniu silnika.

korekcje w inpie wyglądają następująco
Obrazek

Test przelewowy po 10 min pracy (na początku testu silnik był zimny) wyszedł następująco (od prawej pierwszy cylinder od strony chłodnicy) kubeczki nierówno stoją, były spięte zszywaczem żeby się nie poprzewracały pod maską.
Obrazek

Z testu wynika że 4 i 6 cylinder delikatnie leje, chociaż wydaje się, że nie ma tragedii. Według paseczków na kubkach wlało się do nich: cylinder 4 i 6 około 9-10 paseczka wysokości, cylinder 5 około 14 pasków, reszta w przedziale 11-12

Co do błędów, pojawia się 5651 (zawsze przy obrotach rzędu 700-800 obr/min) czyli kontroler miękkiej pracy silnika, oraz sporadycznie 4704 przy obrotach około 2900-3300 obr/min od zbyt niskiego ciśnienia pompy progowej, która w najgorszym wypadku daje 3,6 bar na pełnym obciążeniu. Na wolnych obotach zawsze około 3,9X bar.

Kostka na listwie CR zapsikana preparatem do styków bez poprawy, dodatkowo ruszanie nią nie przynosi żadnego efektu.

Autko jeżdżone raczej na dobrej jakości paliwach, wcześniej Statoil samoobsługowy (1-2-3) wtedy pojawiły się te problemy i od tamtej pory tylko orlen verwa.

Jakieś sugestie od czego zacząć? postaram się przyglądnąć lub najlepiej wymienić jeszcze wtyczkę czujnika ciśnienia na railu bo najmniejszy koszt. Później co? czujnik na listwie cr? Wytypowanie wtrysku numer 5 do wymiany na samej podstawie inpy to chyba głupota, szczególnie że wg mnie test przelewowy nie wyszedł aż tak źle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 170 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL