BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 12:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 520 i Jak zimny długo kręci nim odpali
PostNapisane: 27 października 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Witam, mam to auto od lutego, 6r z vanosem M52B20. Ma sekwencję, która działa bez zarzutu. Od czasu gdy auto kupiłem zauważyłem, że coraz dłużej czekam aż odpali jak jest zimny. Jak odpalam na ciepło to pali na dotyk i tak też palił jak go kupiłem gdy był zimny. Oczywiście odpala na benzynie i chodzi na niej, aż osiągnie odpowiednią temperaturę gazu. Więc problem raczej nie dotyczy LPG. Może nie chodzi tu o temperaturę silnika tylko o szczelność listwy wtryskowej bądź wtrysków benzyny :?:
Długo bo aż 3 sec trzeba czekać aż załapie " 132, 133, 134 " dla mnie to za długo szczególnie że jak jest ciepły to odpali zanim przeczytasz "134" :)
Gdyby tak palił jak go kupiłem a było to w zimie to nie robiłbym z tego afery ale tak nie było więc coś się złego dzieje i chcę zareagować zanim coś padnie do reszty i rano przy - 20 stopniach będę musiał iść na autobus :/
Gdzie szukać przyczyny i jak :?: Dodam, że wolałbym sam to zdiagnozować niż przepłacać za mechaników, którzy mi będą wymieniać pół silnika w ciemno w myśl zasady:" bo jak nie wiem co jest grane to trzeba klientowi coś wymienić".

Za wszelkie dobre rady dziękuję z góry i będą się sypać plusiki aż miło hehe

za wszelkie teksty typu :"kup se opla jak chcesz na gazie jeździć" również dziękuję ślicznie i będę rozdawał minusy aż miło ;)

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Na początek proponuję restart komputera, poprzez odłączenie klem od akumulatora i złączenie ich ze sobą, tę metodę chyba znasz :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
znam :ok: ale proszę powiedz co to może dać :?: błędy na kompie skasuję :?: nie kumam :zdziwko:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Z tego co wiem może być problem z autoadaptacją sterownika benzyny. Zrobisz to raz i zobaczymy czy to to.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
idę do auta 15 min wystarczy :?: jest zimny jak lód więc zaraz się okaże czy miałeś rację :)

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Nie daje sobie ręki uciąć czy to pomoże, ale zawsze jedna możliwość mniej...

Tak jak piszesz powinno być ok.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
no niestety ale bez zmian :(

ale klikam pomógł bo jedną możliwość dzięki Tobie mamy z głowy :ok:

Panowie szukamy dalej każdy rozsądny pomysł wart jest naszej uwagi :!:


a może ja panikuję .... teścia corsa kręci dwa razy dłużej i teść się cieszy że się nie psuje i jeździ ....... cholera ale to jest BMW a nie jakaś corsa :!:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
mam ten sam silnik i dokładnie ten sam problem.
Słyszałem, że to normalne, ale faktycznie jak jest ciepły to odpala od razu.
Myślałem, że to wina słabego aku/alternatora, który mi sukcesywnie rozładowuje wiatraczek klimatronika?
Zobacz czy Ci gdzieś tam nie brzęczy po wyłączeniu samochodu?
Bo to, że odpala na ciepłym na dotyk może też znaczyć, że alternator podładował aku.
Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak to sobie tłumaczę na razie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
StraHu napisał(a):
a może ja panikuję


U mnie pali od strzała, nie ma znaczenia czy ciepły, czy zimny. Nie ma żadnego liczenia a też mam 2.0, m52 i też mam sekwencyjny podtlenek lpg.

Szukajmy a znajdziemy :ok:

Strahu a niemyślałeś o tym żeby podjechać na kompa, 50 zeta zapłacić, a nóż coś wyjdzie?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
jurexxx napisał(a):
Strahu a niemyślałeś o tym żeby podjechać na kompa, 50 zeta zapłacić, a nóż coś wyjdzie?

od tego bym zaczął. komputer (dobry) prawde Ci powie ;)

co do cieżkiego odpalania, moim zdaniem przyczyny moga być 2:
1. po długim postoju cofa sie paliwo (długo kręci na zimnym bo musi je zaciągnąć)
2. zaczyna szwankować czujnik położenia wału (z tym nie bylbym taki pewniem bo powinny byc jeszcze inne objawy oprocz ciezkiego odpalania (nie rowna praca silnika, zwiekszone spalanie))

50zł na komputer Cie nie zrujnuje, i uchroni przed wymienianiem dobrych cześci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
No racja z tym kompem choć nie wiem gdzie tu w Gliwicach mają dobry sprzęt :?:
Diablo na Łużyckiej :?: Tarnowski :?:
Ostatnio byłem na kompie u zwykłego mechanika i miał problem powiedzieć mi cokolwiek bo miał jakiś lamerski program w tym laktopku więc Kolegów z Gliwic bądź Rybnika proszę o poradę gdzie na taka diagnostykę podjechać :?:

Czujnik położenia wału jest akurat nowy więc tą opcję skreślamy :ok:

No nieszczelność układu paliwowego to jedna z wiarygodnych przyczyn właśnie bo im dłużej stoi tym dłużej kręci choć nie... jak go na zimnym już odpalę i zgaszę i znów chcę odpalić to niestety długo kręci a przecież paliwo już zassał :( Więc ta opcja również odpada

Wentylator klimy :?: hmm u nas jest średnio 8 stopni więc za dużo ostatnio na klimie nie jeżdżę ;) no ale posłucham przedniej klapy jak zgaszę go następnym razem :ok:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
W Gliwicach Ci nie pomogę - jak możesz przejechać 25km to w Tarnowskich masz moim zdaniem najlepszych elektroników w okolicy.
Beta Serwis - ul. Powstańców Śląskich, obok sklepu moto. LOCO

Ewentualnie Q Service "ZUBER" na ul. Kopalnianej.

Oboje mają sprzęt KTSy Bosha i na pewno Ci to zdiagnozują.


BETA

ZUBER

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego uszkodzony czujnik temperatury który daje sygnał do kompa
lub małe ciśnienie paliwa mogą dawać takie objawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Dziękuję koledzy jutro dzwonię do Bety żeby się umówić na diagnostykę i poinformuję Was jak będę coś wiedział
Dodam że zastanawiałem się nad świecami ale przecież w lutym zmieniałem na nówki jakieś japońskie więc chyba zły trop :?:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520 i Jak zimny długo kręci nim odpali
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 23
Lokalizacja: DG
Moje BMW: Dresowóz coupe
Kod silnika: M50B20
u mnie wszystko wygląda identycznie. a kiedyś się tak cieszyłem że szybko odpala.. :mad:
daj znać jak odkryjesz o co chodzi

pozdro

_________________
SZAŁU NI MA!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520 i Jak zimny długo kręci nim odpali
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 22:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
A może warto wymienić świece. To też może być przyczyna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520 i Jak zimny długo kręci nim odpali
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 10:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: wielowieÂś
Ja tez polecam Bete w tarnowskich Górach. miałem taki przypadek że jechałem aż do Katowic z samochodem na lawecie,a kolecie jeszcze pogorszyli sytuacje.A w Becie diagnoza i naprawa trwała 10 min.Bardzo poleca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL