BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 21:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 15:46 
Witam.

Jakie obroty silnik M42 rano po odpaleniu powinien mieć? A jakie na ciepłym? Co może być przyczyną zbyt niskich obrotów na zimnym około 800 rpm, a na ciepłym 1100 rpm?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 194
Moje BMW: bmw 318 is
szpila napisał(a):
Witam.

Jakie obroty silnik M42 rano po odpaleniu powinien mieć? A jakie na ciepłym? Co może być przyczyną zbyt niskich obrotów na zimnym około 800 rpm, a na ciepłym 1100 rpm?


mi sie wydaje ze obroty 800 rpm nie sa za niskie tylko takie powinny byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 19:06 
heniu1990, Ale na zimnym z samego rana?? A ty jakie masz o tej porze?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 19:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 194
Moje BMW: bmw 318 is
szpila napisał(a):
heniu1990, Ale na zimnym z samego rana?? A ty jakie masz o tej porze?


no ja Ci teraz nie powiem dokładnie bo mam popękane węże i mi skacza obroty ale wczesniej mialem ok 800 caly czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 19:19 
heniu1990 napisał(a):
szpila napisał(a):
heniu1990, Ale na zimnym z samego rana?? A ty jakie masz o tej porze?


no ja Ci teraz nie powiem dokładnie bo mam popękane węże i mi skacza obroty ale wczesniej mialem ok 800 caly czas
No ale zimny silnik zawsze chodzi na ssaniu nie?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 19:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 194
Moje BMW: bmw 318 is
szpila napisał(a):
heniu1990 napisał(a):
szpila napisał(a):
heniu1990, Ale na zimnym z samego rana?? A ty jakie masz o tej porze?


no ja Ci teraz nie powiem dokładnie bo mam popękane węże i mi skacza obroty ale wczesniej mialem ok 800 caly czas
No ale zimny silnik zawsze chodzi na ssaniu nie?



no chodzi na ssaniu ale ja zawsze mialem takie same na zimnym i na cieplym takie same , czemu ? to nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
W silniku z ukladem wtryskowym nie ma ssania. Tutaj wszystko jest sterowane elektronicznie i obroty cały czas powinny utrzymywać się na poziomie około 800 rpm.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 85
Lokalizacja: opolskie
Moje BMW: E36 M Technic
Kod silnika: M43B16
u mnie zaraz po odpaleniu (rano - jak jest zimno) przez kilka pierwszych sekund mam prawie 2 tyś, za ok. 3 - 5 sekund zmniejsza się do 1,2 tyś... dopiero po minucie albo jeszcze później dochodzi do 1 tyś a 0,8 tyś mam dopiero po przejechaniu kilku metrów...

silnik M43 - 1.6

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:47 
heniu1990 napisał(a):
W silniku z ukladem wtryskowym nie ma ssania. Tutaj wszystko jest sterowane elektronicznie i obroty cały czas powinny utrzymywać się na poziomie około 800 rpm.
Rozumiem czyli M42B18 ma sterowane elektronicznie? Może powiesz mi jeśli wiesz dlaczego po odpaleniu obroty spadną na chwilkę do 500 czy 400 i potem już utrzymują się na 800, a jak lekko przygazuję i puszczę nogę z gazu to zaś to samo spadają do 500 i podnoszą się do 800 jakby coś go dławiło, a gdy się rozgrzeje to mam na granicy 1000 - 1200 rpm, a pomysłów jak z tym walczyć brak :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 85
Lokalizacja: opolskie
Moje BMW: E36 M Technic
Kod silnika: M43B16
może wina jest silniczka krokowego...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Przyczyn moze być wiele. Sprawdź szczelność dolotu, czujnik temteratury (niebieski 2 piny), silniczk krokowy, przepływke, mozesz również zresetowac kompa odlaczając klemy akumulatora. A najlepiej jest zrobić doagnostykę komputerową.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 23:01 
szpila napisał(a):
może wina jest silniczka krokowego...
Tylko jak ja tam się dostane, a co dopiero mam wszystkie nowe uszczelki i nie bede sciagać dolotu.

Grzesiek_boss napisał(a):
Przyczyn moze być wiele. Sprawdź szczelność dolotu, czujnik temteratury (niebieski 2 piny), silniczk krokowy, przepływke, mozesz również zresetowac kompa odlaczając klemy akumulatora. A najlepiej jest zrobić doagnostykę komputerową.
Szczelnośc ok, bo mam wszystkie nowe uszczelki, komp ile razy był resetowany, do komputera był podłaczany i zero błedów. A przepływka czysta jak psu ......Krokowy odłaczam obroty strasznie skaczą wiec jest ok, tylko jak sprawdzić przepływke? A czujnik temperatury jutro sprawdze.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 23:08 
A ten czujnik położenia przepustnicy tzw potencjometr TPS?

P.S.
O taki czujnik biega?

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 07:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Czujnik położenia przepustnicy również można zmierzyć samemu. Czujnik, którego wrzuciłem foto poglądowe to wlaśnie ten czyjnik temperatury.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 08:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
szpila napisał(a):
Tylko jak ja tam się dostane, a co dopiero mam wszystkie nowe uszczelki i nie bede sciagać dolotu.


Hmm, ja u siebie w Is-ie wyciagne krokowca bez zadnego problemu, bez odkrecania innych rzeczy.

Co do moich obrotow to wyglada to tak. Teraz zimny start, 6 rano i jest 1000rpm, po krotkiej przejzadzce lub tez zaraz gdy sie tylko zagrzeje spadaja do 800rpm.
Gdy czujnik tps bedzie walniety beda sie dzialy podobne problemy jakie wlasnie ty masz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 11:01 
Hrynio napisał(a):
Hmm, ja u siebie w Is-ie wyciągnę korkowca bez żadnego problemu, bez odkręcania innych rzeczy.

Co do moich obrotów to wygląda to tak. Teraz zimny start, 6 rano i jest 1000rpm, po krótkiej przejażdżce lub tez zaraz gdy się tylko zagrzeje spadają do 800rpm.
Gdy czujnik tps będzie walnięty będą się działy podobne problemy jakie właśnie ty masz.
Z nieba mi spadłeś hrynio kochany, właśnie o to mi chodzi, bo rano to zawsze powinno być 1000 rpm. A co do krokowca to tam jest tak strasznie ciasno, że nie wiem jak inaczej go wyjąć bez zdejmowania dolotu.

Grzesiek_boss, Czujnik TPS jak można zmierzyć? Bo wiem, że miernik do ręki, ale to nie VW Golf w którym mierzyłem, a w BMW jest inaczej więc inne wartości są.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Nie mow do mnie kochany bo jak to moja kobieta zobaczy to bedziemy mieli przesrane :rotfl:

btw. Wiemy, ze w is-ach byly stosowane dwa typy krokowcow, jeden z przeplywem powietrza w lini prostej, drugi z przeplywem kolankowym 90*.
Ja u siebie mam ten kolankowy i moze dlatego go latwiej wyciagnac, byc moze w innych troche miejscach mamy je zamontowane.

Co do sprawdzenia, mozna go zmierzyc ale niepamietam jak to sie dokladnie robilo i jakie wartosci powinien miec. Szukam w ksiazce, ale tez tego niemoge dojrzec :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Przeczytaj manuala, tam jest wszystko ładnie opisane.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 16:20 
Wymieniłem czujnik temperatury jest OK na 50%, wyregulowałem dokładnie łapkę gazu tak jak z fabryki wyjechało. Teraz pozostał taki problem jak odpalam auto to się dławi i gaśnie po drugim odpaleniu pięknie na obroty wejdzie i zejdzie do 800, ale potem rośnie do poniżej 1000rpm, albo jak odpalę to ma 600 rpm, coś go męczy :(...

Hrynio napisał(a):
Nie mow do mnie kochany bo jak to moja kobieta zobaczy to bedziemy mieli przesrane :rotfl:
Ja i tak już mam przesrane :rotfl:

szpila napisał(a):
btw. Wiemy, ze w is-ach byly stosowane dwa typy krokowcow, jeden z przeplywem powietrza w lini prostej, drugi z przeplywem kolankowym 90*.
Ja u siebie mam ten kolankowy i moze dlatego go latwiej wyciagnac, byc moze w innych trochę miejscach mamy je zamontowane.
Auto mam z listopada 1994 a do krokowca żeby dojść ręką dotknie wtyczkę a dalej nie idzie, bo już dość ciasno.

szpila napisał(a):
Co do sprawdzenia, mozna go zmierzyc ale niepamietam jak to sie dokladnie robilo i jakie wartosci powinien miec. Szukam w ksiazce, ale tez tego niemoge dojrzec :(
Tak jak ja nie mogę znaleść :(

Grzesiek_boss napisał(a):
Przeczytaj manuala, tam jest wszystko ładnie opisane.
Gdzie jest ten manual? Chyba w DIY?

Zauwazyłem dziwne objawy podpiąłem miernik pod krokowca, włączyłem silnik i patrzę na miernik jak wartość w mierniku skacze i powoli się podnosi, więc coś musi wysyłać zły sygnał do korkowego tylko niby co? A zimne opalanie jest straszne bo się dławi, albo jak pojeżdżę wyłączę i wrócę za 2 godziny odpalam znowu te dławienie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Zimny start a obroty...
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 16:41 
Znalazłem manual viewtopic.php?f=25&t=3904

Jutro biorę miernik do ręki i lecę natychmiast regulować :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 158 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL