BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 06:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] wspomaganie, śruba z zaworem, za co odpowiada?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Oglądałem schemat wspomagania oleju na realoem i uwagę moja przykuła "Śruba drążona z zaworem zwrotnym"

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20

na rysunku nr 6.

Ktoś wie za co odpowiada zawór w tej śrubie? Jakie byłyby objawy, gdyby się przycierał/przymarzał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wspomaganie, śruba z zaworem, za co odpowiada?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 13:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
akurat te zaworki odpowiadaja za niecofanie i nie splywanie oleju w ukladze co skutkowaloby zapowietrzaniem calego ukladu wspomagania.zawory te raczej nie przycieraja sie a jesli przymarzna to w ukladze po pierwsze jest wysokie cisnienie i dosc spora temperatura ktora wydzela sie juz po chwili od odpalenia silnika z racji tegoz ze cisnienia.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wspomaganie, śruba z zaworem, za co odpowiada?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
pytam, bo u mnie jak na mrozie postoi auto to mam jakby nierówne ciśnienie w maglu (moja interpretacja ;)).
Tzn. W prawo wspomagania brak, a w lewo po lekkim "trąceniu" kierownica ucieka sama.
jak auto sie nagrzeje porządnie w miejscu to ustepuje samo, przed nagrzaniam pomaga krprzekrecenie od oporu do oporu - tak jak odpowietrzanie.

Objawów uszkodzonej maglownicy typu stukanie, luzy, brak sterowności - brak.
Fachowcy od ukł. sterowania, przez telefon mówili coś o zaworze przelewowym i regulatorze ciśnienia. Jechac do warsztatu będe miał pewnie dopiero czas po nowym roku i póki zastanawiam się, czy przypadkiem nie uda mi się samemu z tym zawalczyć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wspomaganie, śruba z zaworem, za co odpowiada?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 17:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
kolego na poczatek wymien olej prawdopodobnie jest stary i na chlodze zbytnio gestnieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL