BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Witam. Nabylem niedawno e36 w wersji coupe. Pojechalem na stacje diagnostyczna ustawic swiatla,ale diagnosta stwierdzil ze nie da rady tego zrobic bo mam przednie lampy od wersji angielskiej. Zalozmy,ze ma racje i bede musial kupic inne lampy. Jak po oznaczeniach sprawdzic czy sa to lampy na kontynent,czy na uk zeby nie kupic spowrotem kupy. Moje lampy to zkw zwykle bez soczewki. Czytalem cos tam o tych strzalkach na kloszach,ze jezeli sa w lewo to lampa dla ruchu lewostronnego. U mnie na lewej lampie strzalka jest skierowana w prawo,a na prawej w lewo (czyli obie wskazuja "na zewnatrz" samochodu). Homologacja jest Austrijacka E12 jesli to ma jakies znaczenie. Nigdzie nie moge znalezc jakichs konkretnych informacji na ten temat.

Drugie pytanie dotyczy ogrzewania. Temp. mam ustawiona na max. W pozycjiach na szybe i na nogi leci cieple powietrze,ale w pozycji na twarz tylko zimne. Przy pokretle od pozycji nawiewu w tym miejscu tlo jest koloru niebieskiego wiec zakladam ze ma tu leciec zimne powietrze. Wszystkie e36 tak maja ?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Lbn
Moje BMW: E36 320 24V 150 PS
Kod silnika: M50
Kolego z tego co wiem da się przekręcić soczewkę chyba o 30 stopni w prawo i bedzie lampa przestawiona na naszą wersje. Ale nie dam sobie głowy uciąć czy tak na pewno jest poszukaj bo słyszałem że istnieje taka możliwość.
Jeśli chodzi o nawiew powietrza mam tak samo jak u ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
david_pct napisał(a):
Moje lampy to zkw zwykle bez soczewki. .


Duch0 napisał(a):
Kolego z tego co wiem da się przekręcić soczewkę chyba o 30 stopni w prawo i bedzie lampa przestawiona na naszą wersje..


:zakrecony:

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Tak, soczewke można przekrecić, ale wtedy swiatła świeca symetrycznie, czyli z lewej styrony na srodek a w naszym kraju musza na prawo świecić :P
Mam w piwnicy dwie soczewki angliki i jedną europejską i musze zobaczyć czy nie da się czasem przenitować samej blaszki która ustala krawędź światła. Wtedy będzie można łatwo przerobić lampy z GB na EU :]

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Panowie panowie.. Ale ja pytalem o oznaczenia na lampach. Jesli ktos jest w temacie i wie jak rozszyfrowac lampy od angola to bylbym wdzieczny za podpowiedz.

Jesli chodzi o te soczewki to tez sprawa jest niejasna. Jedni pisza ze da sie przerobic lampy angielskie na eu tak ze beda swiecic jak powinny,jedni ze da sie,ale jedynie zeby swiecily symetrycznie co na dluzsza mete u nas nie przejdzie przeciez. W tej kwestii tez ktos moglby sie wypowiedzeic jednoznacznie. Dodam tylko ze na lampach soczewkowych na szybie sa dwie strzalki <--> czyli powinny sie nadawac dla ruchu lewo i prawostronnego. Tylko zastanawiam sie czy ta uniwersalnosc nie sprowadza sie wlasnie jedynie do tego ze moga swiecic symetrycznie (czyli owe "nadawanie sie" oznacza ze po przestawieniu przeslony soczewki czy cos tam nie beda oslepiac kiedy wjedziemy z angielskimi lampami na kontynent badz z eu na wyspe).

Ogolnie to temat zakrecony bo nigdzie nie mozna znalezc jednoznacznych informacji na ten temat. Kazdy mowi co innego


PS. Jesli ktos ma na sprzedaz lampy przednie do e36 europejskie to chetnie kupie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 17:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Moim zdaniem nie da się przerobić tak lamy aby spełniała normy europejskiej... Przynajmniej nie w prosty i tani sposób ;p

Cytuj:
"E" w trójkącie + cyferka (oznaczenie homologacji danego kraju):
1 - Niemcy
2 - Francja
3 - Włochy
4 - Niderlandy
5 - Szwecja
6 - Belgia
7 - Węgry
8 - Czechy
9 - Hiszpania
11 - Zjednoczone Królestwo
12 - Austria
13 - Luksemburg
17 - Finlandia
18 - Dania
20 - Polska
21 - Portugalia
23 - Grecja
24 - Irlandia
26 - Słowenia
27 - Słowacja
29 - Estonia
32 - Łotwa
36 - Litwa
CY - Cypr
MT - Malta

źródło: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1360.htm

Obrazek


Może jeszcze skopiuję artykuł z czasopisma Maxutuning :
Cytuj:
Tuningowe oświetlenie: temat wręcz niewyczerpany, zarówno pod względem dostępnego asortymentu, jak i możliwych kolizji z prawem podczas przeróbek w samochodzie. Polskie przepisy bardzo restrykcyjnie traktują temat świateł w samochodzie, co wydaje się uzasadnione: często to jedyna rzecz jaką widzimy, gdy mijamy inne auto. Tunerzy mają wielkie pole do popisu, ale uważać przy tym trzeba znacznie bardziej niż przy innych zmianach.
Na początek drugiego odcinka działu "Tuning a prawo" nie wygląda optymistycznie. Niestety, sytuacja tunerów chcących modyfikować oświetlenie w swoim samochodzie jest trudna. Ilość tuningowych lamp i żarówek na rynku jest odwrotnie proporcjonalna do ich zgodności z prawem. Można kupić absolutnie wszystko, ale 95% dostępnych produktów może stać się przyczyną kłopotów z policją i przeglądem technicznym. Wspomniane już w pierwszym odcinku rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia jasno precyzuje, w jakie światła musi być wyposażony pojazd. Z przodu są to światła barwy białej lub żółtej selektywnej (zauważmy, że nie ma mowy o świetle niebieskim), według załącznika 6. do wspomnianego rozporządzenia. Właściwie wyłącza to możliwość stosowania agresywnie niebieskich żarówek, chyba że posiadają one stosowną homologację. Od kierunkowskazów wymaga się barwy "żółtej samochodowej", a zatem światła w stylu amerykańskim (całe czerwone) także nie są zgodne z prawem. Podobnie kontrowersje może budzić zastosowanie przezroczystych kloszy i umieszczonych w nich zespołów LED (diod), świecących podobno na pomarańczowo. Często kolor światła emitowanego przez te diody niebezpiecznie wpada w odcień brzoskwiniowy - idealny powód dla złośliwego policjanta do zabrania nam dowodu. Ze światłami tylnymi sprawa jest prosta: światła stopu i pozycyjne to bezwzględnie kolor czerwony, podobnie jak elementy odblaskowe, natomiast lampa cofania dopuszczona jest wyłącznie w kolorze białym. W takiej sytuacji zastanawia nieco fakt oferowania do sprzedaży żarówek o barwie klosza zielonej lub fioletowej. Jedynym zastosowaniem, jakie dla nich widzimy jest podświetlanie elementów wnętrza, na przykład schowka lub zespołu wskaźników.
Lampy tylne zespolone
Aby zbadać temat oświetlenia tuningowego, poprosiliśmy o pomoc pięć firm. Dzięki nim, mogliśmy zapoznać się bliżej z ofertą i dowiedzieć się, jak wygląda kwestia homologacji tych produktów na polski rynek. Rezultat badania nie wypadł zbyt pomyślnie. Na pierwszy ogień poszły światła tylne w stylu Lexus. Najłatwiej kupić je do Peugeota 206, Forda Focusa, Renault Clio czy Golfa IV generacji. Noszą one loga różnych producentów: MS Design, MHW, In Pro czy FK Automotive. Na wszystkich z nich znajdziemy znak homologacji europejskiej E11, co, wydawałoby się, załatwia sprawę. Rzeczywistość jest zupełnie inna: wszystkie tuningowe światła produkowane są na Tajwanie, a ich późniejsze "obrandowanie", czyli nadanie loga producenta nie zależy od fabryki, w której zostały wytworzone. Tak wygląda chociażby sprawa z produktami firm In Pro i Sonar: pochodzą z jednej linii produkcyjnej. Homologację na takie światła uzyskuje się w Hong Kongu, dzięki czemu automatycznie dopuszczone są one do użytku w Wielkiej Brytanii (homologacja E11), a ta, jak wiadomo należy do Unii Europejskiej. Z tego wynikałoby, że wszystko jest w porządku, tymczasem Chińczycy znaleźli po prostu sprytną furtkę na "zaatakowanie" rynku europejskiego. W Polsce te światła nie są homologowane - homologacja brytyjska E11 to za mało - i problemy w spotkaniu z policją po ich zamontowaniu stają się, jak najbardziej, realne. Pomijając nierówną jakość chińskich produktów, montażu tylnych lamp tuningowych dokonujemy na własne ryzyko. W tym momencie sensowne zaczynają wydawać się nam przepisy hiszpańskie: tam po założeniu innego oświetlenia jedziemy do stacji kontroli pojazdów po świadectwo homologacji, a mając je przy sobie możemy prowadzić spokojnie. W Polsce, niestety, tak nie jest, ale prawdopodobieństwo wystąpienia problemów nie jest duże i wiele zależy od humoru policjanta lub diagnosty. Homologowane światła tylne oferuje np. Hella (homologacja E1), w ofercie znajdują się w szczególności lampy do samochodów niemieckich.



może to się jeszcze przyda:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... +z+anglika
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... +z+anglika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Szosti piszesz najpierw ze

szosti napisał(a):
Moim zdaniem nie da się przerobić tak lamy aby spełniała normy europejskiej... Przynajmniej nie w prosty i tani sposób ;p


A na koncu postu podajesz link do opisu jak przerabiaja angielskie soczewki tak,zeby swiecily w "dobra" strone. Wiec jak to jest w koncu.. ?

Bo jezeli jest tak,jak tam pisza to kupie soczewki boscha ze spokojna glowa i w razie jak by byly w wersji angielskiej,przestawie soczewki i wsio...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 21:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
david_pct napisał(a):
Szosti piszesz najpierw ze

szosti napisał(a):
Moim zdaniem nie da się przerobić tak lamy aby spełniała normy europejskiej... Przynajmniej nie w prosty i tani sposób ;p


A na koncu postu podajesz link do opisu jak przerabiaja angielskie soczewki tak,zeby swiecily w "dobra" strone. Wiec jak to jest w koncu.. ?

Bo jezeli jest tak,jak tam pisza to kupie soczewki boscha ze spokojna glowa i w razie jak by byly w wersji angielskiej,przestawie soczewki i wsio...

Bo sam dokładnie nie jestem pewny... z mojego szperania wynika, że się da przerobić/przestawić te lampy... ale szukając na wielu forach zgłupiałem bo wszędzie pisze coś innego tzn. są sprzeczne odpowiedzi. Więc może jest tak, że większości chodzi o te symetryczne przestawienie co oczywiście rozwiązuje problem ale na krótką metę, a legalnie (przejść przegląd) jeździć po Polsce ze światłami z GB się chyba jednak nie da! Taka jest moja opinia na ten temat :zakrecony: i można mieć jedynie światła/lampy z homologacją z państw gdzie obowiązuje ruch prawo strony jak w Polsce. :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Soczewki Boscha da się z anglika bez problemu przerobić na europejskie. Sam miałem w e36. Jeżeli nie znacie się to nie gadajcie bzdur oki ? Wystarczy soczewkę przekręcić.

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 352
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Podłącze się do tematu . Mam prawą lampę od Angola, i kiepsko troszkę świeci.
W jaki sposób mam przekręcić tę soczewkę. Mam Lampy Boscha

_________________
Seryoga-Black Bumer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
citizen napisał(a):
Soczewki Boscha da się z anglika bez problemu przerobić na europejskie. Sam miałem w e36. Jeżeli nie znacie się to nie gadajcie bzdur oki ? Wystarczy soczewkę przekręcić.

To jak kolega posiada taką obszerną wiedzę to niech się z nami "nieświadomcami" podzieli jak tego dokonał, że światła nie świecą symetrycznie tylko tak jak ori EU ;) bo to, że się da przestawić o 30° to już wiemy... Ale co dalej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Wystarczy tylko przekręcić soczewkę, żeby światłą nie świeciły \_ \_ tylko _/ _/ nic więcej nie trzeba robić oczywiście jeszcze podjechać do ustawiania, żeby ustawić prawidłowo wysokość świecenia oraz prawą lapę żeby troszkę wyżej świeciła. Zresztą na lampie masz napisaną homologacje na L i P :)


1. odkręcasz lampę
2. zdejmujesz tylne wieko (te które daje dostęp do żarówki)
3. kładziesz lampę kloszem do dołu
4. patrzysz z góry na tył lampy (a dokładniej soczewki)
5. soczewka ma okrągły kształt :razz: i na jej obrzeżach (rantach) masz 3 śrubki, kilka otworów (krótszych i dłuższych), w niektóre wchodzą ograniczniki (plastikowe/wystające/szersze lub węższe "zęby")
6. bierzesz w łapkę srubokrecik (wąska gwiazdkę) i owe 3 śrubki (kolor złotawy taki)odkręcasz lub luzujesz (u kolegi chciałem wykręcić ale nie chciały wyjść/widocznie cos je z tylu trzymało i nawet lepiej)
7. łapiesz za szczyt soczewki (za gniazdo w które wkładasz żarówkę H1) podnosisz ja do momentu az rant (okrag) soczewki będzie powyżej w/w "zębów" i przekręcasz ja znacznikiem (kreska/strzałka-na dole) na wersje europejska (czyli z jednej literki na druga).
8. jak znacznik będzie na literce to automatycznie otwory dopasują się do zębów i opuszczasz soczewkę, dokręcasz 3 śrubki i ....
9. gratki dla ciebie, za dokonany mod :mrgreen:

10. chyba wszystko,w łatwiejszy sposób się przedstawić bez fotek nie da ale one już w sumie chyba zbędne....

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2009, 22:53 przez citizen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak po oznaczeniach rozpoznac lampy od anglika ?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
citizen napisał(a):
Soczewki Boscha da się z anglika bez problemu przerobić na europejskie. Sam miałem w e36. Jeżeli nie znacie się to nie gadajcie bzdur oki ? Wystarczy soczewkę przekręcić.
Jesteś pewien co piszesz? Bo sam przerabiałem ten temat i w lampach Bosch z soczewka jest możliwość przestawienia ale z ASYMETRYCZNYCH na SYMETRYCZNE, nie ma możliwości przestawiana z asymetrii lewej na prawą i na odwrót!
Miałem dwie lampy rozebrane na części pierwsze, jedna GB, druga EU i różnica to tylko ta blaszka między żarówka, a soczewką. Jutro postaram się sprawdzić czy da rade samą blaszkę przestawić, bo nie pamiętam czy ona jest zgrzana czy przynitowana do uchwytu soczewki.

Aha i prawą jak i lewą lampę ustawia się tak samo, wyżej to chyba jak ktoś ma symetryczne lampy :wstyd:

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL