BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, jestem szczesliwym posiadaczem Bmw e34 z 1990 roku z silnikiem M50B25. Posiada sekwencyjny gaz EGSI (po regulacjach, wymianach filtrów i ogólnym przeglądzie - wszystko gra idealne wskazania).

Problem zaczal sie jakies 2 tygodnie temu, jechalem normalnie na lpg nagle silnik zaczal zwalniac pomimo tego ze dodalem gazu, wrzucilem na luz zatrzymalem sie na poboczu i silnik strasznie nierowno pracowal, dusilo go, pracowal na wszystkie gary, ale nie wkrecal sie na obroty - dopiero po wcisnieniu gazu do podlogi troche odzyl, ale po odjeciu znowu to samo(sytuacja miała miejsce i na gazie i na benzynie po ręcznym przelaczeniu-wiec gaz odpada), strasznie kopcił na biało w tym momencie, po kilku chwilach mu to przechodzilo i silnik chodził jak igła. Problem ten dotyczyl na benzynie i gazie (obstawilem - swiece). Wymienilem swiece zaplonowe na NGK BKR6EK-takie jak zaleca producent, stare swiece byly pozalewane i w oplakanym stanie. Problem zniknal... az do wczoraj.

Jechalem sobie normalnie i znowu auto tracilo na mocy, dusilo go i na benzynie i na gazie, troche strzelalo po kolektorze, odczekalem chwile i wszystko wrocilo do normy. Przedwczoraj mialem 20 litrow benzyny, dzisiaj juz niecale 10, a na benzynie jedynie rozruch i jakies 2-3km az sie nie przerzuci na gaz.

Układ zapłonowy odpada, bo cewki wygladaly na cale - pali idealnie na tyk na wszystkie gary, swiece wymienione.

Rozmawialem z MAREK_WGR (wielki szacun dla niego) i on obstawia regulator cisnienia paliwa. Co wy o tym sadzicie? Nie chce od razu jechac na komputer i wole Was zapytac, bo koszt takiej imprezy u mnie to ~80zł.

Pozdrawiam i dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
a ja kolego obstawiam KATALIZATOR. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
martinobmw napisał(a):
a ja kolego obstawiam KATALIZATOR. :ok:

Katalizator ?! :D Nie wiem czy zły temat czy co, ale układ wydechowy jest w świetnym stanie, jest szczelny, katalizator wyglada na pełny (tłumikarz opukał ostukał osłuchał i stwierdzil ze musial bym niedawno wymieniany, bo jeszcze miał oryginalne obejmy które rzęziły. W układzie wydechowym to jedynie trzeba wymienić jedną obejme gumową bo już sparciała :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
ja tylko napisałem za co bym się zabrał KOLEGO a na słuch to twój mechanik może stukać zwykłe maszyny rolnicze.
wiedz na kanał odpal auto i sprawdź ręka jak jest temperatura rury przed KATEM,oraz za nim nim. przerabiałem podobnych tematów kilkanaście gdzie auto jak było zimne chodziło a po nagrzaniu du..... :cenzura: powodzenia szukaj dalej.pamiętaj ja tylko sugeruje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
martinobmw napisał(a):
ja tylko napisałem za co bym się zabrał KOLEGO a na słuch to twój mechanik może stukać zwykłe maszyny rolnicze.
wiedz na kanał odpal auto i sprawdź ręka jak jest temperatura rury przed KATEM,oraz za nim nim. przerabiałem podobnych tematów kilkanaście gdzie auto jak było zimne chodziło a po nagrzaniu du..... :cenzura: powodzenia szukaj dalej.pamiętaj ja tylko sugeruje :)

Samochod 2 tygodnie temu nawet jak postal i go odpalilem to po jakims czasie sie to dzialo, wiec nie wiem czy ma to cos wspolnego z katalizatorem, niestety nie mam kanalu i takiego dojscia wiec sam nie wiem co mam robic :/ Wiadomo przeciez ze rura za katalitorem bedize chlodniejsza niz przed, bo katalizator troche ochlodzi spaliny - czy sie myle?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
:mur: :zabawa: :zabawa: :szok: no widzę ze masz pojecie ,no i poco ja sugeruje co masz zrobić chce ci pomóc a ty swoje . :mur: nie ma sensu. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
martinobmw napisał(a):
:mur: :zabawa: :zabawa: :szok: no widzę ze masz pojecie ,no i poco ja sugeruje co masz zrobić chce ci pomóc a ty swoje . :mur: nie ma sensu. :cwaniak:

Nie zlosc sie, ciesze sie, ze ktos sie udzielil i probuje pomoc, ale wole zapytac Was niz pozniej glosic herezje. W miare mozliwosci sprawdze czy rura przed katalizatorem jest zimniejesza czy tej samej temperatury. Po czym wnioskujesz ze kat? Białe spaliny ? Jest teraz zimno , wiec kazde auto kopci co jest zagazowane (zdecydowana wiekszosc przynajmniej, z tego powodu ze spaliny cieplejsze od powietrza). A jak wytlumaczyc to, ze po chwili mu przechodzi hum? Odtyka sie czy jak ?:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 01:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A ja myślę że sonda się zawiesza.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Sonda... Tylko ktora? Bo w tym silniku chyba sa 2 :) I jak to ewentualnie sprawdzic? :> Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 - nietypowy problem, dusi sie
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Podłączyć tester do jednej i zobaczyć czy "żwawo" reaguje (spada i wchodzi płynnie na wartości), tak samo później z drugą.

Ale nie wiem czy dobrze widzę, masz chyba jedną lambdę. NR 20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL