BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 02:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 19 stycznia 2010, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem z egr możesz mieć przez:
- walnięty przepływomierz (najczęściej)
- przypchany zawór egr (instrukcja czyszczenia na zrób to sam)
- szwankujący elektrozawór od egr
- zapchany przewód podciśnienia
Zacznij od przepływomierza to najczęstrzy błąd.
Z czy bez egr spalanie raczej jest to samo, ma on tylko wpływ na ekologie. Ja mam już zaślepiony od 5 mieś. i dobrze chodzi.
Kopcił ci jak nie miałeś zapchanego przepływomierza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: E46 320 CD coupe 04
Kod silnika: M47 D20TÜ
Witam kolegów mam ten sam problem w E39 530d, Auto jak postało w garazu ze dwa dni to po odpaleniu zaczeło kopcic poczatkowy moment obrotowy bardzo słaby nawet nie kiedy nie chciał sie zebtrac na skrzyzowaniu, potrzebował około 5 minut zeby sie "odblokowac" nie wiedziałem co jest grane i wkoncu zaslepiłem EGR teraz jest ok. Moze mi ktos podpowie co starciłem przez to ze EGR jest zaslepiony ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 09:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
youni napisał(a):
Witam kolegów mam ten sam problem w E39 530d, Auto jak postało w garazu ze dwa dni to po odpaleniu zaczeło kopcic poczatkowy moment obrotowy bardzo słaby nawet nie kiedy nie chciał sie zebtrac na skrzyzowaniu, potrzebował około 5 minut zeby sie "odblokowac" nie wiedziałem co jest grane i wkoncu zaslepiłem EGR teraz jest ok. Moze mi ktos podpowie co starciłem przez to ze EGR jest zaslepiony ?

Straciłeś dziesiątki wątków opisujących przypadki EGR na tym forum :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Straciłeś "zacięcie ekologiczne":)
Egr poprawia jakość spalin wrzucając je z powrotem do turbiny. Jak jest walnięty to potrafi zajechać turbinę i nie tylko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 11:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Nie wrzuca ich z powrotem do turbiny, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Lecz do kolektora ssącego które wraz z ciśnieniem z turbo wlatują do silnika. (najprościej mówiąc)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 12:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Koledzy, praca zaworu EGR/AGR polega na doprowadzaniu przez regulowany zawor okreslonej ilosci spalin do powietrza dolotowego, w zaleznosci od fazy pracy silnika co powoduje OBNIZENIE TEMPERATURY SPALANIA. Im NIZSZA jest tem spalania tym mniejszy udzial trujacych tlenkow azotu w spalinach. pozdr :)

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 16:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: E46 320 CD coupe 04
Kod silnika: M47 D20TÜ
A mozliwe jest ze jak go zaslepiłem to teraz silnik nie bedzie chciał sie zagrzać do "pionu" bo teraz zauwazyłem ze temperatura jest cały czas około 70 C ?A ty kolego co pisałeś ze starciłem ile tam tych wątków to powiec mi po co piszesz kolejny jak do niego nic nie wnosisz jestes tu jakims strażnikiem bo chyba sie wczułes w tą role zabardzo :dobani:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odciety dopływ do EGR
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 17:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
youni napisał(a):
A mozliwe jest ze jak go zaslepiłem to teraz silnik nie bedzie chciał sie zagrzać do "pionu" bo teraz zauwazyłem ze temperatura jest cały czas około 70 C


Nawet szybciej się zagrzeje :hyhy:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL