BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 13:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] odma, egr, turbina, serwo (525TDS)
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam serdecznie.

Moje autko: BMW e39, 2.5 TDS, 99 rok, prawdopodobnie oryginalny przebieg 235 tys, sprowadzona z Niemczech. do 100 - 10.5 s, od 80-120 na 4. biegu 8.5 s

Problem: od zawsze odma (przedmuchy - cieknący z niej olej), pojawiło się niedomaganie wspomagania hamulca, dziwna praca silnika

historia problemu:
Autko odkad mam brało olej, do tego dosc mocno dymiła na czarno przy przyspieszaniu. Zregenerowałem turbo (uszczelniacze), zmieniłem olej na Valvoline, kilkakrotnie wlewałem uzdatniacze do paliwa czyszczące, etc.

Kilkanaście tys po regeneracji turbo przy obrotach 3+ tys zaczęło "gwizdać". Odwiedziłem kolesi od regeneracji, rozebrali i pokazali mi mokre od oleju łopatki. Poradzili mi odprowadzić odme. Pojechałem do mechanika, odprowadziliśmy odme (zamontowany został zbiorniczek od płynu wspomagania do góry nogami, poniżej filtra. Wężyk od odmy do zbiorniczka, od zbiorniczka do turba. Oba oczywiście na górze zbiorniczka - oczekiwany efekt to zostawanie oleju w zbiorniczku, który co jakiś czas bym opróżniał). Od razu zaslepieliśmy EGR poprzez zaślepienie wężyka podciśnienia i wymieniliśmy termostat, który padł przy ostatnich mrozach -20 :/.

Efekty: Na pewno samochód lepiej pracuje na niskich obrotach, płynniej, lekko silniej, elastyczniej. Temperaturę szybko łapie i ładnie ją trzyma. ALE (:() Po dniu po wykonanych operacjach w trasie pedal hamulca zaczął się robić twardszy. Sprawdziłem go na postoju, raz wcisnę, drugi już ciężej, trzeci nie da rady - twardy jak kamień. Noi w trasie obroty 2-2.5 tys, ale ze 4-5 razy i ze 4 razy na miejscu w mieście dostała po obrotach (tak do 4.5 tys obrotów). Na miejscu odkręciłem węża (kolanko) od dolotu z turbiny do zaworu EGR i kolektorów - mokro jak diabli :/ Noi jeszcze zauważyłem ze w trakcie jazdy, jak puściłem nogę z gazu i tak przez kilka sekund auto miało obroty 1.5-2.5 tys (tzw hamowanie silnikiem) i nagle dodałem gazu (tylko przy 4 i 5 biegu) to najpierw dostawał muła na 1-2 s a potem normalnie przyspieszał. I bez znaczenia czy dodawałem gazu przy obrotach bez turbo czy z.

O co chodzi? ;(

POMOCY PROSZĘ !!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 44
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: E46 330xd
mialem podobne problemy z tym ze mi nie palilo oleju i nie mialem preblemu z hamulcami... pojechalem do BMW grzebali patrzeli skanowali.. w koncu zaslepili egr i problem minol auto zaczelo lepiej jechac kopcenie ustalo momentalnie... pojechalem do domu z zaslepionym egr zeby pojezdzic pare dni i zobaczyc czy to od tego.. zaslepienie egr raczej nie mialo wplywu na to co sie stalo po 3 dniach.. pompa olejowa, turbina i katalizator czort trafil :( wszystko juz mam zrobione i wymienione tak ze jest ok ale po regeneracji turbina swiszcze.. czy to zle ? przed regeneracja tego nie bylo dodam ze moc ma i elegancko ciagnie...

_________________
Obrazek

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45123 - ZOBACZ MOJA SLICZNOTKE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
ano właśnie.. w mojej też mocy nie brakuje, do 100 prawie fabryka, a na 4 od 80-120 nawet chyba lepiej niż fabryka z tego co znalazłem... No ale co sie dzieje z tym autem? jakas konkretna przyczyna czy po prostu sie sypie po kolei?

Aha, sprawdzona książka serwisowa kończy się 2 lata mniej wiecej przed zakupem z przebiegiem 164 tys. Kupiłem jak miała niby 200


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Kolega miał problem w TDSie z chyba jakąś pompą wtryskową????
Czy coś takiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 10:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Ja bym jeszcze sprawdził rurę od intercoolera, czy szczelna

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
MichuBa napisał(a):
Na miejscu odkręciłem węża (kolanko) od dolotu z turbiny do zaworu EGR i kolektorów - mokro jak diabli

Jak masz gwarancje na turbine to niech poprawiają co spartolili bo uszczelniacze puściły.
MichuBa napisał(a):
Odwiedziłem kolesi od regeneracji, rozebrali i pokazali mi mokre od oleju łopatki.

olej z odmy naprawde nie ma się czym martwić a już napewno nie jest to przyczyna gwizdania, sprawdź czy gruszka na turbinie odpowiednio pracuje
MichuBa napisał(a):
jeszcze zauważyłem ze w trakcie jazdy, jak puściłem nogę z gazu i tak przez kilka sekund auto miało obroty 1.5-2.5 tys (tzw hamowanie silnikiem) i nagle dodałem gazu (tylko przy 4 i 5 biegu) to najpierw dostawał muła na 1-2 s a potem normalnie przyspieszał.

klasyczna turbodziura
MichuBa napisał(a):
bez znaczenia czy dodawałem gazu przy obrotach bez turbo czy z

nie ma obrotów bez turbo, turbina cały czas pompuje tylko wmiare wzrostu obrotów rośnie ciśnienie jakie pompuje
MichuBa napisał(a):
Po dniu po wykonanych operacjach w trasie pedal hamulca zaczął się robić twardszy. Sprawdziłem go na postoju, raz wcisnę, drugi już ciężej, trzeci nie da rady - twardy jak kamień.

sprawdziłbym pompę podciśnienia, może być z nią problem, dlatego zaburzone jest sterowanie zaworem EGR i problemem z hamulcami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 15:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
No kurcze takiej odpowiedzi oczekiwałem :)) Dzięki śliczne, ale tutaj mam pewne jeszcze wątpliwości:
1) na turbo mam gwarancje, facet je niedawno oglądał i twierdził, że nic mu nie jest, poza tym że łopatki były czarne od oleju :/ Jak mogę sprawdzić stan uszczelniaczy w turbo? I skąd pewność że to właśnie uszczelniacze, a nie olej który przelatuje z odmy przez turbo właśnie do wlotu?
2) gruszka na turbinie - możesz konkretniej sprecyzować o co chodzi?
3) Nie, tu nie chodzi o turbodziure, autkiem zrobiłem 35 tys, przed odprowadzeniem odmy i zaślepieniem EGR nie było tego. Normalne, że na obrotach poniżej 1800 auto się muliło, a od 2200 (moment obrotowy) idzie już równo do końca, jednak opisane przeze mnie objaw zmulenia na 1-2s występuje też przy np obrotach 2500.
4) Czy był problem ze sterowaniem EGR - nie wiem. Zaślepiłem z czystej ciekawości efektów, szczególnie, że to trwa minute :) Fakt faktem, że jest trochę lepiej na zaślepionym, a problem z wspomaganiem pojawił się po zaślepieniu EGRu.

A, w jednym dniu wykonano na raz zaślepienie EGR, odprowadzenie odmy w opisany wyżej sposób oraz wymieniono termostat. Nic więcej nie było wykonywane..

A dziś kolejny problem..... Pechowo się ten rok zaczyna... prawdopodobnie padł mi czujnik w skrzyni, nie mam prędkości na zegarach, ABS i ASC spi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 15:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
MichuBa napisał(a):
A dziś kolejny problem..... Pechowo się ten rok zaczyna... prawdopodobnie padł mi czujnik w skrzyni, nie mam prędkości na zegarach, ABS i ASC spi...



TAk padł ci czujnik ale nie w skrzyni tylko w tylnim prawym (chyba prawym) kole czujnik ABS-u.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
sprawdziłbym pompę podciśnienia, może być z nią problem, dlatego zaburzone jest sterowanie zaworem EGR i problemem z hamulcami.


Dokładnie, problem twardego hamulca to brak podciśnienia którym steruje elektrozawór, stawiam też na pompę podciśnienia, możesz też od razu sprawdzić wężyki i ich szczelność

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
MichuBa napisał(a):
I skąd pewność że to właśnie uszczelniacze, a nie olej który przelatuje z odmy przez turbo właśnie do wlotu?

to sprawdź jak jest teraz po odpięciu odmy od układy dolotowego
MichuBa napisał(a):
Na miejscu odkręciłem węża (kolanko) od dolotu z turbiny do zaworu EGR i kolektorów - mokro jak diabli

z odmy nie poleci aż tyle oleju, zaobserwuj czy nie dymi ci na niebiesko i czy nie czuć spalonego oleju silnikowego w spalinach
MichuBa napisał(a):
gruszka na turbinie - możesz konkretniej sprecyzować o co chodzi?

zmiennej geometrii to ty chyba nie masz ale na turbinie powinien być zawór który pilnuje aby nie zostało przekroczone ciśnienie doładowania, może nieprawidłowo pracować i może dlatego zaczeła ci turbinka świszczeć
MichuBa napisał(a):
wspomaganiem pojawił się po zaślepieniu EGRu

sprawdź czy wężyk jest szczelnie zaślepiony, może gdzieś łapie powietrze
MichuBa napisał(a):
3) Nie, tu nie chodzi o turbodziure, autkiem zrobiłem 35 tys, przed odprowadzeniem odmy i zaślepieniem EGR nie było tego. Normalne, że na obrotach poniżej 1800 auto się muliło, a od 2200 (moment obrotowy) idzie już równo do końca, jednak opisane przeze mnie objaw zmulenia na 1-2s występuje też przy np obrotach 2500

a dobrze uszczelniliście to miejsce gdzie do układu dolotowego dochodzi wężyk od odmy?
MichuBa napisał(a):
A dziś kolejny problem..... Pechowo się ten rok zaczyna... prawdopodobnie padł mi czujnik w skrzyni, nie mam prędkości na zegarach, ABS i ASC spi...

kamillo_19 napisał(a):
TAk padł ci czujnik ale nie w skrzyni tylko w tylnim prawym (chyba prawym) kole czujnik ABS-u.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 19:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Co do czujnika to nie mogę się zgodzić. Były wymieniane czujnik właśnie tylni prawy oraz przedni lewy, nawet kilka dni auto jeździło w ogólę bez tych czujników i prędkość podawało. Co ciekawsze czujnik przez kilka godzin (około 4 trasy po mieście) nie pracował, nagle się uleczył i działa bezbłędnie.

1) Odma w zasadzie wraca do turbiny, ale przechodzi przez zbiorniczek w którym powinien zostawać olej, ale odepnę całkiem odme i porządnie się przejadę, zobaczę co z tego będzie.
2) Nie, nigdy nie dymiła na niebiesko, jeżeli to na czarno. Kiedyś obficie, ale po wlaniu valvoline, uzdatniaczy czyszczących etc to dymi b. mało
3) nie, nie ma zmiennej geometri :) A, to wiem o jaki zawór chodzi, jak można sprawdzić jego działanie?
4) wężyk dla sprawdzenia założyłem fabrycznie - nie dało to efektu
5) źle mnie zrozumialeś, wężyk od odmy dochodzi do węża prowadzącego spaliny i napędzającego turbo, tak jak fabczynie, jednak między obudowe filtra a ten wąż został wstawiony zbiornik zbierający olej - coś na wzor separatora oleju. Jednak tutaj nie mam szczerze mówiąc pewności czy założyliśmy opaske, choć wydaje mi się że tak - sprawdzę.
6) A co do podciśnienia i pompy nim sterującej - istnieje taka możliwość że zaślepienie wężyka z podciśnieniem, które steruje zaworem EGR spowodowało jej jakieś uszkodzenie? Jak można sprawdzić tą pomkę, może być zapowietrzona?

O ile się nie mylę powinien też iść wężyk z nadciśnieniem od silnika, mógł on się poluzować? Tutaj przy pompie podciśnienia nie widać luźnego węża, przynajmniej bez rozbierania i grzebania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 20:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
MichuBa napisał(a):
Co do czujnika to nie mogę się zgodzić. Były wymieniane czujnik właśnie tylni prawy oraz przedni lewy, nawet kilka dni auto jeździło w ogólę bez tych czujników i prędkość podawało. Co ciekawsze czujnik przez kilka godzin (około 4 trasy po mieście) nie pracował, nagle się uleczył i działa bezbłędnie.


Co do czujnika to wprowadziłem w błąd tylny lewy jest odpowiedzialny za predkosciomierz.tu masz temat odnosnie tej usterki co prawda w e34 ale moze cos ci rozjasni.

viewtopic.php?f=25&t=17830

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 :(( Proszę bardzo o pomoc - odma, egr, turbina, serwo..
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
A to tak być może, ale chyba gdzieś wilgoci bądź czegoś podobnego dostał (wjechałem w śnieg dość wysoki lewym bokiem) bo mu się odżyło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] odma, egr, turbina, serwo (525TDS)
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 16:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
MichuBa napisał(a):
Odma w zasadzie wraca do turbiny, ale przechodzi przez zbiorniczek w którym powinien zostawać olej, ale odepnę całkiem odme i porządnie się przejadę, zobaczę co z tego będzie.

to w ten sposób to zrobiłeś ja myślałem że całkowicie odme odłączyłeś
MichuBa napisał(a):
A, to wiem o jaki zawór chodzi, jak można sprawdzić jego działanie?

trzeba by się dogrzebać do turbiny i sprawdzić czy się porusza
MichuBa napisał(a):
jeżeli to na czarno. Kiedyś obficie, ale po wlaniu valvoline, uzdatniaczy czyszczących etc to dymi b. mało

kiedy dymi??? bo jeżeli przy dużym obciążeniu silnika to nie ma sie czym martwić
MichuBa napisał(a):
A co do podciśnienia i pompy nim sterującej - istnieje taka możliwość że zaślepienie wężyka z podciśnieniem, które steruje zaworem EGR spowodowało jej jakieś uszkodzenie?

reaczej taki zabieg nie powinien jej uszkodzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] odma, egr, turbina, serwo (525TDS)
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Rychu19 napisał(a):
MichuBa napisał(a):
Odma w zasadzie wraca do turbiny, ale przechodzi przez zbiorniczek w którym powinien zostawać olej, ale odepnę całkiem odme i porządnie się przejadę, zobaczę co z tego będzie.

to w ten sposób to zrobiłeś ja myślałem że całkowicie odme odłączyłeś
MichuBa napisał(a):
A, to wiem o jaki zawór chodzi, jak można sprawdzić jego działanie?

trzeba by się dogrzebać do turbiny i sprawdzić czy się porusza
MichuBa napisał(a):
jeżeli to na czarno. Kiedyś obficie, ale po wlaniu valvoline, uzdatniaczy czyszczących etc to dymi b. mało

kiedy dymi??? bo jeżeli przy dużym obciążeniu silnika to nie ma sie czym martwić
MichuBa napisał(a):
A co do podciśnienia i pompy nim sterującej - istnieje taka możliwość że zaślepienie wężyka z podciśnieniem, które steruje zaworem EGR spowodowało jej jakieś uszkodzenie?

reaczej taki zabieg nie powinien jej uszkodzić


1) Tak, w ten sposób. Mimo wszystko masz racje. Nie powinno być aż tyle oleju w dolocie, jeżeli zostaje on w zbiorniczku. W weekand (jakies 300-400 km przejechane od zainstalowania) zobaczę ile oleju jest w zbiorniczku i spróbuje całkiem odpiąć odmę, wyczyścić dolot, pojeździć trochę i zobaczyć co dalej. Jeśli będzie mokro w dolocie to będzie pewne ze uszczelniacze szlag trafił
2) Dogrzebać do turbo nie jest tak źle, trzeba zdjąć całą pokrywe filtra powietrza, ale to chwila roboty. Na jałowym (niskie obciążenie turba) też będzie widać jego prace?
3) Tzn tak... Zdażyło mi się zauważyć, że czasem przy ruszaniu puści malutki dymek (ale na czarno). Tyle że widziałem to w 2 przypadkach jak jechałem za swoim autem albo pozyczyłem je ojcu. Aczkolwiek nie raz prosiłem kogoś zeby przejechał za mną i przyuwazył czy dymi to twierdzili że nie. Jeśli chodzi o wieksze dymienie to jeśli już to na wysokich obrotach - na obciążonym silniku. Na jałowym jak przyłoże po obrotach na ciepłym silniku to w okolicach 3-4 tys puści malutkiego dymka. A noi jak jest zimno, a jeszcze jest wilgotne powietrze to zdaza sie jej dymić po zapaleniu jak dodam troche gazu. Ale to chyba uroki TDS'a wiec raczej się tym nie martwie.
4) A jak mogę sprawdzić poprawne działanie pompki podciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL