BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Witam. Mam pare pytan odnosnie przekladni kierowniczej. Ale po kolei. Otoz oddalem autko do serwisu w celu wymiany sprzegla i ogolnej kontroli mechanicznej auta. Podczas ogledzin stwierdzono ze przekladnia kierownicza ma wycieki oleju i trzeba regenerowac (nowa kosztuje w granicach 6tys.). Zapytalem sie o koszty takiej regeneracji i powiedzieli mi ze wysylaja do jakiegos zakladu w czestochowie, bo oni sie tym nie zajmuja i dopiero tam wycenia koszty regeneracji (po ogledzinach), ale musze liczyc sie ze w granicach 1000zl (sama regeneracja). Do tego dochodzi wymiana ok 300zl w serwisie. Teraz moje pytanie czy regenerowac taka przekladnie (w sumie to nie mam pewnosci w jakim stopniu jest ona zuzyta i zawsze moga mi powiedziec ze byla kompletnie rozwalona, wiec koszty moga naliczyc duze), czy poprostu poszukac czegos uzywanego (ceny rozne, ale wiadomo ze rozny moze byc tez stan takich przekladni). Czy jest jakis sposob zeby taka przekladnie sprzawdzic przed zakupem, jej stan faktyczny? Czy poprostu jestem zdany w takim wypadku na los? I jesli juz mialbym sukac uzywanej, to (mam e39 528i) taka przekladnia jest ta sama w silnikach benzynowych jak i dieslach (chodzi mi o silniki r6, do poj 3,0l) czy kazda wersja silnika posiada inna przekladnie? Z gory dziekuje za odpowiedzi.

EDIT: 21.03 g.17:55

No wiec doszukalem sie ze wszystkie silniki 6-cylindrowe posiadaja hydrauliczna przekladnie kierownicza z servo lub bez servo. Rok produkcji rowniez nie wnosi zadnych roznic. Chyba ze zle doczytalem? Wiec nie ma problemu, ze przekladnia z diesla nie podejdzie do benzynki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 18:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
kolego regeneracjia to koszt do 700zl :) max na allegro mozna znalesc za 500 po 2 masz maglownice :)i masz napewno bez servotronica ;P

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Tak, mam bez servotronica. Mowisz max 700zl, czyli juz na starcie chca mnie wydymac? :P Ja mam cos takiego zgadza sie? http://allegro.pl/bmw-e39-525-tds-2-5-p ... 07913.html . Tzn link do aukcji jest z tds-a, ale na realOEM doszukalem sie ze to bez roznicy jest, czy diesel czy benzynka. Nawet rok nie gra roznicy. sa te same nr czesci.

ZylkaPL napisał(a):
po 2 masz maglownice :)


A przekladnia kierownicza to nie maglownica? :o


Ostatnio edytowano 21 marca 2011, 18:56 przez tit031, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 18:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli jest wyciek to warto według mnie ją robić
gorsze są luzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 20:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
maglownica http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1462928076

przekładnia (tu z e34) http://www.electronicsss.neostrada.pl/A/8.JPG

zasadniczo każda maglownica jest przekładnią ale nie każda przekładnia maglownicą. ale w tym przypadku chodzi o rozróżnienie nazwy zwyczajowej - maglownica to takie długie idące pod autem wpoprzek a przekładnia małe zamontowane po jednej stronie i podpięte do reszty układu :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
ryszard55 napisał(a):
jeżeli jest wyciek to warto według mnie ją robić
gorsze są luzy


jest tylko wyciek, ale szczerze to konkretny. Autko przy skrecie w prawo i podczas cofania do garazu, zostalil slad, jakby ktos butelka rozlal (taki szlaczek). Luzow nie wyczuwalem zadnych. Chodzi tylko ze jak mam oddac do regeneracji i zabulic 1000zl + montaz w serwisie, to szczerze, wole kupic uzywana za 500zl (po regeneracji).

wladekkow napisał(a):
maglownica http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1462928076

przekładnia (tu z e34) http://www.electronicsss.neostrada.pl/A/8.JPG

zasadniczo każda maglownica jest przekładnią ale nie każda przekładnia maglownicą. ale w tym przypadku chodzi o rozróżnienie nazwy zwyczajowej - maglownica to takie długie idące pod autem wpoprzek a przekładnia małe zamontowane po jednej stronie i podpięte do reszty układu :]


Dziekuje za wyjasnienie. Tak, mam maglownice. jesli mozesz to napisz czy ta co podales jest z serwo a ta co ja podalem link, bez serva? Dobrze rozrozniam? Ewentualnie podaj jakies linki, gdzie bedzie widoczna roznica jak wyglada z servo a jak bez. Z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
oj stary to ja już nie mam pojecia ;/ tak tylko nomenklaturę naprostowałem ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 21 marca 2011, 23:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
z servo masz kostke elektr.zaraz niedaleko sztycy od kierownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 22 marca 2011, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
jaro5 napisał(a):
z servo masz kostke elektr.zaraz niedaleko sztycy od kierownicy.

jaro to ja juz sam nie wiem co jest z servem a co bez :( Wiem tylko ze mam uklad kierowniczy bez serva (tak mi powiedzieli w servisie). Chcialem poprostu wiedziec, jaka jest roznica w wygladzie takiego ukladu z servem i bez niego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 23 marca 2011, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
Proponowałbym najpierw samemu rozebrać moaglwnicę napewno masz ZF i ocenić tan listwy i zębnika z tego co opisujesz może wystarczyła by wymiana samego uszczelniacza. Na allegro moŻna czasem trafiĆ zestaw naprawczy koszt ok 250 zł w zestawie bedziesz miał 3 uszczelniacze i resztę gadżetów najlepiej bylo by ocenic stan listwy i jej chromu czy wyciek spowodowany jest wypracowaniem uszczelniacza czy miałeś może rozerwana oslonę magla i brud ktory sie przedostał porysował gładź chromu i stąd wyciek jak masz jakiegoś znajomego mechanika warto samemu ocenić czego potrzeba twojej maglownicy pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
slawku_ napisał(a):
Proponowałbym najpierw samemu rozebrać moaglwnicę napewno masz ZF i ocenić tan listwy i zębnika z tego co opisujesz może wystarczyła by wymiana samego uszczelniacza. Na allegro moŻna czasem trafiĆ zestaw naprawczy koszt ok 250 zł w zestawie bedziesz miał 3 uszczelniacze i resztę gadżetów najlepiej bylo by ocenic stan listwy i jej chromu czy wyciek spowodowany jest wypracowaniem uszczelniacza czy miałeś może rozerwana oslonę magla i brud ktory sie przedostał porysował gładź chromu i stąd wyciek jak masz jakiegoś znajomego mechanika warto samemu ocenić czego potrzeba twojej maglownicy pozdrawiam


Sek ww tym ze nie mam takiego znajomego mechanika :(( W servisie mi powiedzieli ze nic mi nie da uszczelnienie, ze trzeba regenerowac, ale wiadomo jak to jest z servisami. Najgorsze ze nie mam mozliwosci technicznych (brak kanalu, zebym mogl wejsc pod auto) i posprawdzac, co tak naprawde sie tam dzieje. Musze sie zdac niestety na servis :(( Moze ma ktos jakiegos znajomego mechanika (dobrego :) ), ktorego z czystym sumieniem moze polecic, na terenie Slaska (Katowice, Myslowice, Dabrowa Gor., Sosnowiec i okolice)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Przekladnia kierownicza
PostNapisane: 5 października 2013, 17:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Odkopie temat bo potrzebuję podpowiedzi. Już 3 razy demontowałem u siebie magiel. Za pierwszym razem gość mi zregenerował z jednej strony i po 3 tygodniach rozciekła się druga strona więc reklamacja. Po tym kupiłem w sklepie regenerowaną i po 1,5 roku zaczęła stukać z lewej strony, udało się wymienić na reklamacji. Obecnie znowu stuka i to dość poważnie, także z lewej strony, ale jest sucha. Chce mieć wreszcie spokój od tego więc moje pytanie, co zrobić? Na allegro są jakieś nówki, nie wiem jakiej produkcji:
http://allegro.pl/maglownica-przekladni ... 05465.html
http://allegro.pl/przekladnia-maglownic ... 00730.html
http://allegro.pl/nowa-przekladnia-kier ... 32201.html
Oryginał to koszt ponad 5 tys zł, więc trochę dużo. Regenerowane nie wiem, jak to będzie wyglądało przy takim luzie, ale chyba muszą tulejować. Proszę o pomoc, bo może ktoś wie co to za magle sprzedają jako nówki. I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość, że jakaś część w samochodzie powoduje szybkie zużycie magla? Chyba jedynie geometria, ale ta była robiona po naprawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL