BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 09:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Gość mógł uratować ten silnik (tylko nie wiedział co się dzieje)

Podnieść maskę i samemu bluza zatkać dolot.Zaprzeć auto o drzewo i jazda. Linka uwiązanie drzewa i jazda.
Ale tak naprawdę nie ma na to wiele czasu sekundy......

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 13:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No ja wymieniłem cały kolektor na nowy zaraz po zakupie auta.Pisałem już o tym kiedyś.Koszt kolektora około 1500zł.Klapki były inne w tym nowym kolektorze.Ponawiercane i zalane jakby plastikiem.Widać że coś tam pozmieniali w stosunku do starych klapek .NIemniej moje stare nie wyglądały na takie co by miały zaraz odlecieć.W zasadzie były w idealnym stanie.NIemal bez nagaru.Przebieg auta w momencie wymiany 118tys. Ale kupiłem sobie spokój psychiczny.A wierzcie mi - to bardzo dużo ;) Stary(sprawny) sprzedałem na allegro za 450zł.To tyle odemnie.

O klapkach dowiedziałem się z tego forum - i super sprawa że takie forum jest :super:

pozdrówki

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 1 marca 2010, 03:19 
Witam. Chciałem się na szybko przywitać i zadać pytanie.
Około rok temu robiłem chip w moim bmw w firmie Masters Tuning usłyszałem wtedy że z silnikami 3,0D jest mały problem przy podnoszeniu mocy, mianowicie są mało odporne termicznie czyli cała konstrukcja silnika lub niektóre elementy nagrzewają się zbyt mocno. Nie wiem dokładnie o co z tym chodzi ponieważ nie zagłębiałem sie w temat.
Moje pytanie brzmi: Czy jeśli zdemontuje klapki z kolektora to nie podniesie się znacząco temperatura spalania a to nie spowoduje jakiś szkód ? Być może silniki 4 cylindrowe nie mają takich problemów z temperaturą, tego nie wiem a niestety w poście o problemie tych klapek w modelu e46 założonego przez ROGER-NYSA nie widziałem wypowiedzi kogoś kto demontował to ustrojstwo z 6 cyl. silnika. Stąd moje pytanie.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy zna ktoś dokładne rozmiary tych zaślepek do otworów po klapkach ??? Chodzi o to że jak sie zdecyduje je usunąć to chciałbym mieć je gotowe a nie czekać zanim dostane dorobione.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi, chociaż widzę że temat o modelu E60 nie rozwija się zbyt dynamicznie. :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 1 marca 2010, 15:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
tooomala napisał(a):
e46 założonego przez ROGER-NYSA nie widziałem wypowiedzi kogoś kto demontował to ustrojstwo z 6 cyl. silnika. Stąd moje pytanie.

Wyciągałem te klapki również z 3l silników. Nic się nie dzieje.

Wszystkie chipowane auta są narażone termicznie . Chcąc zwiększyć moment obrotowy i moc musisz zwiększyć temperaturę spalania mieszanki . Jak by nie patrzeć mamy silniki cieplne.
W sporcie przerabia się obieg oleju.Zwiększa się wydajność układu schładzającego olej to on bezpośrednio schładza denko tłoka podczas pracy silnika (natrysk na denko)
Podczas dynamicznej jazdy wyprzedzanie ,zwalnianie nie ma obawy.
Problem zawsze istnieje gdy za chipowanym autem wyjedziesz na autostradę wciśniesz buta w podłogę i będziesz leciał v-max przez 50 km . Tłoki mogą być nie wystarczająco schładzane przez olej w efekcie potrafią się stopić. Jak to " master" mówi "aluminiowy deszcz z wydechu" i zwilżenie katalizatora olejem. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :super:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 18:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E61
Witam,
Panowie ja trochę inny temat ale też w sprawie klap.
Od dwóch miesięcy walczę ze swoją bemka E61 z 2006r silnik 2D 163KM, przebieg 162tyś.
A mianowicie, od tych dwóch miesięcy pojawił mi się komunikat podwyższona emiasja spalin.
Zacząłem od czyszczenia filtra. Niestety po dosłownie kilku odpaleniach i jeździe miejskiej błąd wyskoczył.
Z powrotem do serwisu. Powiedzieli po podpięciu do komputera, że teraz to błąd EGR. Ok, wymieniłem sterownik egr na nówkę i znów po kilku odpaleniach i normalnej jeździe znowu ten błąd, z powrotem do serwisu. Ten sam błąd i tak dalej i dalej. Wreszcie ten samochód zostawiłem w serwisie i czekam dzwoniąc co dzień. Po kolei wymienione zostało:
-sterownik egr - już pisałem
-cały egr
-cisnieniowy sterownik egr
-przepustnica
- przepływonierz powietrza
- wszystkie zimeringi, uszczelki i tym podobne na rurach

sprawdzone wszystkie wiązki i rurki

A kontrolka cały czas się zapala w ten sam sposób co opisałem.
Na komputerze cały czas tylko pokazuje, że na niskich obrotach za mało powietrza dochodzi do egr albo wychodzi, już dokładnie nie pamiętam bo to mi przekazali fachowcy z serwisu.

Teraz Panowie z serwisu już trochę podłamani mówią mi, że spróbują wywalić klapki z kolektora.
Czy to może pomóc?
Panowie pomocy :( bo szlak mnie trafia a czym więcej głów tym lepiej. Na początku lutego minie rok jak kupiłem te auto i tylko same problemy.
Już na prawdę nie wiem co dalej a od początku błąd zapala się w ten sam sposób.

Zaznaczę jeszcze, że samochód jeździ bez zarzutów i nic się nie dławi a oleju nie przybywa.

Dodam tylko, że nie jest to autoryzowany serwis tylko serwis specjalizujący się w bmw od wielu, wielu lat znajdujący się w Łomiankach.

Pozdrawiam i czekam, na jakieś sugestie, czy to może pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
....

_________________
____/ :przestraszony: :hyhy: \____
___(oo==00==oo)___
___[_].........[_]___


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Slupsk/Schaijk Holandia
Moje BMW: e61 530dA
Kod silnika: M57N
Ja wywalilem klapki niedawno.Przebieg 210tys,roznicy zadnej nie zauwazylem.W e60 530d jest chyba klapa zamykajaca doplyw powietrza po wylaczeniu zaplonu,to ustrojstwo tuz przed egr.Poprawcie mnie Koledzy jesli sie myle.PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 26 października 2012, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Witam
Uslyszalem ostatnio opinie ze problme z klapkami dotyczyl w przypadku e60 530d tylko silnikow z 2003r. Podobno modele wyprodukowane w 2004 nie mialy juz tego problemu... Czy to prawda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 października 2012, 01:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
mistrz napisał(a):
Witam
Uslyszalem ostatnio opinie ze problme z klapkami dotyczyl w przypadku e60 530d tylko silnikow z 2003r. Podobno modele wyprodukowane w 2004 nie mialy juz tego problemu... Czy to prawda ?


Niby są poprawione ale również zdarzają się przypadki że urywają się w młodszych rocznikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 października 2012, 10:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
A który masz silnik M47N2 czy N47 ? Bo w tym roczniku montowali obydwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 października 2012, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Później chyba nie było klapek

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 października 2012, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Oj były :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... ana+klapka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 października 2012, 16:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Do N47 nie wiem jaki rozmiar zaślepek idzie, najlepiej zapytaj tego kolegi któremu się urwała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 6 listopada 2012, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 20
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M51D25
Panowie a jak jest z klapkami w modelu e38 z 2001roku.Jak je usunę to zaślepiać czy zostawić otwarte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 6 listopada 2012, 23:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
lingerat napisał(a):
Panowie a jak jest z klapkami w modelu e38 z 2001roku.Jak je usunę to zaślepiać czy zostawić otwarte.


Nie można zostawić otwartych, w miejsce klapek zakładasz zaślepki.

Ps. Przynajmniej byś napisał o jaki silnik chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 6 listopada 2012, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 20
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M51D25
Przepraszam, silnik 3.0d 193km 2001r M57D30 :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 7 listopada 2012, 09:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
swistar napisał(a):
Zadałem pytanie na pw największemu "guru" z forum ale chyba zbyt to trudny temat dla niego :mur:
pozdrawiam


W twoim silniku jest całkowicie inne rozwiązanie i wytyczne regulacji i pozycji klapek bardziej złożone .
Klapy są uchylane między innymi w zależności od temperatury powietrza zasysanego i ciśnienia atmosferycznego. Ich pozycja jest ustalana krokowo tak jak przepustnicy w benzyniakach.
swistar napisał(a):
czytałem i chyba wywalę te klapki.
Do N47 muszę zakupić 22mm czy 33mm?
pozdro


Ani jedne ani drugie nie będą miały tu zastosowania inny silnik ,inny kolektor inne sterownie.
Obawiam się że wywalenie klap w silnikach o oznaczeniu "N" będzie skutkowało sypaniem błędami.
Osobiście bym tego nie robił w tym modelu.
Przydało by się poczytać co mówi na temat tego kolektora TIS i serwisy BMW. Jeśli trzeba wymieniać po jakimś przebiegu to znaczy że trzeba !
ŻYCIE ;)
lingerat napisał(a):
Przepraszam, silnik 3.0d 193km 2001r M57D30 :mur:
w opcji manual nie ma klap , w opcji automat masz klapy.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 7 listopada 2012, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
swistar napisał(a):
Dziś byłem w ASO i jednak zakupie kolektor za jedyne 2280pln :(


W sklepie internetowym czescidobmw pl kupisz taniej oryginalny kolektor, oni współpracują z BMW Polska i oryginalne części sprzedają z mniejszą marżą niż ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 3 maja 2013, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 15
Moje BMW: E61 TOURING
Kod silnika: M47N2
trochę się pogubiłem
czyli z silnika m47n2 można wywalić klapki i błędów ani innych nieprzyjemności nie będzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 3 maja 2013, 09:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
a1cygan napisał(a):
trochę się pogubiłem
czyli z silnika m47n2 można wywalić klapki i błędów ani innych nieprzyjemności nie będzie??


Mam ten sam silnik co Ty, klapki odkręciłem i w ich miejsce dałem zaślepki a całe sterowanie pozostawiłem na swoim miejscu żeby nie wywalało błędów i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL