BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Nie dalem rade sprawdzic EGR z uwagi na pogode, ale zrobilem kolejne 100km nowym nabytkiem i zaniepokoily mnie jeszcze 3 sprawy:

1. Jak tylko obroty podczas przyspieszania wejda na czerwona kreske (4500 obr/min) to silnik slabie i wyzej sie juz nie wkreci (im wyzszy bieg tym bardziej odczuwalne slabniecie) Na biegu jalowym nie da sie go przygazowac nawet na czerwona kreske Czy ten model ma jakas blokade elektroniczna zeby nie przegrzewac silnika?

2. Rano na zimnym silniku od razu po odpaleniu jak chce jechac to musze duzo dawac gazu bo ciezko sie wkreca na obroty (i wolniej musze puszczac sprzeglo zeby sie mulil) Swiece do wymiany?

3. Podczas jazdy jak chce ostro przyspieszyc a mam niskie obroty (powiedzmy 1500 obr/min) to potrafi puscic konkretnego dymka... Czy to normalne? Jak przyspieszac stopniowo nawet przy gazie do podlogi to nie dymi wcale.


Przebieg 260 tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Myślę, że powinieneś zacząć od nauki jak się jeździ dieslem, zanim go zarżniesz - kręcisz do 4,5tys i chciałbyś więcej - powodzenia... Tak samo jeśli od 1,5tys próbujesz go gazować to też mu na zdrowie nie wyjdzie. i znowu jak zimny silnik torturujesz to mu krzywdę robisz. Zmień obowiązkowo styl jazdy, potem jedź na komputer zobaczyć czy nie ma błędów i będziemy dalej myśleć. Ale jak nie wiesz kiedy świece były zmieniane, to ich wymiana nie zaszkodzi.

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Jezdze dieslami juz od kilka lat i nigdy nie zauwazylem zeby auto slablo jak tylko obroty wejda na czerwona kreske, poza tym zdaje sobie sprawe ze lekki dymek to normalne przy pelnym gazie na nizszych obrotach ale w tym przypadku dymienie jest konkretne... Na komputerze juz byl 3 dni temu - jest czysty w 100%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Mimo to możesz byc pewny, że taka jazda nie służy. Natomiast inne pytanie - czy ekonomizer np na 3,4 biegu jak masz takie obroty pokazuje 20l? Jeśli nie to proponuję odłączyć na chwilę przepływomierz i spróbować raz jeszcze - jak poczujesz różnice, to masz przyczynę, bo jego niedomaganie nie zawsze na kompie wychodzi.

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
przeplywke wedlug papierow mial wymieniona 2 miesiace temu + pelny setup na kompie w ASO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D INTERCOOLER-"mały" problem
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 23:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Ja też już jeździłem kilkoma dieslami i turbo dieslami, i każdy w którym przekroczyło się zakres obrotów w których jest maksymalny moment obrotowy to słabnie, nie ma szans moment obrotowy gwałtownie spada, to nie benzyna gdzie się kręci ile się da, choć też wypadało by się przyjrzeć np instrukcji jak przebiega moment. w tych dieslach 4k rpm to naprawdę max, nie ma sensu więcej chyba że chcesz skrócić życie silnikowi, owszem raz na jakiś czas nie zaszkodzi go przeciągnąć żeby wydmuchać sadze z wydechu ale bez przesady. Po za tym co do zimnego to też bez przesady z obrotami max do 2,5k rpm. Niestety Turbo Diesel jest silnikiem który wymaga trochę więcej troski niż benzynowy, ale za to jak mu się zapewni odpowiednie warunku będzie dzielnie służył :) Takie moje skromne zdanie.

A tak w ogolę we wtorek zabieram sie za czyszczenie intercoolera, zobaczymy ile syfu tam mamy. I napisze czy jakaś poprawa osiągów i pracy silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL