BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 18 lutego 2015, 11:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Zestaw naprawczy to uszczelnienia, a u Ciebie na bank jest już wyrobiona listwa.
Sam tego nie zrobisz jedynie regeneracja lub wymiana na nową. Tylko regeneracja to najlepiej z nową listwą, wtedy będzie miód i starczy na bardzo długo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 18 lutego 2015, 20:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
zestaw naprawczy jest dla maglownic które ciekna skoro twoja nie cieknie to nic to nie da jedyne co mozna zrobic to delikatnie ja skrecic na śrubie powinno w jakims stopniu pomóc

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 18 lutego 2015, 22:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
panowie, magiel potrafi się zużyć na 2 sposoby:

- zużyta listwa - luz prawo lewo
- zużyte prowadzenie listwy - luz góra dół.

Ja u siebie niebawem rozbieram magiel. Macałem go na wszystie mozliwe strony i nie mam luzu prawo lewo ale mam luz góra dół. dyzio255 z bmw-klub wymienił wszystie uszczelnienia i prowadzenie listwy i od 3 lat ma spokój.

Nie mówie że na bank pomoże, roboty dużo i jest ryzyko porażki ale możliwość taka istnieje :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 19 lutego 2015, 07:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
co do rozebrania magla to bardzo prosta czynność tak samo wyciągnięcie go z samochódu max 45minut i mamy go na stole jak ktoś robi to z głową to też go rozkręcić nic nie uszkadzajac . Tylko problem może się okazać jak listwa będzie już skorodowana często się to pojawia jak ktoś jeździ na popękanych osłonach listwa bardzo szybko rdzewieje i wymiana uszczelniaczy pomoże na max miesiąc i znów zacznie lecieć gdyż listwa pokaleczy uszczelniacze . firmy regenerujace wtedy listwy poleruja żeby była idealnie gładka jak lustro . Wtedy wymiana uszczelniaczy ma sens . Najgorzej jak zęby na listwie już są wyrobione wtedy taka listwa nadaje się na smieci ewentualnie na obudowę takiej listwy już nikt nie naprawia

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 19 lutego 2015, 17:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
bedi_24 napisał(a):
co do rozebrania magla to bardzo prosta czynność tak samo wyciągnięcie go z samochódu max 45minut i mamy go na stole jak ktoś robi to z głową to też go rozkręcić nic nie uszkadzajac . Tylko problem może się okazać jak listwa będzie już skorodowana często się to pojawia jak ktoś jeździ na popękanych osłonach listwa bardzo szybko rdzewieje i wymiana uszczelniaczy pomoże na max miesiąc i znów zacznie lecieć gdyż listwa pokaleczy uszczelniacze . firmy regenerujace wtedy listwy poleruja żeby była idealnie gładka jak lustro . Wtedy wymiana uszczelniaczy ma sens . Najgorzej jak zęby na listwie już są wyrobione wtedy taka listwa nadaje się na smieci ewentualnie na obudowę takiej listwy już nikt nie naprawia


z tego co mi wiadomo to w Hydrosystem właśnie wymieniają listwę dlatego koszt regeneracji wynosi ~1.5k a nie jak w przypadku pseudo regeneracji w granicach 600zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 19 lutego 2015, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Byczus napisał(a):
bedi_24 napisał(a):
co do rozebrania magla to bardzo prosta czynność tak samo wyciągnięcie go z samochódu max 45minut i mamy go na stole jak ktoś robi to z głową to też go rozkręcić nic nie uszkadzajac . Tylko problem może się okazać jak listwa będzie już skorodowana często się to pojawia jak ktoś jeździ na popękanych osłonach listwa bardzo szybko rdzewieje i wymiana uszczelniaczy pomoże na max miesiąc i znów zacznie lecieć gdyż listwa pokaleczy uszczelniacze . firmy regenerujace wtedy listwy poleruja żeby była idealnie gładka jak lustro . Wtedy wymiana uszczelniaczy ma sens . Najgorzej jak zęby na listwie już są wyrobione wtedy taka listwa nadaje się na smieci ewentualnie na obudowę takiej listwy już nikt nie naprawia


z tego co mi wiadomo to w Hydrosystem właśnie wymieniają listwę dlatego koszt regeneracji wynosi ~1.5k a nie jak w przypadku pseudo regeneracji w granicach 600zł.


hydrosystem bardzo rzetelnie podchodzi do tematu regeneracji, mojej nie zrobili bo miała mikropęknięcia, musiałem kupić nowy magiel. Inna firma założyła by uszczelki, umyła, polakierowała i odesłała - taka prawda

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 19 lutego 2015, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no jak jest zakładana nowa listwa to juz profi robota ale wiadomo cena juz spora
bo te regeneracje za 500zl to nic nie warte no chyba ze komuś tylko cieknie i listwe ma w ładnym stanie
ale wtedy takie cos mozna zrobic samemu wymienic uszczelniacze i powinno byc dobrze.
Ja tez mialem dylemat i w zasadzie kupielm używkę za 400zł byla z ori drązkami i koncówkami i osłony gumowe tez byly ori szukalem na allegro po zdjeciach która jest najładniejsza i w zasadzie nie żałuje kupna bo magiel przyszedl naprawde czysty nie zmęczony z 2003 roku nie cały rok juz smiga i sucha jak pieprz i nie puka .
W zasadzie po miesiacu cos zaceło w niej skrzypieć troche sie wystraszylem bo pisalem do kolesia juz ze jest super i polecial pozytyw ale bez paniki ja wykreciłem , rozkreciłem ja i okazalo sie ze smar na slimaku i na łozysku byl jakis stary pewnie magiel lezał długo nie uzywany i to dlatego .
po rozkreceniu jej na czesci pierwsze lekko sie zdziwilem w jakim ładnym stanie jest magiel w srodku listwa wygladala jak nowa zęby w ładnym stanie i cała wygladała ze nie ma duzo nalotu w porównaniu do mojej ori co miala 300tys to moja wygladała jak złom
przesmarowałem ja cała nowym smarem skręciłem i do dzis mam spokój

a i zapomnialem dodac moja uszkodzona sprzedałem na allegro do kolesi co regeneruja i zapłacili mi 150zl :) wiec magiel wyszedł mnie 250zł wiec interes udany :hyhy:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regeneracja maglownicy czy wymiana na używaną?
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 15:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
a takie pytanie: czy orientuje się ktoś dokładnie jakiego typu materiał jest wykorzystany do tulei prowadzących listwę? Dzisiaj sobie zdiagnozowałem na podnośniku luz góra-dół na końcówce listwy z prawej strony (wzdłużnego nie wyczuwam, a auto ma mały przebieg). Podczas jazdy oczywiście tłucze jak młotkiem. Listwa wygląda bardzo ładnie, błyszczy jak lustro, żadnych wycieków, a że posiadam dostęp do dobrych tokarek (też CNC) to pokusiłbym się o samodzielne wykonanie tulei, Nawet bym je trochę udoskonalił w kwestii smarowania i wielkości powierzchni styku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL